Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle 😍
Kommentit (14680)
Tämä (ketju) on kaivo, jonka syvyyteen pudotan (sinua) kaipaavat ajatukseni pois mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Haaste: Kirjoita kaivatullesi kevätruno. 🌷🌸🌱🍀🌞
Sun silmiisi sinisiin mä hukun. Niiden säihkeestä en saa tarpeeksi.
Haluan sua kuin keväinen pupu. Haluan sut mun naiseksi.
Sun vartalo on mun kohtalo.
K
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitan viikonloppuna, kun tämä viikko on ohi.😓
Vierailija kirjoitti:
Kaunis painajainen, unohtumaton vuoristorata-ajelu, ihanin päiväuni.
Kyllä. Kyytiin halusin ja kihelmöivä jännitys jatkuu. Suloinen unohdus arjesta.
Saisit runon viestillä, jos olisit tosielämän kumppanini, etkä pelkkä mielikuvitushahmo.
Vierailija kirjoitti:
Kevät tuli,lumi suli.Suustas kuului uliuli.
😍laitetaan ihan AP lle tuon ärsyttävän hymiön kanssa.
Ujous (ISFP) on väärinymmärretty luonteenpiirre. Se jotenkin sekoitetaan mm. autismiin (ISTJ) , masokismiin (ISFJ) ja riippuvaisuuteen (ESFJ). Ujouden ytimessä on korkeatasoinen itsenäisyyden kokemus ja kaipuu yhteyteen. Se aiheuttaa Kierkegaardia siteeratakseni sitä "vapauden huimausta", mikä ahdistuksena tunnistetaan. 🦔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaan raskaita tekstejä täällä. Taso laskee kuin lehmän häntä. Ennen täällä oli edes satunnaisesti joku järkevä viesti, nykyään sellaista saa etsimällä etsiä. Ei siis kannata nähdä vaivaa.
Irl ei kannata nähdä edes sitä vertaa vaivaa mitä täällä. Täällä sentään saat vastauksia, vaikkakin vääriä ja aivan vääriltä ihmisiltä.
Siksi täällä kirjoitetaan koska irl ei onnistu.
En kyllä ihmettele ettei onnistu.
Päivän aikana tähän mennessä tähän ketjuun 39 E-viestiä.
Ja ihan kohta poistuu ketjusta, ei yhtään huomionhakuinen, älkää maalatko ketjun kautta mitään. Mutta mitä tää ite tekee.
Muistatko, kun kumpikin hätkähti kun katsottiin toisiimme?
Minä minä minä. Hyvää jatkoa itsesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Muistatko, kun kumpikin hätkähti kun katsottiin toisiimme?
Muistan. En voinut uskoa, että se olit todella sinä, niin pitkän ajan jälkeen. Luulin näkeväni näkyjä.
Tänä yönä pyrstötähtiparvi meille valaisee.
Avaruuden aikataulut.
Kaiken maailman rakkauslaulut.
Viritä se vastaanotin
vastaanottamaan ne kaikki hei!
Kuule mua,
en tahdo unohtua.
Odotan tällä taajuudella sua.
Minulla on suora yhteys jumaliin ja muihin,
sekä sydän aina poissa paikoiltaan.
Mikset voisi yhtä hyvin olla vaikka minun vähän,
kuin jonkun toisen kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
Ujous (ISFP) on väärinymmärretty luonteenpiirre. Se jotenkin sekoitetaan mm. autismiin (ISTJ) , masokismiin (ISFJ) ja riippuvaisuuteen (ESFJ). Ujouden ytimessä on korkeatasoinen itsenäisyyden kokemus ja kaipuu yhteyteen. Se aiheuttaa Kierkegaardia siteeratakseni sitä "vapauden huimausta", mikä ahdistuksena tunnistetaan. 🦔
Mielenkiintoinen erottelu. Hän puhuu abstraktisti, jotta ei tarvitsisi puhua omasta kokemuksestaan suoraan. Miten ujouden ja näiden muiden piirteiden sekoittuminen näkyy omassa kokemuksessa?
Ja missä tilanteissa ‘vapauden huimaus’ muuttuu ahdistukseksi? Ujous tässä kuvataan itsenäisyyden ja yhteyden tarpeen jännitteeksi. Missä tilanteissa tämä jännite nousee voimakkaimmin sinulla esiin?
Ja miten se vaikuttaa vuorovaikutukseesi? Millä tavoin tämä sinun ujouden ja ‘vapauden huimauksen’ kokemus ilmenee omassa arjessasi? Ja missä tilanteissa nämä sinun eri "piirteet" sekoittuvat toisiinsa niin, että väärinymmärrys syntyy? Mukaasi dissosiaatiohäiriöiden, persoonallisuushäiriöiden ja neurokirjon häiriöiden oireita sekoitetaan toisinaan psykooseihin liian heppoisin perustein. Oireilu voi näyttää snaojesi mukaan näyttää psykiatreille ‘oudolta’ tai normista poikkeavalta, mutta taustalla on oikeasti usein merkittäviä neurobiologisia ja psykologisia tiloja, ei vain pelkkiä ‘luonteen tapoja’. Tämä voi johtaa virheellisiin tulkintoihin ja hoitolinjauksiin. Potilas voi ajatella: “Jos tämä on vain luonteenpiirre, se ei ole vaarallista eikä tarvitse hoitoa.”
Tai jopa: “Jos minä hyväksyn tämän, se häviää.” Mutta kliiniset tilat eivät toimi niin.
Hyväksyminen voi helpottaa, mutta ei korvaa hoitoa. Kun ns. ujouden ilmiö vaikuttaa noin selvästi toimintakykyyn, on joillekin pelko luonnollinen reaktio. Ujouden pelkoa voidaan kuitenkin purkaa tutkimalla, mikä osa kokemuksesta on opittua selviytymistä ja mikä tämänhetkistä todellisuutta. Kun nämä erottaa toisistaan, tilaa syntyy itse syntyvälle rauhalle ja tuelle.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että se väärinymmärretty seikka on joku muu nyt tässä, Dande. :P
Vierailija kirjoitti:
Saisit runon viestillä, jos olisit tosielämän kumppanini, etkä pelkkä mielikuvitushahmo.
Laita vaimolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita vaimolle.
Ohi
Mä ainakin tarvitsen mielikuvaa todellisempaa, kosketeltavaa, halattavaa ja pusuteltavaa. Tuon lisäksi toki muutakin keskustelua ja yhteistä tekemistä. Pelkkä haavekuva ei riitä.
Kaikki tuntee minut, vaan minä en ketään.