Miten suhtaudut jos eksä ehdottaa tapaamista?
Ja tekee samalla selväksi että kyseessä ei ole mikään suhteen lämmittelyritys, vaan vain halu tavata mukava ihminen menneisyydestä ja vaihtaa kuulumisia?
Minulla ei ole hirveästi ystäviä, mutta kuitenkin pari eksää joiden kanssa olin läheinen ja luonteet sopivat tosi hyvin yhteen, naurettiin paljon jne. Haluaisin ottaa yhteyttä ihan vain sen vuoksi että pidin heistä ja haluaisin viettää ystävänä aikaa, mitään romanttisia tunteita ei enää ole. Pelkään kuitenkin että he pitävät minua säälittävänä tai outona jos otan yhteyttä. Mielestäni jotenkin surullista että eron vuoksi pitää menettää se rakas ihminen kokonaan.
Kommentit (163)
En tykkäisi, jos exä ottaisi yhteyttä, joten en vastaisi yhteydenottoihin mitään. Haluan olla rauhassa perheeni kanssa, inhottaa kaikenlaiset roikkujat ja menneessä eläjät. Hankkikoot ystävänsä muualta kuin entisistä suhteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuosta koituisi itsellä kuin menneiden katkeraa muistelua, kun pääosin suhde meni karille siksi etteivät seksuaaliset tarpeemme kohdanneet ja nykyään ex on tehnyt täydellisen suunnanmuutoksen joka tuntuu itsestä suoranaiselta kettuilulta.
Mua aina huvittaa nää katkeruudet suhteen jälkeen kun se ex on päässyt takaisin jaloilleen ja alkaa loistamaan.
Ja vielä luullaan, että se on vaan näyttämistä ja henkilökohtaista veetuilua.
Ehkä sillä on vaan jaksamista ja aikaa pitää taas huolta itsestään?
Mullekin exä huusi joskus, kun mä en enää ikinä ole iloinen. Olihan se helppo hymyillä vasta rakastuneena suhteen alussa ennen kaikkea henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja huolta. Menee vähän voimat ihan siihen peruselämiseen jos joutuu koko ajan olemaan varuillaan ja huolissaan.
Ja suhteen jälkeen harmittaa kun se toine
Minua taas aina huvittaa kun aletaan peilaamaan niitä omia kokemuksia toisten juttuihin. Ei se exä mitään loista vaan on vaan yhtäkkiä muuttanut mieltään että nyt se seksijuttu ei enää olekaan mikään ongelma joka silloin oli valtava olevinaan. Vai eikö sua yhtään haittaisi kun näin simppelinä esimerkkinä exälle olisi suuri ongelma että sinulla on vaaleat hiukset ja haluaa ne tummaksi. No ero tulee kun et halua tummia hiuksia ja tovi eron jälkeen saat tietää että exä tykkääkin vaaleista hiuksista.
Joo exä otti yhteyttä kun on niin yksinäinen olevinaan. Merkillistä kun häärää kuitenkin valtavan ihmisjoukon kanssa ja kaiken maailman sosiaalisissa piireissä. Ei sille taida mikään riittää kun en minäkään aikoinaan. Kaikki on saatava ja ihmiset alkaa nopeasti tylsistyttämään.
Jos on kohdellut toista hyvin, voi tietenkin ottaa yhteyttä. Jos on mustamaalaannut, nolannut ja kiusannut entistään, kannattaa miettiä, haluaako se mitään yhteydenottoa. Eksä voi meinaan pelästyä aikalailla.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa näkee, että huonoissa suhteissa olleet haluaa katkoa sillat mikä onkin ihan ymmärrettävää.
Mutta älkää sen perusteella tuomitko niitä, jotka ovat eronneet "hyvissä väleissä" ja yhteydenpito on mahdollista. Se vaatiin emotionaalista aikuisuutta kummaltakin osapuolelta ja kertoo vain hyvää.
Sylettää tuommoiset oman perseensä kiillottajat!
Vierailija kirjoitti:
Eikä siis ollut mitään pettämistä tai kaltoinkohtelua noissa suhteissa. Ystävinä erottiin, mutta sitten yhteydenpito jäi.
No miksi se jäi? Hanki uusia ystäviä, syvennä nykyisiä suhteita.
Tavattiin toki, puolisoni kanssa. Mukana myös exän puoliso. Hän tosin ei lainkaan tiennyt että olen seurustellut hänen miehensä kanssa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuosta koituisi itsellä kuin menneiden katkeraa muistelua, kun pääosin suhde meni karille siksi etteivät seksuaaliset tarpeemme kohdanneet ja nykyään ex on tehnyt täydellisen suunnanmuutoksen joka tuntuu itsestä suoranaiselta kettuilulta.
Mitä tarkoitat suunnanmuutoksella? Ilmeisesti ex halusi s3ksiä liikaa tai liian vähän? Mistä tiedät paljonko hän sitä nykyään harrastaa?
Seksiä olisi pitänyt olla aivan älyttömästi ja nykyään hakee seuraa aseksuaalien porukoista. Tuntuu aivan käsittämättömältä että mitä tuo oikein pelleilee. Tiedän koska olemme vaihtaneet kuulumisia, mutta tapaamisia sentään ei ole ehdoteltu.
Muistutan voimassa olevasta lähestymiskiellosta, joka koskee kaikkia yhteydenottomuotoja 🖕
Vierailija kirjoitti:
Mun eksä sanoi jo erotessa että ei sitten aio enää pitää yhteyttä kun löytää uuden koska haluaa sitoutua 100%. Mun mielestä tuo on melko rajoittunut tapa ajatella ihmissuhteista. Eihän se ystävyys eksien välillä ole mitään pettämistä. Eikä ihmisiä pitäisi luokitella tuolla tavalla, että tuon kanssa ei voi enää ikinä jutella.
Mun eksä oli sitä mieltä, että eksien kanssa ei voi olla ystäviä. Sabotoi aikoinaan mun hyvän suhteen erääseen aiempaan eksääni. Itse sitten jätti minut erittäin rumasti, mutta pian ehdotti että oltaisiin ystäviä. Muistutin häntä siitä, että hänen mielestään eksät eivät voi olla ystäviä. Hän sanoi, että tietää sen, mutta haluaisi silti olla.
Kaikki mulle, koska minä haluan. Minä ja minun napani.
Vierailija kirjoitti:
Miksi erota jos kumppani on niin kiva ja hyvä että pitää eron jälkeen tapailla? Ei yksikään mies lähde ihan vaan kahville exän kanssa. Kyllä siinä on aina pillu mielessä. Jos ei pillu niin haluaa tehdä nyxän mustasukkaiseksi syystä tai toisesta.
Jos suhde on muuttunut ystävyyssuhteeksi, jossa kumpikaan ei kiinnosta toista seksuaalisesti, niin tämä toimii. On ainakin minulla toiminut.
Tapaan hänet, meidän eromme ei ollut sotkuinen vaan erosimme hyvissä väleissä ystävinä.
Mulla on yksi eksä, jonka kanssa olemme aina pysyneet ystävinä, tosin pitkiä aikoja kuluu välissä, ettei nähdä eikä pidetä aktiivisesti yhteyttä. Olen tutustunut myös hänen puolisoon, jota pidän ainakin kaverina myös, en tunne kovin hyvin häntä, mutta tulemme juttuun.
On myös toinen eksä, jonka kanssa yhteys katkesi vuosiksi, mutta kun taas tavattiin, niin edelleen tultiin yhtä hyvin juttuun. Pidettiin sitten yhteyttä aktiivisesti, mutta nyt se on vähän hiipunut.
Puolisoni ei näistä ystävyyksistä oikein pidä, kun se on itse pettänyt oman eksänsä kanssa. En koe, että hänellä olisi tässä tilanteessa minkäänlaista sananvaltaa siihen, kuka on ystäväni ja kuka ei. Eikä mulla ole varaa karsia hyviä ihmisiä elämästäni sillä perusteella, että niiden kanssa on joskus ollut jotain, koska luotettavia tosiystäviä on harvassa. Monta epäluotettavaa on "ystävää" on pitänyt jättää matkan varrelle.
Ap, itse tiedät mikä on omassa tilanteessasi parasta. Ei muiden mielipiteillä ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
"yhyy et antanut mulle pillua mutta nykyiselle kyllä annat"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat suunnanmuutoksella? Ilmeisesti ex halusi s3ksiä liikaa tai liian vähän? Mistä tiedät paljonko hän sitä nykyään harrastaa?
Seksiä olisi pitänyt olla aivan älyttömästi ja nykyään hakee seuraa aseksuaalien porukoista. Tuntuu aivan käsittämättömältä että mitä tuo oikein pelleilee. Tiedän koska olemme vaihtaneet kuulumisia, mutta tapaamisia sentään ei ole ehdoteltu.
Tarpeet voivat muuttua. Itsekin nuorempana "harrastin seksiä" koska olin ehdollistunut siihen miesten pyynnöistä ja lisäksi käytin seksisteroidi estrogeeniä, koska yhteiskunta ohjasi siihen suuntaan. Sittemmin kun olen hankkiutunut eroon molemmista haitoista, en ole kiinnostunut seksistä
Mutta en myöskään erityisesti välitä miehistä ihmisinä ystävyystasolla, sillä heillä tuo seksuaalisuus on niin suuri heikkous ja ongelma. Sen vuoksi sanoisin välttämään tuollaista tyyppiä, joka etsii seuraa nimenomaan vastakkaisesta sukupuolesta jostain aseksuaalien porukoista, kuulostaa skämmiltä. Tietty jos etsii vaan kavereita sukupuolesta riippumatta niin sitten ihan sama
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä on mustasukkaisuus taustalla jossain muodossa, jos eksää ei voi tavata. Joko puolison, joka kokee eksän jotenkin uhkana, tai sitten oma, koska ei halua että oma puoliso haluaisi tavata myös omia eksiään, niin ei itsekään tapaa sitten omiaan. Tavallaan ironista, että pariskunnan molemmat puoliskot saattavat tahoillaan miettiä että olisi kiva kysyä sen ja sen kuulumisia, mutta eivät uskalla kertoa tästä toisilleen loukkaamisen pelossa. Jos asia puhuttaisiin auki niin se voisikin olla molemmille ok.
Mielenkiintoista nähdä tuleeko tämä muuttumaan, kun uusioperheet lisääntyy ja sitä kautta myös ystävyys eksien kanssa normaloituu.
En koe että tässä mitään mustasukkaisuutta on kun mua vaan ei kiinnosta. Ja parista miehestä tiedän, että ei ne naiselleen kerro enkä halua olla mukana valehtelemassa.
Kahdella miesystävällä on ollut lapsia eikä mulla ollut ongelmaa että ovat äidin kanssa tekemisissä. Ainoastaan silloin, kun se äiti tiesi että meillä olis jotain menoa ja aina keksi jotain että just sillon pitikin sitä muksua vahtia, parhaillaan teki täyden katoamistempun. Ja joo, niillä oli juttua vielä meidän aikana eli mies petti.
Riippuu varmaan kovasti ihmisestä ja historiasta. Ja toista ei voi pakottaa toimimaan omalla tavalla.
Mielenkiintoista nähdä tuleeko tämä muuttumaan, kun uusioperheet lisääntyy ja sitä kautta myös ystävyys eksien kanssa normaloituu.
Tuo on regressiota, apinat käyttäytyvät noin. Jopa muslimit ovat sivistyneempiä kuin tuollainen touhu. Eli ei tule tapahtumaan, sekasikiö haaremeissa elämisellä on niin merkittäviä haittoja nimenomaan lapsille, että he eivät suostu tuohon. Miehethän toki haluaisivat paluun yhteiskuntaan missä voi siitellä ja pistellä menemään ketä vaan koska vaan ja saisi naisilta seksiä napista, äitipalveluja napista, ja kaikkea muuta heidän omien impulssien ja mielihalujensa mukaisesti. Mutta ihmisyhteisöjen menestys on rakennettu impulssikontrollin ja monogamian avulla. Sori siitä persepaviaanit
Mies joka paasasi minulle tuosta "mustasukkaisuudesta" petti minua raskauden aikana ja vauvavuonna tällä oli kaksi eri tyttöystävää (poislukien minä). Sitä voi miettiä millaisia yhteisöjä syntyy tuollaisin periaattein, että eletään kuin apinat vailla minkäänlaista kontrollia. No eihän sitä tarvitse miettiä, voi vaan mennä apinalaumaan katsomaan. Tämä ukko muuten tälläkin hetkellä aktiivisesti metsästää naarasta mm. julkisesti somessa, sillä yksikään näistä naisista - minä mukaanlukien - emme hyväksyneet hänen touhujaan, kun ne tulivat julki
Varaan ajan peräaukon valkaisuun.
Miksi erota jos kumppani on niin kiva ja hyvä että pitää eron jälkeen tapailla? Ei yksikään mies lähde ihan vaan kahville exän kanssa. Kyllä siinä on aina pillu mielessä. Jos ei pillu niin haluaa tehdä nyxän mustasukkaiseksi syystä tai toisesta.