Mihin varakkaat tarvitsee lapsilisää?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tehdään päätös lopettaa osalta lapsilisä, juristit kiittävät. Jokaisesta lopettamispäätöksestä tulee tehdä valitusosoituksella varustettu hallintopäätös.
Virkamies
Eli sillä on työllistävä vaikutus. Hyvä ratkaisu siis.
Varmaankin lapsilisää voi hakea aina verotuksen/tulojen muuttumisen jälkeen. Kela käsittelee ja tekee päätöksen. Kielteisestä päätöksestä voi hakea oikaisua/valittaa esim hallinto-oikeuteen. Jokainen käsittely maksaa.
Pätkätyöläisenä saa sitten ahkerasti hakea lapsilisiä ja ilmoitella muutoksia!
Lapsilisä on sosiaalitukea! Sama mihin jotkut eläkeläiset tarvitsevat monien tonnien eläkkeitä? Juuri hehän ovat tienanneet hyvin, joten pesämunaa on riittävästi. Pienipalkkaisia ei hoideta ja he kuolevat sairauksiin jo ennen eläkeikää.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä on sosiaalitukea! Sama mihin jotkut eläkeläiset tarvitsevat monien tonnien eläkkeitä? Juuri hehän ovat tienanneet hyvin, joten pesämunaa on riittävästi. Pienipalkkaisia ei hoideta ja he kuolevat sairauksiin jo ennen eläkeikää.
Ei ole sosiaalituki. https://tietotarjotin.fi/tutkimusblogi/726449/tukea-kaikille-lapsiperhe…
Ylimääränen menee sijoittamiseen ni varmaan siihe.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun lapsettoman pitää maksaa muiden lasten lapsilisät ja koulutukset?
Elättäkää itse lapsenne.
Ne muiden lapset aikanaan maksavat sinun eläkkeesi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun lapsettoman pitää maksaa muiden lasten lapsilisät ja koulutukset?
Elättäkää itse lapsenne.
Kai sinä lapsena maksoit omasta koulunkäynnistäsi markkinahinnan?
Varakkailla on helposti varaa lapsiin ilman mitään lapsilisiä.
Varakkaat eivät tarvitse lapsilisiä. Olen sitä mieltä, että lapsilisä pitäisi maksaa vain lapsille, joiden vanhemmat ovat työttöminä, yksinhuoltajille. Siinäpä se, muille ei lapsilisää. On aivan naurettavaa, että kaikille kaikkea, sehän ei toimi ja siksi Suomi on vararikossa.
Vierailija kirjoitti:
Varakkaat eivät tarvitse lapsilisiä. Olen sitä mieltä, että lapsilisä pitäisi maksaa vain lapsille, joiden vanhemmat ovat työttöminä, yksinhuoltajille. Siinäpä se, muille ei lapsilisää. On aivan naurettavaa, että kaikille kaikkea, sehän ei toimi ja siksi Suomi on vararikossa.
Juuri niin. Samalla periaattellahan voisi maksaa miljonääkillekin asumistukea tasapuolisuuden nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä on yhteiskunnan taloudellinen panostus seuraavaan sukupolveen. Yhteiskunta tukee tällä tavoin jokaisen vanhemmuutta tasa-arvoisesti näiden tuloihin tai omaisuuteen katsomatta.
Tasa-arvo ei ole tasapäistämistä
Ihan kuin kaikista tulisi veronmaksajia ja työssäkäyviä. Se että osaa siittää, ei takaa hyvää tulevaisuutta sille lapselle. Jos ennusteena on vammainen tai työtä vieroksuva, pitäs jotain ymmärtää itsekin.
Sitä ihmettelen,että tyhmäntuntuiset lisääntyvät helposti, mutta jos on suvussa hiukan enemmän älypuolta, eipä onnistu hedelmöitys. Ihan kuin olisi siellä taivaassa jo ilkeämielinen portinvartija alusta asti.
Tunnen kymmeniä vanhuksia, mutta en yhtään tonneja tienaavaa. Mistä saatte nämä virheelliset tietonne?
Vierailija kirjoitti:
Yh on pahimpia kelahuijareita, sehän on ihan yleisesti tiedossa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varakkaidenkin lapsiin menee rahaa.
Tämähän on kehäpäätelmä. He ovat varakkaita eli he voivat niillä omilla varoilla kustantaa lapsen menot.
Saisiko järkiperustelun, joka ei ole kehäpäätelmä? Ei ole yhdessäkään ketjussa sellaista ollut eikä taida tähänkään ketjuun tulla.
Koska sinä et hyväksy mitään perustelua. Useassa ketjussa on jo kerrottu, että lapsilisän tarkoitus on kompensoida niitä kustannuksia, joita lapsista aiheutuu ja joita ei huomioida muuten (esim verotuksen progressiossa). Lapsilisä ei ole mikään köyhäinapu, siihen on muut tuet, joten sillä onko perheellä varaa kustantaa lapsen menot, ei ole mitään merkitystä. Myös hyvätuloisilla pitää olla oikeus hankkia lapsia ilman, että perheen elintaso laskee merkittävästi.
Laitettiin sijoituksiin.
Kivasti ovat vuosien saatossa tuottaneet.