Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus bypias-kaupasta?

Vierailija
19.02.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html

Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.

Kommentit (1157)

Vierailija
401/1157 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huvitti eniten ne monikerroksiset rannekorut helmistä ja nahkanauhaa jne. ByPias myy niitä 39-79. Temusta (USA) löytyi joskus ihan samannäköisiä muutamalla dollarilla. Hyvät on katteet.

Tuo koru-osasto on ihan käsittämätön, Kiina-krääsää designer-hintaan. Laitoin kuvahakuun heidän turkoosin boho-rannekorun, ja ihan vastaavaa designia saa Alibabasta hintaan 6,79 kpl. Bypiasilla hinta on 79 euroa!

Vierailija
402/1157 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti vaatteita on alussa tuotettu kuten brändi antaa ymmärtää. Sitten on iskenyt ahneus. Sama juttu Merimekolla, Arabialla ym, mutta en ole kuullut että Marimekon myyjät paskoisivat ämpäriin

Mutta bussikuskit jotka heidät töihin kuljettaa sekä wolttikuskit, jotka puolestaan tuovat heidän lounaan kyllä taitavat. Mutta sehän on luonnollisesti täysin heidän oma asiansa ja jatketaan vihakamppanjaa pk-yrittäjää kohtaan, kun kaikilla on niin rattoisaa.

On kyllä tympeää, että asiallinen epäkohtien julkituominen on kohteen ja ehkä muidenkin mielestä vihakampanja.

Ehkä siinä asenteessa on juurisyy siihen, että tästä tuli näin julkista. Ehkä kyseisen pk-yrittäjän olisi kannattanut asennoitua työntekijöihinsä hieman toisin, varmasti näistä asioista on yritetty keskustella työyht

Tympeää, että puskista huutelu ja sen valtakunnallinen uutisointi tosiasiana on joidenkin mielestä asiallista epäkohtien esiintuomista. 
Mihin ihmeeseen me enää tarvitsemme esim. Oikeuslaitosta, kun hyvä toimittajakaveri on kaikki mitä tarvitsemme?? Massakiihko hoitaa loput, totuudesta sen jälkeen viis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1157 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uli uli en saanutkaan vain liihotella kauniiden vaatteiden seassa vaan jouduinkin tekemään töitä nyt minulla on trauma ja en uskalla vastata enää puhelimeenkaan ja masentunutkin olen uli uli

Viestejä saattoi tulla välillä satoja yön aikana, sanoo yksi IS:n haastateltava.

No nuo viestit on helposti tarkastettaessa. 

Vierailija
404/1157 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko seuraajia on hävinnyt vuorokaudessa kahdessa? Suomalaiset ovat pitkämuistisia vaikka hyväuskoisia kuluttajia. Se oli Piian ura siinä.

Vierailija
405/1157 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä pitää somevastaavalla kiirettä siivota kaikki negatiiviset kommentit pois. Tuollainen toiminta kertoo vain sen, että ei taida olla kaikki kohdallaan. 

Mitä se auttaa, kun kaikki on kansa nähtävillä Ylessä. Nyt nöyryyttä oman narsismin ja egon edessä.

YLE on todellakin löytänyt taas todella yhteiskunnallisesti tärkeän aiheen julkistettavaksi. Mitäpä suomalaiset enemmän rakastaisivat kuin omalla työllään menestyneen ihmisen musta maalaamista? Huoh. Tämä on kyllä erittäin hyvä esimerkki siitä miksi Suomessa ei todellakaan kannata yrittää saatika sitten menestyä. Tai olla niin hölmö, että menee kertomaan siitä julkisuudessa. Varmaa nimittäin on, että kateuskiima iskee jokaikinen kerta.

Hyvä kello kauas kalkattaa, paha kello vielä kauemmaksi. Ihmeen kauan kuitenki pystyi toimintaa pitämään "reiluna" yrittäjyytenä.

Vierailija
406/1157 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vitsi että kaikki tässä ketjussa keskustelevat on kateellisia tai työntekijöitä. Enpä ole kumpaakaan :D Näin röyhkeä liiketoimintakulttuuri vaan herättää mielipiteitä.

Kateellisuus tulee ilmi siinä, että kyseinen liiketoimintakulttuuri kattaa aivan joka ikisen kansainvälisen brändin. Piiaa sinun on kuitenkin helppo kateellisena hutkia, koska hän on sinun kaltainen tavallinen suomalainen nainen. 
Tämä on oppikirjaesimerkki naapurikateudesta. Et sinä loisvuittoneja kadehdi, mutta kaltaistasi Piiaa kyllä. Siksi olet niin tavattoman pöyristynyt ja innoissasi tästä hutkimisesta ennen tutkimista. 

Voi jumankauta mitä puolestauhriutumista tässä kommentissa.

No se on Pia itse, se on ihan selvää. Se täällä raivoaa, koska tämä palsta on kaiken kansan luettavissa ja täällä voi olla anonyymisti. Taisi olla se Eeva-lehden äänestyksestä poistaminen se viimeinen pisara, joka Pian vei hyvän yön tuolle puolen. Ja siksi nyt me muut sitten ollaan niin kamalan "kateellisia". 🙄

Vierailija
407/1157 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temusta (USA) vähän hintavertailua:

Ihan samannäköiset pellavat $9 ylöspäin, mekot 13, housut 11. Kyllä nyt katteet on aika kohdillaan jollakulla. Ja eihän siinä mitään, mutta mitä itse suunniteltua noissa on, kun kaikilla on samat mallit?

Ja Temusta ostaminen ei sitten ole mielestäsi moraalitonta toimintaa????

Vierailija
408/1157 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitä siis suututtaa tässä kaikkein eniten se, että joku kampaaja onnistuu menestymään ja julkeaa sen jopa mediassa paljastaa. 

Älkää nyt kuvitelko, etteikö kukaan muu yrittäjä olisi ikinä mennyt siitä mistä aita on matalin ja venyttänyt käsitteitä, joilla tuotteitaan mainostaa. Marimekko ja Makia esim. ovat kuuluisia plagiointikohuistaan. 

Vierailija
409/1157 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä pitää somevastaavalla kiirettä siivota kaikki negatiiviset kommentit pois. Tuollainen toiminta kertoo vain sen, että ei taida olla kaikki kohdallaan. 

Mitä se auttaa, kun kaikki on kansa nähtävillä Ylessä. Nyt nöyryyttä oman narsismin ja egon edessä.

YLE on todellakin löytänyt taas todella yhteiskunnallisesti tärkeän aiheen julkistettavaksi. Mitäpä suomalaiset enemmän rakastaisivat kuin omalla työllään menestyneen ihmisen musta maalaamista? Huoh. Tämä on kyllä erittäin hyvä esimerkki siitä miksi Suomessa ei todellakaan kannata yrittää saatika sitten menestyä. Tai olla niin hölmö, että menee kertomaan siitä julkisuudessa. Varmaa nimittäin on, että kateuskiima iskee jokaikinen kerta.

&n

Ja kateus vie kalatkin vesistä.

Vierailija
410/1157 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua huvitti eniten ne monikerroksiset rannekorut helmistä ja nahkanauhaa jne. ByPias myy niitä 39-79. Temusta (USA) löytyi joskus ihan samannäköisiä muutamalla dollarilla. Hyvät on katteet.

Tuo koru-osasto on ihan käsittämätön, Kiina-krääsää designer-hintaan. Laitoin kuvahakuun heidän turkoosin boho-rannekorun, ja ihan vastaavaa designia saa Alibabasta hintaan 6,79 kpl. Bypiasilla hinta on 79 euroa!

Yep, just noita tarkoitin. Ei ihme jos miljoona omaisuus karttuu, kun parin euron rihkamaa myy monikymmenkertaisilla katteilla. 

Vierailija
411/1157 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Bypiasin sormus, joka löytyy Alibabasta. Bypiasin sivuilla väitetään että suunnittelu on tehty Ranskassa, valmistus käsityönä Kiinassa.

https://www.alibaba.com/product-detail/J-D-Jewelry-Simple-Stainless-Ste…

https://www.bypias.com/collections/sormukset/products/ellea-sormus-kulta

Vierailija
412/1157 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teitä siis suututtaa tässä kaikkein eniten se, että joku kampaaja onnistuu menestymään ja julkeaa sen jopa mediassa paljastaa. 

Älkää nyt kuvitelko, etteikö kukaan muu yrittäjä olisi ikinä mennyt siitä mistä aita on matalin ja venyttänyt käsitteitä, joilla tuotteitaan mainostaa. Marimekko ja Makia esim. ovat kuuluisia plagiointikohuistaan. 

Tätä olen tässä ketjussa yrittänyt todeta, mutta ainoa mihin ollaan pystytty vastaamaan,  on väittämään että olen muka itse se Piia tai Pia, mikäli. :D

Vierailija
413/1157 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu lähdesuojan käsitteeseen, niin vältyt monelta nololta tilanteelta ja ehkäpä oikeusjutun häviämiseltäkin :D

Se, etteivät toimittajat nimeä lähteitään, ei tarkoita, etteivätkö he voisi todentaa väitteitä. Olet tehnyt niin isot voitot bulkkivaatteilla, että sinulla olisi varmasti varaa vähän kouluttautua lisää jolloin välttyisit ikäviltä yllätyksiltä. 

Vierailija
414/1157 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temusta (USA) vähän hintavertailua:

Ihan samannäköiset pellavat $9 ylöspäin, mekot 13, housut 11. Kyllä nyt katteet on aika kohdillaan jollakulla. Ja eihän siinä mitään, mutta mitä itse suunniteltua noissa on, kun kaikilla on samat mallit?

Ja Temusta ostaminen ei sitten ole mielestäsi moraalitonta toimintaa????

Kuka sanoi, että ostan? Kunhan katson hinnat. En vedä halvannäköistä ja huonolaatuista pellavaretkua ylleni oli se sitten temua tai bypias. 

Vierailija
415/1157 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin toivonut että nuo bypias tuotteet olisivat olleet (kuten aiemmin lehtijutuissa kerrottu) suomalaista suunnittelua ja vastuullisesti tuotettu. Yli-imelä tyyli kyllä vähän on puistattanut, mutta kun sattuu olevaan tällainen keski-ikäinen tätimallinen ihminen, niin on ollut kiva myös nähdä tuotekuvissa vaatteita omanlaisten vartaloiden päällä. Jotain tuotteita olen sitten ottanutkin, kalliita olivat, ja käytössä ihan ok. Nyt tuntuu hölmöltä, sitä kun nimenomaan ei halunnut tilata temusta tms ja lankesi tähän ansaan. Hienoa että media on alkanut vyyhtiä selvittää! 
Voi kun joku vielä kertoisi mistä nyt sitten saisi jotain vastaavanlaisia vaatteita ei-temu laadulla? 

Vierailija
416/1157 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä Bypiasin sormus, joka löytyy Alibabasta. Bypiasin sivuilla väitetään että suunnittelu on tehty Ranskassa, valmistus käsityönä Kiinassa.

Voit tehdä kateuskiimassasi vastaavaa vertailua lähes mistä tahansa brändituotteesta. Todistusarvo on kuitenkin nolla.

Mutta toki voit tehdä konkreettiset ostoksesi mistä haluat. Temu, alibaba, jne.

Vierailija
417/1157 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yep, just noita tarkoitin. Ei ihme jos miljoona omaisuus karttuu, kun parin euron rihkamaa myy monikymmenkertaisilla katteilla. 

Joo kun tuosta hinnasta ainakin itselle tulee mielikuva, että design olisi tehty liikkeen sisällä joko rouva itse tai joku työläinen.

Vierailija
418/1157 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa, kiitos etsiväntyöstä! Lisää tätä 🔥🥰

Vierailija
419/1157 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, juuri näin se Pia toimii. No, kohta uhriutuu, että häntä on nyt vedätetty. 

Vierailija
420/1157 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen tässä ketjussa yrittänyt todeta, mutta ainoa mihin ollaan pystytty vastaamaan,  on väittämään että olen muka itse se Piia tai Pia, mikäli. :D

Huomasin. En minäkään ole Pia. Järjen ja kohtuullisuuden ääni ei saa täällä kuuluvuutta. Eikä medioissa enää varsinkaan. Kaikki pöyristymiset ja kohut on toimittajista paljon makeampia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme