"Nainen, tänne joudut sodassa"
"Moni suomalainen nainen ei saa lähteä pakoon, jos Suomessa syttyy sota. Tämä koskee myös heitä, jotka eivät ole käyneet armeijaa ja monia pienten lasten äitejä. Katso, kuulutko tähän joukkoon."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c4cc17f2-6b89-4d94-a1bb-c4a378046a83
Haluaako joku kertoa tarkemmin tämän jutun sisällöstä? Nimim. "pienten lasten äiti"
Luulen, että kyse on hoitajista, mutta avatkaa.
Oletko sinä se, joka ei saa poistua?
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, kannattaako tänne jäädä siviilinä haavoittumaan ja kuormittamaan sairaaloita...
Ei sairaalihin pääse kukaan jos järjestelmät ei toimi.
Näinpä, eli miten aikovat haavoittuneita hoitaa? Kyllä ne HUSin johdon ökytyösuhdeautot ovat tärkeämpiä kuin potilaat.
En tiedä miten ovat ajatelleet hoitaa mutta vähän huono on hoitaa jos järjestelmästä ei tietoja löydy. Toki on yhtä huono on kutsua ketään töihin. Ei niitä mappeja mistä tietoa löytyisi jos järjestelmät ei toimi ole missään.
Siksi on meitä, ketkä tunkkaa kriisin aikana niitä järjestelmiä ja yhteyksiä. Siksi meillä suunnitellaan ja harjoitell
Olennaisinta on kuitenkin se, kestäisikö kantti, siis henkinen kriisinkestävyys - eivät mitkään erityistaidot tai fyysinen kunto. Koska korona-ajan kotoilu ja etäkoulu olivat monelle melkein ylivoimaista, millaista olisikaan arki rintamalla tai ohjusiskujen raunioittamassa kaupungissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin niin onnellinen jos saisin tehdä jotain hyödyllistä isänmaan puolesta, 57 v nainen ( pitkäaikaistyötön)
Kysyn sultakin ihan vakavissani: minkä isänmaan? Ai tarkoitat nykyisen sotanato Suomen jota pyörittää mm who:n porukka ja jota myyty muualle pilkkahintaan 🤭
Kaiken huippu kun täällä sanotaan että naiset toimisivat maatalouden ja teollisuuden töissä sodassa. Miten kun maatilojen määrä on enää 1/3 vuoden 1995 määrästä ja teollisuus on ajettu kiinaan kiitos meidän maanpetturipäättäjien ja ek:n toimesta.
Nää harhaiset luulee että eletään 1940 lukua ja sota on samanlaista kuin meidän isovanhempien aikaan.
Mua jotenkin ihmetyttää nämä, jotka huutaa, että Suomessa ei ole mitään puolustamisen arvoista. Ja että meillä on kaikki asiat päin seinää. Oletteko te koskaan asuneet ulkomailla, tai edes käyneet? Mitäpä veikkailette monessako maassa on edes sellainen valtion tukiverkko, kuin mitä nyt on? Luuletteko, että teille maksettaisiin tämänkään verran muualla tukia yms? Voisitko muuttaa vaikka Uuteen-Seelantiin ilman rahaa ja sulle annettaisiin katto pään päälle, rahaa ruokaan jne. Missä muualla on vielä näinkin turvallista asua ja elää kuin Suomessa? Pientä rajaa siihen kitinään, menkää maailmalle katsomaan millaista siellä oikeasti on
Jos sotilasvalaa vannomaton Suomen kansalaisena on virallisesti kirjoilla muualla, ei ole maanpuolustusvelvollinen.
varmaan rysssssä tuo, joka uskottelee, luulee että länsimaissa mitään hallitusta tai yksittäisiä henkilöitä puolustamassa oltaisiin, niin on vain ryssssssällä jossa putiliskoa puolustetaan. Täällä puolustetaan maata, täällä hallitukset vaihtuu 4 vuoden välein, välillä tiuhempaankin, toisin kuin rysssssälässä
Jotenkin outoa tuo jankkaus orpopurran hallituksen puolesta sotiminen jota trolli yrittää markkinoida, hallitukset ja ministerit tulee ja ne myös menee.
MAA PYSYY.
JA SITÄ PUOLUSTETAAN
"Siksi on meitä, ketkä tunkkaa kriisin aikana niitä järjestelmiä ja yhteyksiä. Siksi meillä suunnitellaan ja harjoitellaan ja varaudutaan tällaisiin asioihin
Se It-alalla oleva"
Onneksi näin. Niin yhteiskunt kuin sodankäyntikin on muuttunut ratkausevasti. Merkittävimmät voitt tehdään ihan muualla kuin rintamalla tai sairaaloissa.
Jos ratkaisevinta olisi se mitä rintamalla tapatuu niin Ukrainan sotakin olisi jo ratkennut ja lopou.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa peilataan talvi- ja jatkosotaa Ukrainan puolustussotaan ja tuetaan Ukrainaa sen takia, että saadaan ikään kuin revanssi Venäjää vastaan. Sen takia monella suomalaisella on yltiöoptimistinen ja kritiikitön suhtautuminen Ukrainaan ja sen mahdollisuuksiin. Baltiassa samankaltainen asenne. Kauempana Euroopassa ollaan realistisempia ja neutraalimpia. Saksan johto yrittää kylläkin militarisoida yhteiskuntaa, mutta vastustus on suurta, monesta eri syystä.
Tämä. Liian paljon lapsellista öhinää kuinka jokainen maa saisi muka itse päättää omista jutuista. Ei saa. Jokainen maa suurvallan naapurissa on sen suurvallan etupiiriä ja kiinnostuksen kohde. Niin se on Venäjän, USA, Kiinan, Intian jne kanssa. Toki lapsekkaasti saa huudella että saahan ne, Ukraina, liittyä Natoon jos tahtoo -))), saiko -)))?
Vierailija kirjoitti:
Mua jotenkin ihmetyttää nämä, jotka huutaa, että Suomessa ei ole mitään puolustamisen arvoista. Ja että meillä on kaikki asiat päin seinää. Oletteko te koskaan asuneet ulkomailla, tai edes käyneet? Mitäpä veikkailette monessako maassa on edes sellainen valtion tukiverkko, kuin mitä nyt on? Luuletteko, että teille maksettaisiin tämänkään verran muualla tukia yms? Voisitko muuttaa vaikka Uuteen-Seelantiin ilman rahaa ja sulle annettaisiin katto pään päälle, rahaa ruokaan jne. Missä muualla on vielä näinkin turvallista asua ja elää kuin Suomessa? Pientä rajaa siihen kitinään, menkää maailmalle katsomaan millaista siellä oikeasti on
Ainakin minä muistan, millainen Suomi oli 1980-luvulla, ja tiedän, että sen jälkeen lähes kaikki on mennyt vain huonompaan suuntaan. Suomi on taantuva yhteiskunta. 1980-luvun Suomea puolustaisin, tätä nykyistä luokkayhteiskuntaa en.
Hyvä et naisetki joutuu johonki. Ja pakoon yrittävät naiset ja miehet pitää ampua
Vierailija kirjoitti:
Hyvä et naisetki joutuu johonki. Ja pakoon yrittävät naiset ja miehet pitää ampua
Perunakellarista on hyvä huudella.
Vierailija kirjoitti:
No siis lain mukaanhan kaikki on työvelvollisia, eikö se ollut 17-67 vuotiaat.. eli lähtökohtaisesti naiset laitettaneen paikkaamaan miesten duuneja hyvinkin pitkälle.
Minä voin mennä tekemään jonkun isopalkkaisen miehen hommia. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunakellarista on hyvä huudella.
Mulla on sa-sijotus rintamalle.
Vierailija kirjoitti:
Kun vertaa sen ajan suomeen jossa kokoomus ei päässyt hallitukseen ajamaan köyhät kyykkyyn politiikkaa, maassa oli täystyöllisyys ja maaseutu oli elinvoimainen niin ei tätä nykyistä kokoomus suomea kiinnosta puolustaa. Te kokoomuslaiset saatte ihan itse puolustaa tätä uusliberalistista ihannemaatanne. Hyvinvointivaltio ajettiin alas jo viimeistään 2023 ja sen tuhoaminen alkoi 1987 kun kokoomus pääsi hallitukseen. Kekkonen ajoi koko kansan asiaa mutta Urpo vain rikkaiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minä muistan, millainen Suomi oli 1980-luvulla, ja tiedän, että sen jälkeen lähes kaikki on mennyt vain huonompaan suuntaan. Suomi on taantuva yhteiskunta. 1980-luvun Suomea puolustaisin, tätä nykyistä luokkayhteiskuntaa en.
Ja missä maassa on sun onnela? Missä sä saat vaikka työttömänä tukia niin paljon kuin täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis lain mukaanhan kaikki on työvelvollisia, eikö se ollut 17-67 vuotiaat.. eli lähtökohtaisesti naiset laitettaneen paikkaamaan miesten duuneja hyvinkin pitkälle.
Minä voin mennä tekemään jonkun isopalkkaisen miehen hommia. :)
Et sä saa siitä mitään palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus ja kokoomuslaiset on pääsyyllisiä suomen rappioon. Ensin ajoivat huvinvointivaltion alas ja nyt lietsovat sotaa. Kekkonen oli oikeassa että kokoomusta ei saa päästää hallitukseen eikä päätöksentekoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vertaa sen ajan suomeen jossa kokoomus ei päässyt hallitukseen ajamaan köyhät kyykkyyn politiikkaa, maassa oli täystyöllisyys ja maaseutu oli elinvoimainen niin ei tätä nykyistä kokoomus suomea kiinnosta puolustaa. Te koko
No älä puolusta. Mut et sä elä ku sut telotetaan kenttäoikeuden päätöksellä niinku Arndt Pekurinen.
"Mitäpä veikkailette monessako maassa on edes sellainen valtion tukiverkko, kuin mitä nyt on? Luuletteko, että teille maksettaisiin tämänkään verran muualla tukia yms? "
Nykyinen eliitti ei halua maksaa yhtään mitään tukia, paitsi omille bisneskavereilleen. Miksi sinä sellaisia ihmisiä haluat puolustaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos sotilasvalaa vannomaton Suomen kansalaisena on virallisesti kirjoilla muualla, ei ole maanpuolustusvelvollinen.
Lisäksi sotilasvalassa vannottiin puolustamaan itsenäistä suomea. Nyt naton ja euron myötä emme ole enää sellainen.
Kaiken huippu kun täällä sanotaan että naiset toimisivat maatalouden ja teollisuuden töissä sodassa. Miten kun maatilojen määrä on enää 1/3 vuoden 1995 määrästä ja teollisuus on ajettu kiinaan kiitos meidän maanpetturipäättäjien ja ek:n toimesta.