Mitkä automerkit ovat heikentäneet laatuaan eniten?
Monien autojen aatu on lähtenyt laskuun 2010-luvusta lähtien mutta mitä automerkkejä tämä koskee eniten? Pahimmat pudokkaat viime aikoina?
Kommentit (111)
Eiköhän ole pudonnut laatu kaikissa kun sitä tulosta ei enää tehdä auton myynnillä vaan jälkimarkkinoinnin avulla. Raha tulee huoltopuolelta, niin ei kannata tehdä liian kestäviä autoja. Toyotaa pidetään kestävänä autona, mutta merkillä on määräaikaishuollot kerran vuodessa. Usealla muulla merkillä on esim öljyn vaihdot 2v/30000km välein, jolloin eivät saa rahaa huolloista niin paljon. Lisäksi autokanta sähköistyy, jolloin tällaiset perushuollot (öljynvaihdot, suodattimet ym) jäävät pois, jostakin se raha on saatava, eli muiden osien laatu ei saa olla liian hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ole pudonnut laatu kaikissa kun sitä tulosta ei enää tehdä auton myynnillä vaan jälkimarkkinoinnin avulla. Raha tulee huoltopuolelta, niin ei kannata tehdä liian kestäviä autoja. Toyotaa pidetään kestävänä autona, mutta merkillä on määräaikaishuollot kerran vuodessa. Usealla muulla merkillä on esim öljyn vaihdot 2v/30000km välein, jolloin eivät saa rahaa huolloista niin paljon. Lisäksi autokanta sähköistyy, jolloin tällaiset perushuollot (öljynvaihdot, suodattimet ym) jäävät pois, jostakin se raha on saatava, eli muiden osien laatu ei saa olla liian hyvä.
Itse olen kyllä vaihdattanut öljyt noin 15 000km välein vaikka 30 000km on ohje, se ei kumminkaan paljon maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Volvo. Uskomatonta miten yliarvostettuja ne on ja jatkuvasti vikoja uusimmissa malleissa. Hondat on myös aikalailla heikentynyt
Volvo on kestänyt minulla kauan. Se on kuin panssarivaunu kalareissuilla. Menee ihan mistä vaan ja maavara on korkea.
Kyllä tuo alkuperäinen kirjoittaja on oikeassa. Minulla on ollut Volvoja. Vanha kesti hyvin eikä pahemmin vikoja ollut. Nyt 5 v vanhaa Volvoa on sen sijaan korjattu 2 kertaa takuuseen ja 2 kertaa omaan piikkiin. Lisäksi on kasa pieniä mysteerivikoja, joihin ei löydy syytä. Miehen VW vielä pahempi pettymys. Lähes uusi auto ja pitää natinaa ja kolinaa, kuin 30 v vanha auto ja vikoja siinäkin.
Ylestikin laatu heikkenee, kun säästetään kuluissa ja lisätään hienouksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kyllä vaihdattanut öljyt noin 15 000km välein vaikka 30 000km on ohje, se ei kumminkaan paljon maksa.
Sama, kerran vuodessa menee öljyt vaihtoon kilometreistä huolimatta. Muutenkin kokemuksen perusteella teetätän tiettyjä huoltoja autolle ilman että kuuluisi edes huolto-ohjelmaan, esim DSG-öljynvaihdot, PCV-venttiili etc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tesla jos sitä laatua koskaan on ollutkaan Tesla Model Y 4v ikäisenä ensikatsastuksessa niin 45% hylätään. Puslat ei kestä auton painoa. Puolustajat sanoo, että pieni vika eikä kallis korjata mutta katsastus hylkää, viet korjaamolle ja uudelleen katsastus. 2v kuluttua sama juttu.
Jos et ole ihan lapsi niin tiedät kyllä miksi. Sieltä konttorilta haetaan lappu ja jos jotain on, ne menee tuossa vielä takuuseen. Voi toki viedä ne parinkympin vahvistetut puslat mukana, asennuta ne ja se siitä.
Miksi ehdointahdoin ostaa auto missä tiedossa tuollaista ylimääräistä vaivaa? Toyotani ovat aina menneet ekalla katsastuksesta läpi ja katsastusmies sanoo vain kovaa ajoa 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tesla jos sitä laatua koskaan on ollutkaan Tesla Model Y 4v ikäisenä ensikatsastuksessa niin 45% hylätään. Puslat ei kestä auton painoa. Puolustajat sanoo, että pieni vika eikä kallis korjata mutta katsastus hylkää, viet korjaamolle ja uudelleen katsastus. 2v kuluttua sama juttu.
Jos et ole ihan lapsi niin tiedät kyllä miksi. Sieltä konttorilta haetaan lappu ja jos jotain on, ne menee tuossa vielä takuuseen. Voi toki viedä ne parinkympin vahvistetut puslat mukana, asennuta ne ja se siitä.
Miksi ehdointahdoin ostaa auto missä tiedossa tuollaista ylimääräistä vaivaa? Toyotani ovat aina menneet ekalla katsastuksesta läpi ja katsastusmies sanoo vain kovaa ajoa 👍
Mulla auto vaihtuu ennen kuin edes tarvii käyttää aikaa katsastukseen
Nojaa, minulla oli 10v vanha nissan altima joskus v2005 ja oli siinä ongelmia silloinkin. 2012 Qashqai kesti 8v ennenkun alkoi saamaan ongelmia. Ja ei se ollut laadukaan tuntuinen. Onneksi sain sen suht hyvällä hinnalla myytyä pois, varmaan koska sillä on joittenkin mielestä hyvä maine.
Eli ei se nissan aiemminkaan ole niin hyvä merkki ollut, kokemukseni perusteella.
Honda varmaan kaikkein flopannut
Honda oli pettymys kun kävin koeajamassa. Oli halvan ja muovisen tuntuinen. Tuon perusteella tosin on vaikea sanoa miten kestävä se on.
Volkkari! Ennen Volkkarit oli varmoja ja kestäviä, mutta muo nykyset VAG-vehkeet on luokattoman huonoja. Moottoreissa aina jotain vikaa. Minulla 2012 Polo ja jatkuvasti jotain vikaa moottorissa.
Audit ja Volkkarit edelleen ostetaan vanhojen mielikuvien mukaan kuvitellusta laadusta ja kestävyydestä.
Vierailija kirjoitti:
"Teslojen katsastushylkäysprosentit ovat olleet Suomessa poikkeuksellisen korkeita, ja esimerkiksi Model 3 on osoittautunut katsastustilastoissa yhdeksi huonoimmista Yle.fi-sivuston mukaan. Ongelmia on esiintynyt erityisesti pyöräntuennassa, minkä lisäksi Tesla on saanut kritiikkiä kuluttajaviranomaisten päätösten noudattamatta jättämisestä".
Niinpä.
Tesla uskovaiset ovat oma rotunsa.
Volvo ollut kaikkein kallein auto huoltaa. Volkkarissa oli jatkuvasti kaikkea ohjelmisto vikaa. Yllättäen Bmw ollut omista autoista vähävikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Pieni tarkennus jokainen voi huollattaa tai jättää huoltamatta autonsa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, kerran vuodessa menee öljyt vaihtoon kilometreistä huolimatta. Muutenkin kokemuksen perusteella teetätän
Minä ennakoin,enkä osta VAG-konsernin vehkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Volvo ollut kaikkein kallein auto huoltaa. Volkkarissa oli jatkuvasti kaikkea ohjelmisto vikaa. Yllättäen Bmw ollut omista autoista vähävikaisin.
Bemareissa on malleja jotka on melko kestäviä, kun tietää ne huonot moottorit ja mallit niin osaa välttää niitä.
Audi ja volkkari. Vielä varsinkin Audi oli ruostumaton 1987-2004. Sitten kun saatiin vesivärit ja pohja peitettiin huovalla niin katastrofi oli taattu. Samaan aikaan tuli myös markkinoille Tsi ja Tfsi sekundamoottorit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Volvo. Uskomatonta miten yliarvostettuja ne on ja jatkuvasti vikoja uusimmissa malleissa. Hondat on myös aikalailla heikentynyt
Volvo on kestänyt minulla kauan. Se on kuin panssarivaunu kalareissuilla. Menee ihan mistä vaan ja maavara on korkea.
Kyllä tuo alkuperäinen kirjoittaja on oikeassa. Minulla on ollut Volvoja. Vanha kesti hyvin eikä pahemmin vikoja ollut. Nyt 5 v vanhaa Volvoa on sen sijaan korjattu 2 kertaa takuuseen ja 2 kertaa omaan piikkiin. Lisäksi on kasa pieniä mysteerivikoja, joihin ei löydy syytä. Miehen VW vielä pahempi pettymys. Lähes uusi auto ja pitää natinaa ja kolinaa, kuin 30 v vanha auto ja vikoja siinäkin.
Ylestikin laatu heikkenee, kun säästetään kuluissa ja lisätään hienouksia.
Mk1 ja Mk2 V70 Volvot on parhaimpia autoja mitä on tehty. Varsinkin Mk2 ei häpeä yhtään uudemmille. Ei ruostu, on lämmin ja hyvä ajaa ja bensavitonen kestää vaikka miljoonan. Mk3 myös ok mutta tässä alkoi laatu heikkenemään kun Ford yhteistyön myötä ruostesuojaus jäi pois. Uusissa Kiinan Volvoissa ei ole enää mitään Volvoa.
Häh, Lempäälässä lähin teslan huolto näin tamperelaisena. Ja se mobiilihuolto ajelee Y-mallin teslalla eikä pakulla. Ja siltä onnistuu vaikka alustaremppa kotipihassa.
Onko vielä jotain mitä et tiedä mutta mistä sulla on kova luulo ja varmuus?