Miten saada työkyvyttömyyseläke?
Minulla on vaikea elämäntilanne, jota olen parantamassa. Ollut paljon ongelmia ja elämä on ajautunut huonoon jamaan, teen paljon töitä, että pääsen parempaan, mutta huomaan ettei minusta vielä ole työelämään, pitää ensin saada vointi ja terveys sekä elämän peruspilarit kuntoon. Ajattelin, jos hakisin työkyvyttömyyseläkettä, jotta taloudellinen tilanteeni paranisi, kunnes pääsen työelämään. Tarvitsisin kuitenkin tietoa, miten se prosessi etenee ja onko se henkisesti raskas? Joudunko johonkin psykiatriselle sairaanhoitajalle juttelemaan tai esittämään, että syön mielialalääkitystä? En tarvitse tällaista apua, mutta vaatiiko työkyvyttömyyseläke sen?
Kommentit (123)
Sinä joka käyt kela-korvattavassa terapiassa: haluaisitko siis kuntoutustuelle vai pysyvälle eläkkeelle?
Vierailija kirjoitti:
"No jos esimerkiksi pappina alan suoltaa kirosanoja kesken siunaustulehduksen tai haistattelen vihkiparille alttarilla. Kaikillahan mokia sattuu.."
Saat varoituksen tai mahdollisesti sinut irtisanotaan. Työkyvyttömyyseläkkeelle et pääse. Voit hakea muita töitä, joissa kiroilu ei haittaa.
No jos olen väkivaltainen häiriökäyttäytyjä myös siellä - minullahan on diagnoosi epävakaasta persoonallisuushäiriöstä ja se tarkoittaa, että kaikki käytökseni on hyvin epävakaata.
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka käyt kela-korvattavassa terapiassa: haluaisitko siis kuntoutustuelle vai pysyvälle eläkkeelle?
No mieluiten tietysti pysyvälle eläkkeelle.
Kannattaa pyytää toimintakyvyn arviointi jos sitä ei ole vielä tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No jos esimerkiksi pappina alan suoltaa kirosanoja kesken siunaustulehduksen tai haistattelen vihkiparille alttarilla. Kaikillahan mokia sattuu.."
Saat varoituksen tai mahdollisesti sinut irtisanotaan. Työkyvyttömyyseläkkeelle et pääse. Voit hakea muita töitä, joissa kiroilu ei haittaa.
No jos olen väkivaltainen häiriökäyttäytyjä myös siellä - minullahan on diagnoosi epävakaasta persoonallisuushäiriöstä ja se tarkoittaa, että kaikki käytökseni on hyvin epävakaata.
Jos olet väkivaltainen, löydät itsesi oikeudesta, et työkyvyttömyyseläkkeeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esitä autistia. masennusta tai ADHD potilasta, niin eläke on taattu.
Persupelle kuvittelee että erikoislääkäreitä pystyy huijaamaan.
Kyllä voi, itse olen saanut mm skitsofrenia, epävakaa ja masennus diagnoosit, vaikka olen täysin terve, mutta olen hyvä näyttelemään.
Kannattaako, kun sitten ei saa enää hoitoa kun tulee jotain fyysistä terveyttä uhkaavaa.
Kuka sulle noin on valehdellut?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on diagnosoitu epävakaa persoonallisuushäiriö, masennus, ahdistuneisuushäiriö, PTSD sekä aurallinen migreeni. Ilmeisesti ei noilla vielä irtoaisi?
Pitäisi ilmeisesti mokata töissä jotenkin? Raivota, heittää mapilla työkaveria päähän tms?
Ei todellakaan. Vankilaanko tollo haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli saan jatkaa väkivaltaisena esimerkiksi vanhusten parissa?
Kysy joltain naapuriltasi, Suomi on täynnä tk-eläkeläisiä ja yhä nuorempia, nuorimmat parikymppisiä. Tuskin mitään ongelmia on jos vain haluaa eläkkeelle, valittaa ettei hermot kestä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntoutustuella olijat taitaa usein olla terapiassa vaativana lääkinnällisenä kuntoutuksena. Oletko sinä sellaisessa vai maksatko osan itse?
Usein kuitenkin jos työkyvyttömyys vain jatkuu ja jatkuu, voi lopulta saada pysyvän eläkkeen. Toki edellyttäen että on kokeiltu kuntouttaa paljon. Eli se että käyt terapiassa nyt, on tosi hyvä juttu = merkitsevä osa siitä kuntoutuksesta on tehty siitä mitä vaaditaan eläkkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli saan jatkaa väkivaltaisena esimerkiksi vanhusten parissa?
Sinut irtisanotaan, tietenkin. Se tarkoittaa että olet työnhakija, et työkyvyttömyyseläkkeellä.
Ei pääse helposti. Eikä varsinkaan laiskat, luonnevikaiset feikkaajat.
Niin raskas prosessi, etten itse voi lähteä siihen, koska terveydentilani on liian huono kestääkseen kaikki tarvittavat selvitykset jne. Kelan mielestä olen täysin työkykyinen vastoin hoitavan lääkärin lausuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli saan jatkaa väkivaltaisena esimerkiksi vanhusten parissa?<
No eipä se persoonallisuushäiriö irtisanomalla tietenkään parane. Eli kannattaa tehdä sen tasoinen rikos, että pääsee vankilaan sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esitä autistia. masennusta tai ADHD potilasta, niin eläke on taattu.
Persupelle kuvittelee että erikoislääkäreitä pystyy huijaamaan.
Kyllä voi, itse olen saanut mm skitsofrenia, epävakaa ja masennus diagnoosit, vaikka olen täysin terve, mutta olen hyvä näyttelemään.
Kannattaako, kun sitten ei saa enää hoitoa kun tulee jotain fyysistä terveyttä uhkaavaa.Kuka sulle noin on valehdellut?
Ihan koettua.
Vierailija kirjoitti:
Niin raskas prosessi, etten itse voi lähteä siihen, koska terveydentilani on liian huono kestääkseen kaikki tarvittavat selvitykset jne. Kelan mielestä olen täysin työkykyinen vastoin hoitavan lääkärin lausuntoja.
Eli terveellä parhaat mahdollisuudet kestää temppurata.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on diagnosoitu epävakaa persoonallisuushäiriö, masennus, ahdistuneisuushäiriö, PTSD sekä aurallinen migreeni. Ilmeisesti ei noilla vielä irtoaisi?
Pitäisi ilmeisesti mokata töissä jotenkin? Raivota, heittää mapilla työkaveria päähän tms?
Sun pitäisi vaan tappaa itsesi vtun hullu! Miksi olet edes elossa?
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin
T: kelan lääkäri
Tapa ittes. Tulet pääsemään vähemmällä.
T. Työkyvytön työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntoutustuella olijat taitaa usein olla terapiassa vaativana lääkinnällisenä kuntoutuksena. Oletko sinä sellaisessa vai maksatko osan itse?Usein kuitenkin jos työkyvyttömyys vain jatkuu ja jatkuu, voi lopulta saada pysyvän eläkkeen. Toki edellyttäen että on kokeiltu kuntouttaa paljon. Eli se että käyt terapiassa nyt, on tosi hyvä juttu = merkitsevä osa siitä kuntoutuksesta on tehty siitä mitä vaaditaan eläkkeeseen.
Maksan puolet itse (alussa maksoin itse kokonaan, kun se Kela-prosessi on niin pitkä).
Potkut voit saada, et työkyvyttömyyseläkettä.