Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin?
Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja samaan aikaan.
Mikä suomalaisiin oikein iski?
Kommentit (329)
Kulutan palkasta toimettomien höösöykseen jo kolmasosan. Melko kohtuutonta syyllistää loppupalkkani käytöstä. Köyhien mielestä sekin ilmeisesti pitäisi laittaa yhteiskäyttöön?
En kuluta kun ei kiinnosta kuluttaa. En tarvitse mitään ylihintaisia palveluita.
Lammas kansa ei ymmärrä että kaikkea tehdään jotta eliitilla olisi hyvä olla.
Aika monissa vastauksissa on esillä Satosen onneton potkulaki ja siitä johtuva epävarmuuden ilmapiiri, joka ilmenee juuri säästämisen, mikä on tietysti järkevää.
Nyt ei ole tarvetta kuluttaa, mutta parin kuukauden kuluttua on kun lähdemme ulkomaille. Sieltä ostamme TAAS niitä tuotteita, joiden hinnat ovat Suomessa x 10.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Mun kulutustottumukset muuttui jo silloin, kun pandemia alkoi. Kaikki paikat oli kiinni ja sitten myöhemminkin kaikenlaisia rajoituksia. Investoin kyllä kotiini, mutta en samoihin asioihin kuin aiemmin. Kun kaikki taas otimi normaalisti, huomasin, ettei mua enää kiinnostakaan pandemiaa edeltävän ajan huvitukset. Olin kyllä silloin jo yli 60-vuotiaskin. Ravintola- ja kahvilakäynnit vaihtuivat kodeissa kyläilyyn.
3 vuotta sitten päätin kokeilla, miten tulen pärjäämään eläkepäivien elintasolla. Ihan hyvin pärjäsin, joten rupesin sitten tekemään vain 3-päiväistä työviikkoa. Mulla toki oli ihan hyväpalkka ja tuollakin työmäärällä jäi mukavasti säästöön. Siis enemmän kuin mitä aiemmin. Mun alin eläkeikäni tulee täyteen ensi elokuussa ja kun siskoni jäi vuosi takaperin pois työelämästä, niin aloin miettiä, että onks mun ihan pakko jatkaa eläkeikään asti. Laskin, että ei ole, joten lopetin työnteon jo viime syyskuussa.
Tiedetään, tiedetään, olethan jokaiseen ketjuun määkinyt eläkejutuistas, isäs täytti joulukuussa 96, hoidit äitis hautaan, siskos saa hoitaa isäs, asut samassa taloyhtiössä kuin siskos ja isäs, romskuserkut ym. on jo tuttuja juttuja kaikille. Eikö sulla nyt ole muuta tekemistä kuin roikkua vauvalla ja selittää samat jutut tuhanteen kertaan?
Ei mulla varat ole missään säästötilillä, vaan pörssiosakkeissa "tekemässä työtä". Otan sieltä pienen siivun talonrakennuttamiseen sitten, kun Suomeen on saatu uusi hallitus.
Ei Suomi kuluta se kuluttaa puree palan, sitä mutustaa.