Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus bypias-kaupasta?

Vierailija
19.02.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html

Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.

Kommentit (1091)

Vierailija
461/1091 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bypias julkaisee tänään kirjallisen selvennyksen mediassa esitettyihin väitteisiin.

Mistä luit? 

Facebookin julkaisussa lukee näin

Vierailija
462/1091 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bypias julkaisee tänään kirjallisen selvennyksen mediassa esitettyihin väitteisiin.

Mistä luit? 

Tuli säköpostia,olen asiakaslistalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1091 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti vaatteita on alussa tuotettu kuten brändi antaa ymmärtää. Sitten on iskenyt ahneus. Sama juttu Merimekolla, Arabialla ym, mutta en ole kuullut että Marimekon myyjät paskoisivat ämpäriin

Mutta bussikuskit jotka heidät töihin kuljettaa sekä wolttikuskit, jotka puolestaan tuovat heidän lounaan kyllä taitavat. Mutta sehän on luonnollisesti täysin heidän oma asiansa ja jatketaan vihakamppanjaa pk-yrittäjää kohtaan, kun kaikilla on niin rattoisaa.

Höpsis. Kyllä bussikuskeille on lakisääteiset sosiaalitilat ja lisäksi bajamajoja päätepysäkeillä.

Wolt-kuskit tosiaan ovat julkisten vessojen varassa, mutta hehän ovat periaatteessa itsenäisiä yrittäjiä. 

Vierailija
464/1091 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme sanaa naisista - vaihdevuodet ja hormonit sekä kateellisuus. Juuri näiden takia en halua naista esimieheksi vaan miehen.

Itse en mene töihin työpaikkaan, jossa on enemmistö naisia. Se tarkoittaa kyräilyä ja erilaisia sosiaalisia pelejä, joita naiset  tuntuvat rakastavan. Miesvaltaisessa paikassa näitä ei ilmene samalla tavalla, ja asiat saa sanoa niinkuin ne ovat ilman kaikenmaailman miksi se nyt noin sanoi-ihmettelyjä

Ja ilman, että lähdetään valtamedioihin parkumaan asiaa sen sijaan, että vaihdettaisiin työpaikkaa. 
Hitto kun näin naisena tämä toimintatapa nolottaa!!

Ongelmiin tulee aina puuttua eikä suvaita kiusaamista, ja tämä koskee molempia osapuolia - työnantajaa että työntekijää. Itse en kuulu mediassa tai muualla parkuviin ihmisiin, mutta minulla on n

No onko sinulla nollatoleranssi myös maalittamista kohtaan joka tapahtuu ennen kun kukaan puolueeton taho on väitteiden paikkana pitävyyttä tutkinut?

Vierailija
465/1091 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa tähän yrittäjään henkilönä, mutta kertokaapa naiset noista pastelliväreistä. Eivätkö tuollaiset värit ole mummovärejä? Siis, jos joku 3-kymppinen nainen laittaisi tuollaisen mekon päälleen, häntä voisi luulla 5-kymppiseksi; ja jos 5-kymppinen laittaisi tuollaisen mekon päälleen, hän näyttäisi 7-kymppiseltä. En tiedä, minkä ikäinen tämä yrittäjä itse on, mutta minusta hän näyttää tuossa mekossaan yli 60-vuotiaalta.

Vierailija
466/1091 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tyyppi ei vaikuta kauhean älykkäältä tai sivistyneeltä. Tissit töröllä - miten mautonta. Ylen loppuvuoden jutussa jankutti koko ajan himosta.

Olen parikymppisestä asti kulkenut oversize-vaatteissa. Kaverit ihmettelivät sitä, heillä oli tissit töröllään tiukoissa paidoissa. Olen aina ollut hippimäisen väljä pukeutuja.

Ylpeilee sillä, että ei osaa mitään eikä suostu opiskelemaankaan alaa. Miten lapsellista.

Yhtään kirjaa brändäyksestä Pia ei ole lukenut. Hän luottaa vahvasti intuitioonsa.

Olen sanonut, että jatkan Bypiasia niin kauan, kun saan tehdä tätä intuitiolla ja flowlla. Jos tästä yritetään luoda tilastoarvioitua, varmistellen suunniteltua jargonia, niin sitten lopetan.

Apinan raivolla mennään. Aikuiselämään ei suostuta, ollaan minä itse, tiimityöskentely haastavaa.

Pia sanoo olevansa minä itse -ihminen. Hänen tiimityöskent

Tosi oudolta näyttää, kun Vauva poistaa lainausmerkit. Miten ne saa näkymään? Yllä oli siis lainauksia lehtijutusta.

Vierailija
467/1091 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa tähän yrittäjään henkilönä, mutta kertokaapa naiset noista pastelliväreistä. Eivätkö tuollaiset värit ole mummovärejä? 

Se on lifestyle-konsepti mitä hän myy. 40+ muijat kävelemässä pastellivärisissä kaavuissaan jossain hiekkarannalla Välimerellä kuoharilasi kädessä (ja 2 euron Temu-korut kimaltelee auringossa joista maksoivat 80 euroa, sentään pariisilaista desinkkiä)

Vierailija
468/1091 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti vaatteita on alussa tuotettu kuten brändi antaa ymmärtää. Sitten on iskenyt ahneus. Sama juttu Merimekolla, Arabialla ym, mutta en ole kuullut että Marimekon myyjät paskoisivat ämpäriin

Mutta bussikuskit jotka heidät töihin kuljettaa sekä wolttikuskit, jotka puolestaan tuovat heidän lounaan kyllä taitavat. Mutta sehän on luonnollisesti täysin heidän oma asiansa ja jatketaan vihakamppanjaa pk-yrittäjää kohtaan, kun kaikilla on niin rattoisaa.

Höpsis. Kyllä bussikuskeille on lakisääteiset sosiaalitilat ja lisäksi bajamajoja päätepysäkeillä.

Wolt-kuskit tosiaan ovat julkisten vessojen varassa, mutta hehän ovat periaatteessa itsenäisiä yrittäjiä. 

Jos on vuosien aikana lukenut muitakin uutisia kun klikkiotsikoita, tietää tämän bussikuskien yleisen ahdingon. Eli höpsistä höpönassu vain sinnepäin.

Vierailija
469/1091 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa tähän yrittäjään henkilönä, mutta kertokaapa naiset noista pastelliväreistä. Eivätkö tuollaiset värit ole mummovärejä? Siis, jos joku 3-kymppinen nainen laittaisi tuollaisen mekon päälleen, häntä voisi luulla 5-kymppiseksi; ja jos 5-kymppinen laittaisi tuollaisen mekon päälleen, hän näyttäisi 7-kymppiseltä. En tiedä, minkä ikäinen tämä yrittäjä itse on, mutta minusta hän näyttää tuossa mekossaan yli 60-vuotiaalta.

Eiköhän kohderyhmä ole varakkaat ja hyvätuloiset keski-ikäiset ja mummelit, jotka reissaavat ja rahaa on käytössä. Ei kuitenkaan mitään kovin korkealle koulutettuja, sillä he taas ostavat oikeita merkkituotteita ja vielä vähän kalliimpaa. 

Vierailija
470/1091 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon käynyt sekä Oulun että Jyväskylän bypias liikkeissä, ja molemmissa surkea palvelu, lähes ylimielinen. Jyväskylässä etsin tiettyjä housuja, joita ei löytynyt valikoimasta niin myyjä oli ihan naama norsun v**tulla, Oulussa minua ei huomioitu lainkaan. Alaiset alkaa muistuttaa esimiestään...

eikös tämä oli sen työntekijän vika eikä brändin? Nyt pää pois perseestä öyhöttäjät :D Kateus paistaa läpi heti kun joku menestyy suomessa, ketään ei ole pakotettu olemaan töissä, unohdatte myös miten bisnes toimii, ostetaan halvemmalla kuin myydään =  tadaa saadaan rahaa jolla yritys pyörii  :) Miksi ette ole ulisemassa jokaisen dropshippaus yrityksen someissa? Keksikää tähän joku muu vasta-argumentti kuin moi Pia :--)

Yhyy, siinä vasta-argumentti

(kertakaikkisen lapsellinen puolustus, että mut kun noi muutkin tekee, yleensä alle 5 vuotiaat käyttää)

Vierailija
471/1091 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos puhtaasti mielipidettä mallistosta kysytään, niin voin todeta ettei se ole minulle sopivaa. 
Mutta toki joku toinen voi siitä pitää. Ei minun sen vuoksi tarvitse tähän maalittamiseen lähteä mukaan.

Vierailija
472/1091 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas palsta jonouttaa lainaamisia. 🙄

Tässä äsken yrittämäni kommentti siihen Raision Kuninkojankaaren liikkeen olemassaolon pituuteen, ja miten ei Turun keskustaan voi tulla, koska ei ole muka parkkipaikkoja ja blaa blaa. Eli kirjoitin näin: 

Koko Kuninkojankaarta ei ollut ennen kuin vasta muutama vuosi sitten, se on niitä sen alueen viimeisimpiä rakennettuja alueita. Olen asunut siinä lähistöllä Turun puolella ja nytkin käydään usein Itäniityntien liikkeissä, vaikka vähän pitempi matka sinne onkin tällä hetkellä. Eli älä viitsi valehdella, minulla on ihan oikeasti tietoa. 

Vierailija
473/1091 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kokoa norsu, enkä pidä värittömistä vaatteista. Lisäksi näyttävät juurikin bulkkikrääsältä ja ylihintaisilta. Aikoinani ostin pellavavaatteita jotka olivat puolet halvempia, mutta tyylikkämpiä. En ymmärrä miten nuo röyhelölliset sirkusteltat ovat menneet ihmisiin kuin häkä.

Vierailija
474/1091 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota kutsutaan sanalla ageism. 

Se on ihan se ja sama miltä se näyttää ulospäin, sen pääkopan viheliäisyydestä nyt on kyse. 

Vierailija
475/1091 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon käynyt sekä Oulun että Jyväskylän bypias liikkeissä, ja molemmissa surkea palvelu, lähes ylimielinen. Jyväskylässä etsin tiettyjä housuja, joita ei löytynyt valikoimasta niin myyjä oli ihan naama norsun v**tulla, Oulussa minua ei huomioitu lainkaan. Alaiset alkaa muistuttaa esimiestään...

eikös tämä oli sen työntekijän vika eikä brändin? Nyt pää pois perseestä öyhöttäjät :D Kateus paistaa läpi heti kun joku menestyy suomessa, ketään ei ole pakotettu olemaan töissä, unohdatte myös miten bisnes toimii, ostetaan halvemmalla kuin myydään =  tadaa saadaan rahaa jolla yritys pyörii  :) Miksi ette ole ulisemassa jokaisen dropshippaus yrityksen someissa? Keksikää tähän joku muu vasta-argumentti kuin moi Pia :--)

Yhyy, siinä vasta-argumentti

(kertakaikkis

Pia on siis Suomen Donald Trump! 

Vierailija
476/1091 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni ainakin Oulussa ByPias muutti hieman syrjäisestä sijainnista kävelykadun paraatipaikalle ydinkeskustaan. Mikäs siinä on huippuvuokria maksellessa kun katteet kohdillaan, koruissakin 90 prosenttia.

Vierailija
477/1091 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kokoa norsu, enkä pidä värittömistä vaatteista. Lisäksi näyttävät juurikin bulkkikrääsältä ja ylihintaisilta. Aikoinani ostin pellavavaatteita jotka olivat puolet halvempia, mutta tyylikkämpiä. En ymmärrä miten nuo röyhelölliset sirkusteltat ovat menneet ihmisiin kuin häkä.

Helteellä on kurja hikoilla tiukoissa trikoissa varsinkin, jos tiukkuus johtuu oman kropan löysyydestä. Ja mielikuviahan tuo myy: tuulta hiuksissa, aurinkoa iholla, skumppaa ja lomaa, hattu päähän ja helyt ranteeseen ja kohti vapautta ja punkkua.

Vierailija
478/1091 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden Eeva-äänestyksestä poistettu Pia Erlund näyttää olevan kiusallinen aihe lehden päätoimittajalle. Koskaan aiemmin näin ei ole käynyt. Ei savua ilman tulta sanoo jo vanha sanontakin.

Vierailija
479/1091 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden Eeva-äänestyksestä poistettu Pia Erlund näyttää olevan kiusallinen aihe lehden päätoimittajalle. Koskaan aiemmin näin ei ole käynyt. Ei savua ilman tulta sanoo jo vanha sanontakin.

Taisi mennä niin monta suoraa yhteydenottoa, että Eeva ei voinut olla reagoimatta.

Vierailija
480/1091 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun alkupuolella joku oli huolissaan tämän yrityksen 39 työntekijästä kun näin heidätkin ajetaan nyt työttömäksi. N. sivulla 17 yritin kysellä mistä hän tietää että heillä on tasan 39 työntekijää. Freudilainen lipsahdus?

öö mitä nyt taas? Etsi Bypias esimerkiksi finderilla tai asiakastiedolla, 39 työntekijää :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme