Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin?
Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja samaan aikaan.
Mikä suomalaisiin oikein iski?
Kommentit (706)
Ne säästörahat on vanhuksilla, ei aktiiviväestöllä. Kaikki muut on persaukisia.
Isoäitini on miehensä kanssa ysikymppisiä, ovat eläneet nuukasti yms. Aloin hoitamaan heidän raha-asioitaan koska muistisairaudet jne. ja olin yllättynyt että heillä oli tilillä kuusinumeroinen summa riihikuivaa.
Olen kuvitellut heidän olevan köyhiä, mutta kai ne eläkkeetkin kerryttävät säästöjä jos ei mihinkään tuhlaa?
Mihin pitäisi kuluttaa? En tarvitse mitään ylimääräistä. Minulla on jo kaikki mitä tarvitse paitsi halpaa viinaa. Saisivat laskea alkoholin hintaa niin olisi asiat paremmin Suomessa.
Palkkojen, talletusten ja asuntojen arvot romahtivat ja tulevaisuus huolettaa, ei ihme, että kansa ei kuluta.
Talouden tilasta syytetään innottomia kuluttajia, mutta heillä on syynsä: ostovoima, pankkitalletusten arvo ja asunto-omaisuuden lasku köyhdyttivät suomalaisia.
Kyllä se on tämä hallitus joka iski. Minusta tuli sijoittaja ja kiitos siitä Kokoomukselle. Huonoin asia on se että en ostele kuin osakkeita. Turvaan itseni Kokoomuksen takia.
Kuluttajahinnat ovat nousseet vauhdikkaammin kuin ansiotaso, ja kuluttajat ovat joutuneet sopeuttamaan omaa kulutustaan.
Vaikka inflaatio on hieman hidastunut ja palkat nousseet, reaaliansiot eivät ole täysin palautuneet koronakriisiä edeltäneelle tasolle.
On tämä erikoinen hallitus... Hallitus on nimenomaan korostanut kulutusveroja ja niitä on perusteltu juuri saastusttaja maksaa periaatteella jota orpo toistanut ja kulutusveroja on perusteltu myös kulutuksen vähentämisenä kun se on haitallista...
No .nyt sitten valitetaan kun ihmiset ei kuluta tai ei halua käyttää rahaa kalliiseen kuluttamiseen...
Tuossa oli yksi laskelma mitä kuluttaminen maksaa kun käydään viikon lomalla perheen kanssa Lapissa ...laskelma oli että 4000 euroa menee viikon lomaan.
Vierailija kirjoitti:
Petteri ja Riikka sanoi että nyt leikataan! He leikkasi meidän tuloista ja me vastaavasti menoista.
Todella yksinkertaista taloudenhoitoa joka on Kokoomukselle aivan liian monimutkaista.
Menkää töihin....menkää töihin....
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt tyhmiä? Äänestämänne hallituksen päätökset iskivät ja vaikka demokratiakaan ei toimi, koska tyhmät saavat äänestää ja poliitikkojen ei tarvitse puhua totta, niin ihmiset voivat äänestää hallituksen systeemejä vastaan siten että ei kuluteta. Ja aina ulistaan jostakin Temu-tilaajista, mitenpä luulet että jos on työttömyyspäivärahalla ja toimeentulotuella, niin mistä mitään on vara ostaa jos tarvitsee kengät, vaatteita jne? Halusitte myös sitä tekoälyä ja sekin vie teidän työpaikkanne ja siksi ihmiset säästävät kun tulevaisuus on epävarma.
Purra sanoi että on pakko leikata, koska meillä on liian hyvä elintaso.
Ei tässä mitään käsittämätöntä.
Meitä on käsketty ottaa vastuu omasta elämästä ja omasta taloudesta, eikä tukeutua muiden apuun ja tukiin. Niin teemme. Se on vaan voi voi jos muutama yritys menee konkkaan sen seurauksena.
Yrityksille voidaan antaa sama neuvo kuin kansalle. Ottakaa itse vastuu itsestänne, älkääkä odottako saavanne muilta apua.
Nykysuomessa jokainen on vastuussa vain itsestään.
Orpon hallitus iski suomalaisiin. Nyt niitämme sitä mitä Orpo on kylvänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ostan asunnon kun hinnat lasketa 50 prosenttia. Vielä hetki aika taitaa mennä odotellesa.
Kemistä saa jo 400 eurolla. Eikö se muka ole tarpeeksi halpa?
Vierailija kirjoitti:
Menkööt. Se on Kokoomukselle ihan oikein.
"Niin on... ennen istun persreijästäni vaikka aidanseipäässä ... kuhan kukaan ei vaan heiluta."
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä mitään käsittämätöntä.
Meitä on käsketty ottaa vastuu omasta elämästä ja omasta taloudesta, eikä tukeutua muiden apuun ja tukiin. Niin teemme. Se on vaan voi voi jos muutama yritys menee konkkaan sen seurauksena.
Yrityksille voidaan antaa sama neuvo kuin kansalle. Ottakaa itse vastuu itsestänne, älkääkä odottako saavanne muilta apua.
Nykysuomessa jokainen on vastuussa vain itsestään.
"Niin....vastuu myös maahanmuu tta jille.. pitäkööt omasta toimeentulosta huolen. Eikä istua tuleen meidän perseellä.
Kuka tuhoaa Suomen tämän meidän ihanan lintukotomme? Ulkkarit pilaa kaiken ilman ympäriltämme!
Meidän Suomalaisten on saatava uusi maa jostain ja jätetäään tuhoajat ja ulkkarit tänne, eivät kylläkään kauaa täällä olis, kun yhteiskuntaa ei olis enää maksamassa niiden elämistä!
Niin kauan kun Suomi on täynnä nasseja niin ei kannata kuluttaa.
Minulle Suomi koulutti kiinaa, osaan kiinaa; tilaan Kiinasta.
Wo shenme dongxi dou cong Zhongguo dinggou.
Vierailija kirjoitti:
Kuluttajahinnat ovat nousseet vauhdikkaammin kuin ansiotaso, ja kuluttajat ovat joutuneet sopeuttamaan omaa kulutustaan.
Vaikka inflaatio on hieman hidastunut ja palkat nousseet, reaaliansiot eivät ole täysin palautuneet koronakriisiä edeltäneelle tasolle.
Eivätkä koskaan palaakaan, mikäli voi päätellä ihmiskunnan edeltävän ajan taloushistoriasta.
Minä olen ainakin kuluttanut niin paljon että enempää ei kotiini enään mahdu tavaroita, vaatteita, kenkiä, astioita, pyyhkeitä, lakanoita ym.ym. Parin vuoden aikana olen yrittänyt myydäkin tavaroitani. Vähän käytettyjä tai jopa aivan uusia. Huonosti on mennyt ja arvelen syyksi että kaikilla on jo kaikkea tai ne joilla ei ole kaikkea jo niin heillä ei vain yksinkertaisesti ole rahaa ostaa mitään.
Kulutat koska sulla lemmikkejä niin kuin meillä ja se vasta kuluerä onkin. Justiinsa meni 70 euroa ja perjantaina 90 euroa. Tuokaa ja kissanhiekkaa. Kolme kissaa meillä.