Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla mennyt tunteisiin tämä työttömien jatkuva kiusaus ja alistaminen?

Vierailija
20.02.2026 |

Itse olen ollut aikaisemmin töissä ja säästänyt jopa rahaa. Olen elänyt aina säästeliäästi enkä edes tiukkina aikoina hakenut toimeentulotukea. Haen myös jatkuvasti töitä mutta aina tulee sama vastaus: Valitettavasti et päässyt eteenpäin rekrytointiprosessissa". Parissa videohaastattelussa olen ollut, mutta en tullut valituksi.

Mulla olisi haaveita ja unelmia, mitä tehdä. Mutta koska olen työtön kuvittelen etten saa tehdä mitään noita (vaikka olisi töistä säästettyjä säästöjäkin). Koko ajan sanotaan, että työttömät ovat huonompia ihmisiä ja heidän pitää vain istua kotona ja täytellä työhakemuksia, siltä tässä tuntuu. En tiedä miksi tuntu tältä, ehkä koska olen heikko itsetuntoinen myös ja aikaisemmin sairastanut masennusta. 

Kommentit (336)

Vierailija
201/336 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, eihän se ole kuin työssäkäyvien tapa yrittää korottaa itseään jollekin korokkeella, jossa voivat tuntea olevansa parempiarvoisia ja ylempiä ihmisiä, vaikka samaa massaa ovatkin työttömien ja muiden kanssa. 

Sitten vielä ylpeilevät rahoillaan et ostin sitä ja tätä... hä hä. joo mutta oletko hyvä ihminen?

Olen työtön mutta en köyhä. Tyhmä hasaa rahansa.

Vierailija
202/336 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kiusaaja yhteiskunta. Työttömiä kiusataan ja niin kiusataan työpaikoilla työssäkäyviäkin, pahimmassa tapauksessa sairaslomalle ajamalla, jottai tuilla eläjä voi kuunnella lisää arvostelua omasta heikkoudestaan.

Presidenttinä koulukiusaaja ja se kertoo jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/336 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP sanoi tekevänsä työtä koulun keittiö apulaisena pienellä palkalla ja on tyytyväinen. Ottakaa kaikki opiksi!!

Vierailija
204/336 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinulla on huono itsetunto.

Vierailija
205/336 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaan kannustan työttömiä hakemaan reippaasti työtä, että huomaisivat sen kannattavan. Itse en ole tarvinnut työtä juurikaan hakea, kun sitä vaan on ollut. Minä AP toivon teille vain hyvää.

Vierailija
206/336 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kiusaaja yhteiskunta. Työttömiä kiusataan ja niin kiusataan työpaikoilla työssäkäyviäkin, pahimmassa tapauksessa sairaslomalle ajamalla, jottai tuilla eläjä voi kuunnella lisää arvostelua omasta heikkoudestaan.

Presidenttinä koulukiusaaja ja se kertoo jotain.

Hävetkää! meillä on kaksi hyvää viimeistä presidenttiä ollut ja on.  Saamme todella olla ylpeitä heistä.

Vierailija
207/336 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuoden määräaikaisia työsopimuksia ilman perustetta lakimuutokset voimaan 1.6.2026"

https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/maaraaikaisia-tyosopimuksia-joustav…

Vierailija
208/336 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen sopiminen on voimassa.

www.tem.fi/paikallisen-sopimisen-lisaaminen

Vierailija
209/336 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloissa saa tehdä nyt vuoden työsopimuksia ilman perustetta. Entistä useampi voi päästä töihin.

Vierailija
210/336 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleistukea vähentävät pääomatulot, ove, omaishoidontuki, tekijänoikeuskorvaukset ja perhehoitajan palkkiot myös yli 55-vuotiailla työttömillä."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772937.html

Vierailija
211/336 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuspolitiikka hyötyy suurtyöttömyydestä, koska se tukee työehtojen huonontamista. Kokoomuksen kansanedustaja Otto Meri iloitsi äskettäin Suomen massatyöttömyydestä juuri tämän takia. Orpon hallituksen politiikka ja propaganda on tekopyhää. 

Tsemppiä.

Niin, Kokoomuksen tarkoitus on lisätä hienosti sanottuna työvoiman tarjontaa eli selkosuomennettuna työttömyyttä.

Silti samalla syyllistää työttömiä kaikin tavoin.

Silti ihmetyttää, miten Kokoomus muka kuvittelee hyötyvänsä tästä? Yhteiskunta eriarvoistuu, jolloin se alkaa horjumaan. Tuo taas tarkoittaa sitä, että sitä rahaa menee entistä enemmän turhiin asioihin, kuten vaikka siihen että kytätään omia kansalaisia, kun pelätään kaikkea mahdollista. Lopputulos on aina sama. Romahdus. Tavalla tai toisella. Ihan kuin kokkarit eivät olisi oppineet yhtään mitään historiasta. Kaikkea tuota on jo tehty ja kokeiltu. Ei toiminut silloin, eikä tule toimimaan nyt.

Kokoomus haluaa vain järjestellä yhteiskunnan uudelleen mielensä mukaiseksi. Luovan tuhon kautta. Ei sitä mallia hyvinvointivaltioksi sanota. Kusettavat

Vierailija
212/336 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. Ja vuokra-asunnon asumistukeen tuli varallisuusraja.

www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat

Vierailija
213/336 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja pidensi keräysajan 12 kuukauteen.

https://www.tyj.fi/lakimuutokset

Vierailija
214/336 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tt-tukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun. Ne pitää myydä. Lainat ei ole menoja ja puolison tulot vaikuttavat. Ei saa olla säästöjä.

Vierailija
215/336 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on öykkäröivien sotaintoilijoiden, urheilijoiden, somebibmojen, järjestöpomojen ja ylemmän keskiluokan jälkikasvun puolue. Kaikkia yhdistää  kovat luulot omasta erinomaisuudesta ja kyvyistä.  Hymähtelyn ne tulkitsevat  kateutena. Myötähäpeää se on.

Vierailija
216/336 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön mutta on mennyt tunteisiin jo iät ja ajat sitten. Osa trollaa, osa on olevinaan vitsikäs mutta valitettavasti osa on ihan tosissaan tuossa järkyttävässä työttömien vihassaan ja halveksinnassaan. Yhtä kaikki oli motiivi mikä tahansa se on kuvottavaa.

Vierailija
217/336 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaan kannustan työttömiä hakemaan reippaasti työtä, että huomaisivat sen kannattavan. Itse en ole tarvinnut työtä juurikaan hakea, kun sitä vaan on ollut. Minä AP toivon teille vain hyvää.

Miten se hakeminen kannattaa? Moni on hakenut satoja ja tuhansia paikkoja eikä ole saanut töitä. Kyllä siinä mieli menee matalaksi ja usko itseen sekä tulevaisuuteen horjuu pahasti. Ihan koulutetut ja kokeneetkin ihmiset.

Vierailija
218/336 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt ja nyt voisi olla opetuksen paikka laitaoikeistolle. Käytetään samaa taktiikkaa jolla nämä mam*t toimivat eli joukkovoimaa! Esim. 10 000 työtöntä valtaisi helposti eduskuntatalon ja ottaisi laitaoikeistohallituksen kukkoilijat kiinni. Sen jälkeen olisi kaikki mahdollista 😂👊😵😵‍💫

Riikkulilta voitaisiin kyniä se tekoblondi letti aivan aluksi suorassa lähetyksessä ja kieritellä tervassa. Vieläköhän virnuilisi mitä häh? 😇🤣

Vierailija
219/336 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka pilkkaavat työttömiä ovat tunnevammaisia tai heillä on selkeä poliittinen ideologia, joka on tunnevammainen jo lähtökohdiltaan. 

Älä välitä! Älä anna periksi! 

Kukaan joka tietää mikä työmarkkinoiden tilanne juuri nyt on, ei ajattele sinusta pahaa. 

Hallitus yrittää kääntää huomiota pois omista epäonnistumisistaan ja heidän kannattajansa ovat säälimättömiä! 

Välillä herää kysymys, ovatko Kokoomuksen ja persujen kannattajat edes ihmisiä.

Vierailija
220/336 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muissa maissa ei ole työttömyysturvaa lainkaan, mutta ihmiset ottavat vastuun omasta elämästään. Miksi suomalainen on niin laiska ja negatiivinen?

Älä höpötä kyllä on ja paremmat edut ja etenkin palkat etenkin kaikissa muissa pohjoismaissa joihin Suomea tulisi verrata. Jos et nyt ihan jostain Afganista tms puhu. Suomi on  itseasiassa saanut huomautuksen liian alhaisesta sosiaaliturvasta EU;ssa. Moni on maksanut ammattiliitoille jokaisesta palkastaan kuin vakuutena työttömyyden varalle. Ammattiliiton ansiosidonnainen ei ole mikään sosiaalietuus.