Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joille dettisovelluksessa työn kysyminen on turn off, niin mitä teette työksenne?

Vierailija
19.02.2026 |

Itselleni ainakin ammatti ja työ kertoo ihmisestä tosi paljon ja haluan tietysti siitä tietää tutustuessa. Ammatin perusteella tietää myös siitä, ollaanko yhtään samalaisia vai täysin erilaisia

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän DIn, joka kuvitteli, että lasivillassa se lasi on se eriste, eikä se paikoillaan seisova ilma, jonka lasivilla sitoo paikoilleen.

Teki mieli sanoa otapa tuntumaa kahvinkeittimen lasipannuun, mutta en viitsinyt nolata häntä. 

Kerran dipan kanssa treffeillä käyneenä ja yhden parituksen kohteena voin melko varmuudella sanoa että ei koskaan dippaa. Laskukonekin on mukavampi sänkykumppani, sillä siltä puuttuu se dipan väkivaltainen ja ylimielinen puoli

Vierailija
82/118 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 10 vuotta ollu tinskussa ja sen oon huomannut et jos nainen heti ens alkuun kysyy työpaikasta niin hän on onnenonkija ja tällöin juttu ei johda mihinkään. En vastaa mitään vaan poistan heti mätsin ja siirryn seuraavaan. Turha tuhlata aikaa onnenonkijoihin

T mies joka yrittää onkia naisesta ilmaista pillua sekä lukuisia muita palveluksia

Avioliitossa on selkeät säännöt: nainen jää kotiin, mies elättää. Jos ei ole varaa naiseen ja lapsiin niin voit tiimiytyä vaikkapa äitisi kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika paljon ihmisiä, joille työ on vain paikka, josta käydään tienaamassa rahat lainan maksuun ja ruokaan. Se oma identiteetti ja kiinnostuksen kohde voi olla ihan muualla. Mä tunnen esimerkiksi useita oikeasti lahjakkaita muusikoita, joilla on erilaisia musaprojekteja meneillään ja keikkailevatkin aika aktiivisesti, mutta ovat silti jossain liukuhihnan ääressä tehtaassa arkipäivät töissä, kun ei soittaminen elätä. Mun mielestä tällaisessa tilanteessa on ihan ymmärrettävää, ettei ehkä huvita uusia ihmisiä tavatessa ruveta puhumaan työstä ja työpaikasta ensimmäisenä, jos ei koe sen millään lailla liittyvän identiteettiinsä.

Npo mutta tämähän se pointti osittain onkin. En halua olla ihmisen kanssa joka käy töissä vain rahan vuoksi olematta kiinnostunut asiasta. Liian laiskaa minun makuuni jos ei saa tehtyä kiinnostuksen kohteesta ammattiaan. 

Vierailija
84/118 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika paljon ihmisiä, joille työ on vain paikka, josta käydään tienaamassa rahat lainan maksuun ja ruokaan. Se oma identiteetti ja kiinnostuksen kohde voi olla ihan muualla. Mä tunnen esimerkiksi useita oikeasti lahjakkaita muusikoita, joilla on erilaisia musaprojekteja meneillään ja keikkailevatkin aika aktiivisesti, mutta ovat silti jossain liukuhihnan ääressä tehtaassa arkipäivät töissä, kun ei soittaminen elätä. Mun mielestä tällaisessa tilanteessa on ihan ymmärrettävää, ettei ehkä huvita uusia ihmisiä tavatessa ruveta puhumaan työstä ja työpaikasta ensimmäisenä, jos ei koe sen millään lailla liittyvän identiteettiinsä.

Mikä ongelma on kertoa, että käy töissä vain kustantaakseen sen oikean intohimonsa?

Vierailija
85/118 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma on kertoa, että käy töissä vain kustantaakseen sen oikean intohimonsa?

Ja tämähän on tosi jees, että elämässä on joku intohimo. Tylsimpiä on ne jotka käyt töissä vaan rahan takia, ilman että edes harrastaa mitään sen kummempaa

Vierailija
86/118 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerron aina ammattini, jos joku kysyy, ja ihan mielelläni puhun jonkin verran työstänikin. Teen työtä, joka myös ns. herättää tunteita ja josta ihmisillä on paljon vääriä mielikuvia vrt. toimittaja ja psykologi, joista aiemmin tuolla puhuttiin. Mun mielestä se kertoo aika paljon deittikumppanista, että kuinka hän suhtautuu. 

Vierailija
87/118 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä deittisovelluksia. En laittaisi työpaikkaa tai ammattia jos käyttäisin. Ammattini kiinnostaisi pinnallisia ja tulisi turhia matcheja.

Vierailija
88/118 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on ne kriteerilistat joissa ammatti tärkeä. Liian tarkoituksenhakuista.

Vierailija
89/118 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatti pitkäaikas työtön kelan ja sosiaalitoimen rahoilla ellävä loinen, ja alkoholia mene joten tädellinen osuma.😀😃🤣🤣

Vierailija
90/118 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se ei kerro ihmisestä mitään. Se kyllä kertoo, jos ihminen tarvii ammattitiedon voidakseen lokeroida johonkin laatikkoon.

Väitätkö ettei rekkakuskilla tai politiikan toimittajalla ole mitään eroa? Tai oopperalaulajalla ja putkimiehellä?

Rekkakuskit ja putkimiehet pitää yhteiskuntaa pystyssä. Politiikan toimittaja on vaan X agendan äänihuulet kansalle ja oopperalaulajalla on töitä, jos valtiolla ja ihmisillä on ylimääräistä.

Vierailija
91/118 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Olen DI ja saadakseen naista ei siihen tarvita mitään appeja, kun kerron ammattini niin naiset ovat heti polvillaan kirjaimellisesti :-)

Antaa se hyvän vaikutuksen, kun kuulee miehen olevan DI

Itse kyllä kysyn, koska en halua deittailla mitään elämäntapatyöttömiä. Tosin itse kun kerron olevani DI (olen nainen), niin yleensä siinä vaiheessa miehet tekee katoamistempun ;)

Vierailija
92/118 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen hyvin koulutettu ja ahkera työnhakija, mutta työtön. Ahdistaa ja ärsyttää suhtautuminen työttömiin kun itse häpeää työttömyyttään ja tekee kaiken sen eteen että työtä löytyisi. Laiskaksi leimautuminen ehkä 

Ei mua ainakaan haittaa yhtään jos työttömyys on väliaikaista eikä ole oma valinta. Olenhan itsekin ollut työttömänä ja tiedän mitä se on.

Vierailija
93/118 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se ei kerro ihmisestä mitään. Se kyllä kertoo, jos ihminen tarvii ammattitiedon voidakseen lokeroida johonkin laatikkoon.

Miten kerrot olevasi lähäri kertomatta olevasi lähäri.

Vierailija
94/118 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen puhunut monen kaverini kanssa tästä asiasta ja pakko se on sanoa, että ne, jotka kokee työstä ja ammatista puhumisen vastenmielisenä ja korostaa, että treffeillä ei saisi kysellä ammattia, niin heillä on kaikilla työ, johon liittyy jotain häpeää: on vaikka opiskellut korkeakoulusta ihan muun ammatin, mutta ei ole koskaan tehnyt sen alan töitä ja on päätynytkin kassaksi huoltoasemalle tms. Tavallaan ymmärrän. 

Mitä häpeämistä on huoltoaseman kassalla? Rehellinen palveluammatti.

Vierailija
95/118 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän, missä vaiheessa sitä kysytään. Jos sitä tivataan heti alkuun niin on todellakin turn off, kertoo siitä että henkilö on erittäin pinnallinen. Olen tutkija. 

Häpeätkö jotenkin tutkijan uraasi? 

Mitä? Ei liity häpeään mitenkään vaan siihen millainen se toinen ihminen on. Häpeätkö painoasi jos et rakastu ihmiseen joka tenttaa painoasi heti topakkaan sävyyn?

Miten ihan normi keskustelunaihe "mitä teet työksesi" muuttui tenttaamiseksi ja tivaamiseksi? Taisit lisätä vähän värikynää?

Vierailija
96/118 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän, missä vaiheessa sitä kysytään. Jos sitä tivataan heti alkuun niin on todellakin turn off, kertoo siitä että henkilö on erittäin pinnallinen. Olen tutkija. 

Joo samaa mieltä! 

Olen ollut tutkija, ja myös sosiaalityöntekijä olen koulutukseltani. 

Vierailija
97/118 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

NDA niin en saa kertoa.

Vierailija
98/118 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksullinen nainen ja en todellakaan sitä kerro treffikumppaneille joilta en ota maksua.

Vierailija
99/118 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen puhunut monen kaverini kanssa tästä asiasta ja pakko se on sanoa, että ne, jotka kokee työstä ja ammatista puhumisen vastenmielisenä ja korostaa, että treffeillä ei saisi kysellä ammattia, niin heillä on kaikilla työ, johon liittyy jotain häpeää: on vaikka opiskellut korkeakoulusta ihan muun ammatin, mutta ei ole koskaan tehnyt sen alan töitä ja on päätynytkin kassaksi huoltoasemalle tms. Tavallaan ymmärrän. 

Mitä häpeämistä on huoltoaseman kassalla? Rehellinen palveluammatti.

Se että on naurettavan pienituloinen

Vierailija
100/118 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö ettei rekkakuskilla tai politiikan toimittajalla ole mitään eroa? Tai oopperalaulajalla ja putkimiehellä?

Rekkakuskit ja putkimiehet pitää yhteiskuntaa pystyssä. Politiikan toimittaja on vaan X agendan äänihuulet kansalle ja oopperalaulajalla on töitä, jos valtiolla ja ihmisillä on ylimääräistä.

Eikö olekin hyvä saada tietää toisen ammatti, ettet vahingossa haksahda johonkin 'hyödyttömään'

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi