Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (962)
Hmm, itse en niin niistä pellavavaatteista tykkää, joskus vuosia sitten ostin kivat pellavapöksyt, ne kestivät kyllä suhteellisen pitkään, kunnes peffasta kuluivat puhki. Mikään vaate kun ei ole ikuinen.
Nyt olen tykännyt heidän bambuvaatteistaan, käytän yöpaitoina ja -pöksyinä. Kauniit värit, romanttinen tunnelma ja aivan ihana tuntuma iholla. Tokmannilta ei saa samallaisia ja Temusta en tilaile. Vaatteet ovat kovasta käytöstä huolimatta hyvin kestäneet. Jonkin kivan pörröisen neuleenkin omistan, on säilynyt vuosia hyvän näköisenä.
Myymälät ovat mielestäni kauniit, ja niissä on hyvä palvelu, käyn siellä ihan itseäni ilahduttamassa. Minulla ei ole niin tärkeää paljonko vaate maksaa, tärkeämpää on se, että pidän siitä itse. Mitä tulee valmistusmaahan, kaikkihan valmistetaan jossain muualla, en ole kiinnittänyt tähän asiaan huomiota kuin kerran, kun Porvoolaisesta kauppakeskuksesta ostin pikkuliikkeestä vaatteita, melko hinnakkaita, ja kotona huomasin ne tökeröt made in china laput. Kyse ei ollut By Pias liikkeestä. Olinkin pitkään miettinyt, että tämän liikkeen vaatteet menevät nopeaan rytkyiksi käytössä.
Mitä tulee työntekijöiden kohteluun, asiassa on aina kaksi puolta, nykyihminen on sellainen lumihiutale, ettei aina oikein uskokkaan. Työnteko on välillä vaativaa ja raskasta, se nyt vaan on sellaista, aina ei ole pelkkää hyvää fiilistä ja spa-tason taukotiloja ja pitkiä virkistäviä taukoja. Wc-tilat saattavat olla pienissä yrityksissä yhteiset muiden yrityksien kanssa. Ainahan voi lähteä pois ja hakea työpaikan, missä kohtelu sopii itselle?
Menestyviä ihmisiä tässä maassa kadehtitaan urakalla, uutisen luettuni ajattelin, että taas kommarit teroittavat raivon vallassa iskukirveitään. Porvoo on pieni, kateellisten ihmisten kaupunkin, jossa toisen menestystä kytätään ja siitä puhutaan negatiivisesti. Voi voi, kuitenkin maa tarvitsisi juurikin kannattavaa yrittämistä. Mielestäni yrittäjä on onnistunut luomaan life style brandin, hatunnosto hänelle ja toivon voimia tämän raivohullujen maalittajien kiiman kestämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan, varmaan on ihan nollatoleranssi kiusaamiselle ja huutamiselle yms. Kuhan vaan työntekijät itse keksivät näitä juttuja. Ja vaihtuvuuskin pieni, aina se sama 39 työntekijää, koska uusi tulee heti koeajalla potkitun tilalle.
Ihan joka paikassa on tuo sama nollatoleranssi kaikelle epäasialliselle käytökselle. Se on vain näppärä selitys sille että epäkohtia ei nollatoleranssin vuoksi ole eikä niihin tarvitse silloin puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, itse en niin niistä pellavavaatteista tykkää, joskus vuosia sitten ostin kivat pellavapöksyt, ne kestivät kyllä suhteellisen pitkään, kunnes peffasta kuluivat puhki. Mikään vaate kun ei ole ikuinen.
Nyt olen tykännyt heidän bambuvaatteistaan, käytän yöpaitoina ja -pöksyinä. Kauniit värit, romanttinen tunnelma ja aivan ihana tuntuma iholla. Tokmannilta ei saa samallaisia ja Temusta en tilaile. Vaatteet ovat kovasta käytöstä huolimatta hyvin kestäneet. Jonkin kivan pörröisen neuleenkin omistan, on säilynyt vuosia hyvän näköisenä.
Myymälät ovat mielestäni kauniit, ja niissä on hyvä palvelu, käyn siellä ihan itseäni ilahduttamassa. Minulla ei ole niin tärkeää paljonko vaate maksaa, tärkeämpää on se, että pidän siitä itse. Mitä tulee valmistusmaahan, kaikkihan valmistetaan jossain muualla, en ole kiinnittänyt tähän asiaan huomiota kuin kerran, kun Porvoolaisesta kauppakeskuksesta ostin pikkuliikkeestä vaatte
AMEN!
Vierailija kirjoitti:
Myymälät ovat mielestäni kauniit, ja niissä on hyvä palvelu, käyn siellä ihan itseäni ilahduttamassa. Minulla ei ole niin tärkeää paljonko vaate maksaa, tärkeämpää on se, että pidän siitä itse. Mitä tulee valmistusmaahan, kaikkihan valmistetaan jossain muualla, en ole kiinnittänyt tähän asiaan huomiota kuin kerran, kun Porvoolaisesta kauppakeskuksesta ostin pikkuliikkeestä vaatte
Trolololo
Tää case on ihan sama kuin vähän aikaa sitten paljastunut saarentaika huijaus. Ensin tehdään tuotteet itse, yritys kasvaa ja etsitään nopeasti halpa valmistaja uusille tuotteille. Tässä kohtaa "unohdetaan" mainita asiakkaille, että btw nää kaikki tuotteet ei ole enää suomessa valmistettu/ suunniteltu. Kun paljastuu, aletaan syyttämään suomalaisia ajojahdista ja kateudesta. Kyse on avoimuudesta ja läpinäkyvyydestä, mitä molemmat yrittäjät kyllä viestinnässä korostavat, mutta eivät tuoneet esiin näitä seikkoja selkeästi ennen kohuja. Tietenkin asiakkailla on huijattu olo. Jälkikäteen voi selitellä kaikkea kyllä.
tuo 8.26 pitkän vuodatuksen kirjoittanut on takuulla inside job, Pia laittanut asialle ellei jopa emäntä itse.
Onkohan tässä käynyt niin, että vauhtisokeus iskenyt? Lähdetty liikkeelle pienesti, oman unelman ohjaamana. Bisnes alkanut kasvaa, sen myötä periaatteet jääneet matkalle ja ahneus iskenyt? Alettu luottaa siihen, että mielikuva brändistä pysyy, vaikka se ei vastaisi enää totuutta? Luotettu myös maineeseen niin, että selvästikään kriisiviestinnän alkeetkaan ei ole hallussa. Ilmeisen rajatuilla resursseilla hommaa pyöritetään, mikä näkyy mm verkkosivujen sisällöissä.
Tässä keskustelussa näyttäisi olevan muutama hyvin ylimielinen puolustuspuhe, voiko olla niin että Pia Erlund kirjoittelee itse tänne? Asenne kuvastaa sitä! Ei näe tilannetta realistisesti, edelleen puolustaa vilpillistä touhua!
Ämpäreitä tarvitaan, kun kusettaa niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Täällä tämä yksi kiimailija taas puolustelee muka anonyymina asiakkaana. Joo, asioissa on aina kaksi puolta, jännä vaan ettei kukaan nykyinen työntekijä (miksei entinenkin, niitähän riittää), ole avautunut esm iltalehdissä että väärin maalitettu, on oikeasti tosi hyvä työpaikka. Aika monta uniikkia lumihiutaletta sattunut tuonne töihin, jos ns. normaali työtahti ahdistaa. Itsellä on kokemusta vaatebisneksestä ja se ON kovaa työtä, tahti on hurja ja tulosta pitää tehdä. Silti sen jaksaa kun on hyvä tiimi ja kannustavat esimiehet. Voin vaan kuvitella jos palaute ja kohtelu on kuraa ylhäältäpäin, harva kovakaan tekijä sitä jaksaa.
Tulee tosiaan ihan mieleen Saaren taika. Lähtökohdat ehkä oiekasti eettiset ja asialliset, mutta jääneet matkan varrelle firman kasvaessa, asiakkaille ei kerrottu.
Omistaja on selkeästi valehdellut lehtihaastattelussa viime lokakuussa, kun silloin vielä väittänyt, että kaikki tuotteet valmistetaan Euroopassa, vaikka näin ei enää ollut.
Vierailija kirjoitti:
Se on ig:ssä se teksti. Luin sen eilen ja olen varmaan ainoa, jonka mielestä se oli ihan ok. Mutta mä en ollut odottanutkaan suuria. Alusta asti ymmärsin, että jossakin muualla ne vaatteet on ommeltu. Enkä ole asiakaskuntaakaan kun ne on mulle liian suuria ja kalliita mutta kauniita ne on, sitä ei voi kiistää.
Oli niillä työntekijöilläkin sitten se vessa. Naapurirakennuksessa mutta kuitenkin. Joutuuhan torikauppiaatkin jossain muualla käymään vessassa, että ei se nyt sitten ihan tavatonta näköjään ole.
Sinne vessaan pitäisi myös olla mahdollista mennä. Olemassaolo ei riitä, jos esimerkiksi liike on kiinni ja ovet lukossa.
Vaikka jokin vastaisi odotuksiasi, se ei tarkoita, että se olisi "ihan ok". Jostain syystä sinun mielestäsi on ok, että sinulle valehdellaan ja on ihan ok, ettei sitä myönnetä. Meidän muiden mielestä ei ole, eikä pitäisi olla sinullekaan!
Peura Collection ja Wilhelmiina ovat samaa sarjaa kuin ByPias. Halvalla ostettua hikipajatavaraa myydään kalliilla eteenpäin meille.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tässä käynyt niin, että vauhtisokeus iskenyt? Lähdetty liikkeelle pienesti, oman unelman ohjaamana. Bisnes alkanut kasvaa, sen myötä periaatteet jääneet matkalle ja ahneus iskenyt? Alettu luottaa siihen, että mielikuva brändistä pysyy, vaikka se ei vastaisi enää totuutta? Luotettu myös maineeseen niin, että selvästikään kriisiviestinnän alkeetkaan ei ole hallussa. Ilmeisen rajatuilla resursseilla hommaa pyöritetään, mikä näkyy mm verkkosivujen sisällöissä.
Ahneus, ei mulla muuta.
Se vielä menettelisi että hikipajoissa nuo vaatteet valmistetaan (koska varmaan 90% vaatteista), mutta työntekijöiden epäasiallista kohtelua en voi hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
tuo 8.26 pitkän vuodatuksen kirjoittanut on takuulla inside job, Pia laittanut asialle ellei jopa emäntä itse.
Olen asiakas, joka halusi tuoda esille toisenlaisenkin suhtautumisen asiaan, tyytyväisen asiakkaan, joka ei kuvittele, että Pia itse yökaudet surruttaa ompelukoneella itse valmistamaansa pellavakangasta moraalinvartijoille mekoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi, ei se niin mene, että työntekijöitä saa kohdella miten huvittaa ja jos eivät tätä hyväksy niin sitten lähtevät. Tässä maassa työntekijöillä on oikeuksia (toisin kuin siellä rättitehtailla, mistä heidän tuotteensa tulevat) ja noin yleisestikin kanssaihmisiä tulee kohdella hyvin. Silloin epäkohtiin on puututtava.
Toisaalta sitten, jos työnantaja on sitä mieltä, että heidän toimintatapansa on ok, niin silloin on kestettävä median ja kansan erimielisyys asiasta, sillä tässä ollaan sitten yhteiskunnallisen keskustelun tasolla, eli millainen työkulttuuri Suomessa on hyväksyttävää, kuinka paljon alaisia saa kiusata ja simputtaa? Kuinka paljon saa valehdella? Jos heidän mielestä siellä on kaikki ok, niin turhaan siellä sitten uhriudutaan.
Ja mistäs nyt kommarit tähän sekoitit? Itse olen poliittisesti melko vahvasti oikealla ja tutuistani ne, jotka heiltä ovat tuotteita ostaneet, ovat myös. Kommaritko ovat mielestäsi heidän kohderyhmäänsä? Huoh, kyllä on väsynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan, että nämä kaikki em parjaukset tästä brändistä osoittautuvat epätosiksi ihan jo yrittäjänkin kannalta. Mikäli osottautuu, että on huijattu eri tavoilla asiakkaita ja brändiin uskovia, niin se on sitten, että voivoi. Menetettyä luotettavuutta ei oikein saa takaisin. Valheellisuudelle ei voi perustaa mitään pysyvää, se on nähty. Romahtaa, kuin hiekkalinna, mikäli asiakkaita on huijattu jotenkin.
Jos minun ByPias-vaatteet ovat jotain kinukkien ompelemia niin ei se minua haittaa jos ovat kuitenkin tehty Euroopassa. Temu-paskoihin en koske pitkällä tikullakaan.
Eipä voi muuta kuin ihmetellä millaista tähtitiedettä teille naisille itsensä vaatettaminen on :D