Mitä viedä tuoreelle äidille?
Lähipiiriin on tulossa ensimmäinen vauva yli pariinkymmeneen vuoteen, ja nyt haluaisin vinkkejä mitä nykyisin vastasynnyttäneet äidit kaipaavat. Kysytään kyllä äidiltäkin, lähinnä kaivattaisiin ideoita mitkä olisi kiva yllätyslahja jonka voisi toivottujen lisäksi laittaa.
Kommentit (37)
Itse vein värikkään pehmeän helistimen, jota olin valinnut kauan ja petyin kun tuoreet vanhemmat nakkasivat sen vain lattian nurkassa olevaan lelukoppaan sanomatta mitään.
Vierailija kirjoitti:
on se kumma kun kaikkia nykyään ärsyttää ihan kaikki. Parasta kun ei anna, tee tai sano mitään, niinkö
Ei kannata kysyä, jos ei kestä kuulla vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ilahduin kukkakimpusta. Se, mitä en kehdannut keneltäkään kysyä, oli siivousapu. Voi kumpa joku läheinen olisi auttanut ikkunoiden pesussa ym. suursiivouksessa.
Miksi hemmetissä täytyy pitää suursiivous kun vauva syntynyt?
Vierailija kirjoitti:
Kondomeja
Sulle vetää kortsu päähän ja vetää vessanpöntöstä
Vierailija kirjoitti:
Itse vein värikkään pehmeän helistimen, jota olin valinnut kauan ja petyin kun tuoreet vanhemmat nakkasivat sen vain lattian nurkassa olevaan lelukoppaan sanomatta mitään.
Keksi lisää.... voi kauheeetaaaaa....🤭
Parasta oli kun ihmiset toivat valmista ruokaa, jota sai vain lämmittää. Makaronilaatikkoa ja suklaata oli oikein hyvä lahja. Samoin tykkäsin kovasti kun joku tuli katsomaan vauvaa ja toi mukanaan pitsat ja tarjoili ne lautasille ja piti lasta vain sen aikaa että itse sain syötyä.
Nyt arvostaisin esim. suoratoistopalvelun lahjakorttia kolmeksi kuukaudeksi , woltin lahjakorttia, vaippoja ja sitä ruokaa, jota saa vain lämmittää. Lisäksi olisi ihanaa jos joku lupaisi viedä vauvan vaunulenkille tai lupaisi pestä keväällä ikkunat tai ensi kuussa uunin.
Ruoka, palvelut ja tavarat, joita tarvitaan joka päivä ovat mielestäni aina parhaita lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
on se kumma kun kaikkia nykyään ärsyttää ihan kaikki. Parasta kun ei anna, tee tai sano mitään, niinkö
Muut ei käytä ärsytys sanaa kun 🐖🐖🐖
Vastuunvapautus lomake äidin allekirjoituksella isälle, ettei tämä joudu maksamaan elareita koska kuitenkin eroavat vuoden tai kahden sisällä.
Hoh hoijaa, osa vastauksista on kyllä aika erikoisia. Ja niille jotka ei lukeneet aloitusta, niin siinähän luki että kysyvät kyllä, mutta haluaisivat tietää onko jotain mikä olisi kiva yllätys. Tuskin on myöskään muita pieniä lapsia tuossa perheessä, kun kerran on eka vauva pariinkymmeneen vuoteen. Itse tarjoutuisin avuksi tarvittaessa, veisin ehkä jotain ruokaa, vaikka pakkaseen että voisi vain lämmittää - ja jotain perustavikkeita elämää helpottamaan.
Syötävää, jotakin valmista minkä vain lämmittää, ja ellei heti tarvitse niin sellaista mikä säilyy pari päivää tai sen voi pakastaa. Imettäessä on näl-kä ja ruuan laitto ei ole kivointa heti synnytyksen jälkeen.
Toinen on apu, sellainen että esim tarjoudut imuroimaan, pesemään pyykit tai virittämään ne kuivamaan, tiskaamaan, pyyhkimään pölyjä. Näitä itse arvostin todella.
Jos jotakin tavaraa tms niin kannattaa kysyä ensin, ja vaipat ,niissäkin varmistua merkistä ja koosta ensin.
Minä olen anoppi, joten autoin tietysti paljon nuorta perhettä. Tein usein ruokaa jääkaappiin ja pakastimeen, siivosin päällisin puolin sillä aikaa, kun äiti oli vauvan kanssa vaunulenkillä (en siis siivonnut kaappeja, kuten joku kohta keksii väittää) ja pesin ikkunat ennen ristiäisiä. Ostin ja tein vauvanvaatteita, joita toivottiin. Vauvan ensikirjat oli tykättyjä, yllättävän pienenä vauva kiinnostuu niistä. Ja tietysti hoidin vauvaa aina kun pyydettiin.
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoitoapua tulevaisuudessa, niin että äiti saa aina joskus omaa aikaa.
JEP: Itsetehty lahjakortti 3 - 4 tunnin vauvanhoitoon että tuore äiti pääsisi vaikka elokuviin ja drinkille.
Po**oelokuvia ja genitaalien hieronta-imemislaite sillä usein äiti joutuu elämään valtavissa puitteissa ja himoissa, eikä mies halua tyydyttää koska alapää rikki eikä pääse itsekkäästi jyystämään.
Eniten ilahduin kukkakimpusta. Se, mitä en kehdannut keneltäkään kysyä, oli siivousapu. Voi kumpa joku läheinen olisi auttanut ikkunoiden pesussa ym. suursiivouksessa.