Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla mennyt tunteisiin tämä työttömien jatkuva kiusaus ja alistaminen?

Vierailija
20.02.2026 |

Itse olen ollut aikaisemmin töissä ja säästänyt jopa rahaa. Olen elänyt aina säästeliäästi enkä edes tiukkina aikoina hakenut toimeentulotukea. Haen myös jatkuvasti töitä mutta aina tulee sama vastaus: Valitettavasti et päässyt eteenpäin rekrytointiprosessissa". Parissa videohaastattelussa olen ollut, mutta en tullut valituksi.

Mulla olisi haaveita ja unelmia, mitä tehdä. Mutta koska olen työtön kuvittelen etten saa tehdä mitään noita (vaikka olisi töistä säästettyjä säästöjäkin). Koko ajan sanotaan, että työttömät ovat huonompia ihmisiä ja heidän pitää vain istua kotona ja täytellä työhakemuksia, siltä tässä tuntuu. En tiedä miksi tuntu tältä, ehkä koska olen heikko itsetuntoinen myös ja aikaisemmin sairastanut masennusta. 

Kommentit (311)

Vierailija
241/311 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi lulin, että "mene töihin kommentoija"  on joku 15v tieni, mutta se onkin joku 70v eläkeläinen joka antaa jotain vuoden 1970 ohjeita jolloin kai töihin vain mentiin kävelemällä tehtaan ovesta sisään.   Tai sitten näitä yrittäjien lapsia jotka työskentelee jossain isänsä firmassa tai jossain täysin suhteilla saadussa työssä!

Miten sinä "menet töihin2" jos sinua ei valita sinne satojen ellei tuhansien hakemusten joukosta tai firman yrittäjä sanoo, että ei meillä ole tarvetta palkata lisää henkilökuntaa.

Ihmisen velvollisuus on osata jotain sellaista, jolla kykenee itsensä elättämään joko siten, että joku haluaa maksaa palkkaa työpanoksestasi, tai sitten perustat itse sen yrityksen ja alat ehkä jopa palkkaamaan muita. Niin ne työpaikat syntyy, ei lukutaidottomana kotona määkimällä.

Vierailija
242/311 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aluksi lulin, että "mene töihin kommentoija"  on joku 15v tieni, mutta se onkin joku 70v eläkeläinen joka antaa jotain vuoden 1970 ohjeita jolloin kai töihin vain mentiin kävelemällä tehtaan ovesta sisään.   Tai sitten näitä yrittäjien lapsia jotka työskentelee jossain isänsä firmassa tai jossain täysin suhteilla saadussa työssä!

Miten sinä "menet töihin2" jos sinua ei valita sinne satojen ellei tuhansien hakemusten joukosta tai firman yrittäjä sanoo, että ei meillä ole tarvetta palkata lisää henkilökuntaa.

Ihmisen velvollisuus on osata jotain sellaista, jolla kykenee itsensä elättämään joko siten, että joku haluaa maksaa palkkaa työpanoksestasi, tai sitten perustat itse sen yrityksen ja alat ehkä jopa palkkaamaan muita. Niin ne työpaikat syntyy, ei lukutaidottomana kotona määkimällä.

ihmisen velvollisuus on osata jotain sellaista, jolla kykenee itsensä elättämään joko siten, että joku haluaa maksaa palkkaa työpanoksestasi

Osaatko sinä seurata mitä on tapahtunut mm. tämän vuoden aikana? ja miten sinulla on aikaa kirjoittaa vauva palstalle keksellä arkipäivää`?

Oletko sinä perustanut yrityksen täysin nollista vai oletko vaan marrssinut vanhempiesi perustamaan yritykseen?

Oletko hakenut töitä juuri tänävuonna etkä vuonna 1970?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/311 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

A society full of sinners judging sinners for sinning differently.

Eri ihmiset tekevät erilaisia hyviä asioita, jotkut maksavat paljon veroja ja toiset voivat olla vaikka vegaaneja. En usko, että muita kannattaa yrittää muuttaa pakottamalla vegaaneiksi tai töissäkäyviksi.

Vierailija
244/311 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäri mennään ja yhteen tullaan.Kysy vaikka viimeisiltä Romanoveilta.

Vierailija
245/311 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A society full of sinners judging sinners for sinning differently.

Eri ihmiset tekevät erilaisia hyviä asioita, jotkut maksavat paljon veroja ja toiset voivat olla vaikka vegaaneja. En usko, että muita kannattaa yrittää muuttaa pakottamalla vegaaneiksi tai töissäkäyviksi.

Jotta voi olla töissä käyvä niin ensin pitää saada työpaikka ja työnantajan palkata ja ottaa työtön töihin ja tehdä työsopimus!

Vierailija
246/311 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt tunteisiin hallituksen kiristysten kritisointi, kun samaan aikaan samat tyypit äänestää tänne lisää porukkaa elätettäväksi työttömäksi. Eikö he ymmärrä, että mitä enemmän enemmän on elätettäviä, sitä vähemmän raha riittää kaikille.

Haluan pitää Euroopan turvallisena meille kaikille, joten allekirjoitin tämän:

https://www.save-europe-act.com/

Vierailija
247/311 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mennyt tunteisiin hallituksen kiristysten kritisointi, kun samaan aikaan samat tyypit äänestää tänne lisää porukkaa elätettäväksi työttömäksi. Eikö he ymmärrä, että mitä enemmän enemmän on elätettäviä, sitä vähemmän raha riittää kaikille.

Haluan pitää Euroopan turvallisena meille kaikille, joten allekirjoitin tämän:

https://www.save-europe-act.com/

Persujen masinoima väestönvaihto etenee suunnitellusti. Seuraavaksi EU-ero ja siirtyminen Hallal-ahon ja Purran ihannoimaan kansallissosialismiin.

Vierailija
248/311 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä nykypäivän työnhakua. Haetaan avoimia paikkoja vaikka niihin se 800 muutakin hakijaa. Itse soitin kokopäivätyömäisesti lyhyillä kahvitauooilla niin kauan yrityksiä että pääsin haastatteluun ja haastattelusta olen aina päässyt töihin. Voin sanoa et klo 11 mennessä löytynyt aina työ. Salaisuus piilee siinä että hakee piilotyöpaikkoja. Valtava työvoimapula mutta yrittäjillä ei aikaa hakea työntekijää, koska töitä niin paljon. Nykyään itselläni yritys josta kukaan ei ole koskaan hakenut töitä vaikka töitä ollut tarjolla. Olen sitten palkannut tuttuja ja sululaisia. Jotenkin järkyttää että 17v aikana kukaan ei ole kysynyt olisiko töitä. Yrittäjäystävillä sama tilanne, töitä olis mut kukaan ei hae.

Vierailija
249/311 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo työttömien mollaaminen ollut aivan törkeää.

Vieläpä masinoitu hallituksesta ja korkeasta johdosta. Purra etunenässä, mutta myös kok.

Kyllä saa ollakin tosi hyvä itsetunto, ettei tunnu missään. 

Ap, tuo työttömien kiusaaminen ja alentaminen on ollut aivan asiatonta ja perusteetonta, ja vain ja ainoastaan poliittinen väline ja keppihevonen ajamaan yhteiskuntaa eriarvoistavaa, rikkaita suosivaa, työehtoja heikentävää ja tuloeroja lisäävää oikestoideologiaa. Työttömät ovat joutuneet tässä härskisti vain pelinappuloiksi poliittisessa manipuloinnissa.

Nauti ainutlaatuisesta elämästäsi ap, ja pidä hyvinvoinnistasi huolta, toimi kuten parhaaksi itse näet, tee mukavia asioita, sinulla on todellakin siihen oikeus. 

Vierailija
250/311 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä nykypäivän työnhakua. Haetaan avoimia paikkoja vaikka niihin se 800 muutakin hakijaa. Itse soitin kokopäivätyömäisesti lyhyillä kahvitauooilla niin kauan yrityksiä että pääsin haastatteluun ja haastattelusta olen aina päässyt töihin. Voin sanoa et klo 11 mennessä löytynyt aina työ. Salaisuus piilee siinä että hakee piilotyöpaikkoja. Valtava työvoimapula mutta yrittäjillä ei aikaa hakea työntekijää, koska töitä niin paljon. Nykyään itselläni yritys josta kukaan ei ole koskaan hakenut töitä vaikka töitä ollut tarjolla. Olen sitten palkannut tuttuja ja sululaisia. Jotenkin järkyttää että 17v aikana kukaan ei ole kysynyt olisiko töitä. Yrittäjäystävillä sama tilanne, töitä olis mut kukaan ei hae.

Menisit edes TÖIHIN haaveksimasta. Kelaloinen.

Vierailija
251/311 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se kertoisi s2 ap:lle, että kiusaus on houkutus ja kiusaaminen se mitä hän yrittää sanoa. 

Vierailija
252/311 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian se loppuu kun Antista tulee pääministeri. Ei patistella enää työnhakuun ja tuet nostetaan niin korkealle että on kannattavampaa olla ilman työtä.

Vierailija
253/311 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pian se loppuu kun Antista tulee pääministeri. Ei patistella enää työnhakuun ja tuet nostetaan niin korkealle että on kannattavampaa olla ilman työtä.

PersuPojallekkin ankeat ajat. Joutuu TÖIHIN.

Vierailija
254/311 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PeräkammarinPersukin joutuu uuninpankolta työhommiin.

Vierailija
255/311 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärissä mut haukuttiin ihan juopoksi ja elämänhalunsa menettäneeksi jolla ei ole elämänhallintaa. Kirjoittiva siitä oikein lausunnon oma asiointi sivulleni. Otin siitä kopion ja tein rikosilmoituksen

Vierailija
256/311 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

netin keskustelupalstojen kiusaamista en ihmettele. Suurin osa niistä on varmasti in celeitä ja ihan vain trolleja. 

poliitikkojen ja päättäjien suusta tulevat alentavat tokaisut ja muut sitten ovat asioita, joiden edessä olen miettinyt, että miksi heitä ei laiteta vastuuseen sanomistaan. Osa niistä pitäisi tutkia oikeudessa asti ja tuomiolle, osa sitten ptäisi vastuuttaa median toimesta.   päätävässä asemassa olevan pitäisi kyetä nousemaan omien ennakkoluulojensa yläpuolelle. 

Vierailija
257/311 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaapa nettiin  työnhakuilmoitus ja yrittjä ystäväsi myös  niin varmasti saatte  hakemuksia ja kiinnostuneita tulijoita.

En ymmärrä miksi fiimoihin pitää palkata vaan jotain sukulaisia ja kavereita? ja oudot naamat ei kiinnosta?  Ihme nepotismejä nyky yrittäjät.

Vierailija
258/311 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-terveisin kotona määkivä lukutaidoton

Vierailija
259/311 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole viimeaikoina ollut töistä pulaa. Päinvastoin. Mutta aina ei ollut niin. Minä valmistuin Suomeen jossa on jatkuvasti n. 10-20% työvoimasta työttömänä. Se on tämän yhteiskunnan ominaisuus että työtä ei ole kaikille. Eikä ole jatkossakaan. Itseasiassa entistä vähemmän on töitä tulevaisuudessa.

Siihen nähden työttöminen nokkiminen on nähtävä nimenomaan nokkimisena eli suomalaisen yhteiskunnan tapana "kannustaa".

Vierailija
260/311 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa minua anonyymiapinoiden ulinat. Nämä haukkujat ovat paljastaneet etteivät ymmärrä Suomen tilanteesta yhtään mitään. Eivät ole mitään älykköjä.