Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työtä voisi tehdä parin tunnin verran päiväaikaan arkipäivisin

Vierailija
24.02.2026 |

Vinkatkaa mitä töitä olisi edes noin teoriassa mahdollista tehdä niin, että työaika on arkipäivisin päiväsaikaan ja vain noin 2-3 tunnin verran. Kriteerinä on se, että työ pitää tapahtua oikeassa virallisessa työsuhteessa, ei mitään kevytyrittäjähommia tai pimeitä töitä tai muuta laskutettavaa keikkaa. Maisteritutkinto on, mutta kelpaa minkä tason työ tahansa. Elämäntilanne ei vain anna myöden tehdä enempää kuin tuo pari tuntia, ja oman alan töitä ei niin vähillä tunneilla ole olemassa. 

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kevytyrittäjyys on hyvä vaihtoehto. 

Vierailija
2/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseen myynti taitaa olla ainoa realistinen vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida tolla spekseillä olla kuin ehkä kaupan kassa mut sillonkaan ei varmana tiedä et 2-3

Vierailija
4/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kevytyrittäjyys on hyvä vaihtoehto. 

Voi olla joillekin, omaan tilanteeseeni se ei nyt sovellu. Ja vaikka soveltuisikin, niin mitä työtä kevytyrittäjänä olisi arkisin klo 10-12? Mistä kevytyrittäjä edes löytää ne työnsä ja maksavat asiakkaat?

Ap

Vierailija
5/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista ole työsuhteessa olemassakaan. Periaatteessa jotain myyntitöitä (kuten minä tein opiskelujen ohessa), mutta nekin on iltavuorot ja min. 5 tuntia. 

Vain tksityisyrittäjänä voit suunnitella tuntisi. 

Vierailija
6/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perseen myynti taitaa olla ainoa realistinen vaihtoehto.

Aapeen kriteeri oli, että tapahtuu työsuhteessa. En ole kuullutkaan, että tuollaista työtä voisi tehdä työsuhteessa nykyään. 

Vierailija
7/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mainosten jako.

-Vuokrafirmojen kautta voi löytyä jotain, niillä voi olla tarjolla esim jotain avustavia tehtäviä lounasravintoloissa. Ottaisin suoraan yhteyttä ja kyselisin, niiden asiakkailla voi olla tarvetta ja halua palkata, mutta eivät ehkä laita tuollaisia paikkoja hakuun, koska suurin osaa haluaa enemmän tunteja

-keikkaa hoivapalveluslan yrityksiin (en tosin tiedä koulutusvaatimuksista)

Vierailija
8/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen pitää olla virallinen työsuhde? Miksi freelancerina toimiminen ei kelpaa? Minä olen elättänyt itseni ja perheeni vapaana taiteilijana yli 30 vuotta ja jatkan nyt vielä eläkkeellä ollessanikin. Mutta ei minulle työtunneista makseta vaan valmiiksi tehdystä työstä.

Vierailija
9/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain autolla ajoa, apulaiseksi huonekalujakeluihin tms. 

Vierailija
10/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää pulloja ja tölkkejä

Vierailija
11/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ennen oli pieniä siivoushommia juuri pariksi tunniksi esim. iltaisin tai aamuisin. En tiedä onko enää?

Vierailija
12/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitää olla virallinen työsuhde? Miksi freelancerina toimiminen ei kelpaa? Minä olen elättänyt itseni ja perheeni vapaana taiteilijana yli 30 vuotta ja jatkan nyt vielä eläkkeellä ollessanikin. Mutta ei minulle työtunneista makseta vaan valmiiksi tehdystä työstä.

Virallinen työsuhde tuo turvaa, elämäntilanne vaatisi sitä. Mutta toinen iso syy on se, että freelancerina pitäisi olla jokin asia, jota myydä. Jokin sellainen mitä ihmiset ostaisi, ja maksaisi siitä. Minulla ei ole oikein sellaista osaamista, joka soveltuisi tuollaiseen niin, että oikeasti löytyisi maksavia asiakkaita. Olen tehnyt omalla alalla kyllä vuosia uraa, mutta minun alalla ihmiset ei toimi freelancereina, koska ei ole oikein sellaista juttua mihin löytyisi freeltä ostavia asiakkaita. Ap

Vierailija
13/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain autolla ajoa, apulaiseksi huonekalujakeluihin tms. 

Eihän tuollaisia töitä millään ole tarjolla pariksi tunniksi keskellä päivää. Jakelufirmat ja muut kuljetusfirmat vaatii, että pystyy tekemään normaalipituisen työvuoron. 

Vierailija
14/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ennen oli pieniä siivoushommia juuri pariksi tunniksi esim. iltaisin tai aamuisin. En tiedä onko enää?

Miksi ei, onhannpieniä toimistoja yms  mihin mrnee sen pari tuntia.

Vierailija
15/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerää pulloja ja tölkkejä

En ole ap, mutta ainakaan meilläpäin ei niitä ole käytännössä missään. Tässä lähistöllä on puistoja ja vaikka mitä, mutta eipä näy koskaan tyhjiä pulloja ja tölkkejä. Sen sijaan tiedän lähistöllä yhden miehen, joka kiertää niitä puiston roskiksista etsimässä ja olen seuraillut löytääkö hän niistä kaivelemalla, mutta eipä löydä. Ihmiset taitaa palauttaa itse omat tölkkinsä kauppaan nykyään eikä jätä kadulle lojumaan.

Vierailija
16/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan myyjä, siivooja, toimistotyö tai toimistotyö etänä, onhan näitä.

Vierailija
17/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Mainosten jako.

-Vuokrafirmojen kautta voi löytyä jotain, niillä voi olla tarjolla esim jotain avustavia tehtäviä lounasravintoloissa. Ottaisin suoraan yhteyttä ja kyselisin, niiden asiakkailla voi olla tarvetta ja halua palkata, mutta eivät ehkä laita tuollaisia paikkoja hakuun, koska suurin osaa haluaa enemmän tunteja

-keikkaa hoivapalveluslan yrityksiin (en tosin tiedä koulutusvaatimuksista)

Ei mainoksia lähes joka luukussa 😄

Vierailija
18/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainosten jakaminen. 

Vierailija
19/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan myyjä, siivooja, toimistotyö tai toimistotyö etänä, onhan näitä.

Onko näitä oikeasti? Olen vuoden ajan etsinyt, enkä vielä ole löytänyt mitään toimistotyötä tai toimistotyötä etänä tai myyjän työtä, johon palkattaisiin arkisin keskellä päivää pariksi tunniksi. Jos kerran tiedät, että tuollaisia on, niin voisitko vinkata missä. Ap

Vierailija
20/66 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouskeikkaa olen tehnyt tuohon malliin joskus opiskeluaikoina. Vuokrafirmoista tosiaan kannattaa kysellä.

En ymmärrä ihmisten tarvetta arvostella ap:ta. Mitä vikaa tässä kyselyssä oikein on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän