Häiritseekö jotain oikeasti, että hänen veroeuroista menee muutama hassu euro jollekkin työttömälle?
Eihän se kivaa ole, että menee iso osa palkasta veroihin, mutta kuka tuollaisia oikeasti miettii? Eikö teitä harmita enemmän että maksatte itsenne kipeäksi, eikä terveydenhuolto toimi ja tiet ovat reikiä täynnä, ettekä tiedä pääsettekö edes eläkkeelle? Lisäksi rahaa syydetään uskomattomia summia ulkomaille.
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
"Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse."
Niinkuin työmmätkin vain pikkuosan ollessaan työttömänä.työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
MInua häiritsee ideologisesti työttömät ja ne, joiden mielestä paras ratkaisu kaikkeen on aina verottaa hyvätuloisia enemmän, enemmän ja vielä kerran enemmän.
Maksetaan hyvätuloisille vähemmän palkkaa, niin on enemmän työpaikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Muutama hassu euro = niin paljon että itse joutuu asumaan 1960-luvun homeläävässä ja käyttää nokiaa, samalla kun ananas tukilla on varaa istua itiksen mäkissä päivät pitkät, merkkivaatteet, iphone, uusi keskustakämppä jne jne.
Saat pientå palkkaa ja se sun ongelma. Et myöskään maksa paljoa veroa.
Olkaa huoleti. Potkulaki on voimassa. Ette te saa toimeentulotukea lasten ruokiin, jos on omaisuutta. Ulosottolaitos on sitä varten, jos ei rahanne riitä laskuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja osa saa Kelasta palkan mukaan sairaspäivärahaa ja äitiyslomarahaa.
Jos sairastut syöpään saat 3000 bruttopalkalla 1300 netto sairaspäivärahaa. Ja omistusasuntoon EI saa yleistä asumistukea.
"Hurja määrä ulosmitattavaa omaisuutta odottaa nyt pakkomyyntiä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihmisillä maksuvaikeuksia. Taloyhtiöitä voi mennä konkurssiin."
Taloyhtiön konkurssissa asunto lähtee, mutta asuntovelka pitää silti maksaa pankille.
90-luvulla eräs pari osti asunnon pankkilainalla. Miehen yritys meni konkurssiin, pankki otti asunnon, jätti lainan. Mies lähti aineettomaan olotilaan, vaimo jäi pieneen vuokrakämppään lainanmaksun ja lasten kanssa. Silloiset pankkiirit naureskelevat tänäänkin. Tekee mieli heittää tekkkaria jollakin, kun virnuilun näkee. Sama tapahtuu taas.
Hakekaa ulosottolaitokselle töihin. Siellä ulosmitataan asuntoja ja autoja, jos ihmisillä ei ole rahaa laskuihin.
Potkulaki pitää huolen, että pankinjohtajan velipoika saa halvalla kesämökin.
Vierailija kirjoitti:
Se häiritsee että minun tuloista menee enemmän veroja ja veroluonteisia maksuja kuin se mitä minulle jää käteen ja kun katsoo että kiistä kerätyistä verosta suurin osa menee sos. maksuihin
Jos näin ei olisi, voisi yksi sairastuminen tyhjentää sun elämänaikaiset säästöt, kun sairastaminen, leikkaukset ja sairaalassa olo maksaisi niin paljon.
Olen ollut sekä maksupuolella että saamapuolella. Aivan oikein että jos ollut monta vuotta maksumiehenä niin saa joskus itsekin mikäli työttömyys osuus kohdalle.
Ei tippaakaan. Ei ole koskaan häirinnyt, enkä näe syytä miksi koskaan alkaisi häiritsemään. Rehellisesti sanottuna minulle on aivan yksi lysti mihin ne maksamani verorahat käytetään. Ei kiinnosta yhtään ruokitaanko niillä herroja, narreja tai vaikka punatulkkuja. Kasatkoot vaikka nuotion ja paistakoon niillä seteleillä makkaraa, mulle sillä ei ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
"Hurja määrä ulosmitattavaa omaisuutta odottaa nyt pakkomyyntiä."
Kokoomuksen unelma
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut sekä maksupuolella että saamapuolella. Aivan oikein että jos ollut monta vuotta maksumiehenä niin saa joskus itsekin mikäli työttömyys osuus kohdalle.
Mutta sepä siinä onkin että moni ei saa. Jos on yhtään säästöjä pystynyt kerryttämään niin ei saa lähellekään samoja tukia mitä sellainen joka vaikka työssä ollessaan pisti kaiken palamaan. Ei siinä kysellä että paljonko veroja maksoit kun kävit töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInua häiritsee ideologisesti työttömät ja ne, joiden mielestä paras ratkaisu kaikkeen on aina verottaa hyvätuloisia enemmän, enemmän ja vielä kerran enemmän.
Kuinka monta ideologisesti työtöntä tunnet? Minä en tunne yhtään. Olen kyllä lukenut niitä provojuttuja, joissa aina ennen vaaleja nostetaan otsikoihin joku huuhaa Toimi Toimihaluton.. Vähän aikaa sitten jäi joku pohjanmaalainen märisijä kiinni, että ei hänellä ollutkaan tarjota niitä työpaikkoja olemassakaan, mihin niitä kuvitteellisia työttömiä ei ollut saanut töihin.
Olen töissä työllisyysalueella. 80% asiakkaistani on ideologisesti työttömiä. En tosin tunne heistä ainuttakaan, he ovat vain asiakkaitani, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla on täysin selvää, että työnteko ei kannata, elämä on muualla. Rikkaat voi mak
No nyt on paksua.
Lopeta tuo vihakiimainen sössötyksesi. Suomessa on 320 000 työtöntä ja noin 20 000 avointa työpaikkaa. Kaikille ei riitä työpaikkaa, eikä siten ole väliä, onko joukossa työhaluttomia. Työhaluisetkaan eivät pääse töihin.
Miksi et käytä energiaasi pohtimaan miten saadaan aidosti ja normaalilla palkalla työllistettyä lisää ihmisiä? Suomi ei tällä hetkellä tarvitse ketjullista kaltaisiasi valheenlänkyttäjiä, vaan ketjullisen viisaita ja innovatiivisia ihmisiä. Miten saadaan lisää normaalipalkkaisia työpaikkoja, miten saadaan ihmiset palkkatöihin? Sillä ainoastaan palkkatyöllä saadaan ihmiset pärjäämään ilman tukia. Se on sekä työllisten että työttömien itsensä tavoite.
--
Naiset voisivat alkaa perustaa yrityksiä. Naiset ovat kovin, kovin aliedustettuna yrittäjinä.
Naiset voisivat myös palkata toisia töihin kun perustavat yrityksiä. Nykyään se jää itsensä työllistämiseen "kauneudenhoitoalalla"
Voisitte vaikka perustaa menestyviä vientisektorin yrityksiä, olettehan miehiä korkeammin koulutettuja. Ihan vain jotta saamme rahaa maahan, emmekä tuota pelkkää palvelua johon joudutaan hankkimaan raaka-aineet ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sairastut syöpään saat 3000 bruttopalkalla 1300 netto sairaspäivärahaa. Ja omistusasuntoon EI saa yleistä asumistukea.
Jos sairastut syöpään, et koskaan maksa veroillasi saamiasi syöpähoitoja. Yksi ainoa annos sytostaatteja voi maksaa 20 000 - 30 000 euroa. Ja niitä annoksia saat kymmeniä.
Eläkkeet maksetaan nyt työssäkäyvien eläkemaksuilla.
Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta
Paitsi työeläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sairastut syöpään, et koskaan maksa veroillasi saamiasi syöpähoitoja. Yksi ainoa annos sytostaatteja voi maksaa 20 000 - 30 000 euroa. Ja niitä annoksia saat kymmeniä.
Näitä asioita eivät veronmaksusta ulisevat ymmärrä. Tällä palstalla näyttää olevan sellainen käsitys, että ne omat veroeurot menevät suoraan jonkun työtttömän ja vieläpä jonkun inhan ideologisesti työttömän luksuselämään. Se syöpä tai muu onnettomuus kun voi kohdata ketä hyvänsä ja silloin ne maksetut veroäyrit on äkkiä käytetty.
Oi, sun turpees ja hiilinielut.