Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus bypias-kaupasta?

Vierailija
19.02.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html

Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.

Kommentit (1119)

Vierailija
421/1119 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ainakaan Turussa ole menestynyt. Googletin äsken ja viime vuoden keväällä vielä hehkutettiin keskustan myymälää Yliopistonkadulla, mutta jo marraskuussa se lopetettiin ja liike vietiin Raision perukoille Kuninkojankaareen. Siis sinne autoliikkeiden ja muiden sentyylisten joukkoon. 😂 Vähemmän hohdokasta, sanoisin. Eivät riittäneet Pian rahat pitää liikettä Turussa, mutta miten lie tällä hetkellä kaupankäymisen kanssa, paljonko päivittäin myyvät siellä periferiassa? 😁

Eli meitä turkulaisia Pia ei pystynyt kovin pitkään huijaamaan. 

Kuninkojankaaren liike on ollut auki pidempään kuin tuo keskustan myymälä.

Vierailija
422/1119 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin toivonut että nuo bypias tuotteet olisivat olleet (kuten aiemmin lehtijutuissa kerrottu) suomalaista suunnittelua ja vastuullisesti tuotettu. Yli-imelä tyyli kyllä vähän on puistattanut, mutta kun sattuu olevaan tällainen keski-ikäinen tätimallinen ihminen, niin on ollut kiva myös nähdä tuotekuvissa vaatteita omanlaisten vartaloiden päällä. Jotain tuotteita olen sitten ottanutkin, kalliita olivat, ja käytössä ihan ok. Nyt tuntuu hölmöltä, sitä kun nimenomaan ei halunnut tilata temusta tms ja lankesi tähän ansaan. Hienoa että media on alkanut vyyhtiä selvittää! 
Voi kun joku vielä kertoisi mistä nyt sitten saisi jotain vastaavanlaisia vaatteita ei-temu laadulla? 

No voit lohduttautua sillä, että olet toimillasi ollut tuottamassa Suomelle vuosittain verorahoja käytettäväksi vaikkapa vanhustenhoitoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1119 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin toivonut että nuo bypias tuotteet olisivat olleet (kuten aiemmin lehtijutuissa kerrottu) suomalaista suunnittelua ja vastuullisesti tuotettu. Yli-imelä tyyli kyllä vähän on puistattanut, mutta kun sattuu olevaan tällainen keski-ikäinen tätimallinen ihminen, niin on ollut kiva myös nähdä tuotekuvissa vaatteita omanlaisten vartaloiden päällä. Jotain tuotteita olen sitten ottanutkin, kalliita olivat, ja käytössä ihan ok. Nyt tuntuu hölmöltä, sitä kun nimenomaan ei halunnut tilata temusta tms ja lankesi tähän ansaan. Hienoa että media on alkanut vyyhtiä selvittää! 
Voi kun joku vielä kertoisi mistä nyt sitten saisi jotain vastaavanlaisia vaatteita ei-temu laadulla? 

No voit lohduttautua sillä, että olet toimillasi ollut tuottamassa Suomelle vuosittain verorahoja käytettäväksi vaikkapa vanhustenhoitoon. 

Osaisitko itse ommella? Tunika mallia laatikko, hiukan repaleiset pääntiet jne ovat vain pikantti maalaisromanttinen lisä.

Vierailija
424/1119 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä pitää somevastaavalla kiirettä siivota kaikki negatiiviset kommentit pois. Tuollainen toiminta kertoo vain sen, että ei taida olla kaikki kohdallaan. 

Mitä se auttaa, kun kaikki on kansa nähtävillä Ylessä. Nyt nöyryyttä oman narsismin ja egon edessä.

Tarkoitin ihan bypias-tilejä, instassa ehdin yhden asiallisen palautteen nähdä, mutta se hävisi heti.

Vierailija
425/1119 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä Bypiasin sormus, joka löytyy Alibabasta. Bypiasin sivuilla väitetään että suunnittelu on tehty Ranskassa, valmistus käsityönä Kiinassa.

https://www.alibaba.com/product-detail/J-D-Jewelry-Simple-Stainless-Ste…

https://www.bypias.com/collections/sormukset/products/ellea-sormus-kulta

Voit tehdä kateuskiimassasi vastaavaa vertailua lähes mistä tahansa brändituotteesta. Todistusarvo on kuitenkin nolla.

Mutta toki voit tehdä konkreettiset ostoksesi mistä haluat. Temu, alibaba, jne.

No nyt meni tunteisiin. Ensin pyydetään todosteita ja sitten kun niitä tulee, niin alkaa tällainen meteli. Sattuuhan se tietysti, kun joku nyt osoittaa, että se se kolmenkympin sormus onkin kahden euron sormus. 

Vierailija
426/1119 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti vaatteita on alussa tuotettu kuten brändi antaa ymmärtää. Sitten on iskenyt ahneus. Sama juttu Merimekolla, Arabialla ym, mutta en ole kuullut että Marimekon myyjät paskoisivat ämpäriin

Kyllä mäkin uskon, että alku on ollut oikeanlaista. Mutta menestyksen myötä ahneus ajanut toimimaan toisin.

Mutta miksipä ei olisi ollut jo alkujaan silkkaa paskee?

Me emme tiedä.

Ilmeisesti raha tekee toisista veemäisiä muita kohtaan.

Vierailija
427/1119 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temusta (USA) vähän hintavertailua:

Ihan samannäköiset pellavat $9 ylöspäin, mekot 13, housut 11. Kyllä nyt katteet on aika kohdillaan jollakulla. Ja eihän siinä mitään, mutta mitä itse suunniteltua noissa on, kun kaikilla on samat mallit?

Ja Temusta ostaminen ei sitten ole mielestäsi moraalitonta toimintaa????

Entäs se alipalkattu lapsityövoima siellä Italiassa? Lähempänä omaa moraaliasi?

Vierailija
428/1119 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks Virossa ole ihan korkealaatuisia tuotteita ja paljon pellavamyymälöitä?

Vierailija
429/1119 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temusta (USA) vähän hintavertailua:

Ihan samannäköiset pellavat $9 ylöspäin, mekot 13, housut 11. Kyllä nyt katteet on aika kohdillaan jollakulla. Ja eihän siinä mitään, mutta mitä itse suunniteltua noissa on, kun kaikilla on samat mallit?

Ja Temusta ostaminen ei sitten ole mielestäsi moraalitonta toimintaa????

ei liity tähän mitenkään. temu ei sentään yritä kusettaa olevansa muuta.

Vierailija
430/1119 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin avata ketjua: ByPias'in lapputemput, jossa on 33 kommenttia. 

Vastaus: ETSIMÄÄÄSI SIVUA EI LÖYTYNYT.

Eli Pia on täällä vauva-palstalla, kiinni jäit!

Vierailija
431/1119 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tyyppi ei vaikuta kauhean älykkäältä tai sivistyneeltä. Tissit töröllä - miten mautonta. Ylen loppuvuoden jutussa jankutti koko ajan himosta.

Olen parikymppisestä asti kulkenut oversize-vaatteissa. Kaverit ihmettelivät sitä, heillä oli tissit töröllään tiukoissa paidoissa. Olen aina ollut hippimäisen väljä pukeutuja.

Ylpeilee sillä, että ei osaa mitään eikä suostu opiskelemaankaan alaa. Miten lapsellista.

Yhtään kirjaa brändäyksestä Pia ei ole lukenut. Hän luottaa vahvasti intuitioonsa.

Olen sanonut, että jatkan Bypiasia niin kauan, kun saan tehdä tätä intuitiolla ja flowlla. Jos tästä yritetään luoda tilastoarvioitua, varmistellen suunniteltua jargonia, niin sitten lopetan.

Apinan raivolla mennään. Aikuiselämään ei suostuta, ollaan minä itse, tiimityöskentely haastavaa.

Pia sanoo olevansa minä itse -ihminen. Hänen tiimityöskentelytaitonsa ovat heikot, samoin kyky delegoida. Toisaalta hän on ollut aina hanakka kysymään apua.

Minussa ei ole ylpeyttä, jonka takia etsisin ratkaisua hiljaa yksin. Olen aina ymmärtänyt osaamiseni rajallisuudet ja etsinyt ympärilleni osaavat ihmiset.

Piasta on helppo toimia suorasukaisten ihmisten kanssa, vaikka he sanoisivat kriittisiäkin asioita. Sellainen Pia on itsekin sanoo suoraan ja antaa tunteidensa näkyä. On vastoin hänen luonnettaan piilottaa tunteet ja mielipiteet, vaikka aikuiselämä niin vaatii.

Olen oppinut, että minusta ei aina tykätä. Luonteeni jakaa ihmisiä.

Kyllähän tämä Pia ihan itse kertoo, että nyt julkaistut paljastukset ovat ihan varmasti totta.

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009436634.html

Vierailija
432/1119 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä pitää somevastaavalla kiirettä siivota kaikki negatiiviset kommentit pois. Tuollainen toiminta kertoo vain sen, että ei taida olla kaikki kohdallaan. 

Mistä ne siivoaa kommentteja?

Ainakin bypias-tililtä instassa lähtee sekunneissa kommentit.

Vierailija
433/1119 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä uusin kohu ole lähtenyt osin kytemään siitä hesarin haastattelusta 10/2025 jossa meni kehumaan kuinka ITSE suunnittelee vaatteet ja miten uniikkeja ne ovat. Koko haastattelu oli pelkkää itsekehua ja kuinka hän tekee kaiken erilailla kuin muut ja lässynlää. Ei sanaakaan työntekijöistä. Lopussa oli jokin maininta kuinka HÄN selvitti jonkun sotkun asiakkaan kanssa kun työntekijät eivät osanneet.

Puhuu laadusta vaikka rätit tehty Italian hikipajoilla joihin työntekijät sitten vaihtelee lappusia. En yhtään ihmettele että työntekijöillä palanut käämit.

Vierailija
434/1119 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme sanaa naisista - vaihdevuodet ja hormonit sekä kateellisuus. Juuri näiden takia en halua naista esimieheksi vaan miehen.

Itse en mene töihin työpaikkaan, jossa on enemmistö naisia. Se tarkoittaa kyräilyä ja erilaisia sosiaalisia pelejä, joita naiset  tuntuvat rakastavan. Miesvaltaisessa paikassa näitä ei ilmene samalla tavalla, ja asiat saa sanoa niinkuin ne ovat ilman kaikenmaailman miksi se nyt noin sanoi-ihmettelyjä

Ja ilman, että lähdetään valtamedioihin parkumaan asiaa sen sijaan, että vaihdettaisiin työpaikkaa. 
Hitto kun näin naisena tämä toimintatapa nolottaa!!

Ongelmiin tulee aina puuttua eikä suvaita kiusaamista, ja tämä koskee molempia osapuolia - työnantajaa että työntekijää. Itse en kuulu mediassa tai muualla parkuviin ihmisiin, mutta minulla on nollatoleranssi vääryyttä kohtaan. Ohis

Vierailija
435/1119 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Threads:issa myös kommentointia tästä. Katotaan toimiiko toi linkki..

https://www.threads.com/@jennaasi/post/DVNhQIEjKt2?xmt=AQF0XeZHDbfbs9cq…

Vierailija
436/1119 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin avata ketjua: ByPias'in lapputemput, jossa on 33 kommenttia. 

Vastaus: ETSIMÄÄÄSI SIVUA EI LÖYTYNYT.

Eli Pia on täällä vauva-palstalla, kiinni jäit!

Kyllä. Tein ketjun illalla, aamupäivästä oli jo poistettu. Ylen uutisen kommenteissa riehuu aivan kuten täälläkin tajuamatta, että tekee vain enemmän vahinkoa itselleen. 

Vierailija
437/1119 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, Piako vanhuksia rahoittaa? 😁 Kyllä ne rahat ovat menneet Pian nousukaselämään eikä vanhuksille. 

Vierailija
438/1119 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se kertoo paljon, että ihan perus amisparturi kutsuu itseään hiustaitelijaksi. 

Vierailija
439/1119 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia Suomessa ei yritetä. Helposti käy näin jos joku vähän onnistuu ja menestyy. Suomalaiset on niin suunnattoman kateellisia. Kyllä se naurattaisi jos ei itkettäisi. Ei tämä kohu ole ainoa laatuaan.

Vierailija
440/1119 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo se kertoo paljon, että ihan perus amisparturi kutsuu itseään hiustaitelijaksi. 

Miten se sinua haittaa? Ihan oikeasti. Tuollainen jateellisuus ei ole tervettä enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi