Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin?
Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja samaan aikaan.
Mikä suomalaisiin oikein iski?
Kommentit (706)
Ei ole tarvetta kuluttaa rahoja muuhun kuin ruokaan. Kaikki tarpeellinen on tullut ostettua jo vuosikausia sitten.
"🔥 Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin?"
Varautuvat kauhukabinetin porvari-Suomen työttömyyteen jossa työtön on kusessa.
Luodaan puskuria selvitä.
Olen innostunut konmarittamisesta ja sen myötä sijoittamisesta. En kaipaa mitään turhaa roinaa nurkkiin. En myöskään mitään turhaa palvelua, mitä ilmankin voin hyvin olla tyytyväinen. Rahaa jää yli yllin kyllin ja on kiinnostavaa ja palkitsevaa sijoittaa. En tiedä mihin edes säästän. Ehkä matkusteluun, ehkä varhaiseen eläköitymiseen. Ehkä lapsille ja lastenlapsille, ehkä osin myös kostoksi käsi toisen taskussa lokkeileville. Että siitä saatte, pitäkää tunkkinne. Minä vien rahani pois ulottuviltanne, enkä tue tämmöistä maata, mihin kutsutaan epämääräistä porukkaa pas komaan kaiken ja vain nauttimaan valmiista pöydästä. Salkku on jo kuusinumeroinen, hyvää matkaa kohti seitsennumeroista.
"Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin?
Mikä suomalaisiin oikein iski?"
Vain suurituloisilla ja varakkailla on niitä säästöjä, tavallisella tallaajalla yritysten ahneusinflaatio greedflation ja alv-nostot on olleet paljon suurempia kuin muutaman prosentin palkankorotukset 3 vuodelle, joista onneksi saamme kiittää SAK:ta.
Oikeisoaate pakottaa passivoitumaan, se ei kannusta eikä innosta ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ainakin kuluttanut niin paljon että enempää ei kotiini enään mahdu tavaroita, vaatteita, kenkiä, astioita, pyyhkeitä, lakanoita ym.ym. Parin vuoden aikana olen yrittänyt myydäkin tavaroitani. Vähän käytettyjä tai jopa aivan uusia. Huonosti on mennyt ja arvelen syyksi että kaikilla on jo kaikkea tai ne joilla ei ole kaikkea jo niin heillä ei vain yksinkertaisesti ole rahaa ostaa mitään.
Suomessa on surkeita ja liian kalliita tuotteita. Kun nykyhallitus tuli valtaan ja rupesivät söśsimään. Käänsin kelkan ja ostan ensisijaisesti ulkomailta; remontit, huonekalut jne. Suomessa en ostele suomalaisia tuotteita. Onneksi meitä on muitakin
Pitäisikö tästäkin asiasta nyt potea syyllisyyttä?
Inhoan shoppailua ja kaikenlaista materian haalimista. Olen velaton, ja tililläni on lähemmäs 20 000 euroa.
Ei mitään tarvetta kuluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan shoppailua ja kaikenlaista materian haalimista. Olen velaton, ja tililläni on lähemmäs 20 000 euroa.
Nuo sun säästöt on ihan nappirahaa jos työpaikka lähtee tai sairastut ....huomat että nuo rahat on mennyt alle vuodessa jota ikäs oot saaatany
Okei, pistän kohta tilaukseen 700 eurolla oulussa neulottuja merinovillavaatteita. Harmittaa vaan että tuokin firma teettää nykyisin ison osan kiinassa, siinä ei mikään design in finland -läpyskä ole minkään arvoinen. Mutta nuo edelliset paidat on vuosia vanhoja, alkavat kulua puhki ja 18-vuotiaan paita näyttää olevan kokoa 146cm!
Enempää en tänävuonna taida ottaa osaa kulutusjuhlaan.
Vierailija kirjoitti:
"Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin?
Mikä suomalaisiin oikein iski?"
Vain suurituloisilla ja varakkailla on niitä säästöjä, tavallisella tallaajalla yritysten ahneusinflaatio greedflation ja alv-nostot on olleet paljon suurempia kuin muutaman prosentin palkankorotukset 3 vuodelle, joista onneksi saamme kiittää SAK:ta.
Suurituloisilla? Salli mun nauraa. Olen luokanopettaja, mies samoin. Kaksi teini-ikäistä lasta. Oma bruttopalkkani alkaa kakkosella. Miehenkin vain vaivoin yli 3000€. Että eipä ne tulot päätähuimaa. Silti saadaan joka kuukausi 1000-1500€ säästöön. Ei suuret tulot, vaan pienet menot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo sun säästöt on ihan nappirahaa jos työpaikka lähtee tai sairastut ....huomat että nuo rahat on mennyt alle vuodessa jota ikäs oot saaatany
Omistan seitsemän velatonta vuokra-asuntoa kasvukeskuksessa, joten tuskin. Olen eläkkeellä.
Niin paljon todellista surullista on Suomessa. Lääkäriin pääsy muulla kuin rahalla yksityiselle josta ei kuitenkaan saa helpolla lähetettä nykyisin jatkotutkimuksiin. Elintarvikkeiden kalleus ja kallistuminen lisää. Kuka tahansa voi joutua asunnottomaksi, asunnottomuus lisääntyy kertoi päivän lehti tässä hiljattain. Onko jonkun palvelun hinta laskenut, no ei, mutta kallistunut on. Entä me vanhemmat ihmiset, johan ne hautajaiset pienetkin kuulemma maksaa tuhansia euroja että siihenkin kannattaa itse säästää etteivät läheiset ja sukulaiset joudu maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ainakin kuluttanut niin paljon että enempää ei kotiini enään mahdu tavaroita, vaatteita, kenkiä, astioita, pyyhkeitä, lakanoita ym.ym. Parin vuoden aikana olen yrittänyt myydäkin tavaroitani. Vähän käytettyjä tai jopa aivan uusia. Huonosti on mennyt ja arvelen syyksi että kaikilla on jo kaikkea tai ne joilla ei ole kaikkea jo niin heillä ei vain yksinkertaisesti ole rahaa ostaa mitään.
Suomessa on surkeita ja liian kalliita tuotteita. Kun nykyhallitus tuli valtaan ja rupesivät söśsimään. Käänsin kelkan ja ostan ensisijaisesti ulkomailta; remontit, huonekalut jne. Suomessa en ostele suomalaisia tuotteita. Onneksi meitä on muitakin
Suomessa oli laadukkaita tuotteita silloin, kun ne valmistettiin Suomessa. Ostin 1987 UPOn pöytägrillin ja vaikka sitä onkin käytetty vuosikymmenten aikana paljon, toimii edelleen. Valtaosa kattiloistani on Wärtsilä/Arabian tuotantoa 1970-luvulta. Edelleen oikein hyviä. Kymmenkunta vuotta sitten ostin Sievin talvikengät. Suomessa valmistetut. Kunhan vaan välillä putsaa ja laittaa kenkäplankkia, niin edelleen ihan hyvät. Suomalaisten tuotteiden vamistus on kuitenkin siirretty muualle, mutta hinta on pysynyt samana. Samalla niiden laatu on laskenut. Jos on onnistunut ostamaan oikeaa suomalaista laatua, niin kyllähän ne kestää. Siitä toki seuraa, ettei kovin usein tarvitse ostaa uusia.
Osallistun yhteiskunnan kannatteluun jo reilu 40% verolla. Luulisi riittävän. En koe olevani vastuussa yhtään enempää. Katsotaan sitten uudestaan kun on osoittaa, että jokainen osallistuu tahollaan.
Heti kulutan, kun hallitus vaihtuu. Sitä odotellessa.
Voi käyttää palveluja hierontaa kosmetologeja kampaajaa siivoojaa pihanhoitoa matkustelua kotimaassa..
Moni varautuu vanhuuteen kun laitosmaksut pilvissä ja joutuu itse maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se krääsää tarkoita kaikki kulutus!
Vierailija kirjoitti:
Voi käyttää palveluja hierontaa kosmetologeja kampaajaa siivoojaa pihanhoitoa matkustelua kotimaassa..
Moni varautuu vanhuuteen kun laitosmaksut pilvissä ja joutuu itse maksamaan.
Näinpä. Ja oikeesti on ihan järkevääkin siivota niin kauan itse kuin siihen kykenee. Tarkoitan nyt ikäihmisiä. Todennäköisesti, jos vanhaksi elää, sekin päivä vielä tulee, kun joutuu ostamaan siivouspalveluita. Isäni jaksoi siivota itse 94-vuotiaaksi asti, mutta sen jälkeen alkoi käyttää siivouspalveluita. Myös pihanhoito on ihan hyötyliikuntaa ja pitää toimintakykyä yllä.
Tarjouskahvi taas loppu. Pitää odottaa seuraavaan 3 pkt kympillä tarjousta. 51% 4/2024-4/2025 ja 29% lisää 4/2025-2/2026 hinnaltaan noussutta 10 euron Juhla Mokkaa, Kulta Katriinaa en kyllä osta. Pitäkää tunkkinne!
Kai se menee samaan kuin ennen teollisuutta kun oravannahoilla maksettiin. Sylillinen risuja kun vie miljonääriruokakauppiaalle saa kassillisen ruokaa. Vastikkeeseen pitää isännöitsijätoimistoon viedä kottikärryllinen risuja. Sähkölasku ja puhelinlasku hoituu nekin sylillisellä risuja.