Ärsyttää rikkaat ihmiset :/
Me ollaan tosi tiukilla taloudellisesti ja sen vuoksi joudun palaamaan töihin, kun lapsi 1v4kk. Rikkaan kaveripariskunnan äiti on hoitovapaalla aina 3v asti ja päivttelee mulle sitä, kun " jotkut" menee heti töihin. Hän vielä tosin tarkensi, että voi ne ulkomaanmatkat jättää vuodeksi väliin ja uudet sisustushankinnat ja merkkivaatteet.
Mä siinä ihan huuli pyöreenä ja teki mieli päivitellä, että meillä on pesukone rikki ja ei ole rahaa korjauttaa sitä ja lapsille on kaikki vaatteet ostettu kirpputorilta. On se kivaa mennä töihin, jotta saa rahat esim. pesukoneen korjaamiseen
Kommentit (27)
Ja miksi te teette ne lapset noin kehnoon tilanteeseen?
Eikö talossa ole talopesulaa?
Monella sama tilanne, ja syy se että " maksetaan mielummin omaa kun lihotetaan vuokranantajan rahapussia" . Jos teillä pienet tulot ja ette käytä rahaa " turhuuksiin" , kannattaa kysyä Kelasta/sossusta saisitteko jostakin jotakin tukea, esim. asumiseen (jos asutte vuokralla, omistus asuntoon ei mitään mistään saa)
Tarkoitatko, että saa tehdä kunhan kanssa hoitaa 3 v. asti kotona?
Eli jos/kun ei asu kerrostalossa niin ei ole köyhä???Tuliko kenellekään mieleen sitä, että mieheni on saanut talon perinnöksi ja muutimme sinne. Olemme molemmat opiskelijoita ja elämme todellakin kädestä suuhun opintotuen kanssa. Ja nyt sitten pitäisi talokin myydä?
No, asia ei tosin koskenut meidän taloutta, kiitos vaan huolenpidosta
ap
Ja vielä, joudun jättämään opinnot kesken ja menemään töihin, jotta saisi rahaa
jos asut velattomassa omakotitalossa.
kun tällä palstalla ei juuri tunnu olevan ketään joka ymmärtäisi, että kaikilla ei oikeasti ole mahdollista olla kolmea vuotta kotona. Miten se on niin vaikea tajuta. Ihmisten elämät ja tilanteet on niin erilaisia. Luulisi ihmisten jotka ovat riittävän kypsiä tekemään lapsia niin tajuavan senkin asian.
ja suvun painostuksesta taloa ei saa edes myydä. Mutta ei enää siitä kiitos ja sori kun tulin tänne avautuun, kun se ärsyttää teitä liikaa
ap
Ei se, että asuu velattomassa omakotitalossa tarkoita vielä sitä että olisi rahaa käytettäväksi reilusti. Voihan vaikka olla että on saanut talon perintönä ja maksanut isot perintöverot tms.
Ja jos on perinyt, niin on tosiaan joo, " köyhä" . Ei ole tarvinnut muuta kuin odottaa. " Köyhä" , my ass!
Ja pitääkö ne lapset hankkia opintojen sekaan? Miksei voi ensin opiskella ja sitten mennä töihin ja sitten tehdä lapset? Jos ei kerran muuta tarvitse kuin peruselanto hankkia ja saat talotkin valmiina.
Vaan mun puoliso. Mutta ihan sama, mä lähden nukkuun. Ja tiedoksi kaikille köyhille, opiskelijoille ja työttömille jne. että aborttia vaan, kun av-raati kieltää meiltä lapset
ap
Me emme ole rikkaita, vaan ihan normaalituloisia. Tulemme siis toimeen, vaikka olenkin kotona siihen asti kunnes kuopus 3v. (Mutta mihinkään ylellisyyteen ei tod. ole varaa, mutta rahat riittää hyvin siihen ihan tavallisen arjen elämiseen + hieman säästöön). Mutta me teimmekin sen valinnan, ettemme ottaneet sitä asuntolainaa ennen lapsia, sillä olimme päättäneet että hoidan lapset kotona jos niitä saamme ainakin siihen 3v. asti. Joten päätimme asua edullisesti vuokralla ja ostaa (ottaa lainaa) sen oman kodin vasta sitten, kun palaan töihin ja perheemme tulot tällöin kasvaa (juuri ehkä sen verran että asuntolainan ottaminen ei tuottaisi sitten paineita, huolia ja kituuttamista).
Mutta sitten itse aiheeseen.
Itse en tunne ketään ns. rikasta, joka jäisi hoitamaan lapsiaan kotiin sinne 3v. asti. Päin vastoin; jokainen tuntemani ja tietämäni ns. rikas on palannut työelämään joko heti ä-loman (vanhempainvapaan) jälkeen, taikka sitten viimeistään siinä vaiheessa kun lapsi on noin vuoden vanha. Tutummat ns. rikkaat ovat ihan kertoneet syyn, miksi takaisin työelämään mahd. pian: kaikessa lyhykäisyydessään - suuret tulot niin myös suuret menot. Heillä ei siis ole varaa jäädä kotiin.
Ovat sitten ihmetelleet minua, kun kuulevat että jään kotiin; " ai, kuinka ihmeessä teillä on siihen varaa..."
Mutta siksipä juuri, kun meillä ei ole mitään isoja tuloja, niin eipä ole mitään lainojakaan, joita olisimme ottaneet (kun sellaisiin ei ole varaa).
Mutta ei pidä siis verrata nyt omaa tilannetta ap:n tilanteeseen. Täytynee siis vielä korostaa, että olen siinä suhteessa onnellisessä asemassa että miehen tulot ovat kuitenkin sellaiset (ihan normi miehen kk-palkka), että sillä elää 4henkinen perhe ihan tavallista elämää vailla rahahuolia, kun vain elää säästeliäästi. Ja lainaa ei ole mihinkään suuntaan, ja asumiskustannukset hyvin pienet. (Saman kokoisen asunnon lainanlyhennys olisi minimissään tuplahinta, kuin mitä maksamme vuokraa. Siihen päälle jos pitäisi vielä maksaa mm. yhtiövastike, lämmitys, huoltotyöt, vesi jne... niin hinta olisi n. kolminkertainen... joten tällöin minulla ei olisi todellakaan varaa hoitaa lapsia kotona.)
Pitäisikö sinusta sitten keskeyttää se ennemmin kuin tehdä ne opintojen sekaan. Teillä joillan on sitten aina pätevät vastaukset tietämättä enempää toisten elämästä.
Ja teille tuntuu täälä olevan lasten tekokin niin helppoa että ne tehdään laskelmallisesti juuri sopivana aikana. Meillä päin lapsia saadaan eikä tehdä.
Vierailija:
Ja pitääkö ne lapset hankkia opintojen sekaan? Miksei voi ensin opiskella ja sitten mennä töihin ja sitten tehdä lapset? .
, mutta who cares. Ja köyhyys kyllä lasketaan tulojen perusteella...
tulojen perusteella? Kuule, tuskin. Valtaosa superrikkaista ei tienaa mitään, omistaa vain.
Ja kai se mies perheensä elättää? Ja jos ei, niin miksi teet sellaisille lapsia?
eivät kyllä edes notku tällaisella palstalla kirjoittelemassa. Heillä on varmasti fiksumpaakin ajanvietettä. Täälä ovat rikkaita sellaiset jotka ovat ennen olleet vähempi tuloisia ja sitten ehkä miehen/vaimon tai paremman työn kautta päässeet tulojen makuun, niin sitten ollaan niin varakkaita.....
joka asuu perintötalossa ja ruikuttaa.
Juu, kaikki ihmiset ei tunnu elävän samassa todellisuudessa kuin toiset.