Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen väittää, ettei raha ratkaise ongelmia??

Vierailija
20.02.2026 |

Mulla ei ole yhtäkään ongelmaa, johon ratkaisuna ei olisi raha.

Kommentit (157)

Vierailija
141/157 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ei ratkaise sun lapsellisuutta, senverran teinimäinen provo.

Eikä auta tyhmyyteen. 

Vierailija
142/157 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä suomalaisella teollisuussuvulla oli kyllä suuria ongelmia vaikka rahaa riittikin.Niinhän siellä yksi sanoikin että kaikkea ei voi mitata rahassa,hintaa on muunkinlaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha mahdollistaa monta asiaa ja antaa valinnanmahdollisuuksia. Siinä mielessä se tuo onnea. 

T. Totaalisen köyhyyden kokenut

Vierailija
144/157 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähävaraiset aina kuvittelee, että me keskiluokkaiset harrastettaisiin vain sellaisia asioita, joihin tarvitaan rahaa. Ei se ihan niinkään ole. Itse harrastan esimerkiksi lenkkeilyä ja kotitreeniä. Minulla on kyllä ihan hyvät varusteet joka sään ulkoiluun, mutta suurin osa on hankittu käytettynä Kierrätyskeskuksesta tai kirppareilta. Samoilla lenkkareilla olen juossut jo monta kesäkautta, nyt ostin uudet samanlaiset tarjouksesta ja otan ne käyttöön, kun vanhat menevät riittävän huonoon kuntoon.

Fillarilla (ostin käytettynä, maksoi 20 e) poljen lähimetsiin keräämään mustikoita ja sieniä. 

Nykyään on kaikilla vähän isommilla paikkakunnilla ulkokuntosaleja, joita saa käyttää ilmaiseksi. Käyn lenkkeilyn lomassa treenaamassa sellaisessa.

Kierrätyskeskuksesta ja kirppareilta löytää myös todella laadukkaita, vähän käytettyjä vaatteita hyvin edullisesti. Olen opetellut tekemään pieniä korjausompeluja ja muokkailuja itse

Kuvitteletko, että vähävarainen on ollut koko elämänsä vähävarainen?

Itse olin ainakin ihan helvetin paljon onnellisempi työssäkäyvänä, kun oli varaa pitää autoa, käydä kuntosalilla ja ostaa kaupasta ruokaa ilman, että piti laskea jokaista senttiä. Niin ja ostaa ne kunnolliset lenkkarit tarjouksesta. 

Ap

Vierailija
145/157 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa vapautta ja mielenrauhaa. Kun saa maksettua kaikki laskut ja rahaa jää säästöön mistään tinkimättä niin se tuo uskomattoman mielenrauhan ja vapauttaa energiaa muihin asioihin. 

Jos joutuu sinnittelemään pienillä tuloilla koko ajan niin se syö hirveän määrän energiaa ja raha ja sen puute valtaa kaikki ajatukset 24/7. 

Vierailija
146/157 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähävaraiset aina kuvittelee, että me keskiluokkaiset harrastettaisiin vain sellaisia asioita, joihin tarvitaan rahaa. Ei se ihan niinkään ole. Itse harrastan esimerkiksi lenkkeilyä ja kotitreeniä. Minulla on kyllä ihan hyvät varusteet joka sään ulkoiluun, mutta suurin osa on hankittu käytettynä Kierrätyskeskuksesta tai kirppareilta. Samoilla lenkkareilla olen juossut jo monta kesäkautta, nyt ostin uudet samanlaiset tarjouksesta ja otan ne käyttöön, kun vanhat menevät riittävän huonoon kuntoon.

Fillarilla (ostin käytettynä, maksoi 20 e) poljen lähimetsiin keräämään mustikoita ja sieniä. 

Nykyään on kaikilla vähän isommilla paikkakunnilla ulkokuntosaleja, joita saa käyttää ilmaiseksi. Käyn lenkkeilyn lomassa treenaamassa sellaisessa.

Kierrätyskeskuksesta ja kirppareilta löytää myös todella laadukkaita, vähän käytettyjä vaatteita hyvin edullisesti. Olen opetellut tekemään pieniä korjausompeluja ja muokkailuja itse

Hienoa toki, että olet onnellinen, mutta joku toinen ei kenties ole lainkaan innostunut, ompelusta, sienestämisestä ja kokkauksesta niin kuin sinä. Ehkä joku kokee tuon kaltaisen elämän ahdistavaksi ja tulee itse pikemminkin onnelliseksi siitä, että hän matkustelee ympäri maailmaa ja siitä että saa syödä valmiissa pöydässä laadukkaissa ravintoloissa. Ihmiset tykkäävät eri asioista ja toiset nyt vaan tulevat onnelliseksi sellaisista asioista, jotka maksavat rahaa.

Vierailija
147/157 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräällä suomalaisella teollisuussuvulla oli kyllä suuria ongelmia vaikka rahaa riittikin.Niinhän siellä yksi sanoikin että kaikkea ei voi mitata rahassa,hintaa on muunkinlaista.

No ainakaan heillä ei ollut rahaongelmia. Yksi valtava ongelma vähemmän.

Vierailija
148/157 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hienoa toki, että olet onnellinen, mutta joku toinen ei kenties ole lainkaan innostunut, ompelusta, sienestämisestä ja kokkauksesta niin kuin sinä. Ehkä joku kokee tuon kaltaisen elämän ahdistavaksi ja tulee itse pikemminkin onnelliseksi siitä, että hän matkustelee ympäri maailmaa ja siitä että saa syödä valmiissa pöydässä laadukkaissa ravintoloissa. Ihmiset tykkäävät eri asioista ja toiset nyt vaan tulevat onnelliseksi sellaisista asioista, jotka maksavat rahaa."

Kyllä siinä taitaa olla peiliin katsomisen paikka, jos heittää ainutkertaisen elämänsä hukkaan ahdistumalla siitä, ettei ole ökyrikas ja voi tehdä vain tavallisia asioita. Jos kuvittelee onnellisuuden löytyvän vain maailman ympäri matkustelusta ja hienoissa ravintoloissa syömisestä, taitaa mielenmaisema olla sellainen, ettei ne rahatkaan oikeasti sitä onnea soisi. Aina olisi jokin huonosti. 

Onnen voi löytää pienistäkin asioista ja niissäpä se todellinen onni yleensä asuukin. 

Vierailija
149/157 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika paljon tarviit ap rahaa, jos saat vaikka haimasyövän.

Ja jos vaikka petät mut, niin saat mielellään yrittää voidella. Otan rahasi, mutta kusen haudallesi...

Vierailija
150/157 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä AP rahalla korjaudu. Et osaisi kuitenkaan käyttää rahaa. Joisit, söisit. Lihoisit ja kuolisit maksan laajentamaan. Tai saisit sukupuolitaudit ostetuista 

Olisin rahalla paremmassa kunnossa. Kävisin kuntosalilla, hieronnassa, kasvohoidossa, ostaisin kotimaista kalaa ja eksoottisia hedelmiä, hankkisin paljasjalkakengät, treenivaatteita, personal trainerin ja joogaretriitin vuoristossa. Opiskelisin ja harrastaisin.

Ap

Et, vaan keksisit jotain muita tekosyitä miksi et muka voi tehdä noita asioita. Rahattomuus vaan on helppo selitys sille että ei viitsi. 

Minä viitsin kyllä. Kerrotko missä noihin pääsee ilmaiseksi? -eri

Vierailija
151/157 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä AP rahalla korjaudu. Et osaisi kuitenkaan käyttää rahaa. Joisit, söisit. Lihoisit ja kuolisit maksan laajentamaan. Tai saisit sukupuolitaudit ostetuista 

Olisin rahalla paremmassa kunnossa. Kävisin kuntosalilla, hieronnassa, kasvohoidossa, ostaisin kotimaista kalaa ja eksoottisia hedelmiä, hankkisin paljasjalkakengät, treenivaatteita, personal trainerin ja joogaretriitin vuoristossa. Opiskelisin ja harrastaisin.

Ap

Et, vaan keksisit jotain muita tekosyitä miksi et muka voi tehdä noita asioita. Rahattomuus vaan on helppo selitys sille että ei viitsi. 

Minä viitsin kyllä. Kerrotko missä noihin pääsee ilmaiseksi? -eri

Vaikka ihan kotona. Katsot jumppavideoita netissä ja teet niiden mukaan. Sovit kaverin kanssa että teette toisillenne vuorotellen hierontoja tai kasvonaamioita. Käyt itse pilkkimässä ahvenia. Opiskelet netissä. Lakkaat vaan odottamasta että joku tarjoaa sinulle kaiken valmiina, se on se mitä toki raha mahdollistaa. 

Vierailija
152/157 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikka ihan kotona. Katsot jumppavideoita netissä ja teet niiden mukaan. Sovit kaverin kanssa että teette toisillenne vuorotellen hierontoja tai kasvonaamioita. Käyt itse pilkkimässä ahvenia. Opiskelet netissä. Lakkaat vaan odottamasta että joku tarjoaa sinulle kaiken valmiina, se on se mitä toki raha mahdollistaa."

Naurattaa. Et ilmeisesti ole koskaan käynyt hierojalla tai kasvohoidossa, jos kuvittelet jonkun kaverin tekemän parin minuutin hartioiden puristelun tai kasvonaamion levittämisen vastaavan noita. Voi hyvä luoja :D

Vierailija
153/157 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa käski köyhien opiskella netissä. Ei se netissä opiskelukaan aina niin edullista ole. Itse opiskelen musiikintuotantoa ja juuri maksoin 2600 euroa nettikurssista. YouTubesta voi toki alkeet oppia ilmaiseksi, mutta ei niillä kovin pitkälle pötki.

Vierailija
154/157 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä oli vara riidellä pitkään.  Taviksilla ei . 

Vierailija
155/157 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuossa käski köyhien opiskella netissä. Ei se netissä opiskelukaan aina niin edullista ole. Itse opiskelen musiikintuotantoa ja juuri maksoin 2600 euroa nettikurssista. YouTubesta voi toki alkeet oppia ilmaiseksi, mutta ei niillä kovin pitkälle pötki.

Ja pelkät 5 opintopisteen avoimen yliopiston opinnot maksaa jo 75 euroa. Ei mulla ainakaan ole tuollaisia rahoja.

Ap

Vierailija
156/157 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkin ongelmat eivät ratkea rahalla. Esim. tietty sairaus ei välttämättä häviä millään hoidolla, vaikka rahaa olisi kuinka. Toisaalta läheisen kuolemaakaan ei saa peruutettua rahalla. Rakkautta ei sitäkään saa ostettua, ei ainakaan aitoa.

Eipä tilanne parempi olisi rahattomanakaan näiden osalta. Rahalla voisi parantaa elämänlaatua jotta kestäisi nekin asiat, joihin ei voi vaikuttaa. 

Vierailija
157/157 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkin ongelmat eivät ratkea rahalla. Esim. tietty sairaus ei välttämättä häviä millään hoidolla, vaikka rahaa olisi kuinka. Toisaalta läheisen kuolemaakaan ei saa peruutettua rahalla. Rakkautta ei sitäkään saa ostettua, ei ainakaan aitoa.

Eipä tilanne parempi olisi rahattomanakaan näiden osalta. Rahalla voisi parantaa elämänlaatua jotta kestäisi nekin asiat, joihin ei voi vaikuttaa. 

Niinpä. Ei ainakaan helpota se, että joutuu sairaana raahautumaan pennejä laskien ruokakauppaan tai ei ole rahaa ostaa sille kuolleelle läheiselle hautakiveä. Köyhyys ei millään tavalla suojele sairauksilta, kuolemalta tai yksinäisyydeltä vaan tekee niistä vielä ikävämpiä, kun kaiken muun surun keskellä joutuu kamppailemaan vielä talousvaikeuksien kanssa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän