Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työn perässä on mahdollista muuttaa omilla rahoilla?

Vierailija
28.11.2025 |

Muuton jälkeen on ainakin joitakin tuhansia euroja miinuksella ja sen jälkeen on vähintään puolen vuoden koeaika jonka aikana työsuhde voidaan purkaa käytännössä ilman syytä. Tilanne olisi täysin kestämätön.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty.

Vierailija
2/20 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuton saa hoidettua satasella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkäs rahoilla sitten?

Vierailija
4/20 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräkärryn vuokraa kympillä, ei muuttoon tarvitse mitään tuhansia käyttää.

Vierailija
5/20 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut koko ikäni persaukinen ja muuttanut 14 kertaa. Mikä ihme on tuo aloituksen summa? 

Vierailija
6/20 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut koko ikäni persaukinen ja muuttanut 14 kertaa. Mikä ihme on tuo aloituksen summa? 

Varman jos ottaa muuttofirman ja muuttoo Rovaniemeltä Helsinkiin.

Vierailija
7/20 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset käyvät töissä ja saavat siitä rahaa. Osa laitetaan säästöön juurikin tuontyyppisiä tilanteita varten. 

Vierailija
8/20 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuttoon saa kulumaan tuhansia euroja, jos muuttaa Suomen sisällä? Itse saanut kulumaan niin paljoa edes silloin, kun muutin Suomesta Kanadaan. 

Vierailija
9/20 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varman jos ottaa muuttofirman ja muuttoo Rovaniemeltä Helsinkiin.

Edes se ei maksa TUHANSIA euroja. 

Vierailija
10/20 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten, että käyttää aivojaan eikä hölvää holtittomastai rahaa minne sattuu. Aina olen onnistunut muuttamaan alle 500€ hintaan. Myös ulkomaillle. 

Vierailija
11/20 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla noin avutonta. Haetaan töitä toisesta kaupungista, saadaan työpaikka. Etsitään vuokra-asunto uudesta kaupungista, vuokrataan se. Irtisanotaan vanha. Tavaran määrästä riippuen muutetaan joko itse pakulla tai muuttofirman kanssa. Mikä tässä on aikuiselle ihmiselle vaikeaa?

Vierailija
12/20 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Älä maksa ylihintaa Niemelle, vaan kilpailuta muuttofirmat. Netissä on sitä varten oma sivustonsakin.

2. Hae kaupasta ilmaisia pahvilaatikoita ja pehmikkeeksi käytä esim. pyyhkeitä

Siinä nyt muutama keino avuksi

Vierailija
13/20 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on työtön niin saa liikkuvuusavustusta Kelasta tai työttömyyskassasta.

Vierailija
14/20 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuttoon saa kulumaan tuhansia euroja, jos muuttaa Suomen sisällä? Itse saanut kulumaan niin paljoa edes silloin, kun muutin Suomesta Kanadaan. 

Samaa ihmettelen. Meillä meni tonneja Saksaan muuttaessa, mutta osa siitä vuokravakuutta (asuttiin omassa) ja välittäjälle. Itse muuttoon meni tonni, mutta oli iso kuorma.

Vierailija
15/20 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa valmiiksi jo negatiivinen asenne.

Vierailija
16/20 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Älä maksa ylihintaa Niemelle, vaan kilpailuta muuttofirmat. Netissä on sitä varten oma sivustonsakin.

Näiden nyssäköiden ja epämääräisten laatikoiden kantamiseen vaan menee hulluna aikaa, joten ei tule mitään säästöä. Kunnolliset pinottavat muuttolaatikot käyttöön.

Vierailija
17/20 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkäs rahoilla sitten?

Toisinaan tulevan työnantajan, jos kyseessä ulkomaille muutto. Toki harvoin tarjolla.

Vierailija
18/20 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden nyssäköiden ja epämääräisten laatikoiden kantamiseen vaan menee hulluna aikaa, joten ei tule mitään säästöä. Kunnolliset pinottavat muuttolaatikot käyttöön.

Pahvilaatikko ei ole mikään epämääräinen nyssäkkä. Ihan samalla tavalla ne saa pinoon kuin muuttofirman ylihintaiset lootatkin. 30 muuttoa hoidettu pahvilaatikoilla. 

Vierailija
19/20 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla noin avutonta. Haetaan töitä toisesta kaupungista, saadaan työpaikka. Etsitään vuokra-asunto uudesta kaupungista, vuokrataan se. Irtisanotaan vanha. Tavaran määrästä riippuen muutetaan joko itse pakulla tai muuttofirman kanssa. Mikä tässä on aikuiselle ihmiselle vaikeaa?

Kaikki eivät asu vuokra-asunnossa. Miten aikuinen ihminen ei sitä ymmärrä?

Vierailija
20/20 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahvilaatikko ei ole mikään epämääräinen nyssäkkä. Ihan samalla tavalla ne saa pinoon kuin muuttofirman ylihintaiset lootatkin. 30 muuttoa hoidettu pahvilaatikoilla. 

Kaupan ilmaiset pahvilaatikot todellakin on epämääräisiä. Kokeilepa kerran muuttaa oikeilla muuttolaatikoilla, joita saa 4 kpl pinottua nokkakärryihin tukevasti, niin et todellakaan enää palaa mihinkään ilmaisiin viritelmiin. Laatikoiden kantaminen on se kallein osuus mikäli käyttää muuttofirmaa. Itse maksoin viime muutossa laatikoista hurjan 20 euron viikkovuokran ja se todellakin oli joka sentin arvoinen sijoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan