Jos suhteessa on vähän seksiä naisen haluttomuuden takia, voiko nainen silti pitää parisuhdetta onnellisena?
Kiinnostava kysymys, kokemukseni mukaan ei voi
Kommentit (452)
Tiedetään ainakin se, että sun mielestä niiden tulee saada jonkinlaista seksiä naiselta, halusi se nainen seksiä tai ei. Se tieto riittänee tässä yhteydessä
Eli siis keksit kaiken omasta päästäsi. Jokainen lukutaitoinen voi itse todeta että en ole mitään tuollaista missään kirjoittanut.
Minulle on melkoinen arvoitus että mitä tuolla satuilullasi oikein yrität saavuttaa.
"Johtuu varmaan siitä että oli naisen oma halu ja mieltymys mikä tahansa niin hetskumiehet ahdistelevat siitä huolimatta. Esim. täällä vauvalla on päivittäin kymmeniä, satoja viestejä ihan silkkaa seksuaalista häirintää ja ahdistelua, joka kohdistuu satoihin, tuhansiin naisiin"
Eihän tuo liity kysymykseeni millään tavalla. Kysymys oli, että miksi naiset, jotka viittaavat miehiin "alhaisempana elämänmuotona" tai kirjoittavat kirjoja, joissa kyseenalaistavat miehen ihmisarvon ja otsikoivat sen vaikkapa "vihaan miehiä" (Harmange), ovat kuitenkin miehen kanssa liitossa?
Kognitiivinen dissonanssi paistaa läpi ja lujaa.
Pariutuvatko siis lesbonaiset ahdistelijoiden kanssa vasten tahtoaan, jolloin heistä tulee vihaisia feministilesboja?
Eihän tuo liity kysymykseeni millään tavalla. Kysymys oli, että miksi naiset, jotka viittaavat miehiin "alhaisempana elämänmuotona" tai kirjoittavat kirjoja, joissa kyseenalaistavat miehen ihmisarvon ja otsikoivat sen vaikkapa "vihaan miehiä" (Harmange), ovat kuitenkin miehen kanssa liitossa?
Koska on ihmisille ilmeisen luontaista erottaa heille läheiset yksilöt isommasta joukosta ja ajatella heistä täysin eri tavalla. Esim. useat Perussuomalaiset poliitikot ovat samaan aikaan parisuhteessa muualta muuttaneen kanssa ja puhuvat silti hyvin ikävästi muualta tulleista yleisenä ryhmänä.
Tällainen ajattelu on siis yllättävän yleistä.
Joku, jolle seksi ei ole tärkeää, voi kokea niin. Itselleni seksi on tärkeä osa parisuhdetta
Vierailija kirjoitti:
Olin parikymppisenä parisuhteeseeni hyvin tyytyväinen, vaikka e-pillerit veivät kaikki halut. Myöhemmin kävi ilmi, että mies ei ollut todellakaan tyytyväinen.
On huvittavaa kuinka moni mies vaatii että nainen huolehtii ehkäisystä, ja sitten on nyrpeänä kun naiselta lähtee hormonaalisen ehkäisyn takia halut. Miehille tuntuu olevan se ja sama nauttiiko nainen seksistä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Mun ystäväni pitää avioliittoaan hyvin onnellisena vaikkei ole tainnut olla miehensä kanssa ainakaan 20 vuoteen. Puhui jo nelikymppisenä tyyliin "hyvä kun on lapset tehty ei tarvitse enää antaa". Ja miehensä on aivan upea tyyppi??
Olen itse kokematon neitsyt kun ei ole ketään kiinnostavaa ikinä löytynyt, mutta olen lukenut monen naisen ajattelevan näin kuin ystäväsi. Mietin aina että onko paljon matalalibidoisia naisia vai eikö nää naiset saa seksistä mitään ja siksi se ei kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin parikymppisenä parisuhteeseeni hyvin tyytyväinen, vaikka e-pillerit veivät kaikki halut. Myöhemmin kävi ilmi, että mies ei ollut todellakaan tyytyväinen.
On huvittavaa kuinka moni mies vaatii että nainen huolehtii ehkäisystä, ja sitten on nyrpeänä kun naiselta lähtee hormonaalisen ehkäisyn takia halut. Miehille tuntuu olevan se ja sama nauttiiko nainen seksistä vai ei.
Jostain syystä laki kieltää miesten tehokaimman ehkäisyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ystäväni pitää avioliittoaan hyvin onnellisena vaikkei ole tainnut olla miehensä kanssa ainakaan 20 vuoteen. Puhui jo nelikymppisenä tyyliin "hyvä kun on lapset tehty ei tarvitse enää antaa". Ja miehensä on aivan upea tyyppi??
Olen itse kokematon neitsyt kun ei ole ketään kiinnostavaa ikinä löytynyt, mutta olen lukenut monen naisen ajattelevan näin kuin ystäväsi. Mietin aina että onko paljon matalalibidoisia naisia vai eikö nää naiset saa seksistä mitään ja siksi se ei kiinnosta?
Äitijuttuja!
Riippuu siitä, miten naisen tarpeet yleisesti täyttyvät. Ihminen voi päättää olevansa onnellinen. Onnellisuus on jokaisen oma kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Koska on ihmisille ilmeisen luontaista erottaa heille läheiset yksilöt isommasta joukosta ja ajatella heistä täysin eri tavalla. Esim. useat Perussuomalaiset poliitikot ovat samaan aikaan parisuhteessa muualta muuttaneen kanssa ja puhuvat silti hyvin ikävästi muualta tulleista yleisenä ryhmänä.Tällainen ajattelu on siis yllättävän yleistä.
Hyvä pointti.
Vaikka yleistä onkin, on se mielestäni älyllisesti epärehellistä.
En kauheasti pidä tuplastandardeista tai maalitolppien siirtelystä.
"Vaikka yleistä onkin, on se mielestäni älyllisesti epärehellistä. "
Olen samaa mieltä. Sinällään tämä on kuitenkin ihan ymmärrettävää koska ihminen usein toimii paljon enemmän tunteella kuin itselleen myöntää. Järjellä usein perustellaan vasta jälkikäteen ensin tunteella tehdyt ratkaisut.
Kyllä kai voi pitää onnellisena, mutta eri asia mitä se mies siitä ajattelee tai onko onnellinen parisuhteessa jossa ei ole seksiä toisen haluttomuuden vuoksi.. parisuhde missä ei ole seksiä on vähän kuin ystävyys suhde tai siinä ei vaan tietynlaiset kemiat kohtaa
Aika hurjia nämä tähän(kin) keskusteluun pesiytyneen siitoshullun jutut. Minusta juuri tuollainen naisen seksuaalisuuden typistäminen pelkkään äitiyteen ja raskaana oloon on esineellistävää ja "eläimellistävää".
Itse en halua kokea raskautta tai äitiyttä, en ole koskaan halunnut (enkä ole koskaan käyttänyt esim. hormonaalista ehkäisyä, eli mitään "luonnollista äitiyden tarvetta" ei ole myöskään lääkitty minusta ulos), mutta silti minulla on täysin olemassaoleva seksuaalisuus. Se yksinkertaisesti tiivistyy haluun saada toisinaan orgasmi. Sillä, tapahtuuko se yksin vai kumppanin kanssa, ei ole loppupeleissä mitään merkitystä. Mutta se, että seksuaaliseen tyydytykseen yhdistetään lapset millään tavalla, on minusta jopa vähän sairasta.
Jos oikeasti haluaisimme erkautua eläimistä, lapsenteko jätettäisiin kokonaan "muumimukimenetelmän" varaan, ja seksuaalisuus olisi täysin lapsenteosta irrallinen asia. Sillä toisin kuin muilla eläinlajeilla, meillä ihmisillä on mahdollisuus valita, seuraako coituksesta jälkikasvua.
Parisuhteen tärkein voimavara on upea, vapauttava, pariskuntaa yhteen liittävä, tajunnan räjäyttävä, jopa terapeuttinen seksi. Jos seksi ei toimi, tai molemmat tahtovat samaa roolia (esim. molemmat passiivisia ja alistuvia), en jaksaisi kuukautta kauempaa. Pahin kokemani miestyyppi oli pihtaaja. Pihtasi kuukausikaupalla ja unohti koko seksin. Olin tulla hulluksi. Siis oikeasti; olin tulla hulluksi. Varastelin jopa kaupoista, vaikken ollut nuorena sitä tehnyt. Vain ero hänestä (ja seksualisuuteni vapautuminen) saivat elämäni taas raiteilleen.
N50+
Onneksi naiseni on halukas ja kiihottuu minusta aina. Taivaallinen seksi on parisuhteemme suola, sokeri ja liima.
Vierailija kirjoitti:
En usko.. ystäväni meni naimisiin jo nuorena. Muistan kun hän etsi miestä, ja kukaan ei kelvannut. Syynä oli aina se, ettei mies halua lapsia. Lopulta löysi miehen, jonka lehti-ilmoituksessakin (en sano deitti, silloin ei ollut edes internetiä vielä) luki, että tahtoo lapsia. Se oli niin harvinaista, että ystävättäreni kirjoitti tälle. He tapasivat. Kysyin, miltä mies näytti/tuntui, niin ystävättäreni katsoi minua jotenkin hämmästyneesti. "Ei miltään." Ja minä ällistyin. Mutta he tapasivat uudelleen, menivät lopulta naimisiin, ja saivat kaksi lasta. Kävin heitä harvakseltana katsomassa. 20 vuotta ovat nyt eläneet ilman seksiä, lapset jo kasvaneet. Uskon, että mies on pettänyt ystävääni koko ajan - lapsista tuli niin lihavia että epäilen jopa pedofiliaa.
Tämä on hirveää puhetta, mutta suoraa ja rehellistä. En kirjoita provotakseni tai loukatakseni ketään. En sano että kaikki lihavat lapset ovat pedofiilien uhreja, tai että kai
Mietit siis vieläkin vaikkei sinulla ole mitään faktaa mielikuviesi tueksi.
Yleistähän tämä naisten haluttomuus on.
"Väestöliiton tilastojen mukaan noin 75 prosenttia miehistä haluaisi seksiä useammin kuin sitä on."
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/f6966a77-8aed-4551-91ea-8817d2a0d93a
Ei sen tarvitse kyllä merkitä parisuhteenkannalta yhtään mitään. Voi olla hyvinkin tyytyväinen.
Naisten seksuaalisuus on paljon mutkikkaampaa kuin miesten. Ja liittyy vahvemmin lisääntymisbiologiaan.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei ole haluton, jos tarjolla on oikeasti hyvää seksiä.
N50
Jos miehen velvollisuus on tarjota sitä hyvää seksiä, eikö naisen vastaavasti myös ole? Ja kumpikaan osapuoli ei voi toisen puolesta päättää, mikä on hyvää seksiä.
Onko siis tämä oikeus vain naisten? Mieshän on sika ja incel, jos noin sanoisi.
Tiedetään ainakin se, että sun mielestä niiden tulee saada jonkinlaista seksiä naiselta, halusi se nainen seksiä tai ei. Se tieto riittänee tässä yhteydessä.