Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (4206)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on taas instagramissa teksti we are designing our own collections Bohemiana BYPIAS ??? Nyt he sitten suunnittelevatkin Bohemianan vaikka viime kuussa sanoivat että on jotain valmiskatalogia? Olen oikeasti hämmentynyt ja sekaisin että suunnittelevatko vaiko eivät kun uutisissa sanotaan toista ja kiistetään toista. Uskomatonta sekoilua ja ihmiset eivät tiedä enää mitä uskoa. KKV:lle ehdottomasti kaikki kuvakaappaukset joissa harhaanjohdetaan kuluttajia.
Katsoin samaa stooreista että nyt onkin rouva designer designaamassa sittenkin bohemianaa vaikka vähän aikaa sitten selitettiin että kyse on ollut aina valmiista mallistosta ja nyt on väärinkäsitys tapahtunut.. Tämä on juuri se mitä me asiakkaat (noh entiset) ihmettelemme ja haluamme selkeyttä ilman valehtelua. Niin ja se Prato, siitäkin olisi kiva kuulla mikä tilanne on ollut että pitänyt ottaa hikipajalla tehtyjä huiveja myyntiin. Huhhuh.
En nyt tiedä kuinka lukutaidottomia ihmiset on mutta kyllä yritys on kertonut että Bypias ja Bohemianaa omaa mallistoa ja siiten on valmismallistoja joissa ei yrityksen omia Bypias / Bohemiana logoja. Virheellinen tieto joka oli suomen kuuluisimman huivin tuotetekstissä verkkosivuilla oli virhe jonka yritys myönsi. ja siinäkään huivissa ei ollut omia brändin lappuja. joten ainut virhe oli se minkä yritys myönsikin stooreissaan ja ylen jutussa. Näin itse olen käsittänyt asian.
Harmillinen virhe käynyt just sen tuotteen kohdalla, minkä alkuperä selvitettiin. Voi ei.
Vierailija kirjoitti:
Harmillinen virhe käynyt just sen tuotteen kohdalla, minkä alkuperä selvitettiin. Voi ei.
Eiköhän se oltu tahallaan kaivettu juuri se tuote, ajojahtihan tämä on ollut joidenkin toimesta alusta asti. Uskon että yritys on kärsinyt tästä jo aikalailla ja ajojahdin voisi lopettaa. Ne jotka ei sieltä enää halua ostaa niin ei osta tai eihän yritystä tarvitse seurata jos niin sapettaa. Surullinen niiden 40 työntekijän puolesta jos työt loppuu.
Nälkäpalkalla osa-aikaisissa hommissa noi myyjät raataa myymälöissä. Että ei siinä ole mitään syytä sääliin jos firman menestys sakkaa siihen että merkilliset toimintatavat tulee julki.
Kyllä noi naiset pääsee mihin tahansa cittariin tai prismaan myymään samaa kiinasontaa halvemmalla mutta varmaa on että työnjohto ei kuormita yöllä viesteillä ja vessaan pääsee kun tarve iskee. Ei tarvitse kyykkiä ämpärillä pukukopissa. Että työntekijät voittaa mahdollisessa firman kaatumisessa.
Mistään ajojahdista ei edes voi puhua. Yrittäminen on aina uhkapeliä ja riskinottoa. Valintoja. Arvoja.
Vaikka firma olisi aina itse neulannut sormet verillä omakasvattaman pellavansa Kirkkonummen takametsissä ja erehtynyt jostain täysin käsittämättömästä syystä kerran tilaamaan pikavoiton toivossa temuhuivin joka on päätynyt myyntiin niin vastuun kantaa yrittäjä.
Miten se slogan menikään ”sitä saa mitä tilaa” 😂
Minusta isoin shokki tässä koko hommassa ollut se että ylipäätään otettu Pratossa valmistettuja (lue hikipajalla) huiveja myyntiin! Toki joo sekin että on virheellinen tieto ollut alkuperästä mutta se että vastuullinen (firman sivujen mukaan) yritys edes tukee orjatyövoimaa, on oikeasti paha asia ja saa todellakin tulla julki jokaisessa mediassa. En ollut aiemmin kuullutkaan mistään Pratosta kunnes tämä tuli julki ja voi luoja, ne videot mitä sieltä pratosta on laitettu nettiin niin en voi kuin ihmetellä että kuka bypiasilla on saanut idean että sieltä halutaan huiveja. Bypias kuitenkin mainostaa sivuillaan että tutkii ja tuntee yvteistyökumppanien taustat tms eli ei voi vedota siihe että ei tiedetty että kyse on hikipajasta. Vaateteollisuudessa Prato on kyllä tiedossa kaikilla.
Niinkuin täällä aiemminkin sanottu; tästä skandaalista puhutaan niin kauan kuin yritys ei ota kantaa tai selvennä Praton asioita tai muitakaan. Jää kyllä Saaren Taikan skandaali kakkoseksi tämän rinnalla. He sentään ottivat kriisiviestinnän opit käyttöön, toisin kuin tässä toisessa firmassa jossa viestinnän asiantuntijat (jos niitä on?) eivät taida tehdä muuta kuin tuutata lisää postauksia liukuhihnalla mitä kerkeävät. Toivottavasti oikeus toteutuu.
Valheesta kun jää kerran kiinni, on aina valehtelijan maineessa.
Uskottavuus ja arvostettavuus pyöreä NOLLA.
Luottamus ihan nollassa. Nyt taas hämmennetään asiakkaita ihan huolella sanavalinnoilla bohemianaan liittyen. Eli suunnitellaanko ne alusta asti itse kuten piirustuksista näkyy? Mä ymmärsin viime viikkojen perusteella että ne tilataan valmiista katalogista ja tehdään vain muutoksia. Oikeesti mitä.
Juu meikällä loppu yrityksen seuraaminen somessa nyt :D vielä jaksoin seurata tähän asti ihan vaan for fun and giggles mut nyt ei enää pysty. Nyt ollaan jo huhtikuussa ja yritys esittää että mitään Praton hommaa ei oo ollutkaan ja nyt sitten ollaankin taas Bohemianan suunnittelijoita XD
MOT dokkaria odotellessa.. toivottavasti entisiä työntekijöitäkin haastatellaan koska olisipa mielenkiintoista kuulla mitä kulissien takana tapahtuu kun tuntuu että aika paljonkin mitä ei päällepäin näy.
Vierailija kirjoitti:
MOT dokkaria odotellessa.. toivottavasti entisiä työntekijöitäkin haastatellaan koska olisipa mielenkiintoista kuulla mitä kulissien takana tapahtuu kun tuntuu että aika paljonkin mitä ei päällepäin näy.
Varmaan haastattelee myös nykyisiäkin, ainakin medialle nykyisetkin työntekijät(?) uskaltaneet kertoa yrityksen valheellisesta toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Nälkäpalkalla osa-aikaisissa hommissa noi myyjät raataa myymälöissä. Että ei siinä ole mitään syytä sääliin jos firman menestys sakkaa siihen että merkilliset toimintatavat tulee julki.
Kyllä noi naiset pääsee mihin tahansa cittariin tai prismaan myymään samaa kiinasontaa halvemmalla mutta varmaa on että työnjohto ei kuormita yöllä viesteillä ja vessaan pääsee kun tarve iskee. Ei tarvitse kyykkiä ämpärillä pukukopissa. Että työntekijät voittaa mahdollisessa firman kaatumisessa.
Mistään ajojahdista ei edes voi puhua. Yrittäminen on aina uhkapeliä ja riskinottoa. Valintoja. Arvoja.
Vaikka firma olisi aina itse neulannut sormet verillä omakasvattaman pellavansa Kirkkonummen takametsissä ja erehtynyt jostain täysin käsittämättömästä syystä kerran tilaamaan pikavoiton toivossa temuhuivin joka on päätynyt myyntiin niin vastuun kantaa yrittäjä.
Kyllä. Ja siis yksin kun vedät myymälässä, MITÄÄN lakisääteisiä taukoja ei pidetä. Siis ollenkaan. Repikää siitä.
Siis onko MOT-dokkaria vain toivottu vai onko sellainen siis todella tulossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja siis yksin kun vedät myymälässä, MITÄÄN lakisääteisiä taukoja ei pidetä. Siis ollenkaan. Repikää siitä.
Hyvin yleistä monessa pienessä kivijalkamyymälässä nykyään, että ollaan yksin töissä. Hiljaisina aikoina varsinkin ja taukoja varmasti pystyy silloin pitämään. Kiireisinä aikoina luulisi olevan useampi työntekijä jolloin tauot myös onnistuu. Itse aikanaan pienessä myymälässä töissä olleena, oveen laitettiin lappu "pieni hetki, palaan pian" jos piti pitää taukoa eikä voinut ovi auki sitä pitää. Ja on eriasia että mitään lakisääteisiä taukoja ei pidetä kuin että lakisääteisiä taukoja saa pitää esimerkiksi tuolla tavalla mitä kirjoitin. Mutta ainahan voi vetää mutkat suoriksi ja väittää että on kielletty tms,
Eiköhän nämä ihmiset saa oman kaupan alan tessin mukaista palkkaa ja eiksi kukaan vasten tahtoa missään ole töissä. Et taida olla itse ollut pienessä kaupassa töissä, ei missään pääse milloin vain tauolle, kyllä se menee ihan asiakas virran mukaan. Kun niitä on niin palvellaan ja kun niitä ei ole niin hyödynnetään tauot.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko MOT-dokkaria vain toivottu vai onko sellainen siis todella tulossa?
Tämä kiinnostelee!
Vintedissä tai Torissa voi käydä lappuja ihastelemassa. Ainakin yksi huivi löytyy
Sen verran MOT-dokkareita katsoneena (niitä tehdään pienemmistäkin aiheista) voin vannoa että tästä ollaan jotain suunnittelemassa koska tämä ko yritys on itse myös ollut tätä kohua kasvattamassa pelkästään sillä että 1) kiistetty kaikki 2) totuus tullut huivista alkuperineen ja hikipajoineen 3) yritys ei ota kantaa mihinkään vaan pokkana jatkaa menoaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Tälläinen touhu saa yleensä tutkivat ihmiset kiinnostumaan entisestään😅 Hyvällä kriisiviestinnällä, pahoittelulla ja läpinäkyvyydellä olisi varmaan tästäkin selvitty niin että ihmiset olisi unohtaneet jo tämän, mutta nyt mennyt jo kohta 2kk ensimmäisistä uutisista ja vielä ihmiset odottelee vastauksia, tutkiva journalismi varmaan vielä enemmän ja on valmis penkomaan totuutta myös pintaa syvemmältä itse.
Näyttävät lierihatut seinillä ja päähineinä pelastavat päivän.
Taas ratsastestaan muka itse designaamalla bohemianalla. Ei muuta kuin kuvakaappaukset tuostakin kkv:lle.