Minkälainen ihminen väittää, ettei raha ratkaise ongelmia??
Mulla ei ole yhtäkään ongelmaa, johon ratkaisuna ei olisi raha.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka ihan kotona. Katsot jumppavideoita netissä ja teet niiden mukaan. Sovit kaverin kanssa että teette toisillenne vuorotellen hierontoja tai kasvonaamioita. Käyt itse pilkkimässä ahvenia. Opiskelet netissä. Lakkaat vaan odottamasta että joku tarjoaa sinulle kaiken valmiina, se on se mitä toki raha mahdollistaa."
Naurattaa. Et ilmeisesti ole koskaan käynyt hierojalla tai kasvohoidossa, jos kuvittelet jonkun kaverin tekemän parin minuutin hartioiden puristelun tai kasvonaamion levittämisen vastaavan noita. Voi hyvä luoja :D
Tietenkään et voi odottaa saavasi ilmaiseksi samaa kuin maksamalla paljon. Miten idiootti olet jos kuvittelet että se on se pointti? Vastaavia asioita kuitenkin voi tehdä jos vaan viitsii.
Mutta eihän nuo sun esimerkit vastannut millään tavalla niitä ylempänä esitettyjä.
-eri
Hyvin nuori tai hyvin idealistinen ihminen voi väittää, ettei raha ratkaise ongelmia. Ajan mittaan hän kyllä huomaa, että moni ongelma ratkeaa rahan avulla - tai ainakin helpottuu huomattavasti. Raha ei tietenkään tuo täydellistä ratkaisua mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Rakkauden puute, ihmissuhteet, aito autonomia näin alkajaisiksi.
Rahalla saa kyllä tuota autonomiaa.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä. Kenelle tulee edes mieleen väittää, että rahalla ei saisi autonomiaa? Jos tämä on jotenkin epäselvää niin suosittelen elämysmatkailua Kelan tukiviidakossa, nimittäin jos luulit että saat aikuisena ihmisenä päättää edes jostain asioista elämässäsi niin ottavat siellä kyllä moiset luulot pois saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs autonomia sen suhteen, että annat jonkun ulkoisen asian määrittää mielentilasi, onnellisuutesi, ongelmiesi laadun? Jos olet sitä mieltä, että tarvitset rahaa autonomiaan, olet rahan orja, et sen herra. Raha on työkalu siinä missä vasarakin, se ei saa määrittää elämääsi
Ilman rahaa on vaikeampaa tehdä itsenäisiä valintoja, koska taloudellinen riippuvuus saattaa pakottaa jäämään tilanteisiin, jotka eivät tue omaa hyvinvointia. Rikkaana taas on helpompi lähteä tilanteista, jotka eivät ole hyviä, koska taloudellinen turva on olemassa ja ei ole yhtä suurta riippuvuutta kumppaneista tai työpaikoista. Tukien varassa eläessä ei voi myöskään olla itsenäinen taloudellisesti, vaan on sidoksissa järjestelmiin ja muiden ihmisten tukiin.
Ei ole ainuttakaan ongelmaa, jota raha ei ratkaisisi tai ainakin toisi jonkinlaista helpotusta tilanteeseen. Ihan vaikka jos puhutaan puhutaan sairaudesta ja kuolemasta niin silloin raha antaa sulle parhaan mahdollisuuden selvitä tilanteesta ja se että ei tarvitse huolehtia siinä vaikeassa tilanteessa samalla rahan loppumisesta on kyllä valtava helpotus.
Samaa ihmettelen, rahaa jos olisi niin laittaisin hampaat kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkauden puute, ihmissuhteet, aito autonomia näin alkajaisiksi.
Rakkauden löytää kun on vara käydä tapahtumissa missä on ihmisiä. Itsetuntokin korkeampi kun tietää että on vara harrastaa eivätkä jotkut pidä kakkosluokan kansalaisena. Olin paljon itsevarmempi kun olin töissä ja oli enemmän rahaa käytössä
Mietin tätä just kun uudehko tuttava ei oikein halunnut lähteä kanssani mihinkään, ja lopulta ilmeni, että hänellä ei yksinkertaisesti ole varaa lähteä edes kahvilaan näillä nykyhinnoilla. Kutsuin hänet sitten kotiini, mutta sama ratkaisu ei toimi suhdetta etsiessä. Niin miten voi kukaan väittää, että köyhyys ei ihan konkreettisilla tavoilla eristä ja rajoita mahdollisuuksia tavata ihmisiä, oli kyse sitten kavereista tai pariutumisesta.
Minun elämässä raha ratkaisisi monta ongelmaa ja elämäni oli varsin erilaista jos minulla olisi rahaa.
Nyt palkkani on 3600e/kk joten ei kovin hyvä, joudun nuukailemaan jotta voi sijoittaa sen takia että minulla olisi joskus varaa.
Jos minulla olisi rahaa niin minä olisin velaton koska olisin jo maksanut asuntolainani pois, kävisin ravintoloissa ja yleisötapahtumissa jos minulla olisi rahaa. Jos minulla olisi rahaa niin tekisin myös lapsia.
Raha ei varsinaisesti tekisi minua onnelliseksi mutta raha mahdollistaisi asioita ja elämä olisi paljon parempaa jos olisi rahaa.
Nyt ainoa tavoite on sijoittaa jotta joskus sijoitukset tuottaisi minulle lisätuloja.
M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ongelma on että olen tylsä ihminen jonka on vaikea saada ystäviä, mistä voisin ostaa karismaa?
Mallikoulu, värianalyysi, pukeutumisneuvoja ja istuvat vaatteet jopa ompelijan valmistamat, kampaaja, kosmetologi, puheterapia tai muu terapia ym. Luuletko että köyhällä on rahaa tällaiseen?
Joskus olen sovittanut upeita asuja ja hämmästynyt miten tyylikkäältä näytän mutta eihän minulla ole niihin rahaa. Otan sitten aina sen halvimman ketjuliikkeestä ja näytän edelleen kasalta. Kiitos köyhyyden.
Tähän liittyen: yksi hauskimmista netissä vastaan tulleista kuvista on vanha yhteiskuva Kardashianeista ajalta ennen kaikkia niitä plastiikkakirurgisia toimenpiteitä, ja saatteena on "You're not ugly, you're just broke."
Jos minulla olisi rahaa niin minulla olisi lapsia ja jos minulla olisi rahaa niin minun ei tarvitsisi käydä (orja)töissä.
Kukaan ei ole koskaan vaurastunut työtä tekemällä.
Vaurastua voi perinnön ansiosta, perustamalla yritys joka tuottaa hyvin, elämällä palkkatuloilla nuukasti jotta voi sijoittaa kaiken mahdollisen tai sitten olemalla maailman tunnetuimpia ihmisiä.
Jos saisin tai perinnön (mahdollisuus on) katkaisisin yhteyden sukulaisiin joihin joudun olemaan sidoksissa perinnön takia.
Vierailija kirjoitti:
Jos saisin tai perinnön (mahdollisuus on) katkaisisin yhteyden sukulaisiin joihin joudun olemaan sidoksissa perinnön takia.
Minä tiedän että minulle on tulossa perintöä noin miljoona euron edestä. Isälläni on sijoituksia, sijoitusasuntoja, metsää ja ihan rahaa pankkitilillä.
Olen hyvissä väleissä isäni kanssa enkä todellakaan toivo hänen kuolemaa. Toki perinnön kun aikanaan saan niin sitten lopetan työt ja muutan ulkomaille asumaan, nyt joudun kituuttelemaan siihen asti.
Ainakin seuraavat asiat olisivat toisin, jos palkkani olisi edes yli neljä tonnia ja työsuhde vakituinen:
- Minulla olisi lapsia. Ja jos niitä ei olisi luomuna tullut niin rahaa olisi pistetty hoitoihin niin monta kymppitonnina kuin tarvitsee.
- Olisin ajat sitten leikkauttanut raskaat silmäluomeni, kulmani ja löystyneen leukalinjani. Olisin fressin ja levänneen ja vähemmän vihaisen näköinen. - > hyödyt työelämässä ja ihmissuhteissa.
- Kävisin kampaajalla kuukauden välein sen sijaan että leikkelen tukkaani itse vessan peilin edessä.
- Hampaat olisivat paremmin hoidetut kun ei joutuisi jonottelemaan joka kerta kunnalliselle.
Listaa voisi jatkaa vaikka miten pitkälle. Rahan merkityksettömyyttä korostavat ainoastaan ihmiset, joilla ei ole koskaan ollut siitä puutetta. N42
Paljonko maksaa läheisen herättäminen kuolleista? Tuleeko lisähintaa, jos on ehditty jo tuhkata?
Raha ratkaisee todella paljon asioita, raha määrittää sen millaisen elämän elää.
Palkka määrää elämän laadun.
Kannattaa muistaa myös se että varallisuus periytyy ja että erittäin harva vaurastuu omilla teoillaan. Jos vanhemmilla on rahaa niin aikanaan lapsi/lapset myös vaurastuu koska ne perii vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ainuttakaan ongelmaa, jota raha ei ratkaisisi tai ainakin toisi jonkinlaista helpotusta tilanteeseen. Ihan vaikka jos puhutaan puhutaan sairaudesta ja kuolemasta niin silloin raha antaa sulle parhaan mahdollisuuden selvitä tilanteesta ja se että ei tarvitse huolehtia siinä vaikeassa tilanteessa samalla rahan loppumisesta on kyllä valtava helpotus.
Et selviä rikoksesta rahalla ihan niin vaan ellet asu läpeensä korruptoituneessa maassa.
Tuossa nyt yksi esimerkki mihin se raha ei ihan välttämättä tehoa.
Raha on väline. Valinnat ovat harkittuja. Se mikä vaikuttaa harkintaan on faktat ja data. Se mikä vaikuttaa faktoihin on tottumukset. Jos tottumuksia muuttaa niin että suhteuttaa asioita järkevästi sopivaan balanssiin ettei mieli murene, eli löytyy tasapaino niin tällöin biologisesti ja fysiologisesti sekä henkisesti löytää sellaisen tien että se on sekä terve, palkitseva, hyvinvoiva, pitkä, säästeliäs, ennakoiva, harkittu, turvallinen ja kaiken kaikkiaan se tie jossa budjetti on laadittu ei himojen ja heräteostosten mukaan vaan ennenkaikkea hyödyn ja tarpeen mukaan.
Eipä taida tuoda maailmaan rauhaa?
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida tuoda maailmaan rauhaa?
Ei se Ukrainan tilanne rahalla taida selvitä.
Sanotaan, että ikä on vain numero. Samalla logiikalla voi väittää, että rahakin on vain numero.