Ärsyttää rikkaat ihmiset :/
Me ollaan tosi tiukilla taloudellisesti ja sen vuoksi joudun palaamaan töihin, kun lapsi 1v4kk. Rikkaan kaveripariskunnan äiti on hoitovapaalla aina 3v asti ja päivttelee mulle sitä, kun " jotkut" menee heti töihin. Hän vielä tosin tarkensi, että voi ne ulkomaanmatkat jättää vuodeksi väliin ja uudet sisustushankinnat ja merkkivaatteet.
Mä siinä ihan huuli pyöreenä ja teki mieli päivitellä, että meillä on pesukone rikki ja ei ole rahaa korjauttaa sitä ja lapsille on kaikki vaatteet ostettu kirpputorilta. On se kivaa mennä töihin, jotta saa rahat esim. pesukoneen korjaamiseen
Kommentit (27)
vaihtoehtoa, että joku voi HALUTA mennä töihin kun lapsi on 1v, koska nauttii työstään niin paljon ja kokee, että kyllä lapsi pärjää hoidossa?
Että töihin mennään vaan jos on pakko tai jos on ahne? Hohhoijaa.
Ja mistä sellainen käsitys, että rikkailla olisi kauheasti jotain parempaa tekemistä? Tunnen muutaman oikeasti rikkaan rouvan ja ne kyllä katsoo kamalia saippuasarjoja, juoruaa ja yrittää hallita lastensa elämää. Että siinä teille rikkaiden " parempaa" tekemistä.
ap purkaa ärtymystään sellaisia ihmisiä kohtaan, joiden tuntuu olevan mahdotonta nähdä että tilanteita ja elämiä on erilaisia kuin se oma, ja heti ilmaantuu muutama tyyppi rääkkymään että " no jos et elä niikuin minä niin turha valittaa, pakkoko sun on olla tuollainen kun voisit olla niinkuin minä ja mun mies!"
mun mielestä pointti tässä ketjussa ei ole rikkaus vaan nimenomaan se kyvyttömyys tajuta ettei kaikkine elo ole niinkuin itsellä.
itse muistan joskus ärtyneeni kun lapseton kaverini on intoutunut paheksumaan meidän tylsää lapsiperhe-eloa. että ollaanksme oikeesti niin saamattomia jurpoja ettei osata hommata 2kk ikäiselle vauvalle hoitajaa edes siksi aikaa että päästäis kerran baariin, kun kaikkihan on ihan siitä omasta järjestelyhalusta kiinni, ja täytyyhän teidän tajuta että te tarviitte omaa aikaa.
tai kun taloudellisesti meitä onnekkaampi kaveri, jolla itsellään vähän firman rahoja tuolla, vähän perintörahoja täällä ja muuten vaan irtorahaa erilaisilla tileillä ym, ihmettelee kuinka me ei voida irrottaa rahaa jostain muualta jos käyttötili uhkaa mennä miinukselle. kun meillä ei oikeesti oo mitään " muualtaa" mistä ottaa.
jne.
Hienoa, että pidätte sukutaloa, vaikka taloudellinen tilanne ei ole paras mahdollinen. Monesti noiden vanhojen talojen lämmityskulut ovat tosi suuret ja maalla asuessa menee paljon rahaa autoon ja bensaan - ymmärrän hyvin, että kahdelle opiskelijalle tekee tiukkaa. Tee vain pää pystyssä omat ratkaisusi, mene töihin, jos siltä tuntuu. Av:n virallinen totuus on, että kaikki, jotka ei pysty olemaan kolmea vuotta kotona, olisivat saaneet jättää lapset tekemättä... Itse olen aloittanut vuoden vanhana päiväkodissa ja olen oikein tyytyväinen lapsuuteeni ja nykyiseen elämääni.
työttömänä soskun tuella. Äijä makaa sohvalla kaljapullon kanssa ja asumistuella maksetaan vuokrat. Töihin ei todellakaan kannata mennä vaan tehdä parin vuoden välein mukula, että saa tukia lisää.
Heillä on tosiaan varaa hoitaa lapsia kotona. Sellaisilla ei, jotka maksaa itse elämisensä.
Ja rikkaista. Juu, naurattaa eräs rikas ystäväni. Hän useasti myös sanoo kommentteja tyyliin leivoksia kun ei ole leipää. Eli paheksuu minulle ihmisiä, jotka ei pukeudu aina sävysävyyn ja hommaa vimpan päälle vehkeitä harrastuksiin yms. Ihmettelee minulle, miksi minä käytän halvempia merkkejä monissa asioissa.
Kas kun minulla ei ole varaa ostaa sitä kalleinta merkkiä ja ostaa kalleinta vaatetta sävysävyyn.
Muuten kiva tyyppi, mutta tuo viaton hölmöys joskus naurattaa.
kun siihen on varaa. Opiskella ensin valmiiksi, hankkia kunnon työ ja kunnon äitiyspäiväraha ja sitten tehdä lapsi, jonka hoitaa KUNNOLLA.
Jos joku on fiksumpi, niin oma vika.
Ja jos jo perii asunnon, eikä silti mies voi elättää muutamaa kuppaista kuukautta, niin kyllä peiliin pitää katsoa. Sekä luuserimiehen että laskutaidottoman ap:n. Moni perhe maksaa asumisestaan (muutakin kuin sähkölaskut) ja silti on varaa hoitaa lapsetkin.
ettei se voi asua vuokralla ja nostaa sossusta rahaa vuokraan ja muuhun elämiseen.
Kurja tilanne - pitäisi ihan itse elättää itsensä.
ja elelee niiden osingoilla tms. tms. että kyllä sitä rahaa jostain päin tulee. Ehkä omistavat asunto-osakkeita ja elelevät niiden vuokratuloilla. Kyllä he jostain rahaa saavat joka tapauksessa.
Vierailija: