Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla mennyt tunteisiin tämä työttömien jatkuva kiusaus ja alistaminen?

Vierailija
20.02.2026 |

Itse olen ollut aikaisemmin töissä ja säästänyt jopa rahaa. Olen elänyt aina säästeliäästi enkä edes tiukkina aikoina hakenut toimeentulotukea. Haen myös jatkuvasti töitä mutta aina tulee sama vastaus: Valitettavasti et päässyt eteenpäin rekrytointiprosessissa". Parissa videohaastattelussa olen ollut, mutta en tullut valituksi.

Mulla olisi haaveita ja unelmia, mitä tehdä. Mutta koska olen työtön kuvittelen etten saa tehdä mitään noita (vaikka olisi töistä säästettyjä säästöjäkin). Koko ajan sanotaan, että työttömät ovat huonompia ihmisiä ja heidän pitää vain istua kotona ja täytellä työhakemuksia, siltä tässä tuntuu. En tiedä miksi tuntu tältä, ehkä koska olen heikko itsetuntoinen myös ja aikaisemmin sairastanut masennusta. 

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ylpeilyn aihe tuo, ettei ole hakenut toimeentulotukea.

Vierailija
2/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme ylpeilyn aihe tuo, ettei ole hakenut toimeentulotukea.

No sitäkin pidetään aina huonona asiana, että hakee tt-tukea.  Vaikka se ihmiselle kuuluukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ihan kuin työttömyys olisi aina omaa syytä, töitä saisi helposti ja kaikki olisi työttömien syytä.

Vierailija
4/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Ihan kuin työttömyys olisi aina omaa syytä, töitä saisi helposti ja kaikki olisi työttömien syytä.

Jos on, miksei te-toimisto auta löytään työpaikkaa? Tai kerro miten työllistyy :/

Vierailija
5/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei hakenut tt- tukea jos on säästöjä. En minäkään koskaan hakenut. Mulla työssäkäyvä puoliso. Mä olen jo päässyt yli tuosta työttömien solvaamisesta. Ei kiinnosta. On aikoja, että hieman ärsyttää. Varsinkin, kun kaikki niputetaan samanlaisiksi.

Vierailija
6/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka pilkkaavat työttömiä ovat tunnevammaisia tai heillä on selkeä poliittinen ideologia, joka on tunnevammainen jo lähtökohdiltaan. 

Älä välitä! Älä anna periksi! 

Kukaan joka tietää mikä työmarkkinoiden tilanne juuri nyt on, ei ajattele sinusta pahaa. 

Hallitus yrittää kääntää huomiota pois omista epäonnistumisistaan ja heidän kannattajansa ovat säälimättömiä! 

Vierailija
7/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on, miksei te-toimisto auta löytään työpaikkaa? Tai kerro miten työllistyy :/

Ehkä esim. siksi, että TE-toimistot on aikaa sitten lakkautettu. Markkinatalous vei, ne on nykyään työMarkkinatoreja. Seuraavaksi varmaan Huutolaismarketteja.

Vierailija
8/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta jos minua (työtöntä) joku yrittää kiusata tai alistaa. Sillä ei ole mun elämään mitään vaikutusta. Miksi olisikaan? Mun elämä. Mun päätökset. 

Vierailija
9/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt. Odotan vain, että toisestakin vanhemmasta aika jättää, sitten poistun tältä paskaplaneetalta itsekin. Suurin osa ihmisistä on pahoja.

Vierailija
10/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikuttanut sen verran etten yritä enää mitään. Teen pakolliset työhakemukset mutta siihen se jää. Yli 50 vuotias on liian vanha eikä kelpaa mihinkään. Pitäisi alkaa käyttämään rankasti päihteitä niin kuolisi nopeammin. Pillerit ja viina on vaarallinen yhdistelmä niin sellainen kuulostaa houkuttelevalta.

Vierailija
11/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä kiusaaminen ja alistaminen ilmenee?

Vierailija
12/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Teen osa-aikatyötä. Minulla on sijoituksissa rahaa. 

Vierailija
13/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tuominnut kiusaajat ja ollut kiusattujen puolella. Tällä kertaa siis puolustan työttömien ihmisarvoa. 

Vierailija
14/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä kiusaaminen ja alistaminen ilmenee?

Sellaiset ihmiset, jotka viettävät paljon aikaa palstalla, voivat kokea kiusaamista klo 7-23 eli palstan aukioloajan. Jos joku ei ole olevinaan huomannut tällä palstalla vihapuhetta työttömiä kohtaan, valehtelee itse. Hallitus on kuitenkin se pahin kiusaaja tällä hetkellä.

Vierailija
15/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan haukkujat ovat pieni mutta ahkera ja sivistymätön porukka, haukkuvat kaikkea muutakin kuin työttömiä. Rakkikoirat eivät muuta taida harrastaa.

Vierailija
16/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itselläni on käynyt sillä tavalla hyvä tuuri, että työttömänä ei ole tarvinut juuri olla. Olen kuitenkin elänyt 90-luvun laman. Olin silloin teini-ikäinen. Äiti oli vuosikausia työttömänä sen jälkeen, kun hänen työnantajansa lopetti toiminnot kotikaupungissamme. Isä oli useammat talven lomautettuna, mutta sai onneksi pitää työnsä. 

Muistan sen ankeuden ja masentavan tunnelman kotona. Rahasta oli välillä todella tiukkaa. Äiti haki töitä, mutta eihän niitä siihen aikaan ollut tarjolla. 

Tiedän, että työttömien joukossa on heitä, jotka eivät edes halua töihin. Heitä on kuitenkin vähän. On myös heitä, jotka eivät oikeasti ole enää työkykyisiä, mutta eivät pääse sairauseläkkeelle. Suurin osa työttömistä haluaa töihin. En pysty ymmärtämään, miksi heiltä, joilla on jo ennestään vähän, viedään iso osa siitä vähästäkin. Miksi rangaistaan heitä, jotka eivät ole osaansa valinneet.

Tämä tilanne ahdistaa minua oikeasti. Ahdistaa niiden ihmisten puolesta, joilla on jatkuva huoli ja stressi siitä, miten selviävät päivästä toiseen. En ymmärrä, miten tällaista voi edes tapahtua nykypäivänä. Perustetaanko kohta taas köyhäintaloja? Kuolevatko ihmiset asunnottomina katuojiin?

Vierailija
17/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vaikuttaa ja kostoksi en osta muuta kuin osakkeita. Etenkin tämä syyllistävä hallitus.

Vierailija
18/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen kuinka joku voi olla noin pihalla, että ei ymmärrä mikä on työn tärkein ominaisuus. 

Työn tärkein ominaisuus on sen tuottavuus. Tuottavasta työstä voidaan maksaa palkkaa. Jos työ on jotain pakotettua toimintaa, mistä ei makseta palkkaa, se on taatusti tuottamatonta työtä. Kommunismissa oli paljon yleistä tuottamatonta työtä. Kokoomus on kommunistinen puolue.

Kuinka Kokoomus voi esiintyä oikeistolaisena puolueena jos se ei ymmärrä edes perusmarkkinataloutta.

Ei ihme että meillä menee huonosti kun Kokoomus on samalla tasolla kuin vastustajansa.

Vierailija
19/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kiinnosta.

-työtön, pimeän duunin tekijä

Vierailija
20/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja sanon sen myös ääneen työnhakijoille. Minusta lakimuutokset karenssien ym suhteen ovat kohtuuttomia, ja on väärin vähentää jatkuvasti niiltä, joilla muutenkin on vähiten. 

Työllisyysalueen virkailija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi