Vakuutus vakavan sairauden varalle, kenen kannattaa ottaa?
Kysymys otsikossa. Onko sinulla vakuutus vakavan sairauden varalle? Ja miksi päädyit ottamaan sen? Tai oletko harkinnut sen ottamista?
Kaikenlaisia näkökulmia otetaan vastaan. Itse olen 50v työelämässä oleva ja perusterve tällä hetkellä. Taloudessa vielä yksi alaikäinen lapsi 15v, kaksi muuta jo aikuisia ja asuvat omillaan. Minulle yritetään nyt kaupata em. vakuutusta, mutta en osaa päättää, olisiko siitä juuri minun kohdalla hyötyä Onko niissä sellaista pikkupränttiä, joka kannattaa huomioida?
Ja se ikävä näkemys, jos olet joutunut hakemaan korvauksia vakuutuksesta vakavan sairauden vuoksi, niin onnistuiko se ongelmitta?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täyttä arpapeliä, kenelle iskee vakava sairaus ja hyötyvät vakuutuksesta.
Toki kannattaa jokainen pikkuprintti lukea tarkkaan, ennen kuin mitään sopimusta tekee.
Ei se täysin arpapeliä ole, geenit määräävät myös aika paljon.
Edelleen arpa peliä. Ei se geeni sano että 100% varmuus on
Joten ne epäluuloiset jotka poistaneet rintansa vaikka geenin takia saattoivat poistaa ne täysin turhaan.
Mikään ei ole varmaa edes geeneissä.
Minä otin sekä terveysvakuutuksen että vakavan sairauden turvan 30-vuotiaana. Siitä kaksi vuotta myöhemmin tuli syöpäepäily. Sinälläänhän terveysvakuutusta ei tarvitse, jos ottaa vakavan sairauden turvan, koska silläkin korvaussummalla voi maksaa hoitokuluja. Itse totesin, ettei julkinen toiminut ollenkaan omalla kohdallani, joten onneksi vakuutuksen turvin pääsin yksityiselle hoitoon. Kaikki vakuutusehdot kannattaa lukea tarkkaan, eritoten se, mitä sairauksia vakuutus korvaa (varsinkin syöpien kohdalla). Itse koen, että molemmat vakuutukset ovat tuoneet minulle turvaa ja ennen kaikkea mielenrauhaa, varsinkin, kun itselläni se syöpäpelko on läsnä koko loppuelämän. Aika hyvä tuuri kävi, että sain vakuutuksen ennen kuin se koko syöpätesti rumba alkoi - nythän en enää sitä saisi, ainakaan yhtä kattavilla ehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Syövän hoito on oman kokemukseni mukaan hidasta ja kaaottista. Vähän väliä tulee vastaan muita sairastuneita, joille on tehty vakavia viivytyksiä hoitojen aloitukseen ja ties mitä sähläämistä. Vakuutuksen turvassa pääsee aloittamaan hoidot ajoissa, mikä on tosi kriittistä aggressiivisissa syövissä.
Tuo vakuutus mitään mihkään hoidon aloitukseen vaikuta.
Pienellä printillä lukee että jossei vaadi tarpeeksi pitkään sairaslomaa ei korvata, jos on vasta alkuvaiheessa ei korvata.
Niin miksi ei, ihmeellisiä sääntöjä on kyllä noissa ehdoissa millä rajataan vaikka mitä pois. Säkää on sitten mihin se oma osuu vai osuuko ollenkaan.
Joku ei ollut saanut korvausta ku oli itse laitettu käsi paikoilleen.
Hohhoijaa.
Meill on työpaikalla sairauskassa, se maksaa aika kivasti kaikkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syövän hoito on oman kokemukseni mukaan hidasta ja kaaottista. Vähän väliä tulee vastaan muita sairastuneita, joille on tehty vakavia viivytyksiä hoitojen aloitukseen ja ties mitä sähläämistä. Vakuutuksen turvassa pääsee aloittamaan hoidot ajoissa, mikä on tosi kriittistä aggressiivisissa syövissä.
No kyllä tasan tarkkaan vaikuttaa, kun voi hakeutua välittömästi yksityiselle jossa hoidot tosiasiallisesti saa aloitettua paljon nopeammin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tasan tarkkaan vaikuttaa, kun voi hakeutua välittömästi yksityiselle jossa hoidot tosiasiallisesti saa aloitettua paljon nopeammin!
Saman kattaa hoitokuluvakuutus jo.
Voihan sitä vakuuttaa kaiken mutta täysin toinen juttu on että onko se kauhean järkevää.
Ja siis minkä vakavan sairauden?
Yhden, kymmenen, kaikkien?
Sitten toivottavasti että osuu juuri siihen.
Eli suurin osa maksaa turhaan että ne pari saa korvauksensa. Noinhan ne toimii.