Mitä viedä tuoreelle äidille?
Lähipiiriin on tulossa ensimmäinen vauva yli pariinkymmeneen vuoteen, ja nyt haluaisin vinkkejä mitä nykyisin vastasynnyttäneet äidit kaipaavat. Kysytään kyllä äidiltäkin, lähinnä kaivattaisiin ideoita mitkä olisi kiva yllätyslahja jonka voisi toivottujen lisäksi laittaa.
Kommentit (37)
Minä kysyn, että mitä hän ei vielä ole hankkinut? Näin ei mene rahat hukkaan ja olemme molemmat tyytyväisiä.
Ihan vaikka kukkia. Mä sain helium ilmapalloja. Olin niistä onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Siideriä ja meikkejä
🐖🐖🐖🐖 moukan puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siideriä ja meikkejä
🐖🐖🐖🐖 moukan puhetta.
Nettivinkattu kunnianloukkauksena
Vierailija kirjoitti:
Iso viinitonkka ja kortsuja
Tämmöstä vie moukka Sivonen. Ent alkoholisti.🐖
Lastenhoitoapua tulevaisuudessa, niin että äiti saa aina joskus omaa aikaa.
Riippuu budjetista. Itse ilahtuisin esimerkiksi hyvästä kahvista, suklaasta tai jäätelöstä. Toinen mikä ilahduttaisi olisi mukava oloasu, ihan vaan jotkut pehmeät housut ja löysä paita joissa olisi mukavaa hoitaa vauvaa.
Jos vauvaperheessä on tiukka budjetti niin vaippoja tai muuta hyödyllistä vauvalle, kannattaa kysyä onko jollekin vaatteelle tarvetta. Arvostaisin myös jos joku ostaisi ruokaa: sämpylöitä, juustoa, kurkkua, tomaattia, mehua ja jugurttia mistä voi tehdä aamu- ja iltapalaa. Jos isompi kaupunki niin joku kahvilalahjakortti olisi ihan ykkönen, sinne kun voi mennä nukkuvan vauvan kanssa :)
Kouvolan lakritsi ja iso pussi salmiakkia. Myös erilaiset limsat ja mocktailit ovat olleet kivoja, kun koko ajan janottaa, eikä vettä jaksa aina litkiä.
Anna aikaasi, jos muita lapsia perheessä; paras lahja kun viet lapset vaikka ulkoilemaan vaikka tunniksi, niin äiti ja isä saavat olla vauvan kanssa. Kotitekoinen vaikka laatikkoruoka, varmasti kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Mua vaan ärsytti kun jotkut alkoi heti vauvan synnyttyä tuputtaa omaa aikaa. Halusin olla lapsen kanssa kun olin häntä monta vuotta toivonut. Parhaimmillaan hoitoavun tarjoajat halusi pidellä sylissä nukkuvaa vauvaa että saisin "omaa aikaa" tehdä kotitöitä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vaan ärsytti kun jotkut alkoi heti vauvan synnyttyä tuputtaa omaa aikaa. Halusin olla lapsen kanssa kun olin häntä monta vuotta toivonut. Parhaimmillaan hoitoavun tarjoajat halusi pidellä sylissä nukkuvaa vauvaa että saisin "omaa aikaa" tehdä kotitöitä :D
Tämä! Olisivat mielummin ilmoittautuneet vapaaehtoisesti pesemään ikkunat tai vaihtamaan mullat.
on se kumma kun kaikkia nykyään ärsyttää ihan kaikki. Parasta kun ei anna, tee tai sano mitään, niinkö
Minä olisin halunnut suklaata, mutta kukkia toivat
Älä vie mitään. Äiti haluaa levätä ja olla rauhassa ensi päivät. Lähetä onnitteluviesti vain ja kysy, mitä vauva tarvitsee, jotta voit myöhemmin tuoda hänelle.
Kysy.