Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työtä voisi tehdä parin tunnin verran päiväaikaan arkipäivisin

Vierailija
24.02.2026 |

Vinkatkaa mitä töitä olisi edes noin teoriassa mahdollista tehdä niin, että työaika on arkipäivisin päiväsaikaan ja vain noin 2-3 tunnin verran. Kriteerinä on se, että työ pitää tapahtua oikeassa virallisessa työsuhteessa, ei mitään kevytyrittäjähommia tai pimeitä töitä tai muuta laskutettavaa keikkaa. Maisteritutkinto on, mutta kelpaa minkä tason työ tahansa. Elämäntilanne ei vain anna myöden tehdä enempää kuin tuo pari tuntia, ja oman alan töitä ei niin vähillä tunneilla ole olemassa. 

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikeaa. Vaihtoehtoja onkin jo tullut.

Yksi olisi puhelinmyyjä. En tarkoita mitään "lehtiagenttia" tai "puh. operaattorin edustajaa", vaan sellasta, että soittaa yrityksille ja myydä jotain tuotetta.

Tuon löysin työkkärin sivuilta ja mietin asiaa. Tulin siihen tulokseen, et tulot riippuisi siitä: mulla matala ja epäselvä ääni, niin eipä mahtaisi olla suuret tulot. :(

Pointti: Katso/etsi molfiistä, ja muista vastaavista "hakukoneista". Laita sinne hakuehdoksi mitä haluat/etsit.

Vierailija
22/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene näillä tiedoilla sinne työkkäriin, niin ne ettii sulle sen työn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivisin aika vaikea 100% saada tollasta työtä. 2-3h vuoroja on mut ne aina ole päivisin just 10-12 aikoihin

Vierailija
24/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla vaikeaa. Vaihtoehtoja onkin jo tullut.

Yksi olisi puhelinmyyjä. En tarkoita mitään "lehtiagenttia" tai "puh. operaattorin edustajaa", vaan sellasta, että soittaa yrityksille ja myydä jotain tuotetta.

Tuon löysin työkkärin sivuilta ja mietin asiaa. Tulin siihen tulokseen, et tulot riippuisi siitä: mulla matala ja epäselvä ääni, niin eipä mahtaisi olla suuret tulot. :(

Pointti: Katso/etsi molfiistä, ja muista vastaavista "hakukoneista". Laita sinne hakuehdoksi mitä haluat/etsit.

Ei tällaisia töitä ole olemassakaan enää nykyään. 

Vierailija
25/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan joo etsii. Kaikkea sitä kuuleekin kun vanhaksi elää.

Vierailija
26/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitää olla virallinen työsuhde? Miksi freelancerina toimiminen ei kelpaa? Minä olen elättänyt itseni ja perheeni vapaana taiteilijana yli 30 vuotta ja jatkan nyt vielä eläkkeellä ollessanikin. Mutta ei minulle työtunneista makseta vaan valmiiksi tehdystä työstä.

Virallinen työsuhde tuo turvaa, elämäntilanne vaatisi sitä. Mutta toinen iso syy on se, että freelancerina pitäisi olla jokin asia, jota myydä. Jokin sellainen mitä ihmiset ostaisi, ja maksaisi siitä. Minulla ei ole oikein sellaista osaamista, joka soveltuisi tuollaiseen niin, että oikeasti löytyisi maksavia asiakkaita. Olen tehnyt omalla alalla kyllä vuosia uraa, mutta minun alalla ihmiset ei toimi freelancereina, koska ei ole oikein sellaista juttua mihin löytyisi freeltä ostavia asiakkaita. Ap

Ei sinun maisterintutkinnollasi ole mitään virkaa jos et työllisty tarpeeksi vaan sanelet tuollaisia ehtoja. Minun ei tarvitse myydä osaamistani, vaan toimeksiantajat soittavat ja tarjoavat töitä, joista sitten valitsen parhaat päältä. Olen freelancerina paremmassa turvassa kuin virallisessa työsuhteessa olijat. Omalla alallani vain hyvin harvoilla on edes toiminimi.

Vierailija
27/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivisin aika vaikea 100% saada tollasta työtä. 2-3h vuoroja on mut ne aina ole päivisin just 10-12 aikoihin

Ja näihin osa-aikatöihin pitää olla koulutus. Vain tietyn alan asiantuntijuudesta maksetaan 2-3 tunnista, kukaan tarvitse pikkuapulaista noin vähää aikaa. 

Vierailija
28/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitää olla virallinen työsuhde? Miksi freelancerina toimiminen ei kelpaa? Minä olen elättänyt itseni ja perheeni vapaana taiteilijana yli 30 vuotta ja jatkan nyt vielä eläkkeellä ollessanikin. Mutta ei minulle työtunneista makseta vaan valmiiksi tehdystä työstä.

Virallinen työsuhde tuo turvaa, elämäntilanne vaatisi sitä. Mutta toinen iso syy on se, että freelancerina pitäisi olla jokin asia, jota myydä. Jokin sellainen mitä ihmiset ostaisi, ja maksaisi siitä. Minulla ei ole oikein sellaista osaamista, joka soveltuisi tuollaiseen niin, että oikeasti löytyisi maksavia asiakkaita. Olen tehnyt omalla alalla kyllä vuosia uraa, mutta minun alalla ihmiset ei toimi freelancereina, koska ei ole oikein sellaista juttua mihin löytyisi freeltä ostavia asiakkaita. Ap

Ei sinun maisterintutkinnollas

Kiva et sulla menee noin. Kaikki ei pääse tohon pisteeseen ikinä

Vierailija
29/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun maisterintutkinnollas

No en minä tällaisia ehtoja tarkoituksella sanele, vaan elämäntilanne pakottaa siihen, että psytyn työskentelämään vain osa-aikaisesti muutaman tunnin päivässä ja vain arkisin päivällä. Olen lapseni omaishoitaja ja voin tehdä töitä ainoastaan silloin kun lapsi on koulussa. Joudun saattamaan hänet sinne ja hakemaan hänet sieltä, niin päivään jää vain se muutama tunti siihen väliin. En valinnut tätä tilannetta itselleni, mutta joskus elämä heittelee näin. Myös sinulle voi tapahtua jotain yllättävää terveyteen liittyvää, ja olet vastaavan ongelman edessä kuin minä. Ap

Vierailija
30/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä tällaisia ehtoja tarkoituksella sanele, vaan elämäntilanne pakottaa siihen, että psytyn työskentelämään vain osa-aikaisesti muutaman tunnin päivässä ja vain arkisin päivällä. Olen lapseni omaishoitaja ja voin tehdä töitä ainoastaan silloin kun lapsi on koulussa. Joudun saattamaan hänet sinne ja hakemaan hänet sieltä, niin päivään jää vain se muutama tunti siihen väliin. En valinnut tätä tilannetta itselleni, mutta joskus elämä heittelee näin. Myös sinulle voi tapahtua jotain yllättävää terveyteen liittyvää, ja olet vastaavan ongelman edessä kuin minä. Ap

Miksi täyttää jollain höntsähommalla ne pari tuntia? 

Vierailija
31/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se että tälläiseen pienimuotoiseen työntekoon ei kukaan palkkaa sua sopparilla koska työnantajalle tulee samat kiinteät eläkekustannukset, vakuutukset ja muut maksut (paitsi palkkasi josta maksetaan tekemäsi tuntien verran) olit sitten täysipäiväinen työntekijä tai tuntityöntekijä. Usein tälläiseen parin tunnin työhön otetaan henkilö joka on kevyt yrittäjä jolloin edellä kuvatut maksut maksaa tämä yrittjän itse. Mikään yrittäjyys ei taas toimi jos on työtön tai muu tukien saaja koska silloin putoaa sen pienenkin tulkiverkon ulkopuolelle. 

Vierailija
32/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En etsi välttämättä juuri höntsähommia vaan ylipäätään työtä. Ja koska tiedän, että omalla alallani ei ole olemassa työtä noin vähillä tunneilla, niin on pakko ottaa sitä työtä mitä vain voi jostain saada, oli se sitten höntsähommaa tai ei. Omaishoidon tuki on olemattoman pieni. Olisi pakko tienata työllä siihen lisäksi jotain ja jonkun verran. Tilanne on aika vaikea, mutta yritän löytää jotain ratkaisuja. Ap

Vierailija
33/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan hyllyttäjäksi.

Vierailija
34/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se että tälläiseen pienimuotoiseen työntekoon ei kukaan palkkaa sua sopparilla koska työnantajalle tulee samat kiinteät eläkekustannukset, vakuutukset ja muut maksut (paitsi palkkasi josta maksetaan tekemäsi tuntien verran) olit sitten täysipäiväinen työntekijä tai tuntityöntekijä. Usein tälläiseen parin tunnin työhön otetaan henkilö joka on kevyt yrittäjä jolloin edellä kuvatut maksut maksaa tämä yrittjän itse. Mikään yrittäjyys ei taas toimi jos on työtön tai muu tukien saaja koska silloin putoaa sen pienenkin tulkiverkon ulkopuolelle. 

Voisin harkita kevytyrittäjänä toimimista, jos se olisi työsuhteen kaltainen työ, jossa oikeasti on tarjolla työtä arkisin noin klo 10-12. Sellainen yrittäjyys, jossa minun pitäisi itse kehittää liikeidea ja hankkia maksavat asiakkaat ei ole mahdollinen, koska ei ole olemassa sellaista mitä voisin myydä ja joku siitä maksaisi. Ap

Vierailija
35/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajam sijaisuudet voisi olla tuollaisia

Vierailija
36/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perseen myynti taitaa olla ainoa realistinen vaihtoehto.

Ei sitä sinulle myydä silti.

Vierailija
37/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppaan hyllyttäjäksi.

Kyselin tätä aiemmin parilta moikkatutulta kauppiaalta lähistöltä, ja he kertoi, että hyllytystä tehdään joko aikaisin aamulla tai sitten kaupan oma henkilökunta hyllyttää osana sitä pidempää työvuoroaan jossain välissä. Hyllyttäjiä ei palkata keskelle päivää pariksi tunniksi. Ap

Vierailija
38/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

opettajam sijaisuudet voisi olla tuollaisia

Ei ole. Opettajan sijaisuudet alkaa aamuisin klo 8 ja kestää kyllä sen koko koulupäivän ajan eli 4-7 tuntia. Lisäksi ne on satunnaista keikkaa, sijaispyynnöt tulee yleensä samana aamuna aikaisin. 

Vierailija
39/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En etsi välttämättä juuri höntsähommia vaan ylipäätään työtä. Ja koska tiedän, että omalla alallani ei ole olemassa työtä noin vähillä tunneilla, niin on pakko ottaa sitä työtä mitä vain voi jostain saada, oli se si

Ei sun kannata parin hassun kympin vuoksi täyttää päiviäsi. Se on kaikki pois lopulta myös lapseltasi. Vähällä tulee toimeen kun pakko on, mutta ylirasittuneena ei. 

Vierailija
40/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työkkäri ole tehnyt tuollaista 1970-luvun jälkeen. Ei resurssit riitä edes pakollisiin.

Niitä "valtion konttoristeja" ei ole kuin persujen märissä unissa. Ja te-palvelut tuottaa nykyisin kunta. Montako %-yksikköä haluat maksaa lisää kuntaveroa että homma alkais toimia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä