Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Totuus bypias-kaupasta?

Vierailija
19.02.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html

Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.

Kommentit (3544)

Vierailija
2501/3544 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin suretaa tämä keskustelun taso. Että jotkut megafanit pistää päätä pensaaseen ja väittää ihan mututuntumalta, että syytteet ovat aiheettomia. Eivät ole.

Itse tykkään Piasin vaatteista, olen ostanut ja ollut töissäkin. Kaikkea kaunista taas tulossa!

Mutta, valheellinen vuosia kestänyt markkinointi, mielikuva omasta desainista, on harmillinen. Myös kotimaisen henkilökunnan pitkäaikainen surkea kohtelu on totta, halusi sitä fanit uskoa tai ei. Toki rättipajoilla vielä oma levelinsä.

Ei mulla muuta.

Olen eri mieltä, Pia kylöä suunnittelee. Ei kaikkea alusta ast8, suunnittelee myös kokonaisuusäksia, myös muokkailee asiakaslähtöisemmäksi vaatteiden malleja. Kukaan työntekijöistä eikä asiakkaista varmasti tiedä koko prosessia. Eikä tule tietämään, eihän tuollaisia asioita avata niitä kutsutaan liikesalaisuudeksi. Itse vaatealallq pitkään toimineensa tiedän miten yritystoiminta pyörii, en liity kyseiseen uöyritykseen mutta parissa muussa työskennellyt vuosikaudet 

Älä jaksa valehdella, aivan turhaa.

Eihän se osaa kirjoittaakaan. Tai sitten tullut juotua jo Proseccoa liikaa..  -Hola !

Idiootti

Vierailija
2502/3544 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin kans miten voi olla noin itsekeskeinen ihminen että viestittelee pitkin öitä 

ja kuvittelee että se oma sanottava on niin tärkeää ettei se voi odottaa päiväsaikaan.

Vai onko ne kaikki viestit sillee eiku eiku eiku

Varmaan vino pino ollut Espoon varastossa Pratokselta tulleita muovivaatteita joissa lappujen irti saksittavaa työntekijöilleen isolla urakalla. Onhan sillä asialla hätä ja kiire kun joutuvat vielä ompelemaan Bypiasin uudet laputkin paikalleen.

Oot idiootti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2503/3544 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä taas vaikutat oikein fiksulta ihmiseltä: osaat peräti kirjoittaa yhden sanan kahdella eri sanakäänteellä.

Vierailija
2504/3544 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se niin on, että tämän yrittäjän tulisi nostaa kunnianloukkauskanne, jos lehdet ovat kirjoittaneet potaskaa. Ei tarvitse pelätä oikeudenkäyntikuluja, sillä lehdet ja YLE maksavat oikeudenkäyntikulut ja kaiken liiketoiminnalle aiheutetun haitan. Vasta oikeudessa totuus selviää! 

Et vaan taida ymmärtää Suomen lainsäädännöstä yhtään mitään. Nimittäin yrityksen kunniaa ei ole mahdollista loukata. Vain henkilön kunniaa voi loukata. Yritystoiminta on Suomessa aina julkista toimintaa ja lain mukaan sitä kohtaan saa esittää kritiikkiä. 

Journalistisia sisältöjä koskee myös tietyt säännöt, mitä tulee lähteiden käyttöön ja annettujen tietojen varmistamiseen. En usko hetkeäkään, että noin monet eri mediat tekisivät juttuja, joita varten eivät olisi tarkistaneet lähteitään. En myöskään usko, että tähän yritykseen olisi jo vuosien ajan kohdistunut tällaista kritiikkiä kuin on nyt esitetty sekä asiakkaiden että työntekijöiden toimesta, jos siinä ei olisi mitään perää. 

Niin julkaisut ovat tuoneet yrityksen omistajahenkilön toimet esiin, ja mikäli ne loukkaavat hänen kunniaa ja ovat virheellistä tietoa hän nostaa kunnianloukkaussyytteen. 
Sitten tämä yritys voisi lehdet/YLE haastaa oikeuteen ja vaatia vahingonkorvauksia, jos valheellinen tieto vahingoittaa liiketoimintaa.

Elikkä voitto tulisi joka tapauksessa kahta reittiä, jos nämä kaikki esitetyt väitteet ovat potaskaa. Ei muuta kuin taistoon.

Vierailija
2505/3544 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin suretaa tämä keskustelun taso. Että jotkut megafanit pistää päätä pensaaseen ja väittää ihan mututuntumalta, että syytteet ovat aiheettomia. Eivät ole.

Itse tykkään Piasin vaatteista, olen ostanut ja ollut töissäkin. Kaikkea kaunista taas tulossa!

Mutta, valheellinen vuosia kestänyt markkinointi, mielikuva omasta desainista, on harmillinen. Myös kotimaisen henkilökunnan pitkäaikainen surkea kohtelu on totta, halusi sitä fanit uskoa tai ei. Toki rättipajoilla vielä oma levelinsä.

Ei mulla muuta.

Olen eri mieltä, Pia kylöä suunnittelee. Ei kaikkea alusta ast8, suunnittelee myös kokonaisuusäksia, myös muokkailee asiakaslähtöisemmäksi vaatteiden malleja. Kukaan työntekijöistä eikä asiakkaista varmasti tiedä koko prosessia. Eikä tule tietämään, eihän tuollaisia asioita avata niitä kutsutaan liikesalaisuudeksi. Itse vaatealallq pitkään toimineensa tiedän miten yritystoiminta pyörii, en liity kyseiseen uöyritykseen mutta parissa muussa työskennellyt vuosikaudet 

Mistä sinä tietäisit mitä Pia tekee?

Vierailija
2506/3544 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta.

Tämähän on rouva itse kännissä kirjoittanut.

Vierailija
2507/3544 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa että on paha alkoholiongelma.

Vierailija
2508/3544 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin lähdette käräjille kertoisitteko nyt vihdoin missä ne suomen ompelimot sijaitsi ja montako henkilöä ne työllisti? Tämä kiinnostaa varmasti monia! Tunteeko kukaan palstoilta näitä bypiasin vanhoja ompelijoita?

Ja kyllä kiinnostaisi kovasti nähdä sieltä Tallinnan tehtaaltakin liveä. Ehkä jotain luotto ompelijoita voisi tuoda somessa esille.  Toisi uskottavuutta hommaan!

Vierailija
2509/3544 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta.

Mistä sinä tiedät että ei tee? 

Vierailija
2510/3544 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien bp  yrityksen toimintatapojen julkusuuteen tulon jälkeen todistelutaakka on kyllä yrityksellä, ei meillä entisillä asiakkailla.

Vierailija
2511/3544 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus yli 7 vuotta sitten julkaisi Tallinnan pellava-ompelimosta videon jossa näytettiin kaavoitusta, ompelemista, kankaita sekä valmiita töitä, mm. asiakkaiden tilattuja mekkoja heidän nimellään. Sittemmin kertoi eräässä livessään että, en nyt muista minkä kertoi syyksi, on vaihdettu toiseen, pienempään ompelimoon Tallinnassa, (eli on suututtanut ne entiset ompelijat jollain tai maksanut liian pientä tekijä- palkkaa). Liekö pellavat tulleetkaan enää Virosta vaan Intiasta tulleita, ohuita, ryppyisiä, huonosti ommeltuja "Viron pellavia".

Vierailija
2512/3544 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus yli 7 vuotta sitten julkaisi Tallinnan pellava-ompelimosta videon jossa näytettiin kaavoitusta, ompelemista, kankaita sekä valmiita töitä, mm. asiakkaiden tilattuja mekkoja heidän nimellään. Sittemmin kertoi eräässä livessään että, en nyt muista minkä kertoi syyksi, on vaihdettu toiseen, pienempään ompelimoon Tallinnassa, (eli on suututtanut ne entiset ompelijat jollain tai maksanut liian pientä tekijä- palkkaa). Liekö pellavat tulleetkaan enää Virosta vaan Intiasta tulleita, ohuita, ryppyisiä, huonosti ommeltuja "Viron pellavia".

Aikamoista paskaa suollat tekstin muodossa, yrityksen sivuilla on säännöllisesti kuvamateriaalia Tallinnan ompelimosta ja kun siellä sovitellaan uusia malleja. Kaikesta käy ilmi täällä palstalla ettei teillä ole hajuakaan kyseisen yrityksen toiminnasta. Joukkolynkkaajat liikkeellä kun elämässä ei ole sisältöä.

Vierailija
2513/3544 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän se näyt täällä päivystävän, yöhoitaja. Sinulla se tyhjä elämä on. Pitänyt tallentaa ihan sivusto.. Eri

Vierailija
2514/3544 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videoita voi julkaista vaikka kotoa ja sanoa olevansa Milanon disaingofficessa. 

Vierailija
2515/3544 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa että on paha alkoholiongelma.

Siltä myös näyttää.

Vierailija
2516/3544 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään pellavavaatteista ja muutama mekko on tullut Pialtakin tilattua, mutta en todellakaa  tilaa enää. Tuntisin itseni todella typeräksi vaatteessa, jonka valmistus- ja materiaalikulut ovat epäeettisistä syistä olleet muutamia euroja ja silti olen siitä maksanut Pialle 150e. 

Maksan mielelläni tuon summan vaikkapa suoraan suomalaiselle ompelijalle, mutta en todellakaan sellaiselle välikädelle, joka hankkii halpatyövoimalla tehtyä tavaraa, markkinoi sitä valheellisilla tiedoilla ja vielä kohtelee omia työntekijöitään epäasiallisesti. 

Vierailija
2517/3544 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on facessa kova kiire painottaa omaa pellavasuunnittelua Virossa ja juuria ja what not. Kyllä kyllä. Ei vaan poista hikipajaosastoa, Italian tuotelappujen vaihtamista, keinokuituneulestooria eikä henkilökunnan kyykyttämistä.

Mutta kaunista on, en kiellä sitä lainkaan.

Jotenkin vaan etoo, että kaikki kritiikki valuu rouvan ohi hups vaan hei hei. 

Vierailija
2518/3544 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on facessa kova kiire painottaa omaa pellavasuunnittelua Virossa ja juuria ja what not. Kyllä kyllä. Ei vaan poista hikipajaosastoa, Italian tuotelappujen vaihtamista, keinokuituneulestooria eikä henkilökunnan kyykyttämistä.

Kun kaikenmaailman katkeroituneet immeiset laittoi tämän liikkeelle, on hyvä että kaikki näkevät mistä oikeasti on kyse. Ne jotka ovat seuranneet yritystä tietävät tämän, mutta nyt muutkin saavat tietää miten yritys läht liikkeelle ja miten vaatteet syntyvät. Hattua nostan rohkeudelle ja luovuudelle mitä rouvalta löytyy. Asiakkaana olen vuosikaudet ollut ja tulen olemaan. 

Vierailija
2519/3544 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikenmaailman katkeroituneet immeiset laittoi tämän liikkeelle, on hyvä että kaikki näkevät mistä oikeasti on kyse. Ne jotka ovat seuranneet yritystä tietävät tämän, mutta nyt muutkin saavat tietää miten yritys läht liikkeelle ja miten vaatteet syntyvät. Hattua nostan rohkeudelle ja luovuudelle mitä rouvalta löytyy. Asiakkaana olen vuosikaudet ollut ja tulen olemaan. 

Onko sinulla sellainen lierihattu kuin Pialla?

Vierailija
2520/3544 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla sellainen lierihattu kuin Pialla?

Todellakin!