Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut jos eksä ehdottaa tapaamista?

Vierailija
18.02.2026 |

Ja tekee samalla selväksi että kyseessä ei ole mikään suhteen lämmittelyritys, vaan vain halu tavata mukava ihminen menneisyydestä ja vaihtaa kuulumisia?

Minulla ei ole hirveästi ystäviä, mutta kuitenkin pari eksää joiden kanssa olin läheinen ja luonteet sopivat tosi hyvin yhteen, naurettiin paljon jne. Haluaisin ottaa yhteyttä ihan vain sen vuoksi että pidin heistä ja haluaisin viettää ystävänä aikaa, mitään romanttisia tunteita ei enää ole. Pelkään kuitenkin että he pitävät minua säälittävänä tai outona jos otan yhteyttä. Mielestäni jotenkin surullista että eron vuoksi pitää menettää se rakas ihminen kokonaan.

Kommentit (139)

Vierailija
81/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ap. Älä roiku exissä vaan yritä muodostaa uusia kaverisuhteita puhtaalta pöydältä. Kasvun paikka, älä mene siitä mistä aita on matalin. Exäsikin ovat menneet elämässään eteenpäin ja hyvin todennäköisesti eivät halua tukihenkilöksesi.

En tarvitse tukihenkilöä ja minulla on ihana oma aviomies. Näin vanhemmiten kaipaisin kuitenkin myös ystäviä, joita minulla ei kauheasti ole ja on jotenkin vaikea tutustua kunnolla tässä iässä. Eksien kanssa tuo pohja on jo rakennettu. Haluaisin siis joskus vaihtaa kuulumisia ja ehkä tavata kerran vuodessa jos huvittaa, esimerkiksi yhteisen mielenkiinnonkohteen merkeissä. 

Et siis osaa rakentaa ystävä ilman että annat pillua? Ok luuseri. Hienon mallin annat lapsillesi

Ei vaan aikaa on

Joopa joo, sitten rakennat ensin pinnallisesti ja syvennät pikku hiljaa etkä juokse eksän munaan. Hyi fittan teitä valko roskia

Vierailija
82/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehellesi ok että lämmittelisit exiin välejä? Vai tekisitkö sen salaa? Ei sillä että luulisin sun olevan niistä existäsi romanttisesti kiinnostunut, et vaan jostain syystä tunnu oikein ymmärtävän sosiaalisia normeja, tai et halua ymmärtää koska sinun tunteesi, sinä olet yksinäinen. Ihan keskenkasvuisen juttuja. 

Uskon että ei olisi ongelmaa. Miehenikin tapaa satunaissesti eksiään kun käymme vanhalla paikkakunnallaan. Joskus näemme heitä myös yhdessä, "uusine" kumppaneineen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt exän kanssa tekemisissä voi olla? Outo ajatus, että välit katkeais kokonaan ellei taistalla ole jotain sellaista, mikä vaikuttaa 

Vierailija
84/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistettynä:

Suurin osa ei koe tarvetta hengailla exän kanssa.

Sulle se on kuitenkin jostain syystä kovin tärkeää, eli eikö se ole sama mitä muut sanoo?

Varmaan suurin osa ajattelisi myös että mitä se exä on vailla. Yleensä niitä yhteydenottoja tulee kun on erottu, viikonloppuisin kännissä tai muuten nostalgiahuuruissa.

Mutta kysäise ihmeessä.

No ajattelin kysyä täällä että mikä on nykyään ihmisten suhtautuminen tällaiseen. Jos se olisi vaikka vapautuneempi, kun muissakin asioissa aletaan nähdä harmaan sävyjä. Ilmeisesti ei minun elinaikana tule olemaan normaalia suhtautua kaikkiin ihmisiin ihmisinä, ilman mustasukkaisuutta.

Sun pitäis kysellä asiaa siltä omalta mieheltäs, ja siltä exältä joka on niin maan tärkeä ja rakas, ei täällä kukaan ole sulle mustasukkainen.

Joillekin se on ok, toisille ei, etkä sä voi pakottaaomaan tahtoon jos toinen on eri mieltä.

Vierailija
85/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistettynä:

Sulle se on kuitenkin jostain syystä kovin tärkeää, eli eikö se ole sama mitä muut sanoo?

Varmaan suurin osa ajattelisi myös että mitä se exä on vailla. Yleensä niitä yhteydenottoja tulee kun on erottu, viikonloppuisin kännissä tai muuten nostalgiahuuruissa.

Mutta kysäise ihmeessä.

No ajattelin kysyä täällä että mikä on nykyään ihmisten suhtautuminen tällaiseen. Jos se olisi vaikka vapautuneempi, kun muissakin asioissa aletaan nähdä harmaan sävyjä. Ilmeisesti ei minun elinaikana tule olemaan normaalia suhtautua kaikkiin ihmisiin ihmisinä, ilman mustasukkaisuutta.

Arvasin että repäiset tuon muka-mustasukkaisuudenkin mukaan. Kertoo sinusta enemmän kuin luuletkaan, pösilö mikä pösilö. -eri

Vierailija
86/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta tavataan, koska arvostamme toisiamme ja on paljon puhuttavaa, esim. poikamme vaiheista.

Vierailija
87/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse erehdyin ottamaan yhteyttä ex-mieheen, ajattelin vaan kysellä kuulumisia, pitkän ajan jälkeen, mutta selvisi, että hän ei ole juuri yhtään sama henkilö. Arvot aivan erilaiset mitä ennen ja hänestä oli tullut tosi paha alkoholisti. Elämä aivan sekaisin; ulosottoa, terveysongelmia (kännissä tapahtuneet kaatumiset ym.), käräjille menossa, kohta voi tulla häätö jne. Onneksi jätin hänet aikoinaan, olen säästynyt monelta murheelta..  Oli järkyttävä yllätys hänen nykyinen elämä, yritin jonkun aikaa tsempata häntä parempaan elämään, mutta hän ei tietysti nähnyt mitään ongelmaa elämäntyylissään. Niin että lopulliset hyvästit hänelle. 

Mun nykyinen puolisoni on kohtuukäyttäjä ja muutenkin normaali.

Vierailija
88/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot historiaa

Vierailija
89/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

exällä ei ole mun nykyisiä yhteystietoja, syystäkin. Vaikka olisi erottu sovussa, niin minusta nämä vuosien jälkeen voisimmeko olla kavereita on vähän niin ja näin, mitä sillä aidosti hakee ja ihmiset kerkee muuttuakin. Kannattaa mieluummin aloittaa joku uusi harrastus jos on tylsää.

Vierailija
90/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistettynä:

Mutta kysäise ihmeessä.

Sun pitäis kysellä asiaa siltä omalta mieheltäs, ja siltä exältä joka on niin maan tärkeä ja rakas, ei täällä kukaan

Monista kommenteista loistaa projisointi, eli  mustasukkaisuus ei kohdistu suoraan minuun, vaan ajatellaan heti jos oma puolisi "hieroisi" ekaän kanssa selän takana. Ja sitä juuri mietin, että miksi se on niin vahva trooppi, että eksä on aina uhka.

Vierailija
91/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo aika paljon ihmisestä jos ei ole kavereita JA haikailee niitä existään. 

Vierailija
92/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala ! Rahaa se kumminkin pyytää lutkutusta vastaan kuten muiltakin.

Vierailija
93/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolloloo

Vierailija
94/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 eksää ottanut tuolla tavalla yhteyttä, uskoin kyllä että on "puhtaat jauhot pussissa" mutta pidin vähän ahdistavana ja säälittävänä enkä vastannut mitään.

Vierailija
95/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos exä on sinkku niin sitten ainakin on turvallista. Jos suhteessa niin sitten toki voi aiheuttaa ongelmia, vaikka olisitkin vain kaverina liikkeellä. 

Niin, ymmärrän sen kyllä tietyllä tasolla. Jotenkin näin vanhemmiten sitä kuitenkin alkaa jo ajatella niin, että oikeasti samalla aaltopituudella olevia ihmisiä ei ole rajattomasti, ja on surullista jos heitä joutuu rajaamaan pois elämästään vain totuttujen tapojen vuoksi. 

Jos suhde on hyvä, niin luulisi että se kestäisi myös vanhojen ystävien tapaamisen, vaikka eksienkin. Itse olen ainakin niin hyvässä suhteessa, että ei olisi ongelmaa jos puoliso haluaisi tavata vaikka lukioheilansa nostalgiasyistä. Elämä on liian lyhyt turhiin sääntöihin.

Sen "ystävän" kanssa on pantu.

Vierailija
96/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauraisin.

Miksi ihmeessä?

Vierailija
97/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lihonut niin älä ota yhteyttä kiitos. Tosi ikävää katseltavaa sellanen lihonut henkilö. 

Vierailija
98/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nuo tuppaa haluamaan sänkyyn tai jotain muuta hyödykettä. Ja jostain syystä aina jä jotain kertomatta, miksi sitä enää pitää roikottaa "kaverina" vaikka maailma on täynnä ihmisiä. Eri asia jos on lapsia.

Palstan mielipide ei kuitenkaan ole se, jota sun pitäis kysellä.

Vierailija
99/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tavata entisiä väkivaltaisia eksiä!

Vierailija
100/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eksäsi seurustelee, niin miten luulet, että nykyinen kumppani suhtautuu tällaiseen yhteydenottoon? Tai jos eksäsi on sinkku, niin homma kosahtaa sitten kun hän löytää kumppanin. Ymmärtäisin, jos olisitte todenneet aikanaan, että sovitte paremmin ystäviksi ja olisitte olleet ystäviä koko ajan eron jälkeen. Tällaiset yllätysputkahtamiset on hiukan outoja. Oletko miettinyt, miksi ette ole koko ajan pitäneet ystävinä yhteyttä, jos kerran sovitte niin hyvin yhteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi