Te, joille dettisovelluksessa työn kysyminen on turn off, niin mitä teette työksenne?
Itselleni ainakin ammatti ja työ kertoo ihmisestä tosi paljon ja haluan tietysti siitä tietää tutustuessa. Ammatin perusteella tietää myös siitä, ollaanko yhtään samalaisia vai täysin erilaisia
Kommentit (57)
En kysy palkkaa, vaan kuinka montaa erilaista leikkelettä miehellä on tällä hetkellä jääkaapissa. Jos on 6+, ehdotan tapaamista heti.
olen hyvin koulutettu ja ahkera työnhakija, mutta työtön. Ahdistaa ja ärsyttää suhtautuminen työttömiin kun itse häpeää työttömyyttään ja tekee kaiken sen eteen että työtä löytyisi. Laiskaksi leimautuminen ehkä
En koskaan paljasta olevani DI kuin vasta pitkän seurustelun jälkeen. Haluan olla varma aidosta rakkaudesta. Aina kun olen sen paljastanut, nainen on kosinut pian sen jälkeen polvi maassa. Nimittäin diplomi-insinööri on ammattien Formula 1. Se on huippuviritetty yhdistelmä älyä, analytiikkaa ja käytännön ongelmanratkaisua - eikä sellainen osaaminen jää varikolle seisomaan. DI:t työllistyvät vauhdilla, nousevat vaativiin asiantuntija- ja johtorooleihin ja ovat siellä, missä rakennetaan teknologian ja talouden kärkeä.
DI ei ole vain tutkinto - se on suorituskykyluokka. Aivan. Selvästi tämmöinen nuorempien naisten märkä unelma nykyään, että pääsisi nyrkin ja hellan väliin jonkun kaltaiseni DI-miehen ilmaiseksi piiaksi kestämään, "kunnes kuolema erottaa". Ennen naisilla ei ollut muuta vaihtoehtoa, jos ei ollut omaa ammattia, nykyään taitavat enemmän himottaa nuo meidän dippainssien korkeat tulot ja valkoiset ok-talot.
En koskaan seurusteluvaiheessa paljasta naisille olevani DI. Kerron siitä vasta kun olen varma aidosta rakkaudesta. Aina kun olen sen paljastanut, nainen on pian kosinut polvi maassa.
Ammatti kyllä ei sinänsä kerro ihmisestä mitään. Moni voi vaihtaa elämänsä aikana useaan eri paikkaan. Tietysti jos on joku ylimielinen DI kermaperse joka katsoo muita alaspäin, niin se kertoo kyllä paljon. Itse tavannut lähinnä näitä jotka kuvittelee tietävänsä asioista mutta ei ole käytännön kokemusta yhtään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapasin mieheni Tinderissä ja yksi keskeinen syy siihen että hän vaikutti kiinnostavalta oli juuri se että hän ei kysynyt multa mitään tuollaisia tylsien ihmisten harrastamia haastattelukysymyksiä. Puhuttiin aluksi mm. historiasta, luonnosta ja taiteesta. Olen valtiolla asiantuntijatehtävissä. Pidän omasta työstä länkyttämistä pikkusieluisen ihmisen piirteenä.
Häpeätkö jotenkin ammattiasi? Mikä mies on ammatiltaan ja missä kohtaa se tuli ilmi?
Paljon painat? Häpeätkö painoasi?
No en ole deittisovelluksessa, mutta joskus olin treffipalstoilla eikä tullut mieleenkään kertoa edes kysyttäessä, missä olen töissä. Toki yleisellä tasolla saatoin kertoa, millaisia töitä teen, mutta varsinaista tehtävänimikettä en kertonut, koska siitä olisi jo voinut päätellä työnantajan.
Muutenkin jo kahjoja joutui nettideiteissä kohtaamaan ja yhden oikean stalkkerinkin sain riesakseni. Toki itselläkin oli osuutta sillä tavalla asiaan, etten antanut suoria lähtöpasseja vaan lopetin vaan viestittelyn, mikä sitten innosti "selvittämään asiat". Ajeli autollaan asuinalueellani etsimässä, missä minut näkisi. Tämmöisiä en työpaikalle halua. Ei kuulu satunnaisille treffatuille ihmisille minun työni millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan paljasta olevani DI kuin vasta pitkän seurustelun jälkeen. Haluan olla varma aidosta rakkaudesta. Aina kun olen sen paljastanut, nainen on kosinut pian sen jälkeen polvi maassa. Nimittäin diplomi-insinööri on ammattien Formula 1. Se on huippuviritetty yhdistelmä älyä, analytiikkaa ja käytännön ongelmanratkaisua - eikä sellainen osaaminen jää varikolle seisomaan. DI:t työllistyvät vauhdilla, nousevat vaativiin asiantuntija- ja johtorooleihin ja ovat siellä, missä rakennetaan teknologian ja talouden kärkeä.
DI ei ole vain tutkinto - se on suorituskykyluokka. Aivan. Selvästi tämmöinen nuorempien naisten märkä unelma nykyään, että pääsisi nyrkin ja hellan väliin jonkun kaltaiseni DI-miehen ilmaiseksi piiaksi kestämään, "kunnes kuolema erottaa". Ennen naisilla ei ollut muuta vaihtoehtoa, jos ei ollut omaa ammattia, nykyään taitavat enemmän himottaa nuo meidän dippainssien korkeat tulot ja valkoiset ok-talot.
DI: tunnistaa jo kaukaa. Laihoja ja rumempia rillipäitä saat etsimällä etsiä jos löydät. Liikunta ei kuulu näiden sanavarastoon. Jos DI olisi eläin, se olisi kaljurotta
Vierailija kirjoitti:
insinööri
deittailen vapaa-ajalla, en työajalla, joten en halua myöskään puhua työstä
Eikö sinua sitten kiinnosta tietää, että mahdollinen kumppanisi voi joutua olemaan töissä aina kun sulla on vapaata? Esim, tarjoilija, sairaanhoitaja, lentäjä, pappi, etelämantereen tutkija
Toisen ammatti ei kiinnosta ollenkaan, jos ei sitten ole "rakkauden ammattilainen".
Vierailija kirjoitti:
Ammatti kyllä ei sinänsä kerro ihmisestä mitään. Moni voi vaihtaa elämänsä aikana useaan eri paikkaan. Tietysti jos on joku ylimielinen DI kermaperse joka katsoo muita alaspäin, niin se kertoo kyllä paljon. Itse tavannut lähinnä näitä jotka kuvittelee tietävänsä asioista mutta ei ole käytännön kokemusta yhtään
No kyllä kertoo. Esim luovalla alalla työskentelevä on varmasti erilainen ihminen kuin esim pedantti insinööri. Käsillään töitä tekevä on erilainen kuin asiantuntijatyötä tekevä.
Tiedän DIn, joka kuvitteli, että lasivillassa se lasi on se eriste, eikä se paikoillaan seisova ilma, jonka lasivilla sitoo paikoilleen.
Teki mieli sanoa otapa tuntumaa kahvinkeittimen lasipannuun, mutta en viitsinyt nolata häntä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän DIn, joka kuvitteli, että lasivillassa se lasi on se eriste, eikä se paikoillaan seisova ilma, jonka lasivilla sitoo paikoilleen.
Teki mieli sanoa otapa tuntumaa kahvinkeittimen lasipannuun, mutta en viitsinyt nolata häntä.
Eli haluat siis ottaa työn puheeksi deittaillessa?
En kyllä ymmärrä myöskään miksei ammattia tai työnkuvaa saisi kysyä. Työ kuitenkin vie ison osan ihmisen ajasta ja olen kiinnostunut mahdollisen kumppanin elämästä kaikin puolin. Itselleni sillä ei ole juurikaan merkitystä mitä se työ tai siitä saatava palkka on vaan ihan aidosti olen ihmisestä kiinnostunut. Myöskään ei ole mitään ongelmaa kertoa omaa työtäni tai tulevaisuuden suunnitelmiani. Absurdia ajatella, että joku olisi hermostunut tällaisesta kysymyksestä.
DI-tutkinto vaati minusta yliluonnollisia kykyjä, akateemisesta lähestymistavasta on muuallakin hyötyä elämän varrella kuin työelämässä. Niin fiksuja.
Olin vela ja sitten tapasin Di:n paikallisessa ravintolassa. Tiesin heti baaritiskillä, että tuo on tuleva lasteni isä. Nyt asumme täällä maalla ratsutilalla ja lapsia on peräti seitsemän. En tiennyt että elämä voi olla näin onnellista. Olen maailman onnellisin nainen :)
Hei,
Onko sinulla mikä tutkinto?
Missä kämppäsi sijaitsee, onko asunto omistusasunto vai asutko vuokralla?
Kuinka paljon sinulla on sijoituksissa rahaa?
Millä autolla ajat?
Mitä teet työksi?
- Yrittäjä
No ennemmin lääkäri kun paskakuski, silloin ei haittaa vaikka nenä olisikin vähän vinossa.
Vierailija kirjoitti: Olen DI ja saadakseen naista ei siihen tarvita mitään appeja, kun kerron ammattini niin naiset ovat heti polvillaan kirjaimellisesti :-)
onks ny ruokatunti vai lounastauko... nekin eri vai haisevan peiton alla kyljen kääntö... nythän hyvää tyäaikaa, ei aikaa vaaveilla
Olen sosiaalialalla pelastamassa lapsia yh-kodeista.