Onko muilla mennyt tunteisiin tämä työttömien jatkuva kiusaus ja alistaminen?
Itse olen ollut aikaisemmin töissä ja säästänyt jopa rahaa. Olen elänyt aina säästeliäästi enkä edes tiukkina aikoina hakenut toimeentulotukea. Haen myös jatkuvasti töitä mutta aina tulee sama vastaus: Valitettavasti et päässyt eteenpäin rekrytointiprosessissa". Parissa videohaastattelussa olen ollut, mutta en tullut valituksi.
Mulla olisi haaveita ja unelmia, mitä tehdä. Mutta koska olen työtön kuvittelen etten saa tehdä mitään noita (vaikka olisi töistä säästettyjä säästöjäkin). Koko ajan sanotaan, että työttömät ovat huonompia ihmisiä ja heidän pitää vain istua kotona ja täytellä työhakemuksia, siltä tässä tuntuu. En tiedä miksi tuntu tältä, ehkä koska olen heikko itsetuntoinen myös ja aikaisemmin sairastanut masennusta.
Kommentit (311)
Ääneståmme joukolla vasemmistoa, jotta saamme kokoomuksen ja perussuomalaiset pois hallituksesta.
Muistakaa, että äänestämättä jättäminen on ääni kokoomukselle. Eli äänestäkää vasemmistoa.
Jos ette mene äänestämään niin kokoomus saa enemmän ääniä ja leikkaukset tukiin jatkuvat.
Muistakaa äänestää vasemmistoa tai sdp:tä. Älkää nukkuko vaalipäivänä tai äänestäkää ennakkoon keväällä.
Työtön.
Muista, että äänesi vaaleissa on äärettömän TÄRKEÄ.
Emme halua taas eniten ääniä kokoomukselle, niiden kannattajat kyllä äänestää.
Meidän on saatava vasemmisto puolueille enemmän ääniä, jotta tämä leikkaus touhu loppuu.
Äänesi on tärkeä, muistakaa se keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä kiusaaminen ja alistaminen ilmenee?
Käskeminen mennä T Ö I - H I N!, on näiden kelaelättien mielestä "kiusaamista" ja "alistamista". Koska demarikuoriaisilta itse itsensä elättäminen omalla työllä on liikaa vaadittu niiden mielestä. Niiden mielestä niille pitää antaa esteetön pääsy NETTOveronmaksajien lompakoille.
Kuule, työkkäri ei tarjoa sulle ainuttakaan työpaikkaa, jos sut irtisanotaan. Sinä teet itse kotona video cv: n ja haet satojen muiden kanssa samaa työpaikkaa.
Äänestämme isolla joukolla vasemmistoa ja kokoomus joutuu silloin oppositioon.
Aluksi lulin, että "mene töihin kommentoija" on joku 15v tieni, mutta se onkin joku 70v eläkeläinen joka antaa jotain vuoden 1970 ohjeita jolloin kai töihin vain mentiin kävelemällä tehtaan ovesta sisään. Tai sitten näitä yrittäjien lapsia jotka työskentelee jossain isänsä firmassa tai jossain täysin suhteilla saadussa työssä!
Miten sinä "menet töihin2" jos sinua ei valita sinne satojen ellei tuhansien hakemusten joukosta tai firman yrittäjä sanoo, että ei meillä ole tarvetta palkata lisää henkilökuntaa.
Jos jostain muusta ihmisryhmästä puhuisi samalla tavalla kuin työttömistä puhutaan niin joutuisi oikeuteen. Työttömiä saa verrata rikkaruohoihin ja haukkua medioissa niin paljon kuin haluaa. Työttömistä halutaan syyllisiä työttömyyteen kun ei haluta myöntää sitä ettei töitä ole läheskään kaikille.
Kotihoidontuen lakkauttamista suunnitellaan.
Kyllä. vaikka itse olekkin nykyään jo eläkkeellä enkä enää työtön. Toki olin työttömänä vuosia ennen eläkkeen saamista.
Eikai ne työttömät nyt jumankauta omasta tahdosta ole lopettaneet sitä työtään vaan irtisnaomisien, konkourssien yms johdosta ja mitä tulee työn saamisen ja hakemiseen niin kun sitä ikää alkaa olla paljon niin ei oteta töihin ei huolita töihin. Vaikka haluaisi töihin niin et voi vain mennä jos firman johto ei ota töihin!
Työttöminen (ja muidenkin huonossa asemassa olevien) kiusaaminen johtuu kiusaajan huonosta itsetunnosta. Kerrankin heillä on heidän omasta mielestään joku, joka on heidän alapuolellaan. Heikolla itsetunnolla varustetetulla ihmisellä on kaksi tapaa päästä samalle tasolle muiden kanssa. Ensimmäinen tapa on alentaa niitä, jotka ovat heidän omassa mielessään heidän yläpuolella. Toinen tapa olisi nostaa itseään muiden tasolle. Ensimmäinen tapa on helpompi. On helppoa kiusata ja pyrkiä alentamaan muita. Oman itsetunnon nostaminen muiden tasolle on paljon vaikeampaa.
t. psykologi
Jos ajatellaan tavallista suomalaista kantistyötöntä, niin totuus on ettei sellainen ole kenenkään poliittisen tahon intresseissä. Oikeiston kaikki varmaan ymmärtää, mutta vasemmalla puolestaan ollaan huomattavasti enemmän kiinnostuneita ulkomaalaistaustaisten hyvinvoinnista. Vasemmisto, etenkin demarit, rakastaa myös byrokratian lisäämistä ja virkamieskoneiston paisuttamista. Kaikenlaisia työllisyystemppukursseja ja tilastojen kaunistelua.
Mutku eikö kukaan ymmärrä kuinka yrittäjällä o vaikeaa.
Tilastoiminen on ainakin etlan kannalta suunnitelmallista. Yli 50 v työtön on automaattisesti vaikeasti työllistettävä tällä hetkellä on kolmasosa työnhakijoista yli 50. Mitä näillä turhilla tekijöillä sitten tehdään? Vuosi sitten oli uutinen jossa sanottiin että yli 50 v on työntekijänä luotettava ei ole muita häiritseviä elämäntilanteita ja omaa valtavan kokemuksen. Silti kun joutuu työttömäksi muuttuu päivässä vaikeasti työllistettäväksi ja roskakoriin
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei hakenut tt- tukea jos on säästöjä. En minäkään koskaan hakenut. Mulla työssäkäyvä puoliso. Mä olen jo päässyt yli tuosta työttömien solvaamisesta. Ei kiinnosta. On aikoja, että hieman ärsyttää. Varsinkin, kun kaikki niputetaan samanlaisiksi.
Juuri tämä, että aivan kuin kaikki työttömät olisivat omasta tahdostaan työttömiä.Sitten taas on näitä ,jotka eivät koskaan tule tekemään töitä.
sivusta
Vierailija kirjoitti:
Tilastoiminen on ainakin etlan kannalta suunnitelmallista. Yli 50 v työtön on automaattisesti vaikeasti työllistettävä tällä hetkellä on kolmasosa työnhakijoista yli 50. Mitä näillä turhilla tekijöillä sitten tehdään? Vuosi sitten oli uutinen jossa sanottiin että yli 50 v on työntekijänä luotettava ei ole muita häiritseviä elämäntilanteita ja omaa valtavan kokemuksen. Silti kun joutuu työttömäksi muuttuu päivässä vaikeasti työllistettäväksi ja roskakoriin
Laitonkin viimeiseen hakemukseeni ,että kiinnostaa mitä työnantaja oikeasti haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Mutku eikö kukaan ymmärrä kuinka yrittäjällä o vaikeaa.
Oikeasti hyvä työntekijä on yrittäjälle kullanarvoinen.
Oikeuslaitos ottaa kristinuskoon liittyviä loukkaantumisia mielellään hoitaakseen. Mutta vahvasti epäilen, kiinnostaisiko oikeuslaitosta lainkaan työttömien parjausasia, jos tehtäisiin valitus poliitikoista, jotka puhuvat alentavasti työttömistä tai tämän palstan kelarottahaukkujista.
Iso kuva on hämärtynyt. Välillä ihmettelen ymmärtääkö te-virkailijanikaan isoa kuvaa vai näytteleekö hän että hän ei ymmärrä. Välillä pelottaa että jos annan virkailijalle hieman informaatiota työmarkkinoiden tilasta, se on moitittava toimenpide ja saan karenssin koska rikon lumouksen.
HALLITUS ROIKKUMAAN!!