Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaiset ihmiset kuuntelee Dire Straitsiä?

Vierailija
21.02.2026 |

Insinöörit?

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään just kuuntelin ja soittelin Chordify-palvelun kautta kitaralla Romeo and Juliet ja Once Upon A Time In The West (live Alchemy) -biisien päälle komppisointuja. Knopflerin soittoa en yrittänyt jäljitellä.

Niin olen M57, korkeasti koulutettu, yliopistolla töissä.

Vierailija
82/107 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuuntelen. Olen 35 vuotias nainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut, rennot ja hyvät tyypit. Itselle uppoaa vaan Diren tyyppinen hyvin tehty musa, en perusta puhemusiikkipelleilyistä ja autotune hölinästä mitä nykymusa on.

T. KTM 34v, Lauttasaari

Vierailija
84/107 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sellainen vanhuus ja konservatiivisuus tulee mielleyhtymäksi yhtyeestä. Ei olla aivan siirrytty edes 1990-luvulle musiikin ilmeessä.

Tiedoksesi, että Dire Straits julkaisi ekan levynsä 1970-luvulla ja merkittävimmän tuotantonsa ennen 1980-luvun puoliväliä. Viimeinen studiolevy tosin 1991 kuusi vuotta edellisen jälkeen.

Vierailija
85/107 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana kuuntelin, kunnes Mark Knopfler kysyi suomalaistoimittajalta: "Saatteko te Suomessa matkustaa vapaasti ulkomaille?".  Luuli nähtävästi, että olemme osa Neuvostoliittoa.  En sen jälkeen ole kuunnellut, edellytän että muusikoilla on hallussa perusyleissivistys.  Jäi vastenmielinen muisto tuosta. 

Hyvä! Oikein tehty, siitähän oppivat! Ilmankos eivät ole täällä päin sen jälkeen  enää käyneet!

Vierailija
86/107 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin jo pieni järkytys kun hiteistäkin jo kulunut yli neljäkymmentä vuotta ja tiedostaa jo tuolla oman vanhenemisen.

Vierailija
87/107 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaisit edes oikein.

Vierailija
88/107 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Tiire Raittinen sukua Jussi Raittiselle?

Vierailija
89/107 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö jossain hifimessuilla soiteta sitä?

Brothers in Arms on varmaan soitetuin. 

Money for nothing

Sultans of swing aika soitettu myös, ilmestyi joitakin vuosia ennen Money foria

Vierailija
90/107 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räppärit ja Hiphopparit ovat täysiä vitsejä. Suomessa ja kaikkialla maailmassa. Paskoja artisteja ja hämärä tyyppejä ihan kaikki. Kaikella paskalla sitä tienataan nykyään.

Vierailija
91/107 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tekniikan akateeminen ja olin teini Dire Straitsin huippuvuosina. Kuuntelen edelleen.  Eikös ihmisillä ole tapana jämähtää siihen "omaan" musaan?

Vierailija
92/107 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuuntelen. Olen 35 vuotias nainen. 

Mikä on suosikki kappaleesi Dire Straitsilta?

Vierailija
93/107 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitaransoitosta kiinnostuneena on pakko ihailla Knopflerin soittoa.

Vierailija
94/107 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään just kuuntelin ja soittelin Chordify-palvelun kautta kitaralla Romeo and Juliet ja Once Upon A Time In The West (live Alchemy) -biisien päälle komppisointuja. Knopflerin soittoa en yrittänyt jäljitellä.

Chordify siis näyttää soinnut (vaikka Am tai G) jotka biiseissä kussakin kohtaa pitää kitaralla rämpyttää. 

Vierailija
95/107 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun vastausten perusteella voisi arvella että DiStr kuuntelijat tyypillisestion joko

-akateemisia tai

-kitaristeja. Tai molempia. Noin niinkuin yleistäen nääs.

Vierailija
96/107 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mehän kuunneltiin Diree ja paljon muuta hyvää musaa siinä kasikytluvun alussa ja vieläkin silloin tällöin.

Vierailija
97/107 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dire Straits oli teinivuosieni sound track.

Vierailija
98/107 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niissä musiikeissa on syvyyttä."

En aivan sanoisi noinkaan. Muistaakseni mm. Money for Nothing syntyi eräänlaisena trollausbiisinä eli kirjoittivat biisin vain tienatakseen mahdollisimman paljon.

Minua ei tällainen musiikintekofilosofia kiinnosta ollenkaan eikä se kerää arvostustani. Suosin sydänverellä tekeviä pieniä artisteja.

Vierailija
99/107 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, eka ostamani levy oli Making Movies, rapiat 40v sitten.

Osaan vieläkin lähes ulkoa kaikki biisit, Love Over Gold osui ja uppos kans, vaikka kriitikot haukkui sen lyttyyn.

Kuuntelen paljon muutakin kitaravetoista rokkia...

M59

Telegraph Road on uskomattoman hieno biisi, 16 minuuttia eikä yhtään tylsää kohtaa. Ja Private Investigations myös, meni brittilistalla kakkoseksi, vaikka ei todellakaan ollut mitenkään "sinkkumainen" biisi. Se vaan oli niin hyvä. 

Joo, mulla on kaikki Dire Straitsin levyt vinyylinä, ostettu jo silloin 80-luvulla. Viimeisen osti aviomies joskus 90-luvun lopulla, se ei jaksanut minua enää ihan niin kiinnostaa. Yksi suosikkini on se 12-tuumainen EP, jossa on Twistin'  By The Pool ja varsinkin Two Young Lovers -live. Sitä tuli paljon kuunneltua siinä 80-luvun puolivälissä.

Se täti-ihminen ketjun alk

Private Investigations on minusta yksi Dire Straitsin tylsimmistä kappaleista. Suosikkejani ovat ensimmäinen eli Dire Straits ja Making Movies. Ensimmäisen kerran kuulin yhtyettä jo 1979 ja kaikki studiolevyt omistan cd-muodossa. M66

Vierailija
100/107 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan sellaset, jotka tykkää kuunnella sitä