Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä viedä tuoreelle äidille?

Vierailija
25.02.2026 |

Lähipiiriin on tulossa ensimmäinen vauva yli pariinkymmeneen vuoteen, ja nyt haluaisin vinkkejä mitä nykyisin vastasynnyttäneet äidit kaipaavat. Kysytään kyllä äidiltäkin, lähinnä kaivattaisiin ideoita mitkä olisi kiva yllätyslahja jonka voisi toivottujen lisäksi laittaa. 

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna aikaasi, siivous- tai lastenhoitoapua. Lahjakortti johonkin hemmotteluhoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy.

Lue uudelleen. Kysytkö sinä minkä yllätyslahjan haluat jo mainitsemiesi lisäksi 😳

Inhoan yllätyslahjoja. En ymmärrä perinnettä, jossa toisen kotiin tuodaan roinaa. 

Vierailija
64/91 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme lasta oon saanut ja paras lahja oli suklaapatukka minkä systeri toi mulle 3. synnytyksen jälkeen synnytyslaitokselle. Muistan sen ikuisesti miltä se maistui.. ja sitä ei sit tarvinnut yrittää tunkea sinne huoneen pieniin säilytystiloihin ja/tai roudata kotiin kaiken muun kaman kanssa. Mutta jos siis oot menossa vasta kotiin moikkaamaan, niin tosiaan jotain herkkua (siis jo se on porkkanaraaste niin sit sitä, eihän sen mitään epäterveellistä tarvitse olla, jos ei sellaista halua antaa) mistä tiedät, että äiti pitää. Kukkia tulee niin älyttömästi yleensä silloin, että niitä en ehkä veisi?  

Minusta kukat olisivat olleet ihania mutta kahdesta lapsesta olen saanut kukkia vain kerran. 

Aa, joo no meillä molempien työnantajat muisti kukilla plus osa sukulaista ja ystävistä, jotka asuu kauempana. Mulla ole edes niin paljon kukkamaljakoita kun niitä kimppuja tuli.. osa oli sit jossain vesikannuissa.

Vierailija
65/91 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötävää, jotakin valmista minkä vain lämmittää, ja ellei heti tarvitse niin sellaista mikä säilyy pari päivää tai sen voi pakastaa. Imettäessä on näl-kä ja ruuan laitto ei ole kivointa heti synnytyksen jälkeen.
 Toinen on apu, sellainen että esim tarjoudut imuroimaan, pesemään pyykit tai virittämään ne kuivamaan, tiskaamaan, pyyhkimään pölyjä. Näitä itse arvostin todella. 
Jos jotakin tavaraa tms niin kannattaa kysyä ensin, ja vaipat ,niissäkin varmistua merkistä ja koosta ensin.

Sain esikoiseni 28 vuotta sitten. Toivat vauvalle vaatteita, 80cm, koska pieniä oli paljon. Minulle kukkia. En tiedä menenkö liian pitkälle, mutta sain tehdä vauvaltani kotityöt itse. Nukuin, söin, imetin. Tein ruuan alusta loppuun itse. Lämmitin kattilassa tai paistinpannulla. En vielä tänääkään päivänä omista mikroa. Vaippojakin oli vara itsellä hankkia.

Vierailija
66/91 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään kiinni perinteistä : rotinat !

Vierailija
67/91 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siideriä ja meikkejä

🐖🐖🐖🐖   moukan puhetta.

Kuinka niin?

Vierailija
68/91 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy.

Lue uudelleen. Kysytkö sinä minkä yllätyslahjan haluat jo mainitsemiesi lisäksi 😳

Inhoan yllätyslahjoja. En ymmärrä perinnettä, jossa toisen kotiin tuodaan roinaa. 

Ja vielä pyytämättä. Ja sitten kun pyydät esim häämuistamiset rahana olet itsekäs. Ja se turha roina pitäisi ottaa vastaan kiitollisena vaikka siihen menee se ihan sama raha. Jumalauta, älkää tuokaa mitään jos ette osaa antaa itsenne näköistä lahjaa. 

Vierailija
69/91 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy.

Nythän ap kyselee. Et taida olla kohde 😂

Vierailija
70/91 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummelia arkoihin rintoihin.

M55

Vierailija
71/91 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.nappisilmat.fi/mita-lahjaksi-tuoreelle-aidille/

Jutun lopussa oli oleellisin. Jokainen äiti on omanlaisensa omine tarpeineen ja toiveineen. Paras neuvoni olisi: kysy mitä äiti haluaa. Tärkeintä on kuunnella, kysyä, ja ennen kaikkea olla läsnä.

Vierailija
72/91 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitä tuoreelle isälle?

Vierailija
73/91 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidetään kiinni perinteistä : rotinat !

Valta osa elää nykyään yltäkylläistä

elämää tai ainakin kyllin hyvää.  Ja maailma on sen koommin pula-ajoista muuttunut, mutta silti pula-ajan etiketistä pidetään kiinni. Esim äitejä ei enää makuuteta päiviä, jne. 

Vierailija
74/91 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä huomiohuoraamista. Oletko menossa tapaamaan ystävääsi vai hakemaan huomiota lahjoillesi? 

Vierailija
75/91 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekästä huomiohuoraamista. Oletko menossa tapaamaan ystävääsi vai hakemaan huomiota lahjoillesi? 

Päädyin kerran palstalle . . . Olin kiittänyt tuliaisista, mutta jälkikäteen tätini kirjoitti kuinka olin laittanut keksit kaappiin, enkä ollut kiittänyt viestillä vierailun jälkeen. 

Vierailija
76/91 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna aikaasi, siivous- tai lastenhoitoapua. Lahjakortti johonkin hemmotteluhoitoon.

Tässäkin on kaikki, argh! Lahjakortti sitoo aikaan ja paikkaan. Ja mulla on mies joka hoitaa lasta, siivoaa ja osaa käydä kaupassa, tehdä ruokaa, jne. Ja itsekin olen ihan terve aikuinen, joka selviää ihan perusarjesta. 

Vierailija
77/91 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISO MUSTA DILDO!

Vierailija
78/91 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain mitä voi kierrättää. 

Vierailija
79/91 |