IL Poika ei päässyt äidin kanssa suihkuun - Uimahallista tuli tiukka linjaus
Vantaalainen äiti kertoo, että hänen 7-vuotias ADHD-lapsensa ei saa enää mennä hänen kanssaan naisten suihkutiloihin. Uimahallin sääntö vaatii kouluikäisiä käyttämään oman sukupuolensa tiloja. Äidin mukaan poika ei osaa uida, ei tunne kelloa ja tarvitsee jatkuvaa ohjausta, joten yksin miesten puolelle lähettäminen olisi riski. Halli vetoaa yhteisiin sääntöihin, mutta tarjoaa joissain tapauksissa erillistiloja.
Onko järkevää, että yhden syntymäpäivän jälkeen erityislapsi pitäisi sysätä yksin tilaan, jossa hän ei pärjää? Tässä taas nähdään, miten paperisääntö menee lapsen turvallisuuden edelle. Kauniisti puhutaan tasa-arvosta, mutta käytännössä perhe jää yksin järjestämään "sopivan" saattajan, vaikka kaikilla ei sellaista ole.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fa767cec-4715-4fff-bec8-ceed8d01702b
Kommentit (364)
On se pojallekin noloa, jos ei ole aivan vajaa. Muistan itse kun menin kaverin kanssa uimaan ja sitten siellä oli yksi poika meidän luokalta äitinsä kanssa naisten puolella. Kyllä sitä hävetti...
Vierailija kirjoitti:
On se pojallekin noloa, jos ei ole aivan vajaa. Muistan itse kun menin kaverin kanssa uimaan ja sitten siellä oli yksi poika meidän luokalta äitinsä kanssa naisten puolella. Kyllä sitä hävetti...
Mitä noloa siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä tiedät hävettikö vai ei? Se että teidät päästettiin miesten puolelle keskenänne, ei kerro mitään siitä kuinka järkevää se kaikille muille on.
Niinkö? Missä ja milloin on mahtanut näin tapahtua? Siis kai näitä tapauksia on monia, koska tässä keskustelussa on useita kommentteja, joissa mainitaan nämä.