Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (3544)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on facessa kova kiire painottaa omaa pellavasuunnittelua Virossa ja juuria ja what not. Kyllä kyllä. Ei vaan poista hikipajaosastoa, Italian tuotelappujen vaihtamista, keinokuituneulestooria eikä henkilökunnan kyykyttämistä.
Mutta kaunista on, en kiellä sitä lainkaan.
Jotenkin vaan etoo, että kaikki kritiikki valuu rouvan ohi hups vaan hei hei.
Kun kaikenmaailman katkeroituneet immeiset laittoi tämän liikkeelle, on hyvä että kaikki näkevät mistä oikeasti on kyse. Ne jotka ovat seuranneet yritystä tietävät tämän, mutta nyt muutkin saavat tietää miten yritys läht liikkeelle ja miten vaatteet syntyvät. Hattua nostan rohkeudelle ja luovuudelle mitä rouvalta löytyy. Asiakkaana olen vuosikaudet ollut ja tulen olemaan.
Ainoat jotka tässä keississä voisivat olla katkeria, ovat ne italian hikipajoilla kahden euron tuntipalkalla työskentelevät orjat.
Pidän todella typerinä niitä, jotka vielä ilkeävät kulkea bypias-leimatuissa vaatteissa. Se vielä menisi, jos ei tiedä maksavansa epäeettisestä halpatuotannosta hunajaa, mutta tässäkin ketjussa yksi fani (tai rouva itse) tietää ja silti haluaa tukea tuollaista toimintaa. Kertoo ihmisestä kaiken tarvittavan.
Hohhoijaa, siellä huudellaan Made in Kiinasta tuotteissa from Shein ja ollaan niin vastuullisia.
Minä katsoin mitä on päälläni: Triumpin alusvaatteet, Nanson paita sekä Noshin housut. Ikinä en ole ostanut kiinalaisia, Sheiniä tai Temuttanut. Mutta sulle Bypiasin fanittajalle näyttää tulevan automaattisesti noi merkit mieleen.
Nanso vaatteet tehdään enimmäkseen Kiinassa ja Turkissa, joten turha leuhkia. Itse lopetin jo vuosia takaperin Nanson tuotteiden ostamisen.
Mutta ostat Bypiasia ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on facessa kova kiire painottaa omaa pellavasuunnittelua Virossa ja juuria ja what not. Kyllä kyllä. Ei vaan poista hikipajaosastoa, Italian tuotelappujen vaihtamista, keinokuituneulestooria eikä henkilökunnan kyykyttämistä.
Kun kaikenmaailman katkeroituneet immeiset laittoi tämän liikkeelle, on hyvä että kaikki näkevät mistä oikeasti on kyse. Ne jotka ovat seuranneet yritystä tietävät tämän, mutta nyt muutkin saavat tietää miten yritys läht liikkeelle ja miten vaatteet syntyvät. Hattua nostan rohkeudelle ja luovuudelle mitä rouvalta löytyy. Asiakkaana olen vuosikaudet ollut ja tulen olemaan.
Ainoat jotka tässä keississä voisivat olla katkeria, ovat ne italian hikipajoilla kahden euron tuntipalkalla työskentelevät orjat.
Pidän todella typerinä niitä, jotka vielä ilkeävät kulkea bypias-leimatuissa vaatteissa. Se vielä menisi, jos ei tiedä maksavansa epäeettisestä halpatuotannosta hunajaa, mutta tässäkin ketjussa yksi fani (tai rouva itse) tietää ja silti haluaa tukea tuollaista toimintaa. Kertoo ihmisestä kaiken tarvittavan.
Hohhoijaa, siellä huudellaan Made in Kiinasta tuotteissa from Shein ja ollaan niin vastuullisia.
Minä katsoin mitä on päälläni: Triumpin alusvaatteet, Nanson paita sekä Noshin housut. Ikinä en ole ostanut kiinalaisia, Sheiniä tai Temuttanut. Mutta sulle Bypiasin fanittajalle näyttää tulevan automaattisesti noi merkit mieleen.
Nanso vaatteet tehdään enimmäkseen Kiinassa ja Turkissa, joten turha leuhkia. Itse lopetin jo vuosia takaperin Nanson tuotteiden ostamisen.
Ostan edelleen Nanson tuotteita. Pidän vaatteiden malleista ja väreistä, myös laatu on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan edelleen Nanson tuotteita. Pidän vaatteiden malleista ja väreistä, myös laatu on hyvä.
Siis oikeastiko pidät niistä ankeista ruskeista, harmaista ja rumista kuvioista?????
Olen koko ajan ihmetellyt miten Nanson suunnittelijoilla on niin omituinen maku. Vuodesta toiseen niin rumia värejä, että silmiin koskee. Ne harvat kauniimmat vaatteet mitä niillä joskus vahingossa on, meneekin yleensä heti.
Hox! Nyt kannattaa katsoa instasta Mrs tarina, siinä oikein näkee nyt massatuotanto -vaatteen. Ohuen ohutta läpinäkyvää kangasta ja hihansuut rikki ja repsottavat. Raitainen pitkä kauhtana. Lisäksi voisi kurkata Finlayson Oy.n Kurttilan vastineen ja tarinan suomalaisesta tuotannosta ja sen kuluista, vastuullisuudesta. Takuu 5 vuotta.
Iltalehdessä useampi Kurttilan Kiinatuotanto, Temu ja Shein ostosten karmeus ja kauneus asiallisesti esiintuotuna. Jokainen valitsee toki itse.
Vierailija kirjoitti:
Tämä vain osoittaa mitä puuta heinää yritykset meille suoltaa kotimaisuudesta, eettisyydestä yms. Itse olin vuoden töissä pienessä yrityksessä joka valmistaa harrastustuotteita. Tuotteita mainostetaan täysin kotimaisina mutta jotkin osat tulevat suoraan Kiinasta. Työolot olivat ihan hanurista. Kun aloitin niin esim. paloturvallisuutta ei olleet miettineet ollenkaan. Tiloista ei löytynyt minkäänlaisia sammutuslaitteita vaikka työhön kuului erilaisten sähkölaitteiden ja kemikaalien käyttöä. Joku työntekijä ilmeisesti otti johonkin tarkastajaan yhteyttä ja yrittäjä laittoi ne asiat sitten vasta kuntoon. Päivää ennen tarkastusta.
Palkoista, lisistä, lomista piti vääntää koko ajan. Odotti että teemme pyhäpäivinä töitä ilman mitään lisiä. Saarnasi meille kuinka meidän pitää panostaa että saadaan yritys toimimaan ja se vaatii uhrauksia. Häntä itseään ei tietenkään pyhinä tai viikonloppuina työskentely kiinnostanut. Yrittäjä keikistelee mediassa ja suoltaa valheita vaikka yritystä pyörittää muutama uskollinen (ja tyhmä) työntekijä. Paikkailevat yrittäjän virheitä jne.
Olisin lähtenyt jo parin kuukauden jälkeen mutta piti etsiä toinen työ ennen kuin irtisanouduin. Ei omatunto kestänyt tehdä sellaista työtä ja olla osaamattoman yrittäjän sylkykuppina. Lopuksi yritti vielä huijata lopputilissä johon vasta tepsi kun sanoin että soittelen liittoon ja sitten lehtiin. Niin ja palkka oli 11e ja tästä ei ole kuin muutama vuosi.
Et viittis kertoa mikä yritys? Tiedän sitten välttää myös tämän firman tuotteita. En voi sietää tollaista moraalitonta huijausta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrityksen tililtä poistuu kaikki kriittiset kommentit.
Tämä on ollut valloillaan ihan aina. Kriittiset ketjut poistettu somesta/Googlesta ja nettisivuilta jo vuosien ajan. Liveissä kritisoivat estetään osallistumasta livenä, joten ei siellä ole kun tuo tyytyväisten ja aina niin rouvaa ihannoivien joukko.
'Voi kuinka olet taas keksinytkin suunnitella meille taas niin ihania uutuuksia'
'Ihania, kyllä sinä olet upea suunnittelija'
'Upeita, taas menee koko palkka ostoksiin'
'Kiitos, kun luot meille niin kauniita vaatteita ja otat meidät matkoillesi mukaan'
Tyytyväisiä asiakkaita on siis ollut paljon. Kuitenkin neliönmallinen, istumaton ja max kahden koon kaikille sopivainen väljähkö teltta ei juuri ihmeitä vaadi eikä oikeasti imartele kenenkään naisen vartaloa. Mukava, peittävä ja väljä toki on.
Jokaisella onneksi oikeus valita jatkossa mitä toimintaa haluaa tukea ja keneltä vaatteensa ostaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppu/alkuvuodesta muistan lukeneeni etteivät reissaa pidemmäksi aikaa etelään kun isäntä viihtyy paremmin Suomessa. Taisi tämä lentävä lähtö olla pakon sanelema kun edes isännälle rakasta kissaa ei keretty ottamaan matkaan mukaan.
Jotenkin noloa koko kuvio, kuten kaikki julki tullut mikä liittyy tähän yritykseen.
Tiedätkö, voit lopettaa sen yrityksen seuraamisen ja jatkaa omaa näennäisen eettistä elämääsi.
Miksei yritystäsi saisi seurata?
Vierailija kirjoitti:
Kun täältä haet sometusideat (ole hyvä Tallinnan tehtaan vinkistä) niin pistä nyt faktaa tulemaan Suomen tehtaiden osalta myös. Kun eihän tästä ole kun muutama päivä kun sivuilla luki että tuotteet valmistetaan suureksi osaksi kotimaassa.
Nyt olisi näyttöjen vuoro. Toki teot puhuvat puolestaan Hikipaja on aina hikipaja.
Eikö lappujen leikkaaminen ja ompelu ole koyimaista valmistusta?
Onkohan yritys hakenut YLEn uutiseen oikaisua ja varmaan kiistetty asiaa viimeiseen asti kun oli artikkeliin korjattu:
Korjaus 12.3. klo 15.32: Jutussa kirjoitettiin aikaisemmin, että neljä lähdettä kertoi leikanneensa Bypiasin vaatteista alkuperästä kertovia lappuja ja kiinnittäneensä tilalle Bypiasin laput. Kaikki neljä lähdettä ovat todistaneet tilanteita, joissa näin on toimittu, mutta kaikki heistä eivät ole itse leikanneet lappuja.
Ei kyllä paljon paremmaksi totuus siltikään korjauksesta huolimatta muuttunut..
Vierailija kirjoitti:
Onkohan yritys hakenut YLEn uutiseen oikaisua ja varmaan kiistetty asiaa viimeiseen asti kun oli artikkeliin korjattu:
Korjaus 12.3. klo 15.32: Jutussa kirjoitettiin aikaisemmin, että neljä lähdettä kertoi leikanneensa Bypiasin vaatteista alkuperästä kertovia lappuja ja kiinnittäneensä tilalle Bypiasin laput. Kaikki neljä lähdettä ovat todistaneet tilanteita, joissa näin on toimittu, mutta kaikki heistä eivät ole itse leikanneet lappuja.
Ei kyllä paljon paremmaksi totuus siltikään korjauksesta huolimatta muuttunut..
Tässähän käy ilmi että Yle uskonut valheita mitä nämä työntekijät ovat kertoneet, tarkistamatta faktoja. Hyvä että ovat korjanneet, tisin korjaukset voisi olla jutun alussa! Mutta eihän Yle halua myöntää , että ovat tehneet virheen. Alunperinkin koko juttu on haiskahtanut ajojahdilta yritystä kohtaan.
No miten itse ymmärrän niin neljä henkilöä kertonut tästä ja yleistetty että kaikki ovat vaihtaneet lappuja vaikka todellisuudessa kaikki heistä eivät ole leikanneet eli eipä se nyt valhetta ole ollut, hieman ehkä oikaistu ilmaisussa. Mutta asiaa ei ole työntekijöiden puolelta lähdetty muuttamaan eli pysyneet sanojensa takana.
Vierailija kirjoitti:
No miten itse ymmärrän niin neljä henkilöä kertonut tästä ja yleistetty että kaikki ovat vaihtaneet lappuja vaikka todellisuudessa kaikki heistä eivät ole leikanneet eli eipä se nyt valhetta ole ollut, hieman ehkä oikaistu ilmaisussa. Mutta asiaa ei ole työntekijöiden puolelta lähdetty muuttamaan eli pysyneet sanojensa takana.
Niin neljä henkilöä kertonut keksityn tarinan, Yle kirjoittanut siitä. Joku / jotkut tehneet korjauspyynnön ja Yle korjannut epämääräisesti jutun loppuun. Kyllä syö Ylen uskottavuutta todella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä paljon paremmaksi totuus siltikään korjauksesta huolimatta muuttunut..Tässähän käy ilmi että Yle uskonut valheita mitä nämä työntekijät ovat kertoneet, tarkistamatta faktoja. Hyvä että ovat korjanneet, tisin korjaukset voisi olla jutun alussa! Mutta eihän Yle halua myöntää , että ovat tehneet virheen. Alunperinkin koko juttu on haiskahtanut ajojahdilta yritystä kohtaan.
" tisin korjaukset "..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin neljä henkilöä kertonut keksityn tarinan, Yle kirjoittanut siitä. Joku / jotkut tehneet korjauspyynnön ja Yle korjannut epämääräisesti jutun loppuun. Kyllä syö Ylen uskottavuutta todella!
Epätoivosi paistaa kirjoituksen läpi.
Siellä on varmaan käännetty kivet ja kannot jotta saataisiin juttu todistettua vääräksi. Ja kaikki mitä saivat aikaiseksi oli sanamuodon muuttaminen.
Niinhän se on ettei totuus pala tulessakaan ja lappuliisan hikipaja pysyy otsikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppu/alkuvuodesta muistan lukeneeni etteivät reissaa pidemmäksi aikaa etelään kun isäntä viihtyy paremmin Suomessa. Taisi tämä lentävä lähtö olla pakon sanelema kun edes isännälle rakasta kissaa ei keretty ottamaan matkaan mukaan.
Jotenkin noloa koko kuvio, kuten kaikki julki tullut mikä liittyy tähän yritykseen.
Mistä luit? Entä pääsikö Ransu-koira mukaan Espanjaan nyt?
Oletpas törkeä, Ransu nukkui pois viime vuonna. Tuon tietäisit jos jotain tietäisit.
Ransu kuoli häpeään, kun tajusi emäntänsä kierouden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpas törkeä, Ransu nukkui pois viime vuonna. Tuon tietäisit jos jotain tietäisit.
Alkaa menemään sairaaksi nämä anonyymit kommentit:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa menemään sairaaksi nämä anonyymit kommentit:(
Sairaalta tulee sairaita kommentteja sairaaseen huijaussotkuun.
T: sairaseläkeläinen vaatetusalalta
Eikai niitä verkkosivuilla ole vaan somessa Instagram ja Facebook ja videot näkyy 24h.