Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus bypias-kaupasta?

Vierailija
19.02.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html

Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.

Kommentit (1344)

Vierailija
221/1344 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajasta kuoriutuu yllättäen vaatetussuunnittelija (design by Pia's), joka hakee inspiraationsa mm. Pinterististä ja teettää tuotteensa kiinalaisissa hikipajoissa Italiassa. Ostaa halvalla ja myy kalliilla. Konsepti on toiminut hyvin tähän asti, kun asiakkaat ovat herkkäuskoisia hölmöjä.

PIA "pian ilman asiakkaita"?

Vierailija
222/1344 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelin korkeilla alennuksilla myytäviä ryppyisiä boho-vaatteita. Nettikaupan kuvista tuli mieleeni kiinakaupan kuvat. En tiedä, miksi yhdistin nämä tuotteet kiinakauppaan. En ole koskaan tilannut mitään tuolta, mutta nuo syytökset lappujen vaihdosta on asiakkaan huijausta. Ostolupaus ei täyty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1344 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäkää jaloilla. Ei siinä muu auta. 

Vierailija
224/1344 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että yrityksen tuotteita on paljon myynnissä kirpputoreilla. Se on ikävä kyllä merkki että ne eivät kestä aikaa. Malli vanhenee, kangas heikentyy käytössä ja ohenee jne. Laadukas hyvin kudottu pellava kestää vuosikausia ja kun kangas on hyvä ompelutaitoinen voi pienillä muutoksilla modifioida vaatteita mielensä mukaisiksi. En ole koskaan onneksi ostanut tämän yrityksen tuotteita. Laatu ei vakuuta. Pellavakangas kannattaa nostaa valoa kohti ja tarkastella yksityiskohtaisesti, laadukas pellava on tukevaa ja tiivistä, kun taas huono versio tuntuu heppoiselta.

Vierailija
225/1344 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että kyseessä on muutaman toksisen uhriutuvan työntekijän masinoima maalituskampanja. Toki voi olla kyse myös huonosta johtamisesta. Ehkä molempia elementtejä on mukana. 

Kertoo kyllä paljon, ettei yrityksen johtaja suostu vastaamaan toimittajien kysymyksiin.

Vierailija
226/1344 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tarina firmalla, mutta se on yrittäjän tarina Kalastajan vaimosta lähtien. Se ei lämmitä työntekijöitä, se ei ole heidän tarinansa. On kiva kun kauppa on suojellussa suloisessa vanhassa rakennuksessa, mutta työntekijöiden pitää  juosta pastalla naapurirakennuksessa. Joka päivä.

Tarinaan kuuluu kaikki tärkeä, valokuviin vaeltelu utuisissa maisemissa tunikalookissa, hattu ja huivit ja korut. ja sisustusta. Naistenlehdissä on ollut juttuja, jotka ovat kyllä varsinaista hehkutusta.

Ja tämähän toimii. Sellaisesta tykätään.

Vierailija
227/1344 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kriisiviestintää, ulinaa kun pistetty tekemään oikeita töitä.

Tässä on joku muutama toksinen snowflake taustalla jotka nyt luulee voivansa cancelöidä yrittäjän, koska ei saatu uusinta iPhonea ja 8000 palkkaa.

Täysin ignore ja next juttu!

Oppikaa räkänokat oikeeta työntekoa ja lopettakaa se jatkuva uhriutuminen!!!

Mikäli yrität puolustaa kyseistä yritystä, niin tuolla kirjoitus tavalla tulee käymään päinvastoin. Kirjoituksesi vain todistaa sen, että kyseinen yrittäjä on työntekijöitään kohtaan todellakin ylimielinen ja ilkeä, lisäksi tapasi ilmaista itseäsi kertoo siitä, että olet kovin nuori ja lapsellinen. Aiheutatkin vihamielisyydelläsi vain lisää harmia yrittäjälle. 

Lehtijutuissa pitäisi tarkentaa ja avata syytökset ja epäkohdat paremmin, nyt ne on ympäripyöreitä tarinoita.

Vierailija
228/1344 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenlehdiltä puuttuu kriittisyys. Alla esim. Annan kuvaus:

Tunnetko jo nämä suomalaiset vaatemerkit? Listasimme 10 brändiä, jotka pyrkivät toimimaan eettisesti

Suomalaiset vaatemerkit pyrkivät eettisyyteen listasimme kotimaista brändiä, joiden vaatteissa näytät hyvältä ja parannat maailmaa.

Vierailija
229/1344 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönöjä keski-ikäisiä taas höynäytetty ja rahastettu. Parturi tajunnut miten toimia.

Vierailija
230/1344 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hönöjä keski-ikäisiä taas höynäytetty ja rahastettu. Parturi tajunnut miten toimia.

No juuri näin! Höpsähtäneet keski-ikäiset Tunika-Tuijat pystyivät nyt näillä hörselöillä piilottamaan makkarat ja kahvat. Ou jee!

Heti alusta lähtie näki, että kauheeta rahastusta laaduttomilla lumpuilla. Varmaan jäi hyvä kate.

Vierailija
231/1344 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun syytösten esittäjät eivät esiinny omilla nimillään ja kasvoillaan, ei heidän väitteillään ole minkäänlaista merkitystä. Maalittaminen on vähäjärkisten puuhaa. 

Vierailija
232/1344 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotibrändi Bypiasin työntekijät: leikkasimme vaatteista alkuperäisiä lappuja ja vaihdoimme tilalle Bypiasin laput

https://yle.fi/a/74-20211518

Vierailija
233/1344 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun syytösten esittäjät eivät esiinny omilla nimillään ja kasvoillaan, ei heidän väitteillään ole minkäänlaista merkitystä. Maalittaminen on vähäjärkisten puuhaa. 

Sori Marko, pyrkyryys hinnalla millä hyvänsä ei ole jees. Ei, vaikka moraalikäsitys olisi poikkeava.

Vierailija
234/1344 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä niillä vaan on merkitystä. Enemmän tässä esille nousee ihmetys omistajan ympäripyöreistä vastineista väitteille huonosta kohtelusta. Ei tunnista ongelmaa, no eikai tunnistakaan, koska omasta mielestään toiminnassa ei mitään väärää. Mikä taas on koko jutun juurisyy

Vierailija
235/1344 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut kyseisen yrityksen vaatteita. Ensimmäisen kerran luin lehteen kirjoitetun jutun. Sain vaikutelman, että kyse olisi nimenomaan kampaajan itse suunnitelluista ja laadukkaista pellavavaatteista. Mielenkiintoisinta oli yrittäjän suhteellisen nopea rikastuminen.

Minulla ei ole mitään vaikeuksia uskoa yrittäjää kohtaan esitettyjä arvosteluja, koska hyvässä työpaikassa ei synnyt tarvetta tuoda asioita julkisuuteen, koska asioista voi puhua työpaikalla ja työntekijää kuunnellaan.  

Ainakin minulla herää epäluulo, jos tyytyväinen asiakas liian hyökkäävästi puolustaa yrittäjää, miksi. Itse asiassa yrittäjän itsensä näkökulmasta kirjoitetut hyökkäykset toimivat tehokkaampana mainehaittana kuin mitkään  työntekijöiden tai asiakkaiden valitukset.  Lisäksi nuo kommentit, joissa herjataan työntekijän saavan palkkansa ilman työntekoa ei oikein tähän tapaukseen sovi, koska yrittäjä on kuitenkin rikastunut varsin nopeaa tahtiin ottaen myyntiartikkelin huomioon.

Jotkut ovat valittaneet vaatteiden laadusta ja ovat saaneet vastaukseksi letkauksia, miksi et palauttanut ostamaasi vaatetta. Kokemuksen kautta olen itse oppinut, että epäonnistuneet ostot kannattaa pitää oppirahoina, koska aina tilanne käännetään asiakkaan viaksi ja tässä mennään yleensä henkilökohtaisuuksiin. 

Vierailija
236/1344 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori Marko, pyrkyryys hinnalla millä hyvänsä ei ole jees. Ei, vaikka moraalikäsitys olisi poikkeava.

Marko? Erehdyt sukupuolesta. 

Vierailija
237/1344 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kumman syystä kukaan ei ikinä tunnista kiusaamista heidän yrityksessään tai tiimissään. Pitäisikö ottaa lusikka kauniiseen käteen ja miettiä asia uusiksi. Olen itsekin joutunut joskus katsomaan peiliin . Ihminen voi itse unohtaa miten on tullut puhuttua tai käyttäydyttyä. Tämä pätee niin tuohon Piaan, Tyttiin, kuin moneen muuhunkin. Mutta ei juuri koskaan savua ilman tulta. Aina siellä jotain on. 

Vierailija
238/1344 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eräs, joka on ostanut runsaasti vaatteita Bypiasilta verkkokaupasta vuodesta 2022 lähtien. Materiaaleista olen pitänyt kovin ja tuntuvat laadukkaammilta kuin monen markettimerkin pellavat tai puuvillat. Ompelutyössä sen sijaan on välillä ollut sanomista, varsinkin Bohemianan tuotteissa, joiden tyyliä muuten kyllä rakastan. Välillä on joutunut palauttamaan just Bohemianan tuotteita ja laittamaan viestiä aspaan heikosta ompelutyöstä. Enimmäkseen olen kuitenkin ollut tuotteisiin tyytyväinen ja aspa on hoitanut aina osuutensa mallikkaasti. 

Pian menestystarina on ollut inspiroiva ja Bypias-maailma estetiikaltaan houkutteleva. Se, että vaatteet tehdäänkin jossain italialaisessa kiina-kylässä, jossa työskennellään yötäpäivää olemattomalla palkalla on järkytys. Toisaalta, se selittää heikon ompelutyön toisinaan vaatteissa, jos vaatteita ommellaan valtavalla volyymilla. Itse en ole koskaan Bypias-myymälöissä käynyt, aikomus on kyllä ollut, mutta sellaista ei ole ihan lähistöllä. On äärimmäisen ikävää jos nämä puheet työntekijöiden kohtelusta tosiaan pitävät paikkansa! Työntekijöiden epäasiallinen kohtelu ja vaatteiden valheellinen markkinointi ei ole koskaan ok. On aika höynäytetty olo, kun on kantanut tuhansia euroja kyseisen yrittäjärouvan kassaan

Vierailija
239/1344 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että yrityksen tuotteita on paljon myynnissä kirpputoreilla. Se on ikävä kyllä merkki että ne eivät kestä aikaa. Malli vanhenee, kangas heikentyy käytössä ja ohenee jne. Laadukas hyvin kudottu pellava kestää vuosikausia ja kun kangas on hyvä ompelutaitoinen voi pienillä muutoksilla modifioida vaatteita mielensä mukaisiksi. En ole koskaan onneksi ostanut tämän yrityksen tuotteita. Laatu ei vakuuta. Pellavakangas kannattaa nostaa valoa kohti ja tarkastella yksityiskohtaisesti, laadukas pellava on tukevaa ja tiivistä, kun taas huono versio tuntuu heppoiselta.

Kiitos kun varoititte Bypiasista. Myös Gudrun Sjödénin, Nanson ja Cuosin pellavamekot ovat luvattoman heikkolaatuisia. Kun olen reklamoinut että ne kuluvat puhki normaalikäytössä kyljestä, siitä kohtaa mihin olkalaukku osuu, saan vastaukseksi ettei luonnonkuitu kestä mekaanista hankausta.

Vierailija
240/1344 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että kyseessä on muutaman toksisen uhriutuvan työntekijän masinoima maalituskampanja. Toki voi olla kyse myös huonosta johtamisesta. Ehkä molempia elementtejä on mukana. 

Miettikää, miten vaatepuoli Suomessa on muuten menestynyt. Se kertoo alan tilanteesta. Ja kaiken tästä tilanteesta. Miten sen mehubaarin juttu tuli mieleen. Sekin kannatti loistavasti. Ainoa huono puoli, että työntekijät tuli julkisuuteen. Kyllä naisjohtajat osaa. Tahkota miljoonia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi