Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus bypias-kaupasta?

Vierailija
19.02.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html

Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.

Kommentit (1874)

Vierailija
1861/1874 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko MOT tekee ohjelmaa? Toivottavasti työntekijät on ottaneet kuvia ja videoita lappujen vaihdosta. Ois kiva nähdä telkkarissa.

Kyl nyt liikutaan vaarallisilla vesillä. Luvattomasti  tehdyt kuvaamiset tai nauhoitukset kun menee levittämään niin ko henkilö on pulassa. Se nimittäin on rikos .

Mitäs luvatonta tuossa on? 

Tämän johtajattaren lupaa ei ole ollut, mutta eipä sitä tarvitakkaan.

Vierailija
1862/1874 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on lähde tälle tiedolle, että tuotteen kotimaisuusaste lasketaan euroissa? 

Eli jos minä tilaan vaikka Alibabasta, tai Temusta 0,89e maksavia sormuksia, ja sitten myyn ne kotimaisina ateljee-artesaani koruina, jotka on "pääosin valmistettu Suomessa" ja joiden suunnittelijana minä esiinnyn yrityksen markkinoinnissa sekä mediassa, veloittaen asiakkailta 89e per sormus, niin on ihan totta, että suurin taloudellinen voitto, eli myyntikate, tulee minulle ja minä olen Suomessa. Niin onko tuote todella tällä perusteella "kotimainen"?

Kotimaisuusaste on suuri, jos esim. kangas on tehty jossain aasian hikipajassa ja ommeltu täällä. Eli tosiaan niiden eurojen mukaan menee. Kai tuolla viitattiin siihen, että suomessa on leikelty ja ommeltu lappuja, joten se työ voi olla kalliimpi kuin alkuperäisen tuotteen hinta. 

No mutta kun ei sitä vaatetta ole silti valmistettu Suomessa, vaikka Suomessa siitä olisi leikattu pois alkuperäinen tuotelappu ja laitettu oma lappu tilalle. Ei tuotteesta tule kotimainen vaihtamalla pelkkä tuote-etiketti, tai pesulappu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1863/1874 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos minä tilaan vaikka Alibabasta, tai Temusta 0,89e maksavia sormuksia, ja sitten myyn ne kotimaisina ateljee-artesaani koruina, jotka on "pääosin valmistettu Suomessa" ja joiden suunnittelijana minä esiinnyn yrityksen markkinoinnissa sekä mediassa, veloittaen asiakkailta 89e per sormus, niin on ihan totta, että suurin taloudellinen voitto, eli myyntikate, tulee minulle ja minä olen Suomessa. Niin onko tuote todella tällä perusteella "kotimainen"?

Kotimaisuusaste on suuri, jos esim. kangas on tehty jossain aasian hikipajassa ja ommeltu täällä. Eli tosiaan niiden eurojen mukaan menee. Kai tuolla viitattiin siihen, että suomessa on leikelty ja ommeltu lappuja, joten se työ voi olla kalliimpi kuin alkuperäisen tuotteen hinta. 

No mutta kun ei sitä vaatetta ole silti valmistettu Suomessa, vaikka Suomessa siitä olisi leikattu pois alkuperäinen tuotelappu ja laitettu oma lappu tilalle. Ei tuotteesta tule kotimainen vaihtamalla pelkkä tuote-etiketti, tai pesulappu. 

Siitä huolimatta Kiinassa tehtyjä tuotteita myydään kotimaisena. Jopa käsityömessuilla on ollut myynnissä täysin identtisiä Kinalaisia rihkamakoruja koyimaisena käsiyyönä.

Vierailija
1864/1874 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, jos vain tuot maahan ja myyt eteenpäin. Mutta jos kokoat valmisosista, silloin menee noin.

Eihän ne bypiasin korut ole omaa tuotantoa vaan jälleenmyyntituotteita. Eli ostavat ne joltain merkiltä Moshi, Icon , camilla ohring ja myyvät niitä. Koskaan ei ole omaksi väittänyt aina kertonut minkä merkin koruja on.

Korut on koruja ja vaatteet vaatteita.

Vierailija
1865/1874 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Made in China.. eikun made in Europa / Finland

YT Pia

Vierailija
1866/1874 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt postaa lähinnä vain englanniksi Instaan, onko tavallista?

Vierailija
1867/1874 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko MOT tekee ohjelmaa? Toivottavasti työntekijät on ottaneet kuvia ja videoita lappujen vaihdosta. Ois kiva nähdä telkkarissa.

Kyl nyt liikutaan vaarallisilla vesillä. Luvattomasti  tehdyt kuvaamiset tai nauhoitukset kun menee levittämään niin ko henkilö on pulassa. Se nimittäin on rikos .

Ainoastaan hoitoalalla. Sensijaan valheellinen markkinointi on rikos.

Vierailija
1868/1874 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, onks nää tuotteet tyyliin jotain Temu-pellavaa?

Vierailija
1869/1874 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt postaa lähinnä vain englanniksi Instaan, onko tavallista?

Onko mikään muukaan normaalia ?

Vierailija
1870/1874 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän erään toisenkin liikkeen Helsingissä jossa ylimielisyys kukoistaa ja joku "rahoittaa" koko ylimielisyyden.

Kerro, vihjaa! :))

Vierailija
1871/1874 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, jos vain tuot maahan ja myyt eteenpäin. Mutta jos kokoat valmisosista, silloin menee noin.

Eihän ne bypiasin korut ole omaa tuotantoa vaan jälleenmyyntituotteita. Eli ostavat ne joltain merkiltä Moshi, Icon , camilla ohring ja myyvät niitä. Koskaan ei ole omaksi väittänyt aina kertonut minkä merkin koruja on.

Merkki on by Temu. Ne "boho"-korut on kaikista halvinta dropshipping-kamaa.

Vierailija
1872/1874 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vuoden Eeva. 

Vierailija
1873/1874 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bye Bypias 

Vierailija