"Nainen, tänne joudut sodassa"
"Moni suomalainen nainen ei saa lähteä pakoon, jos Suomessa syttyy sota. Tämä koskee myös heitä, jotka eivät ole käyneet armeijaa ja monia pienten lasten äitejä. Katso, kuulutko tähän joukkoon."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c4cc17f2-6b89-4d94-a1bb-c4a378046a83
Haluaako joku kertoa tarkemmin tämän jutun sisällöstä? Nimim. "pienten lasten äiti"
Luulen, että kyse on hoitajista, mutta avatkaa.
Oletko sinä se, joka ei saa poistua?
Kommentit (340)
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitäisi synnyttää lisää sotilaita ja naisten pitäisi sotatilassa antaa seksiä sotilaille jotta sotilaiden taistelutahto pysyy korkeana.
Ei taida kuule ehtiä ne vauvat rintamalle. Vai meinasitko käyttää vauvoja tykinkuulana?
Vierailija kirjoitti:
Olen proviisori, enkä usko pääseväni maasta pois sodan aikana lääkehuollon turvaamisen takia.
Helsingin yliopistoon on hiljattain perustettu huoltovarmuusprofessuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, että ukrainalaiset naiset lähtivät ulkomaille mutta suomalaisia ei päästettäisi maasta?
Juuri näin. Suomessa on laki, jonka vuoksi kaikkien tietyn ikäisten pitää osallistua ja siten heitä ei päästetä pois maasta. Ukrainassa ei ollut tuollaista lakia, siksi moni pääsi lähtemään sieltä.
Edellistenkin sotien aikana naiset jäivät kotiin ja lapsia lähetettiin yksin Ruotsiin.
Miksi hoet tuota yhtä ja samaa asiaa? Luuletko, että kaikki ovat yhtä lainkuuliaisia kuin sinä olet? Luuletko myös todella, että Suomen viranomaiset kykenisivät pakottamaan ketään yhtään mihinkään tilanteessa, jossa maa on kaaoksessa sodan takia?
En hoe, vaan sanoin tuon yhden kerran. Ilmeisesti muut sitten olivat sanoneet samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitäisi synnyttää lisää sotilaita ja naisten pitäisi sotatilassa antaa seksiä sotilaille jotta sotilaiden taistelutahto pysyy korkeana.
Ei taida kuule ehtiä ne vauvat rintamalle. Vai meinasitko käyttää vauvoja tykinkuulana?
Eikun se kouluttaa vauvasotilaita:D puklua tulee varokoot viholliset!!!:D
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä maatilantöitä edes 40 luvulla tehty käsin. Työhevosia meillä ei enää ole (eikä hevosvetoisia työkaluja) ja vaikka olisikin niin ei niiöäkään oikein siellä suurtilalla mitään tehtäisi.
Apukäsiä tarvitaan, vaikka "vain" lehmät karkaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä on määrätty myös sairaita rintamalle. Niin käy Suomessakin, jos sota syttyy.
Eli Suomi heittää romukoppaan länsimaiset arvot heti tilaisuuden tullen. Vaikka noilla arvoilla hurskastellaankin juhlapuheissa ja noita arvoja väitetään puolustettavan sodassa. Eli se siitä sivistysvaltiosta...
Eihän suomi noudata tasa-arvoa rauhankaan aikana. Varusmiehillekin maksetaan vain 6e/pv eikä eläke kerry. Vangitkin saa enemmän rahaa. Sellainen pölhölä olemme.
Suomi arvostaa vankejaan enemmän kuin puolustajiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen melkein 50 ja täysi tumpelo käytännön töissä, paitsi ruoanlaitossa. Voin hyvin laittaa ruokaa ja tehdä muita simppeleitä hommia, näin olen aina ajatellutkin. Mummoni oli lotta.
Mies saa tosin viedä teinipojan Ruotsiin tai muualle. Hän menee rintamalle vain minun kuolleen ruumiini yli.
Mä oon nainen ja jos mut pakotetaan rintamalle tai pavelemaan millään tavalla sotahulluja ja herroja niin tpan itseni mielummin.
Sinulla on mielenterveysongelmia.
Samoin teillä sotahulluilla, vai vielä pitäisi suakin puolustaa sodassa?:D
Sinä se oikea hullu olet kun uhkailet itsemurhalla. Kuulut laitokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä maatilantöitä edes 40 luvulla tehty käsin. Työhevosia meillä ei enää ole (eikä hevosvetoisia työkaluja) ja vaikka olisikin niin ei niiöäkään oikein siellä suurtilalla mitään tehtäisi.
Nykyään on hyvin vähän karjatiloja eikä maatiloilla muutenkaan tarvita paljon työvoimaa koneiden takia. Ihme fantasioita täällä: kelataan jotain vuosikymmenien ja -satojen takaisia asioita. Ikään kuin joku nykykaupunkilainen osaisi tuosta vain ajaa puimakonetta tai lypsää lehmät käsin.
Ei kai tuossa mitään ihmeellistä ole. Meillä on ainakin määritelty kuinka toimitaan tuollaisessa tilanteessa ja ketkä ottavat vastuun jos miehet lähtevät rintamalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen melkein 50 ja täysi tumpelo käytännön töissä, paitsi ruoanlaitossa. Voin hyvin laittaa ruokaa ja tehdä muita simppeleitä hommia, näin olen aina ajatellutkin. Mummoni oli lotta.
Mies saa tosin viedä teinipojan Ruotsiin tai muualle. Hän menee rintamalle vain minun kuolleen ruumiini yli.
Mä oon nainen ja jos mut pakotetaan rintamalle tai pavelemaan millään tavalla sotahulluja ja herroja niin tpan itseni mielummin.
Sinulla on mielenterveysongelmia.
Samoin teillä sotahulluilla, vai vielä pitäisi suakin puolustaa sodassa?:D
Sinä se oikea hullu olet kun uhkailet itsemurhalla. Kuulut laitokseen.
Työelämässä olen ja moni todennut jos tulee sota joko lähtevät hiiteen suomesta tai tekevät it sarin, sittenkun täällä alkaa kunnon rytinä niin rakennukset tuhoutuu mitäs sä meinaat tehdä? Tehdä "isänmaanvelvollisuutesi" ja mennä eläväksi tykinkuulaksi??:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on hyvin vähän karjatiloja eikä maatiloilla muutenkaan tarvita paljon työvoimaa koneiden takia. Ihme fantasioita täällä: kelataan jotain vuosikymmenien ja -satojen takaisia asioita. Ikään kuin joku nykykaupunkilainen osaisi tuosta vain ajaa puimakonetta tai lypsää lehmät käsin.
Täällä on tosi harhaista väkeä siinäkin määrin että luulevat myös valtion tulevan heti apuun kun tulee sähkökatkoksia ja rakennuksia tuhotaan, täällä myös haukutaan taviksia pettureiksi kun haluavat lähteä pois sodan jaloista,ekana lähtee hallitus yms elitistit miksi nämä solvaajat ja kiihkoilijat ei niitä hauku jotka tänne sodan tuo?
Sodassa ei ole voittajia, ei sankareita, ainoastaan häviäjiä. Kukaan täysijärkinen ei halua sotaa. Ja jos sellainen tulee, on se erilainen, kuin aikaisemmat sodat. Tietotekniset taidot voivat olla isossa roolissa ym. uudet asiat.
Enpä usko, että tarvii tämmöistä asiaa miettiä. Jos sota syttyy, siinä on semmoiset aseet käytössä, ettei siinä juuri sodita tai hoidella haavoittuneita tms.
Enempi varautuisin siihen, mitä seuraavassa pandemiatilanteissa tapahtuu. Siinä tilanteessa mm. hoitajat määrätään töihin. Kuten koronankin aikaan. Todennäköisempää on, että pandemia on seuraavankin pakkotyön syy, eikä sota. Tai sitten jokin laaja sähkö- ja informaatiokaaos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä persut eivät ole käyneet armeejaa : HALLA-AHO, KESKISARJA , TYNKKYNEN ,ROKAINEN YM.. OVAT SIVAREITA ... JOUTUVAT ETURINTAMAAN LAITTAMAAN RUOKAA. SOTAMIEHILLE, JA HEITÄ PASSAAAMAAN. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Kuules teini lol kenenkään ei ole pakko mennä vapaaehtoisesti tykinruoaksi elitistien sotiin, oletkos itse käynyt armeijan vai keskitytkö taas kerran haukkumaan persuja kuten sulla tapana 7-23, 7 pvä/vko??
Kuules sodassa saa kuulan kallonsa jos ei tottele. Ne höykyttää lusmusivari miehiä. 🤣🤣🤣🤣
Näin on. Sodassa vallitsee poikkeuslaki, joka tarkoittaa sitä, että rintamakarkurit ja kieltäytyjät
ENÄPÄ NÄMÄ. PERSUJEN HALLITUKSEN MIEHET JOTKA EIVÄT OLE KÄYNEET ARMEEJAA ::: HALLA-AHO, KESKISARJA, TYNKKYNEN, RONKAINEN YM. KAIKKI SIVARI LUSMUJA. LUULEN ETTETTÄ PANEVAT ETURINTAMALLE TAI SAUNANTAAKSE... 😂😂😂😂😁😁😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap joutuu joko rintamalle taisteluihin, tai lotaksi. Kaikkien Suomen kansalaisten on mentävä uskonnosta riippumatta.
Ei lotaksi voi pakottaa. Lottajärjestö on lakkautettu ja vapaaehtoinen
Lotta on Tanskasta tullut naisjärjestö maailman sodan aikana 100 vuotta sitten . Lotta on tanskaruotsalainen sana . Sairaanhoitajat ja apuhoitajat ( lähihoitajat) sekä muut auttoivat sodassa sekä evakuoitu ja että haavoittuneita . He myös toivat myyntipöydät kahvia ja pullaa. Kuin leipoivat sodassa oleville leipää. Sota ajan työvaatteessa oli sotamerkkejä erottamaan tavikset niistä jotka oli armeijaa auttamassa. Siviilit teki normi työtä. Suomi sai aseita Saksasta myös mistä johtuu taas se na tsit te Lu. Suomi oli yksin stalinistien hyökätessä mutta myöhemmin tuli apuun näitä muita maita ja muiden armeijaa kuten Saksan. Täällä kun veisattiin virsiä ja Neuvostoliitossa taas kommunistien puoluelauluja. Jeesuksen uskoiset ei välitä niin kovasti politiikasta. Äärikommunistit hyökkäsi kirkkoihin itäsuomessa. Puolueen johtajien kuvia toi sinne. Rukoushuoneelle. Ihan eri suunta suorastaan. Fanaattisuus on paha asia kaikessa myös raha kuin politiikassa. Neuvostoliitossa oli hyvin paljon muita uskontoja kuten shamaaneja ja muslimeja. Lohikäärme budhaa. Suomessa oltiin niin kristittyjä. Maalliset asiat pitää hoitaa muualla kuin uskonnoissa. Sopia yhdessä . Nimittäin CCCP STALINISTIT pommitti lasten kouluja sen ajan itäsuomessa sen ajan Eestin itäpuolella . Sellainen kommunismi. Hedelmistään puu tunnetaan. Mitä kylvää sitä niittää. Varastamaan lähdetään sitten muilta kuten nytkin. Maan päällä on monia kieliä heimoja joilla on omat syntyseudut. Palaatte sinne omiin maihin. Lotat auttoi sekä siviilejä että sotilaita ilman aseita. Turhaan vihaat aseettomia.
No vammaiset voi ommella droneverkkoja itärajalle jo nyt valmiiksi . Ja moni osaa ommella eli korjata revenneet vaatteet ja asepuvut. Moni osaa siivota ammatillisesti niin toki voi siinä auttaa . Naiset osaa myös syöttää potilaita ja haavoittuneita juottaa. Pestä. Vaihtaa vaatteet. Avustavia tehtäviä on . Ukrainan naiset ei viitsi auttaa siellä omaa maataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, että ukrainalaiset naiset lähtivät ulkomaille mutta suomalaisia ei päästettäisi maasta?
Näin on. Veikkaan että ukrainalaisetkaan ei enää pääsisi Suomesta ulos, jos sota syttyisi.
Jos ovat kaksoiskansalaisia tai heillä ei ole vielä Suomen kansalaisuutta, niin pääsevät pois.
Niin Ukrainasta lähti pois heti muumaalaiset . Ne joilla muun maan kansalaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apukäsillä ei kyllä tee siinä vaiheessa mitään kun yli 100 lehmänlauma karkaa.
Jos ovat kaksoiskansalaisia tai heillä ei ole vielä Suomen kansalaisuutta, niin pääsevät pois.