Tunnistaako huumeidenkäyttäjät oikeasti ulkoapäin?
Tätä olen miettinyt, kun kuulin maanantaina sattumalta kahden nuoremman työkaverin keskustelun. Puhuivat jostain mämmistä ja päättelin puheista, ettei nyt ollut kyse mistään pääsiäisherkusta. Toinen siis oli ilmeisesti antanut toiselle tätä mämmiä viikonlopuksi ja oli sitten ollut oikein hyvää mämmiä. Googletin asian ja käsittääkseni puhuivat ekstaasista.
Molemmat ihan normaalinoloisia, mukavia ihmisiä, jotka hoitavat työnsä hyvin. En olisi ikinä uskonut heistä. Jäin sitten pohtimaan, että täälläkin usein sanotaan, että kyllä huumeidenkäyttäjän tunnistaa, mutta onko se oikeasti näin?
Ja joo, salakuuntelin keskustelua joka ei selkeästi ollut minun korviin tarkoitettu. Saa kivittää, mutta se ei ole nyt varsinainen aihe tässä.
Kommentit (98)
Kyllä ne tunnistaa kun osaa kiinnittää huomiota yksityiskohtiin. Alkkiksilla ja narkkareilla on vaan kova usko, ettei muut näe totuutta heistä.
Bilekäyttäjiä ei tunnista, mutta kyllä nuo peukkutyypit tunnistaa kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikoilla tyypit vetää huumeita että jaksaa painaa duunia. Vapaalla vetävät huumeita että saa nollattua.
Tämähän se ongelman ydin on. Ennen huumeita käytettiin, koska se oli hauskaa ja sitten osa jäi koukkuun. Nykyään niitä käytetään, kun ei kestetä elämää muuten tai ei suoriuduta siitä ilman kemiallista apua.
Jengi mikrodosettaa jotain sieniä, jotta jaksavat arjessa, vaikka oikeasti pitäisi vetää kunnon tripit ja tulla siltä reissulta uutena ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mämmi on ekstaasia. Kirjainyhdistelmä MDMA on muuttunut suomalaisten suussa mämmiksi. Rakkaille lapsille keksitään useita nimiä.
Ja ei, ei tunnista käyttäjiä ulkoa päin, ellei sitten ole täysin rapanisti.
Viihdekäyttäjiä ei tunnista, mutta jos on siinä pisteessä että piikittää, niin kyllä tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Viihdekäyttäjiä ei tunnista, mutta jos on siinä pisteessä että piikittää, niin kyllä tunnistaa.
Voi myös piikittää viihdekäytössä, itse tein niin joskus parikymppisenä.
Ammattilaiset tunnistaa kyllä. Läheiseni on käyttänyt vuosia suonensisäisiä ja syömättömyys (reipas alipaino) sekä huono iho paljastavat kyllä. Sitten on viihdekäyttäjät, joista ei tosiaan etsimälläkään löydä muita merkkejä kuin käytön aikana lautasen kokoiset pupillit.
Vierailija kirjoitti:
Kovin huumemyönteisiä täällä ollaan kirjoituksista päätellen.
Pikemminkin realisteja. Päihteidenkäyttö ei maailmasta tuomioilla taikka paheksumalla lopu. Psyk.sh
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne tunnistaa kun osaa kiinnittää huomiota yksityiskohtiin. Alkkiksilla ja narkkareilla on vaan kova usko, ettei muut näe totuutta heistä.
Johan se sanottiin että ongelmakäyttäjät tunnistaa mutta viihdekäyttöä ei. Oletko niitä jotka eivät suostu näkemään näissä eroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös piikittää viihdekäytössä, itse tein niin joskus parikymppisenä.
Ja toisaalta voi olla myös piikittävä ongelmakäyttäjä ilman, että se ulospäin näkyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai kerroit esimiehellesi, että hänen työntekijänsä ovat narkkeja?
En kertonut. Ei ole minun asiani, kun ei vaikutta minun työni tekoon mitenkään. Eikä ilmeisesti heidän itsensäkään.
Ap
Melkoinen suojatyöpaikka teillä sitten, kerta narkkailu ei häiritse töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kertonut. Ei ole minun asiani, kun ei vaikutta minun työni tekoon mitenkään. Eikä ilmeisesti heidän itsensäkään.
Ap
Kuinka viikonloppuna otettu MDMA häiritsee töitä? Mielenkiinnosta haluaisin kuulla mietteesi asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ammattilaiset tunnistaa kyllä. Läheiseni on käyttänyt vuosia suonensisäisiä ja syömättömyys (reipas alipaino) sekä huono iho paljastavat kyllä. Sitten on viihdekäyttäjät, joista ei tosiaan etsimälläkään löydä muita merkkejä kuin käytön aikana lautasen kokoiset pupillit.
Läheskään kaikki aineet eivät laajenna pupilleja.
Työkaveri sai kerran morfiinia sairaalassa ja siltä tippui heti hampaat. Nyt laahustaa töissä posket lommolla lökäpöksyt polvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuinka viikonloppuna otettu MDMA häiritsee töitä? Mielenkiinnosta haluaisin kuulla mietteesi asiaan.
Yhdestä MDMA käyttökerrasta voi tulla viikkoja tai kuukausia kestävä masennus, ahdistus ja itsetuhoiset ajatukset, kyllä nuo jollain tapaa vaikuttaa työntekoon,
Ei välttämättä tunnista ellei viihdekäyttö lähde kunnolla lapasesta. Usein se ennen pitkää lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Et tunnista, ja yleisesti ottaen ei ole tarvettakaan tunnistaa. Viihdekäyttäjät on erilaisia kuin Traispottingin hahmot.
Tottakai on tarvetta tunnistaa, jos ei halua olla sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yhdestä MDMA käyttökerrasta voi tulla viikkoja tai kuukausia kestävä masennus, ahdistus ja itsetuhoiset ajatukset, kyllä nuo jollain tapaa vaikuttaa työntekoon,
No voi siihen myös kuolla, mikä myös häiritsee töitä.
Suomessa rouskutellaan niin paljon mielialalääkkeitäkin, että voi olla niiden käyttäjiä nämä "omituisuudet".