Miksi täällä palstalla heti jotkut teilaa jos joku kertoo miettivänsä jotakin lisätienestiä? Heti halutaan vain lytätä, että et onnistu
Miksi jotkut toimii näin? Kateus? Katkeruus? Vai mikä?
Eikö se ole vain hyvä, että ihmisillä riittää yritteliäisyyttä ja koitavat edes vähän saada lisätienestiä. En ymmärrä mitä tuossa on väärää ja pitää heti alentaa toista. Ollaan vakuuttuneita siitä, että toinen epäonnistuu.
Kommentit (38)
Täällä on aika paljon Janten laki voimissaan. Ei saa pyrkiä parempaan.
Suomalaiset ovat ilkeitä, negatiivisia ja lannistavia joka asiassa. Kansanluonne.
Meinasit tehdä ne melkein 200e villapaidat myyntiin?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat ilkeitä, negatiivisia ja lannistavia joka asiassa. Kansanluonne.
Onneksi sinä toimit toisin.
Niin no mäkin kerran ihan oikean aloituksen tein. Heti oltiin, et ei tollasia perheitä voi olla olemassa ja provoa huudettiin. Minun arkea. Perhe jota sit ei näköjään ole olemassa. Vaikka on.
Vierailija kirjoitti:
Meinasit tehdä ne melkein 200e villapaidat myyntiin?
Arvasin, että joku tulee väittämään minun olevan sen ketjun ap. Ei, en tee villapaitoja, mutta se aloitus muistutti minua siitä minkälaista kohtelua itse sain, kun kerroin korujen myymisestä. Minä teen ja myyn koruja. Kirjoitin erittäin selvästi aloitukseen mitä myyn. En osaa neuloa kovin hyvin.
Sinä et selvästikään ymmärtänyt mikä tämän aloituksen pointti oli. Taidat olla niitä lannistajia etkä hyväksy toisten yritteliäisyyttä.
Aloittaja
"Eikö se ole vain hyvä, että ihmisillä riittää yritteliäisyyttä ja koitavat edes vähän saada lisätienestiä."
Asia ei ole pelkästään hyvä. On yritteliäisyyttä, josta ei ole hyötyä oikein kellekään, esim. huuhaaoppien kaupustelu törkeällä hinnalla.
Lisään vielä tuohon villapaita-asiaan, että kyllä niitä paitoja saa myytyä. Tuttava tekee ja myy niitä jatkuvasti. Tekee islantilaisesta langasta, maksaa ohjeista ja ostaa myytäviin paitoihin myös lisenssit neuleen suunnittelijalta. Saa myytyä paljon niitä paitoja. Hinnat taitaa olla alkaen 170€.
Aloittaja
Uusisille yrittäjille on myös yhteiskunnan järjestämää koulutusta ja tukea ja he myös voivat arvioida mahdollisen yrityksen kannattavuuden ja mahdollisita tuista saa tietoa.
Ehkä kannattaa kysyä sieltä eikä näiltä palstalaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä tuohon villapaita-asiaan, että kyllä niitä paitoja saa myytyä. Tuttava tekee ja myy niitä jatkuvasti. Tekee islantilaisesta langasta, maksaa ohjeista ja ostaa myytäviin paitoihin myös lisenssit neuleen suunnittelijalta. Saa myytyä paljon niitä paitoja. Hinnat taitaa olla alkaen 170€.
Aloittaja
Ja tuntipalkaksi jää?
Mitäpä ei tällaisella nimettömien kirjoittajien keskustelupalstalla lytättäisi? Mitä enemmän riepottelijoita, sitä enemmän motiiveja - joillakin pelkästään se, että kiusaaminen ja keskustelun häiritseminen on kivaa, kun siitä ei joudu vastuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Mee hoitoon!
Hyvin sanottu saatana!
Itse olen näin entisenä yrittäjänä kertonut faktoja siitä, mitä se yrittäminen oikeasti on. Jos faktat katsotaan lannistamiseksi, niin olkoon sitten niin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen näin entisenä yrittäjänä kertonut faktoja siitä, mitä se yrittäminen oikeasti on. Jos faktat katsotaan lannistamiseksi, niin olkoon sitten niin.
Nyt ei ole tästä kyse vaan ihan silkasta haukkumisesta, pilkkaamisesta ja vit tuilusta. On jännä kun otit itseesi noin etkä ymmärtänyt mistä kyse.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
"Eikö se ole vain hyvä, että ihmisillä riittää yritteliäisyyttä ja koitavat edes vähän saada lisätienestiä."
Asia ei ole pelkästään hyvä. On yritteliäisyyttä, josta ei ole hyötyä oikein kellekään, esim. huuhaaoppien kaupustelu törkeällä hinnalla.
Sehän on just hyvää bisnestä myydä huuhaa oppeja kovaan hintaan. Ei vaadi korkeita investointeja tai pilaantuvia tuotteita. Kunhan riittää hölmöjä joilta ottaa rahat pois kuleksimasta. Taisin saada juuri idean millä tekee rahaa...
Läntätäänhän täällä kaikki muukin. Suomen toksisin foorumi.
Vierailija kirjoitti:
Läntätäänhän täällä kaikki muukin. Suomen toksisin foorumi.
Eiköhän tämä ole aika siisti, kun vertaa vaikka Ylilautaan ja Murhainfoon, joilla kielenkäyttö ja ns. lyttääminen on ihan omissa korkeuksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse joskus pohdin täällä toiminimen perustamista korumyyntiä varten ja sain todella paljon lannistamista osakseni. En ymmärrä mikä tuollaisen lannistamisen tarkoitus oikein on. Eihän minun tekemiseni ole keneltäkään pois. Haluan itselleni lisätienestiä eikä sen pitäisi vaikuttaa muihin, mutta kovasti tuntuu vaikuttavan ja minua haluttiin vain lannistaa, että et tule onnistumaan. Kerroin jo myyväni koruja, mutta mietin toiminimeä ja ihan virallisesti toimimista. Lannistaminen vain jatkui vaikka tosiaan kerroin jo myyväni koruja.
Aloittaja
Minulla ainakin ensimmäinen ajatus on, että menetät työttömyyskorvauksen, jos alat myydä koruja, tai mitään itse tekemääsi. Erityisesti toiminimen perustaminen vie sinut pysyvästi pois sosiaaliturvan piiristä. Paitsi tietysti, jos lopulta luovut toiminimestä, mutta se on oma ruljanssinsa ja siinäkin on karenssi.
Korujen myyminen ei siksi olisi välttämättä lisätienesti, vaan se voisi viedä sinulta vähäisetkin tulosi.
Itse joskus pohdin täällä toiminimen perustamista korumyyntiä varten ja sain todella paljon lannistamista osakseni. En ymmärrä mikä tuollaisen lannistamisen tarkoitus oikein on. Eihän minun tekemiseni ole keneltäkään pois. Haluan itselleni lisätienestiä eikä sen pitäisi vaikuttaa muihin, mutta kovasti tuntuu vaikuttavan ja minua haluttiin vain lannistaa, että et tule onnistumaan. Kerroin jo myyväni koruja, mutta mietin toiminimeä ja ihan virallisesti toimimista. Lannistaminen vain jatkui vaikka tosiaan kerroin jo myyväni koruja.
Aloittaja