Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (2304)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö tästä jaksetaan jauhaa?
No onhan tämän yrittäjän toiminta ihan helkatin härskiä. Samanlaista asiakkaan kuzetusta mitä Saaren Taika teki, täysin ilman tunnon tuskia. Sit oltiin pahoillaan ja seliteltiin kovasti kun jäätiin kiinni.
Bypiasin selityksiä odotellessa ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tämän yrittäjän toiminta ihan helkatin härskiä. Samanlaista asiakkaan kuzetusta mitä Saaren Taika teki, täysin ilman tunnon tuskia. Sit oltiin pahoillaan ja seliteltiin kovasti kun jäätiin kiinni.
bypias on laittanut asialliset kommentit tänään instagramiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohdassa ne on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohdassa ne on?
Maanantaina julkaistussa kuvassa jossa ollut kysymyksiä
Luin kysymykset (hyviä ja asiallisia) ja byPias vastauksia jotka pelkkää ympäripyöreää selittelyä. Ei vastaa suoraan yhteenkään kysymykseen.
Luulen että meitä palstalaisia houkutellaan vaan käymään sivustolla. Mutta vastausten toivossa se on turhaa.
Ilmeisesti ammattimallit eivät tee nyt keikkaa vaan pyylevät ikäihmiset esittelevät vaatteita. Pisteet siitä että eläkeläiset ja xl saa myös töitä!
Vierailija kirjoitti:
Luin kysymykset (hyviä ja asiallisia) ja byPias vastauksia jotka pelkkää ympäripyöreää selittelyä. Ei vastaa suoraan yhteenkään kysymykseen.
Luulen että meitä palstalaisia houkutellaan vaan käymään sivustolla. Mutta vastausten toivossa se on turhaa.
Millaisen kuvan kohdalla Instagramissa? Mitä kuvassa on?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ammattimallit eivät tee nyt keikkaa vaan pyylevät ikäihmiset esittelevät vaatteita. Pisteet siitä että eläkeläiset ja xl saa myös töitä!
Kommentista huomaa ettet ole seurannut tätä yritystä koskaan etkä ollut asiakas. Yritys on käyttänyt kautta aikojen asiakasmalleja ja nyt lähdet yksityishenkilöitä haukkumaan? Taidat huudella kotona pieruverkkareissa ku ei ole muuta elämää
Reilu viikko sitten tehty postaus, valkoisella pohjalla vain tekstiä, tällä hetkellä olisiko ollut joku 37 postaus alaspäin. Näyttää firma tykittävön somea kuin viimeistä päivää.
Hienosti on vastailtu ympäripyöreää jargonia ilman varsinaista uutta tietoa. Praton tehtaista ei hiiskaustakaan vedoten siihen, että hyshys näistä nyt vaan ei puhuta. Edelleenkään ei kommentoida mitään siihen, että ovat väittäneet valmistuksen tapahtuvan suureksi osaksi kotimaassa.
En ole kuullutkaan kaupasta. Käyn vain Motonetissa ja Puuilossa.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun paras kommentti ja asiallisin 😂😂😂😂😂Tähän loppukaneettiin olisi vauva.fi hyvä sulkea tämä ketju .
Mä en käsitä tätä kohua. Kuka ikinä missään on ajatellut että nää on kotimaisia jos ne on DESIGNED in Finland? Eihän tää kauppias ole ikinä ompeluttanut metriäkään kiinapellavaa Suomessa, eikä edes sanonut niin. Olen todella pettynyt ihmisten älliin, tämähän on ihan oppikirjaesimerkki siitä miten kauppiaat antaa ymmärtää jotain.
Ei Suomessa ole mitään kosmetiikkateollisuuttakaan, vaikka joku Lumene ja luomuvalmistajat purkittavatkin Suomessa.
Ihan kaikki sidosraaka-aineet ja emulgaattorit tulevat Aasiasta tai EU:sta, ne vaan yhdistetään siihen 0,01 kiloon lakansiemenöljyä tms. jota meillä tuotetaan. Lisäksi kaikki pullot ja purkit ovat Aasiasta tai EU:sta, mutta jälkimmäisessäkin ne tulevat alkuportaassa Kiinassa. Mikseivät ihmiset tätä tajua? Se että raaka-aineet yhdistetään täällä saadaan Made in Finland -merkki. Ja jos täällä ommellaan siihen ByPias -puuvillalappu saat käyttää designed in finland. Jos tilaat kankaan kiinasta ja ompelet sen Suomessa saat olla Made in Finland.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on lähde tälle tiedolle, että tuotteen kotimaisuusaste lasketaan euroissa?
Eli jos minä tilaan vaikka Alibabasta, tai Temusta 0,89e maksavia sormuksia, ja sitten myyn ne kotimaisina ateljee-artesaani koruina, jotka on "pääosin valmistettu Suomessa" ja joiden suunnittelijana minä esiinnyn yrityksen markkinoinnissa sekä mediassa, veloittaen asiakkailta 89e per sormus, niin on ihan totta, että suurin taloudellinen voitto, eli myyntikate, tulee minulle ja minä olen Suomessa. Niin onko tuote todella tällä perusteella "kotimainen"?
Kotimaisuusaste on suuri, jos esim. kangas on tehty jossain aasian hikipajassa ja ommeltu täällä. Eli tosiaan niiden eurojen mukaan menee. Kai tuolla viitattiin siihen, että suomessa on leikelty ja ommeltu lappuja, joten se työ voi olla kalliimpi kuin alkuperäisen tuotteen hinta.
Et sitten ymmärtänyt sarkasmia ?
Vierailija kirjoitti:
Hypistelin Motonetin flanellipaitoja ostohousut jalassa, aijai kun olivat miellyttävän oloisia. Mutta punaista en halunnut ostaa koska Sebastian Tynkkynen on häpäissyt sen ikiajoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos minä tilaan vaikka Alibabasta, tai Temusta 0,89e maksavia sormuksia, ja sitten myyn ne kotimaisina ateljee-artesaani koruina, jotka on "pääosin valmistettu Suomessa" ja joiden suunnittelijana minä esiinnyn yrityksen markkinoinnissa sekä mediassa, veloittaen asiakkailta 89e per sormus, niin on ihan totta, että suurin taloudellinen voitto, eli myyntikate, tulee minulle ja minä olen Suomessa. Niin onko tuote todella tällä perusteella "kotimainen"?
Ei, jos vain tuot maahan ja myyt eteenpäin. Mutta jos kokoat valmisosista, silloin menee noin.
Eihän ne bypiasin korut ole omaa tuotantoa vaan jälleenmyyntituotteita. Eli ostavat ne joltain merkiltä Moshi, Icon , camilla ohring ja myyvät niitä. Koskaan ei ole omaksi väittänyt aina kertonut minkä merkin koruja on.
Eihän nyt puhutakaan koruista VAAN VAATTEISTA. Yritykseksi meni hämmentäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentista huomaa ettet ole seurannut tätä yritystä koskaan etkä ollut asiakas. Yritys on käyttänyt kautta aikojen asiakasmalleja ja nyt lähdet yksityishenkilöitä haukkumaan? Taidat huudella kotona pieruverkkareissa ku ei ole muuta elämää
Jotain vikaahan selvästi on jos kusettaja-huijarin kuvissa suostuu esiintymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, jos vain tuot maahan ja myyt eteenpäin. Mutta jos kokoat valmisosista, silloin menee noin.
Eihän ne bypiasin korut ole omaa tuotantoa vaan jälleenmyyntituotteita. Eli ostavat ne joltain merkiltä Moshi, Icon , camilla ohring ja myyvät niitä. Koskaan ei ole omaksi väittänyt aina kertonut minkä merkin koruja on.
Eihän nyt puhutakaan koruista VAAN VAATTEISTA. Yritykseksi meni hämmentäminen.
Kyllä kommentoija oli kommentoinut tuohon missä väitetään että Temusta ostettu sormus
Vierailija kirjoitti:
Se onkin paljon fiksumpaa kuin ostaa ylihintaisia temu-rättejä ketkulin kaupasta.