Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*♥*Enskamamit keskiviikkoon*♥*

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa :)

" Kiva" kuulla että mullakin vauvat kiukkuilee. Jani on ollu tosi kärttynen koko päivän. Nyt suostu hieman naureskelemaan.'

Janille on tullut jo kahdeksan hammasta ja taitaa tulle nyt kulmahampaatkin, ei kait kiukkuisuus ja syömälakko muusta johdu.

Kävin tuolta odotuspuolelta vakoilemassa, taitaa olla Mooli hakemassa vaavia :)

T: Ull-Maij & Jani 7,5kk

PS. Mulla on kamala vauvakuume!!!

Vierailija
22/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napero olikin jo ehtinyt päivittää esittelylistaa, kiitos! Toki sitä saa muutkin päivittää, ja kannattaakin, niin se ei aina katoa jonnekin kilometrin päähän ennen kuin muistan koko asian. :)

Voi kurjuus napero, että piikittelyt ei ollutkaan tuottanut tulosta! Mitä se muuten on, mitä sä piikität, ja miksi se on sulla ensisijainen vaihtoehto ennen clomeja? Mulle ei tollasesta puhuttukaan, vaan clomiresepti kirjoitettiin saman tien ekaan hoitokertaan. Toivottavasti keksitte pian keinon, millä sun kroppa saadaan toimimaan. Iso hali ja rutistus!!!!

Ull-majkin oli käynyt piiiiiitkästä aikaa! Teidän " pikkupupu" ei olekaan enää ihan pikkuinen. :) Onpas pojulla tosiaan komea hammasrivistö! Ei ihme, että kiukuttaa!

Naperolta piti vielä kysyä, että joko Eetu on terve vai vieläkö on korvatulehdus/muuta kröhää? Jos Eetu on sen vuoksi levoton ja harmistunut?

Voimia kaikille " pikkuriiviöiden" äideille! Täytyy vaan uskoa ja luottaa siihen, että se oma pikku kullannuppu joku päivä tässä tulee takaisin...

Vitsit muuten, että voi olla jotenkin kokonaisvaltaista tää piinailu siitä, että onko kaikki masuvauvalla hyvin ja koska se perjantai oikein tulee. Eikö ikinä ole perjantai...? Eilen illalla onnistuin jo kehittämään itselleni pienen elohiiren alavatsalle, kun kai niin kiihkeästi jo toivoisin tuntevani niitä pikkuisen potkuja. Siis ei se tietenkään vielä ollut miniquu, mutta tässä mielenmyllerryksessä jo onnistuu tuntemaan ja ajattelemaan vaikka mitä! Ja sitten vasta kauhistuinkin, kun tajusin, miten paljon toivon tätä vauvaa ja ihan fyysisesti oirehdin ja kaipaan sitä pientä elämänalkua masuuni ja jos siellä ei sitten olekaan ketään...

-Q- ja pesue

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpas aikani kuluksi vielä jotain höpöttelemään. Aleksi meni ysiltä nukkumaan, kivasti on vakiintunut tuo yöunillemenon ajaksi. Kerran olen jo käynyt rauhoittelemassa, kun parahtaa itkuun usein muutamaankin otteeseen ekan tunnin sisällä nukahtamisesta. Maha sillä kuului äskenkin kurisevan kun itki.

Voi Napero, tosi kurja kun ei piikit sitten tehonneetkaan. No nyt vain tsemppiä, ja seuraavaan vaiheeseen, kyllä teillekin se pikkukakkonen vielä ihan varmaan suodaan :)

Ull-maijkin oli käynyt morjenstamassa, koskahan sieltä tulee tonska-uutisia ;)

Imettäjien nälästä oli puhuttu. Mulla on kanssa hirveä nälkä aina aamuisin, ja usein yölläkin. Alkuun kävinkin yöllä jotain napostelemassa kun piti niitten rintakumien kanssa pelata. Nykyään en jaksa kun menee nuo syötöt sellaisessa puolihorroksessa.

Aleksi syö tällä hetkellä ihan hurjia määriä maitoa, kun syö oikeastaan kahden tunnin välein ympäri vuorokauden. Taas oli multakin pari kiloa tippunut, vaikka pitkän aikaa olen saanut pidettyä painon samoissa. (Yhteensä siis on nyt 9kg vähemmän painoa kuin ennen raskautta, jolloin olin ihan normaalipainoinen..) No neuvolan jälkeen aloitetaan varmasti puurot joten josko imutahti vähän harvenisi.

Han, ihan samoilla linjoilla olen kuin Iiris, jatka vaan imettämistä kun poika hyvin on kasvanut! (eikä neuvolatädit aina kaikkea hekään tiedä, nimim. koulutus alalle löytyy ;)

quulla on huono päivä, voi sentään, raskasta varmasti. Toivotaan että on ohimenevää. Voihan ne olla hampaatkin, kyllä meillä on tullut hampaat kolmen " sarjassa" . Ja onnittelut muutes hienoista viikoista!

Ope, minä ainakin oon ollut tosi laiska Aleksin hampaiden pesun kanssa.. hävettää ihan. Mutta lupasin että nyt alan tehdä siitä tavan kun puoli vuotta tulee mittariin. Tuskinpa siitä vielä on mitään varsinaista hyötyä, muuta kuin tietysti oppia siihen jo pienestä pitäen.

Liikkkumisesta, Aleksihan hokasi kääntymisen jalon taidon pari viikkoa sitten ja kääntyykin nyt aina heti, kun selälleen laittaa. Pari kertaa on edennyt pyörimällä jonkinmatkaa. Mutta yleensä vain sätkii paikoillaan maha maassa. Ei vielä mene eteen eikä taakse.

Meillä kanssa yksi joka ei viihdy yksin lattialla (tai missään). Ehkä nyt hiukan paremmin kuin ennen (lue: jopa muutaman minuutin) kun on kiinnostuneempi leluista ym. kuin aiemmin. Sylissä mieluusti tutkisi lelujaan ja kaikkea mitä nyt käden ulottuvilla on. Sitterissä istuu jonkin aikaa jos äiti tekee jotain mielenkiintoista kuten imuroi tai laittaa tiskejä tai pyykkejä, muuten ei jaksa siinäkään olla.

Sellaista, nyt taidan mennä itsekin nukkumaan, huomenna tuleekin mumma kylään, ja pitäisi mennä valitsemaan kukkalaitteita pöytiin ja morsiuskimppua. Yhtään en vielä tiedä kylläkään mitä haluan.. No se selvinnee paikan päällä.

Viipero & pojat unten mailla

Vierailija
24/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta nuo pelot, että onko siellä mahassa ketään, ja kun niin toivoo sitä uutta elämää ja toivoo että kaikki menisi hyvin.

Pian on perjantai ja saatte kuulla että kaikki on hyvin!! Pian jo tunnet pienet potkut ja ennen kuin huomaatkaan on marraskuu ja toivot että syntyisipä jo :) Voih, marraskuu oli kyllä mukava kuukausi saada vauva. Jouluna oli jo oma pieni nyytti, ja kun kevät on tullut on vauva sopivasti alkanut kiinnostua kaikesta uudesta, ja nyt saa innolla odottaa kesää.

Potkuista tuli mieleen että millä viikoilla viimeksi tunsit ekat liikkeet?

Nythän saatat tunnistaa ne jo aiemmin, ei välttämättä mene montaakaan viikkoa :)

Vierailija
25/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han, meillä täällä ei oo ees 1- ja 2kk neuvoloita vaan just 2vk ja 6vk. Sit seuraava on 3kk. Hienot mitat oli Sampolla!!!!

Poppiksen Emiliina oli saanut hienon ilmapallon =)

Aurora, mä en nyt tiedä tarkoititko sä kauppareissuilla ruokakaupassa käyntiä vai shoppailua =D mutta ootteko ruokakaupassa esim. kokeillut laittaa Oliveria niihin ostoskärryihin joissa on kaukalo? Meillä Aksu viihtyi niissä tosi hyvin pienenä ja nykyisin sitten siinä ostoskärryjen istuimessa =)

Pi-Ki, Aksu on kanssa tykännyt kirjoista ihan pienestä asti. Mun äiti lähinnä luki Akselille silloin pienempänä ja nykyisin Aksu katselee kirjoja itekseenkin ihan innoissaan. =)

Karssuli, mulla menkat on lievemmät kuin ennen synnytystä mutta sitten taas miehen veljen vaimo just valitti että synnytyksen jälkeen on tullut tosi paljon runsaammat vuodot ja ihan järkyn kovat kivut.

AA oli tilannut kuvia. Mä kanssa tilailin juuri kuvia ja samalla tilasin 1v-kuvan joka lähetetään sukulaisille. Otettiin ite 1v-kuva ja ihan hyvä kuva tuli. Mä en oo saanut aikaseks vielä kirjoittaa noita valokuvakansioita¿

Makkara, ootko kokeillut nakille mallasuutetta?? Sitähän voi maitoonkin sekoitettuna antaa. Meillä se on ainakin tehonnut aina kun Aksulla on ollut kakka tiukalla. Pitää vaan sen pullon kanssa varoo ettei kesävieraat nappaa grillillr ;) on nimittäin ihan sinappipullon näköinen =D

Viipero, hitsi sinnekö ne Aksun hampaat on tullutkin¿ =D

Pikku-Q:lla on ollut kiukkupäivä =/ toivottavasti mieli piristyy pienellä miehellä!!!

Naperolle jaksuja hoitojen kanssa!!! Toivottavasti tärppi käy pian!

Ulla-Maijkin oli piipahtanut!!! Vai onkos ne Aksun hampaat sittenkin tullut teidän Janille =D

Me oltiin Aksun kanssa tänään 1v-neuvolassa. Hienosti kaikki oli ja kovasti poika sai kehuja. Mitat oli 8330g ja 74,6cm eli höyhensarjassa painitaan edelleen mutta ihan hyvin omalla käyrällään Aksu kasvaa. =)

Laitanpa tähän vielä Aksun mitat vuoden varrelta kun niitä aina silloin tällöin kysellään.

Syntymämitat 3220g ja 49cm

2vk 3580g ja 52,7cm

6vk 4310g ja 54cm

3kk 5330g ja 58,4cm

4kk 5970g ja 66,1cm

5kk 6500g ja 65,1cm

6kk 7050g ja 67,1cm

8kk 7400g ja 69,7cm

1v 8330g ja 74,6cm

Pikku-milli & Akseli 1v