Miksi täällä palstalla heti jotkut teilaa jos joku kertoo miettivänsä jotakin lisätienestiä? Heti halutaan vain lytätä, että et onnistu
Miksi jotkut toimii näin? Kateus? Katkeruus? Vai mikä?
Eikö se ole vain hyvä, että ihmisillä riittää yritteliäisyyttä ja koitavat edes vähän saada lisätienestiä. En ymmärrä mitä tuossa on väärää ja pitää heti alentaa toista. Ollaan vakuuttuneita siitä, että toinen epäonnistuu.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Miten joku alle 5€ tuntipalkka olisi kenenkään lisätienesti? Enemmän saa menemällä jakamaan mainoksia tms. Tuollainen näpertely voi olla ihan ok harrastuksena mutta on aivan ajanhukkaa kuvitella sillä rikastuvansa ellei ole todella joku omaperäinen idea joka iskee juuri trendin aallonharjalle ja pystyy myymään ulkomaille tuhatmäärin ennen kopioijia. Katso vaan niin kaikki ideasi löytyvät jo etsystä/temusta
Ei lisätienestin havittelu ole sama kuin rikastuminen. 5e/tunti on varsin hyvä jo jos pääasiallisen elannon saa muualta.
Siksi, kun niillä on vain tämä palsta.
Lisäksi Kela ja Wolt.
Eivät halua että muutkaan pärjää.
Siksi tekevät niitä riitelyaloituksia. Yrittävät saada ihmiset toistensa kimppuun.
Ihmettelen että joku vastailee niihin.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku alle 5€ tuntipalkka olisi kenenkään lisätienesti? Enemmän saa menemällä jakamaan mainoksia tms. Tuollainen näpertely voi olla ihan ok harrastuksena mutta on aivan ajanhukkaa kuvitella sillä rikastuvansa ellei ole todella joku omaperäinen idea joka iskee juuri trendin aallonharjalle ja pystyy myymään ulkomaille tuhatmäärin ennen kopioijia. Katso vaan niin kaikki ideasi löytyvät jo etsystä/temusta
Sinä et päätä sitä asiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lisätienestin havittelu ole sama kuin rikastuminen. 5e/tunti on varsin hyvä jo jos pääasiallisen elannon saa muualta.
No ei kyllä ole. Ihmisen vapaa-aika on todella rajallinen jos käy vielä päivätyössä muualla, siitä vapaa-ajan työstä pitäisi maksaa tuplasti enemmän kuin päivätyöstä. Oletko sinä näitä jotka eivät maksaisi esim. villasukista edes materiaalikuluja kun tekijä vaan "harrastaa" ja istuu telkkarin ääressä kutomassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et päätä sitä asiaa
No kyllä päätän etten todella myy vapaa-aikani kalliita tunteja 5 € tuntipalkalla, näitä yrittäjiä on ollut jotka tilaavat villasukat alle materiaalikulujen ja sitä rataa.
Vierailija kirjoitti:
Itse joskus pohdin täällä toiminimen perustamista korumyyntiä varten ja sain todella paljon lannistamista osakseni. En ymmärrä mikä tuollaisen lannistamisen tarkoitus oikein on. Eihän minun tekemiseni ole keneltäkään pois. Haluan itselleni lisätienestiä eikä sen pitäisi vaikuttaa muihin, mutta kovasti tuntuu2 vaikuttavan ja minua haluttiin vain lannistaa, että et tule onnistumaan. Kerroin jo myyväni koruja, mutta mietin toiminimeä ja ihan virallisesti toimimista. Lannistaminen vain jatkui vaikka tosiaan kerroin jo myyväni koruja.
Aloittaja
Tee omia juttujasi kuten haluat. Täällä on helvetisti ankeuttajia. Ei niitten mielipiteillä ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat ilkeitä, negatiivisia ja lannistavia joka asiassa. Kansanluonne.
Ei ole, osa on
Älä kysy neuvoa henkilöiltä jotka eivät sitä itse ole tehneet.
Useimmat haluavat että menestyt, ei vain paremmin kuin he itse. Vauva-palstalla roikkujat ei yleensä ole mitenkään kovin onnistuneita tai onnellisia elämässään, ei ne muuten täällä roiku.
Laita yrityksesi pystyyn, näet melko nopeasti ketkä on ne 3/100 kaverista jotka jää pitkaaikaiseksi, ja varjele näitä suhteita kuin kultaa.
Onnea ja menestystä!
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat ilkeitä, negatiivisia ja lannistavia joka asiassa. Kansanluonne.
Sosialismi on tehnyt Suomalaisista tuollaisia. Sosialismi tuhoaa kaiken hyvän ja kauniin -jopa kokonaisia kansoja.
Vierailija kirjoitti:
Niin no mäkin kerran ihan oikean aloituksen tein. Heti oltiin, et ei tollasia perheitä voi olla olemassa ja provoa huudettiin. Minun arkea. Perhe jota sit ei näköjään ole olemassa. Vaikka on.
Voit haistattaa paskat niille provoilijoille. Vastaa asiallisiin jos haluat, tai älä ollenkaan. Ohita ääliöt suoraan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasit tehdä ne melkein 200e villapaidat myyntiin?
Arvasin, että joku tulee väittämään minun olevan sen ketjun ap. Ei, en tee villapaitoja, mutta se aloitus muistutti minua siitä minkälaista kohtelua itse sain, kun kerroin korujen myymisestä. Minä teen ja myyn koruja. Kirjoitin erittäin selvästi aloitukseen mitä myyn. En osaa neuloa kovin hyvin.
Sinä et selvästikään ymmärtänyt mikä tämän aloituksen pointti oli. Taidat olla niitä lannistajia etkä hyväksy toisten yritteliäisyyttä.
Aloittaja
Tosi ikävää! Minusta itsetehtyjen korujen myynti kuulostaa just realistiselta lisätulolta, koska todennäköisesti hinnat eivät nouse taivaisiin jolloin potentiaalinen asiakaskunta on laaja, ja moni pitää käsintehtyä korua oivana lahjana.
Nimettömiltä foorumeilta ei kannata tosissaan kysyä mitään. Sen kun kokeilee ja kysyy vaikka ystäviltä vinkkejä ja palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen näin entisenä yrittäjänä kertonut faktoja siitä, mitä se yrittäminen oikeasti on. Jos faktat katsotaan lannistamiseksi, niin olkoon sitten niin.
Se on eri asia kertoa kokemuspohjalta.
Kaikilla ei ole samoja tavoitteita, joten niitä ei voi yleistää
Vierailija kirjoitti:
Älä kysy neuvoa henkilöiltä jotka eivät sitä itse ole tehneet.
Useimmat haluavat että menestyt, ei vain paremmin kuin he itse. Vauva-palstalla roikkujat ei yleensä ole mitenkään kovin onnistuneita tai onnellisia elämässään, ei ne muuten täällä roiku.
Laita yrityksesi pystyyn, näet melko nopeasti ketkä on ne 3/100 kaverista jotka jää pitkaaikaiseksi, ja varjele näitä suhteita kuin kultaa.
Onnea ja menestystä!
Millä perusteella sinä ja ap ette ole palstallaroikkujia?
Riippuu varmaan melkoisen paljon siitä, mitä se "lisätienesti" oikein on? Maailma kun on täynnä kaikenlaisia verkostomarkkinointi-himmeleitä, huuhaata ja meemikolikoita, joita kaikkia mainostetaan huikeina ansaintamahdollisuuksina, mitä ne eivät tosiasiassa ole. Monet ovat suoraan huijauksia.
Onko se parempi, että joku sanoo etukäteen, että MLM on huijaus, vai vasta jälkikäteen, kun rahat on menetetty?
Toisekseen, jos todella uskoo siihen omaan ideaan lujasti, niin mitä ihmettä sille kaipailee jotain vauva-palstalaisten mielipiteitä? Sen kun tekee ja toteuttaa. Menestyy, tai ei. Täällä kukaan sitä muutenkaan etukäteen pystyy sanomaan, kun menestyminen voi riippua niin monista tekijöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et päätä sitä asiaa
No kyllä päätän etten todella myy vapaa-aikani kalliita tunteja 5 € tuntipalkalla, näitä yrittäjiä on ollut jotka tilaavat villasukat alle materiaalikulujen ja sitä rataa.
Aivan oikein, päätät omasta ajastasi, et muitten.
Minä ainakin tienaan rahaa. On pikkuhommia josta olens aanut 400-600 euroa kk.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan melkoisen paljon siitä, mitä se "lisätienesti" oikein on? Maailma kun on täynnä kaikenlaisia verkostomarkkinointi-himmeleitä, huuhaata ja meemikolikoita, joita kaikkia mainostetaan huikeina ansaintamahdollisuuksina, mitä ne eivät tosiasiassa ole. Monet ovat suoraan huijauksia.
Onko se parempi, että joku sanoo etukäteen, että MLM on huijaus, vai vasta jälkikäteen, kun rahat on menetetty?
Toisekseen, jos todella uskoo siihen omaan ideaan lujasti, niin mitä ihmettä sille kaipailee jotain vauva-palstalaisten mielipiteitä? Sen kun tekee ja toteuttaa. Menestyy, tai ei. Täällä kukaan sitä muutenkaan etukäteen pystyy sanomaan, kun menestyminen voi riippua niin monista tekijöistä.
-
Kello 22:33 olen toimistolla, täällä 9 lähtien. Palsta on hyvä pulssitarkistus kulttuuriin ja mielentilaan.