Mitä viedä tuoreelle äidille?
Lähipiiriin on tulossa ensimmäinen vauva yli pariinkymmeneen vuoteen, ja nyt haluaisin vinkkejä mitä nykyisin vastasynnyttäneet äidit kaipaavat. Kysytään kyllä äidiltäkin, lähinnä kaivattaisiin ideoita mitkä olisi kiva yllätyslahja jonka voisi toivottujen lisäksi laittaa.
Kommentit (91)
Itse tykkäisin jostain hemmottelupaketista, jossa olisi esimerkiksi kasvonaamioita, manikyyrisetti, laadukasta suklaata ja vaikka pullo holitonta kuohuvaa.
Puhkaistuja kondomeja. Suomi tarvitsee lisää veronmaksajia.
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoitoapua tulevaisuudessa, niin että äiti saa aina joskus omaa aikaa.
Mitä jos vaikka lapsen isä hoitaisi oman osuutensa?
Vierailija kirjoitti:
Paras lahja olisi olla tuomatta mitään ja itseasiassa olla tulematta ollenkaan.
AP tässä, meitä on ihan pyydetty käymään sitten kun vauva on syntynyt, ei olla tunkeutumassa kylään. Mennään siinä vaiheessa kun se vauvan vanhemmille sopii. Onneksi tästä ketjusta sai ihan hyviäkin ideoita, vaikka kieltämättä olen hieman hämmästynyt muutamista vastauksista - oletin kai liikaa keskustelupalstalta :)
Tukkupakkauksen varmuusvälineitä.
Riippu aika paljon perheen tilanteesta. Jotkut saattavat arvostaa ruokaa, toiset materiaa ja kolmannet eivät tarvitse mitään muuta kuin hyviä neuvoja, sillä uskovat liikaa lääketiedettä. Aika hyvä on "luonnollinen lapsuus" kirja joka opettaa miten vauvaa oikeasti hoidetaan, eikä psykopaattisesti rääkätä lääketieteen oppien mukaan.
Kyllä se on se aika. Kaikki parveilee ympärillä ne ekat viikot ja sen jälkeen äitiys on maailman yksinäisin rooli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on se kumma kun kaikkia nykyään ärsyttää ihan kaikki. Parasta kun ei anna, tee tai sano mitään, niinkö
Ei kannata kysyä, jos ei kestä kuulla vastauksia.
Aika paljon on näitä keskenkasvuisten avautumisia ja kyllä ne harmittaa.
Itse tykkäsin eniten kun ihmiset toivat rotinapullaa tullessaan.
Oli kiva kun kahvilla vieraan käydessä oli pöydässä muutakin kuin vaan kaapista kaivetut keksit kun muuta ei jaksanut itse laittaa ja niistä jäi vielä seuraaville vieraille ja itselle kun tarvitsi kipeästi energiaa muttei jaksanut mitään laittaa.
Jotain tuoretta...esimerkiksi Tom Cruiselle vietiin tuore istukka...
Arvostin tosi paljon kun sain itse tehtyjä perusruokia viikoksi. Olisin ilahtunut myös Pullasta, suklaasta ja kotikaljasta. Auttavat maidonnousuun. Ja maidonkerääjästä ja hammaskipugeelistä. Näistä viimeisistä sain tietää liian myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vaikka lapsen isä hoitaisi oman osuutensa?
Mikä isä? "Itsellisiä" naiset nykyään ovat.
Tämä on erittäin yksilöllistä. Kannattaa ehkä kysyä etukäteen lahjan saajalta, jos se tuntuu luontevalta. Meille olivat mieluisia onnittelukortit, Netflix-tilaus (kätevä imettäessä) ja neuvolasta saadut kirjalahjat lapselle. Varmaan jokin äänikirjapalvelukin olisi ollut kiva. Meillä kului paljon sideharsoja, joten se olisi ollut ainakin meille mieluinen lahja. Vauvanvaatteita ja leluja jäi ainakin meillä paljon käyttämättä, koska niitä tuotiin turhan innokkaasti. Vaipoissa taas on yksilöllisiä eroja, mikä merkki kyseiselle vauvalle sopii, joten niitä veisin kokeiluun korkeintaan yhden pakkauksen. Välttäisin ainakin lahjoja, jotka vievät paljon tilaa tai vaativat vanhemmilta jonnekin menemistä. Esim. salikortti olisi ollut meillä alkuvaiheessa täysi mahdottomuus käyttää.
Kolme lasta oon saanut ja paras lahja oli suklaapatukka minkä systeri toi mulle 3. synnytyksen jälkeen synnytyslaitokselle. Muistan sen ikuisesti miltä se maistui.. ja sitä ei sit tarvinnut yrittää tunkea sinne huoneen pieniin säilytystiloihin ja/tai roudata kotiin kaiken muun kaman kanssa. Mutta jos siis oot menossa vasta kotiin moikkaamaan, niin tosiaan jotain herkkua (siis jo se on porkkanaraaste niin sit sitä, eihän sen mitään epäterveellistä tarvitse olla, jos ei sellaista halua antaa) mistä tiedät, että äiti pitää. Kukkia tulee niin älyttömästi yleensä silloin, että niitä en ehkä veisi?
Vierailija kirjoitti:
Kolme lasta oon saanut ja paras lahja oli suklaapatukka minkä systeri toi mulle 3. synnytyksen jälkeen synnytyslaitokselle. Muistan sen ikuisesti miltä se maistui.. ja sitä ei sit tarvinnut yrittää tunkea sinne huoneen pieniin säilytystiloihin ja/tai roudata kotiin kaiken muun kaman kanssa. Mutta jos siis oot menossa vasta kotiin moikkaamaan, niin tosiaan jotain herkkua (siis jo se on porkkanaraaste niin sit sitä, eihän sen mitään epäterveellistä tarvitse olla, jos ei sellaista halua antaa) mistä tiedät, että äiti pitää. Kukkia tulee niin älyttömästi yleensä silloin, että niitä en ehkä veisi?
Minusta kukat olisivat olleet ihania mutta kahdesta lapsesta olen saanut kukkia vain kerran.
Vierailija kirjoitti:
Kysy.
Lue uudelleen. Kysytkö sinä minkä yllätyslahjan haluat jo mainitsemiesi lisäksi 😳
Vierailija kirjoitti:
Liekö yh? Kyllä minun lapsillani on isä, joka on vastuun kantanut. Ei tarvinnu pyytää. Lapset nyt jo aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Jotain tuoretta...esimerkiksi Tom Cruiselle vietiin tuore istukka...
Eikö se ole synnyttäjällä omasta takaa?
Vierailija kirjoitti:
Älä vie mitään. Äiti haluaa levätä ja olla rauhassa ensi päivät. Lähetä onnitteluviesti vain ja kysy, mitä vauva tarvitsee, jotta voit myöhemmin tuoda hänelle.
Mistä jäi käsitys, että heti tuppaa kylään?!
Paras lahja olisi olla tuomatta mitään ja itseasiassa olla tulematta ollenkaan.