Miksi täällä palstalla heti jotkut teilaa jos joku kertoo miettivänsä jotakin lisätienestiä? Heti halutaan vain lytätä, että et onnistu
Miksi jotkut toimii näin? Kateus? Katkeruus? Vai mikä?
Eikö se ole vain hyvä, että ihmisillä riittää yritteliäisyyttä ja koitavat edes vähän saada lisätienestiä. En ymmärrä mitä tuossa on väärää ja pitää heti alentaa toista. Ollaan vakuuttuneita siitä, että toinen epäonnistuu.
Kommentit (58)
... Oon työtön ja olen miettinyt....
- MENE TÖIHIN LOINEN
... Oon hakenut töitä ja pääsin haastatteluun...
- EI NE SUA KUITENKAAN PALKKAA
... Sain työpaikan ja olen iloinen...
- NO ETHÄN SÄ SIELLÄ TÖISSÄ PÄRJÄÄ
- Menetin työpaikan ja oon masentunut
- MENE TÖIHIN LOINEN TAI RISUJA KERÄÄMÄÄN TUKESI ETEEN
🙄
Koska yleensä nämä lisätienestit on sellaisia helposti tehtäviä, että "kilpailijoita" on jokaisen kylän niemessä ja notkossa. Jos käyt jossain käsityömessuilla niin koruja, etenkin korviksia, on joka toisella myynnissä. Kyllähän siinä jotain taskurahaa saa, mutta ei mitään aikuisille tarpeellista lisätienestiä.
Vierailija kirjoitti:
Koska yleensä nämä lisätienestit on sellaisia helposti tehtäviä, että "kilpailijoita" on jokaisen kylän niemessä ja notkossa. Jos käyt jossain käsityömessuilla niin koruja, etenkin korviksia, on joka toisella myynnissä. Kyllähän siinä jotain taskurahaa saa, mutta ei mitään aikuisille tarpeellista lisätienestiä.
Niihin omiin tuotteisiin pitääkin löytää joku juju, jotta ne erottuvat muiden tekemisistä. Kilpailijoita on melkein alalla kuin alalla paljon ja aina täytyy löytää joku erottautumiskeino. Mutta on myös vähän tyhmä sanoa, ettei kannata tehdä korvakoruja, koska muutkin tekevät korvakoruja. Samalla tavallahan voisi sanoa, ettei kannata kirjoittaa dekkaria, koska maailma on jo täynnä dekkareita, joten kilpailua on ihan liikaa. Kuitenkin ihmiset kirjoittaa dekkareita (minä mukaan lukien...) ja osa niistä julkaistaan ja ne menestyy.
Tulipa mieleen ihmetellä, miten paljon koruja pitää myydä, jotta toiminimen perustamisessa olisi enemmän hyötyjä kuin haittoja.
Ex-yrittäjä
Itse saan onneks osinkoja nettona noin 800e kuussa, ei tarvi muita lisätienestejä miettiä!
Koska he eivät halua että heiltä viedään se mitä heillä on. Tai et tule heidän työpaikalle sitä lisätienestiä hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
- MENE TÖIHIN LOINEN
🙄
Noi vastaukset voi jättää täysin omaan arvoonsa. Täällä on muutamia ankeuttajia, antaa niiden muhia mehuissaan.
Miksi ihmeessä kukaan, koskaan, ikinä kysyy työllistymiseen tai varsinkaan itsensä työllistämiseen ja yrittämiseen liittyviä asioita PALSTALTA? :D
Täällähän on harvinaisen penseä ilmapiiri, ei näiltä mitään kannustusta mihinkään luovaan ja itsensä toteuttamiseen saati yrittämiseen saa. Joskus oli kyselyä palstalaisten MyersBriggs-persoonallisuustyypistä, ja yrittäjät ja aktivistit olivat häviävän pieni osa kävijöistä - lähes olematon. Suurin osa gallupiin vastanneista oli niitä INFJ, INTP jne.
Suomessa teilataan kaikki, joilla on suuria suunnitelmia. Suomihan on keskinkertaisuuksien pyhättö. Ja kateuden tyyssija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- MENE TÖIHIN LOINEN
🙄
Noi vastaukset voi jättää täysin omaan arvoonsa. Täällä on muutamia ankeuttajia, antaa niiden muhia mehuissaan.
Unohdit että palstan ylläpito on yksi niistä "ankeuttajista"...
Koska Suomi on negatiivinen maa jossa kukkii kateus ja kauna.
ollaan kateellisia
kytätään naapureita
pessimismi
ankeus, ankeuttajat
kyräytetään toisia viranomaisille
haukutaan toisia
juorutaan menestyneistä
ankeat betonilähiöt
rakenteellinen sosialismi kaikessa
riistoverotus
köyhä kansa
kieltoja kaikkialla
jättibyrokratia
Ei epäilystäkään -Suomi on DDR kakkonen! Ehdottomasti.
Ei ole amerikkaa millään tavoin nähnytkään tämä valtio ja kansa.
Itse teen kokoaikatyön ohella keikkaa ja voi sitä paskan määrää mitä saan osakseni kun se on ihmisille paljastunut. Suomalaiset on vain niin kateellisia kaikesta. Ollaan niin tyhmiä, ettei ymmäretä, että voisi itse tehdä samaa. Kateutta on herättänyt myös kaikki mitä olen lapsille ostanut, matkoista nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen kokoaikatyön ohella keikkaa ja voi sitä paskan määrää mitä saan osakseni kun se on ihmisille paljastunut. Suomalaiset on vain niin kateellisia kaikesta. Ollaan niin tyhmiä, ettei ymmäretä, että voisi itse tehdä samaa. Kateutta on herättänyt myös kaikki mitä olen lapsille ostanut, matkoista nyt puhumattakaan.
Millä perusteella pidät tuota kateutena? Minkä alan keikkaa teet? Mitä nuo "suomalaiset" tarkalleen ottaen ovat sanoneet?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa teilataan kaikki, joilla on suuria suunnitelmia. Suomihan on keskinkertaisuuksien pyhättö. Ja kateuden tyyssija.
Epäsosiaalisten introverttien maa.
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomi on negatiivinen maa jossa kukkii kateus ja kauna.
ollaan kateellisia
kytätään naapureita
pessimismi
ankeus, ankeuttajat
kyräytetään toisia viranomaisille
haukutaan toisia
juorutaan menestyneistä
ankeat betonilähiöt
rakenteellinen sosialismi kaikessa
riistoverotus
köyhä kansa
kieltoja kaikkialla
jättibyrokratia
Ei epäilystäkään -Suomi on DDR kakkonen! Ehdottomasti.
Ei ole amerikkaa millään tavoin nähnytkään tämä valtio ja kansa.
Suurimmalla osalla suomalaisista menee ihan hyvin. Pröystäilijöistä ei pahemmin tykätä. Lakien ja sääntöjen kunnioittaminen on turvallisuuden edellytys. DDR:ää et olet koskaan nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Kateuden lisäksi kyse voi olla myös siinä että muut kokevat sellaiset ihmiset uhkana jotka pystyvät parantamaan elämäänsä omalla työllään ja ahkeruudellaan. Tällaiset ihmiset osuvat johonkin kipeään kohtaan kun itse ei viitsitä tai osata tehdä mitään oman aseman parantamiseksi. Kun joku onnistuu omalla työllään ja ahkeruudellaan niin se romuttaa niitä tekosyitä ja uskomuksia mikä ihmisillä on siitä että heidän huonompi asema on kohtalo, saattuma tai muiden ulkopuolisten tekijöiden summa ja itse on vain avuton uhri joka ei voi tilanteelle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella pidät tuota kateutena? Minkä alan keikkaa teet? Mitä nuo "suomalaiset" tarkalleen ottaen ovat sanoneet?
Ne sanoo että älä viiti koko ajan jauhaa niistä matkoista.
Syy: Suomessa on edelleen typeriä sosialisteja.