Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joille dettisovelluksessa työn kysyminen on turn off, niin mitä teette työksenne?

Vierailija
19.02.2026 |

Itselleni ainakin ammatti ja työ kertoo ihmisestä tosi paljon ja haluan tietysti siitä tietää tutustuessa. Ammatin perusteella tietää myös siitä, ollaanko yhtään samalaisia vai täysin erilaisia

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonkin kysymyksen voi kysyä aika monella tavalla ja monessa tilanteessa. Jos puhutaan muutenkin omasta arjesta niin imo ihan ok selvittää, minkä tyyppistä työtä tekee ja millaisia päivät on, onko reissuamista jne. Sitten taas heti kärkeen joku "mitä teet työksesi" on vaan vulgaaria. 

Vierailija
42/57 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatin kysyminen ei haittaa.

Se, että nainen yrittää saada tietää heti alussa, että onko miehen status ja palkka tarpeeksi korkea on se mikä siinä haittaa.

Monesta naisesta huomaa, että he eivät pysty tutustumaan ilman, että ensin selvittävät miehen statuksen/palkan.

Kertauksena:

Jos ammatin kysyminen olisi todellisesti vain small talkia eikä kynnyskysymys niin ei kenelläkään olisi ongelmia asian kanssa.

Se, että naiset lopettavat välittömästi keskustelun ammatin kuultuaan on se ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ura on tärkeä osa elämää ja se näkyy ja vaikuttaa vahvasti myös vapaa-ajalla. Olen intohimoinen alaani kohtaan. Kerron siis mielelläni mitä teen ja olen myös vastavuoroisesti kiinnostunut kuulemaan toisen ammatista. Mielestäni on kiinnostavaa kuulla ystävienikin työstä, erityisesti kun moni heistä työskentelee mielestäni mielenkiintoisten asioiden parissa. Moni uusi tuttavuus tosin olettaa ammatin perusteella jotakin esim. poliittisista näkemyksistäni, mikä on turhauttavaa. Toisaalta sekin kertoo minulle paljon ihmisestä, jos hän tekee pitkälle vietyjä päätelmiä toisesta pelkän ammatin perusteella. Olen akateemisesti koulutettu ja asiantuntijatyössä.

Vierailija
44/57 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska, moni haluaa tasaväkisen suhteen.

Vierailija
45/57 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

salainen työ mm poliisin erikoisyksiköt ja yksityisetsivän työ rajoittaa. jos oma äiti ei edes tiedä kotiosoitetta jne. kampaajat utsii, vaikka sanoo- turvakielto-- sittenkään hekään ei tajua, suututaan,,, tyyliin- kyll sää hei mulle voit kertoa---  ei tajuu vinkistä , on asioita joista ei  voi vaan puhua edes kampaajalle--heilläkä jokin turvastatys- avaudu kerro kaikki.. kylän   kampaajalle. siellä ostetaan x palvelu ja sillä hyvä.  no tietyisä ammateissa ei saa edes tinderöidä yms- kovat rajoitteet.

Vierailija
46/57 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos deittailisin ja deitti ei suostuisi kertomaan ammattiaansa, niin ajattelen aina sen niin, että kyseessä on työtön tai muuten sellainen valehtelija, jonka on pakko aina valehdella kaikesta.

Ja muutenkin jos salaa jo pelkästään oman ammatin, niin ihan satavarmasti salailee kaikkea muutakin.

Ei jatkoon.

Vierailija
47/57 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia keskustelua se nyt on kysyä mitä työtä tekee. Sillä on tutustumisenkin kannalta merkitystä onko toinen kuukausia ulkomaankomennuksilla tai kiertääkö Suomessa reissutyössä vai tekeekö vuorotyötä. 

Vierailija
48/57 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erään hallituspuolueen kansanedustaja.

Vierailija
49/57 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poliitikko ( PS ) sekä osa-aikainen sutenööri. Diilerinäkin tarvittaessa toimin.

Vierailija
50/57 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitan työkseni asiattomaksi kaikki vasemmistoa kritisoivat viestit vauva-palstalla. Kela maksaa palkkani.

Aa, sinäkö se oot??? Hyvä että vihdoin paljastuit!

Vierailija
51/57 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin sinkkuaikoina yleensä jossain kohtaa treffejä tai mies kysyi minulta. Ihan normaalia kanssakäymistä se on niin olisin kyllä pitänyt jokseenkin omituisena ihmistä joka hermostuu kysymyksestä. Juuri kuten aiemmin sanottiin niin ei nyt tarvitse kirjaimellisesti tehtävänimikettä tai työpaikkaa tietenkään kertoa, mutta yleisellä tasolla oli minusta ihan peruskohteliaisuutta kertoa jotakin. 

Vierailija
52/57 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän, missä vaiheessa sitä kysytään. Jos sitä tivataan heti alkuun niin on todellakin turn off, kertoo siitä että henkilö on erittäin pinnallinen. Olen tutkija. 

Mutta etkö itse halua tietää tätä asiaa toisesta? Duunarimies suhtautuu aika todennäköisesti ikävästi kun kuulee sinun olevan tohtori.

Vierailija
53/57 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työstä ei saisi kysyä, niin mistä sitten? Tarkoitus on kai tutustua. Lempiväri, lempielokuva, lempiruoka, onko nää sopivia aiheita? Näistäkin varmaan joku pahastuu, jos pitää paljastaa, että ne musta, duudsonit ja pizza, tai vielä pahempaa, en tiedä..kaikki käy

Vierailija
54/57 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vielä olin deittiäpieissa, kerroin oman alani on profiilissa. Ja kysyin toisen alaa/ammattia myös aika alkupmetreillä, koska minua yksinkertaisesti kiinnostaa miten toinen ison osan päivästään käyttää. Se tosin hämästytti, kun mun ammatti sitten tavatessa tuli monille miehille yllärinä, kun eivät vissiin olleet lukeneet edes mun profiilia. Miesvaltainen ala olikin sitten heille turn off..

Vierailija
55/57 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatin kysyminen ei haittaa.

Se, että nainen yrittää saada tietää heti alussa, että onko miehen status ja palkka tarpeeksi korkea on se mikä siinä haittaa.

Monesta naisesta huomaa, että he eivät pysty tutustumaan ilman, että ensin selvittävät miehen statuksen/palkan.

Kertauksena:

Jos ammatin kysyminen olisi todellisesti vain small talkia eikä kynnyskysymys niin ei kenelläkään olisi ongelmia asian kanssa.

Se, että naiset lopettavat välittömästi keskustelun ammatin kuultuaan on se ongelma.

Tämä on ongelma silloin, kun yrittää deittailla pelkkiä ankkahuulisia instabeibejä. Silloin pitää hyväksyä että rahalla saa ja hevosella pääsee. Jos deittailee normaaleja itsenäisiä naisia, ei tuollaista ongelmaa edes ole. Eli peilin kautta.

Vierailija
56/57 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se ei kerro ihmisestä mitään. Se kyllä kertoo, jos ihminen tarvii ammattitiedon voidakseen lokeroida johonkin laatikkoon.

Vierailija
57/57 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On työni OF sisällöntuottaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän