Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VINKKJEÄ: Mitä ylioppilaslahjaksi " tiedostavalle" nuorelle naiselle?

Vierailija
02.05.2007 |

Siskoni siis kirjoitti ylioppilaaksi ja kylläpä on vaikea keksiä lahjaa! Hän on nyt siinä iässä, että on " tiedostava" ja " pohtii maailmaa" eikä tosiaan halua mitään kalevala-korua tai lautasia tms... Tiedän että ottaisi mielellään rahaa matkustamiseen, mutta sitä meillä ei juurikaan ole :/

Mieluummin antaisin jotakin joka säilyy. Itsekin myöhemmin niitä lahjoja arvostan, vaikka yo-lahjaksi rahaa halusinkin. Olin siis itse rasittavan samanlainen kuin siskoni 18-vuotiaana! Voi että oikein hävettää. Katsoin nenänvartta pitkin tavallisia ihmisiä ja esim. lapsiperheitä ja " tiesin kaiken" . Mitä tuollaiselle voi antaa lahjaksi! Ääh. Parin vuoden päästä tiedän että on erilainen, itsekin muutuin, nyt kaksi lasta ja asuntolaina :) Ja sisko katsoo ihmeissään ja hiukan halveksuen.... Hih.

Vinkkejä siis?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runokirja? Filosofinen teos?

Vierailija
2/26 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin monesti antanut kirjoja... Ja esim. viime jouluna ja synttäreillä sai kaikilta juuri filosofisia kirjoja ja runoja - minultakin. Mutta idea siis hyvä, on vaan jo toteutettu...

ap

Vierailija:

Runokirja? Filosofinen teos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkon ulkomaanavun kautta esim.

Vierailija
4/26 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se siskosikaan äidin helmoissa meinaa tiedostaa loppuikäänsä? Tai sitten joku hyvä keittokirja. Jos meinaa kotoa muuttaa, niin kyllähän kaikki keittiövehkeet yms. tulee tarpeeseen.

Vierailija
5/26 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kirkon ulkomaanavun kautta esim.

Hän kuitenkin selvästi " haluaa" , ja on hiukan materialistinenkin, ikävä kyllä! Raha ei ole vaihtoehto, haluan että jää jotakin minkä muistaa. Tiedän että jälkikäteen niitä arvostaa (ellei ole ihan hölmö lahja).

EN siis halua antaa mitään turhaketta, mutta konkreettista kuitenkin.

Miltä teistä kuulostaisi lehtitilaus? JA mikä lehti...

ap

Vierailija
6/26 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen nyt muka muistaa?

Vierailija
7/26 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ainakin jää pysyvät muistot lopun elämää.

Vierailija
8/26 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin osta hänelle Hirsjärven kirja " Tutki ja kirjoita" . Siitä on apua tosi paljon, itse sain samanlaisen siskoltani ja en juuri silloin sitä arvostanut, mutta vuotta myöhemmin oli kovassa käytössä.

Vierailija
9/26 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kätevästi osallistua anonyymisti mielenosoituksiin ja pistää paikkoja paskaksi oman asian puolesta

Vierailija
10/26 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailuvälineitä? astioita?

Vierailija
11/26 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei, niin sanomalehti? Itse olisin ottanut niin mielellään sanomalehden tilauksen vaikka lahjaksi, kun olin juuri muuttanut kotoa. Ei vaan kukaan ostanut ja itsellä ei ollut sitä varaa tilata.

Ei kyllä oikein muuten tule mitään lehteä tuollaiselle henkilölle mieleen. Musta toi tiedostava materialisti ei jotenkin sovi yhteen.

-se joka keittokirjaa ehdotti-

Vierailija
12/26 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei niin osta keittiöastioita parille hengelle. arvostaa sitä todella kun muuttaa omilleen.

Vierailija
13/26 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä englanti-suomi -sanakirja on tarpeen ihan joka alalla.

Minä sain sellaiset yo-lahjaksi - käytössä vieläkin.

Vierailija
14/26 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 3 vuotta Tiede-lehteä ja yhä muistan, lehdet tallellakin. Silloin tällöin selailen, jotkut asiat palaa uudestaan pinnalle.

En tosiaan ajatellut mitään juoru- tai naistenlehteä!

ap/7

Vierailija
15/26 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu poikaystävänsä kanssa kommuunissa.

tiedän että " tiedostava materialisti" ei oikein istu, se onkin rasittavaa! Siis on olevinaan niin tiedostava ja tietää kaiken jne (oli itse samanlainen, äh että olinkin rasittava!) mutta silti esim. Thaimaan-matkalla halusi asua hienoissa hotelleissa (ei retkeilymajassa tms) ja syödä hienoissa (eurooppalaisissa) ravintoloissa (ei paikallisessa tms.). Sitä en ymmärrä!! En itse ollut yhtään tuollainen, enkä ole vieläkään.

Siskolle on jo yhtä ja toista keittiökampetta valmiina lapsuudenkodissa + kaikki perusjutut siellä kommuunissa, siis kauhat ja vispilät. Enkä halua sinne hankkiakaan esim. jotain hienoa lautassarjaa, ne hippikaverit kuitenkin heti heittää ne seinään (vitsi vitsi, mutta rivien välissä palanen totuutta).

ap

Vierailija
16/26 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

8

Vierailija
17/26 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- pellavainen pöytäliina

- suomi-enkku-suomi - sanakirja

- kultainen käytöskirja

- kerroskattila

- hopeiset kynttilänjalat

Kalevalakorut olen antanut pois kun en tykkää. Joten näitä yllä mainittuja itse suosittelen!

Vierailija
18/26 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos on useamman vuoden tilaus, niin kyllä siinä ajattelee lahjan antajaakin aina välillä :) Ja lisäksi, ne vanhat jutut avaa kummasti tieteen kehitystä :)

Minusta on hauska lukea nyt alle 10 v. vanhoja tiede-lehtiäni. Varmaan isoa hupia esim. 20 v kuluttua :)

Vierailija
19/26 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös amnestylla hyviä kasseja (ja t-paitoja, t-paita ei ehkä käy yo-lahjaksi)

Olen itse ' tiedostava' ja voi hyvänen aika, pöllöintä mitä minulle voisi ostaa olisi joku astiasarjan alku...

Vierailija
20/26 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiede-lehteä...

Tilaa vaikka Vihreä lanka tai Tulva (se on feministinen lehti).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi